FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« problem se startovanim za tepla
Zdravim, u meho Tipa 2.0 16V mam problem se startovanim za tepla, kdyz to hned nechytne tak se hrozne "zachlasta" benzinem. Vypada to, ze ho tam jde mnohem vice nez je potreba (projevuje se to i na spotrebe). Kdyz se zadari a chytne to, tak to pak sice jede, ale i tak se pri nizsich otackach obcas dusi, pri vetsi akceleraci je to obzvlaste citelne. -
wolff 04.08.00 15:55
« Bez nadpisu
Ale RSD já sem rád, že si se objevil taky někde jinde. Znamená to, že asi nejsi placený... I když kdo ví. *=Fiat - to psát nemusíš. Tvé apatické reakce na články o kterých nic nevíš a nedokážeš na ně reagovat znějí podobně. Mě nejde o to aby si napsal o Fiati že jsou skvělá auta, stejně tak jako já nenapíšu o VW, že jsou skvělá auta, když nestojí za nic. Ale bylo by nejlépe, kdyby si s tyhle názory nechal pr sebe, protože VWplatí za reklamu hodně peněz a další výpomoc již nepotřebuje. Vzhledem k tvé inteligenci je tato reklama vcelku účinná(možná) na rozdíl od patologicky narušených jedinců (kamil*, Pavouk...)a myslím, že to nemáš zapotřebí. Mistrně se dokážeš vyhnot kličkám, které ti tady kdokoliv nastaví. Myslím, že je škoda tímto talentem tolik plýtvat. Možná by ses chytil u lépe placené profsi než v automobilové branži... Uvažoval si o politice? Jestli ne tak o tom popřemýšlej. Nevím odkud si, ale jestli z Prahy tak by se ti to mohlo povést, zvláště k vzhledem k tvé znalosti němčiny - To se dnes nosí... -
« Bez nadpisu
Ja nemam nic proti zaplaceni vlastniho casu. Jen si vzpominam, jak se mluvilo po listopadu o placenych rozdmychavacich vasni pri demonstracich. Jen mne to napadlo, kdyz sis vzal do oka Fiat, jestli umele nemodelujes nejakou situaci, kterou bys pak mohl pouzit. Nicmene si uz nekolikrat rikal, ze "nemas rad italske ...." ( ted nevim: auta, pekace, sracky ? ), takze asi opravdu pujde o tvuj osobni nazor. Ale prece, nesouvisi tvuj nazor na Fiat trosku s tvou praci ? P.S. Nemecky by mi to opravdu nepomohlo. Ale v polstine se docela chytam. Muzes tu diplomku popsat jen par ceskymi slovy, jestli to pujde. -
« Re:
mohl bych jen velmi zběžně provést později jakousi rekapitulaci. Samotnou studii bohužel k nahlédnutí na webu nenajdete. Mohl bych tam ale na 311 stránkách(:o) uvést svoji diplomovku, která se zabývá obdobnými věcmi...jestli by někomu nevadilo, že je v němčině :o)To že mi někdo platí za můj čas přece nemůže brát někdo jako něco opovrženíhodného ? Nakonec každý máme nějaké to zaměstnání a jsme placeni více méně za svůj čas. -
« Re: bob_
Dík, ale nemyslím, že by bylo pro někoho zábavné, kdybych tu deně napsal strohými slovy Fiat=*. Ostatně už dlouho jsem to nenapsal, a tak se někteří, diskuze zůčastnění točí mou přítomností sami :o) Ti kdo Fiata mají na to časem příjdou, a ti kdo ho ještě nemají tak ať si ho ozkouší. Třeba bude někdo spokojený, někdo(spíš víc než někdo) zase ne, a pak si koupí třebas jiný auto. Já nedávám za vzor tu,kterou značku ale rozhodně bych Fiata za vzor nevyzdvihoval, jako někteří zůčastnění. Věnuji se docela smysluplné činnosti při diskuzi na tomto webu ,a to mapování sociologických skupin a jejich názorů na současné dění v automobilovém průmyslu , a přenáším je do marketingových studií pro jednu nejmenovanou společnost. Docela mne to baví. -
« Re: Bos_
Ouuuuu, to kopírování ti ale muselo dát zabrat :o) Jinak na tu tvou otázku s X vykřičníkama, která je sice zcela out ,jsem ti odpověděl již v tom tématu, ve kterém jsi me potazoval ( i když nevím proč bych zrovna já měl švárovi schánět nějaký auto....)Jinak ty tvoje zkušenostui s tím závoděním v itálii a turbodieselama jsou asi mohutný.(Všem ostatním se omlouvám, že jsem tu tímto způsobil takovouto reakci pana Bos_e , který tu takto pěkně a souhrnně okopíroval některá jiná audítka..alspoň se tu zase neukoušete nudou až se denně budete "vídat".) -
« To RSD
Zdar RSD.
Ja te taky rad ctu... Asi toho nechame, ne? Ja mam FIATa, ty ne. Vsichni to vime, tak se uklidnime, dame si kafe (caj) a bude klid? Nemyslim ze bych byl meneceny a ani dusevne chory ze mam takove auto jake mam. Vzdyt je to jedno, ne? Vzdyt se hadame o blbostech. Stojim si za tim ze jsem svepravny a dokazu si auto vybrat sam. Kdybysme se setkali osobne, tak bysme se takhle nechovali (alespon ja ne), takze jestli mas pocit ze tu nekdo potrebuje po nekolikate vedet ze FIAT je *, tak pokracuj. Ja se jdu venovat nejake smysluplnejsi cinnosti. -
« Re dialog RSD
RSD tady také řádí , tak tu také trochu zařádím, hodím sem pár příspěvků na pobavení, které jsem měl s RSD. S RSD se mluví celkem dobře, je to k věci, na rozdíl od jiných oponentů. Bos
Hele, opět se Tě zeptám , už po třetí : Proč jsi švárovi nesehnal lepší auto , když se "sere" s UNEM 1.3 D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ohledně maloobjemových motorů TDi od VW - životnost - těžko posuzovat, od r. 85 šel vývoj dopředu, co dříve bylo technologicky na hraně je dnes bežné, jsem zvědavý na dlouhodobé zkušenosti. Jinak a to si neodpustím, ....... , ohledně Una 1.3D a jeho výkonu to není o tom, jesli mě předjede či ne. To je o tom, že v itálii jsou "závodníci" a je jich hodně, schopni i to Uno 1.3D hnát za hranicemi možností. To byla jen ilustrativní příhoda, ilustrující podmínky provozu na jihu . To tě tak vzala? A když už jsi opět začal ,přidám si poznámku : Až by Kamilovo TDi s více jak 100KW jelo kolem 5000 ot.(to je režim, který Kamil bežně popisuje, ne můj výmysl) po italské dálnici například mezi Milánem a Veronou (asi 220km) při venkovních 35C , tak si myslím, že jede od Verony odtahovkou. Když se točíš kolem tuningu, jaké máš vzdělání ? Mimochodem přidám jeden krátký příběh. Plzni je jeden pán, který dnes prodává nová auta japonské provinience. Často , ještě ve Světě motorů v TV prohlašoval, jak jsou naftová ( i nová) auta ŠPATNÁ , ojetina by koupil dle jeho slov totální idiot. Hádej, co dělal, než si vydělal na nové podnikání. Mimochodem, jeho japonci mají asi v nabídce jenom jeden diesel, a to byl ještě bez turba. Tak ten pán tahal ojetiny převážně z itálie, občas je tak lehce poladil a vařil na každým kusu nejmíň 1000DM. Takže Tvoji poznámku z prostředí tuningu o oblíbenosti Fiat a spol si přepasíruj přes můj příběh a možná dostaneš odpověď. / zvládneš -li to, máš přece u Vás na starosti jednání se zahraničím a tak že? To doufám předpokládá aspoň lehce nadprůměrný intelekt./
Motor 1,7TD se montoval zcela jistě i do Una od r.v. 1988. Jinak já jsem zcela bez ironie milý bosi_ potazoval nové motory 1.2TDI a 1.4TDI , které se montují do VW Lupo, VW Polo a Audi A2, a ptal jsem se, jestli myslíš, že se budou po 100.000km chovat jako zmiňované maloobjemové dieselové motory Fiatu (1,3), u nihž jsi nám vysvětlil jejich konstrukční nešvary dost obecným způsobem. Na opačnou otázku MFilipa jestli znám Škodovku, která je lepší než pětiválec Bravo HGT-20V bych řekl zcela určitě Škoda Octavia 1,8Turbo 20V..která se dá narozdíl od HGT ,kde dosáhnete úpravou max 20PS+ oproti již jezdícím 300PS(150PS+) v 1,8T Octavii ,ale je mi to jedno ,protože potazovaná bylo Kamilovo TDI 81kW přečipováno na 140PS a krouták přes 300....jestli mi tu chce někdo mermomocí tvrdit(třeba bos_), že ho předjede Uno 1,3D(což byla prvotní otázka na kterou si MFilip zase odpověděl jak je mu libo a mně to nevadí...) tak je mi ho upřímně líto.Je zajímavý ,že všichni lidi točící se kolem tuningu mají víceméně obdobný názor na Fiaty jako já ?!
Já tak trocho o voze a Ty tak trochu o koze, tak tedy přímo : Proč jsi švárovi nesehnal lepší auto , když se "sere" s UNEM 1.3 D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To Kamil- pravda , mě moje auto / mohu . li ho tak nazývat, neboť je z Itl./ v naftě nejede vůbec špatně, ale vykládat, jak mi někdo , koho znáš natrhne " * " s upravenou octavii je fakt dobrý a hlavně za školy si pamatuji, že kdo vyhrožoval kamarády, za moc nestál. Já to ale beru, na rozdíl od Vás dvou si nemyslím, že mám nejrychlejší auto na cestách, ani kdyby tam byl vtiptunning made by .... . Zcela jistě bych prohrál, jistě i proto, že u nás si nedovolím překročit 200 a celkově nebudu takový správný chlap jak Kamil*. A když znáš Kamila, prosím jak si při 200 km/h stíhá prohlížet protažené ksichty vozidel, která předjíždí ? A to auta, která předjíždí patří k vozům vyšší třídy a ty mají normálně tónovaná skla? / To je Kamilovo příspěvek/ A ohledně životnosti motorů 1.7 D u Fiatu, dle statistiky, nevím, dle mé ZKUŠENOSTI, zdůrazňuji MÉ ZKUŠENOSTI byla 1.9TD v Regatě či v Tipu a Tempře výrazně lepší, co se týče další životnosti zde v ČR. Statistiky bohužel nesleduji, řídím se radši svým rozumem a snad dělám dobře. No a od kdy se montují TDi 1.3 1.4 VW a do čeho ?. Já nevím a nechám se poučit. Bez ironie.
Taky si myslím, že příklad 1,3D byl trochu vzdálen realitě. Do Una ale prý také cpali 1,7D a 1,7TD(dávali je i do regaty a 1,7d byl u Fiatu podle statistik motor s největší životností) a tam bych těm údajům věřil. Představ si, že před pěti lety jsem potkal na Brněnské dálnici Š1203 a při 160 se mě držela....jenže to tu kvalitu nedokzuje.Prý jsou 1,7 o mnoho méně poruchové, než li byly 1,3D. to:MFILIP Jinak nevím co ti na to mám odpovědět mfilipe, ale ty si vždycky nějak sám odpovíš viď? to:BOS Představ si, že před pěti lety jsem potkal na Brněnské dálnici Š1203 a při 160 se mě držela....ostatně chtěl bych vidět Fiata (vyjma 2,0Turbo-Coupe), který by to napráskal Kamilovi* po tom "Vtiptuningu". Asi by vám spadly trochu bradičky , jak dovede ropožrout pelášit :o(. Uznávám, že jsou Fiaty levný auta, a na starý Fiaty jsou i jedny z nejlevnějších dílů. Jenže jsou levný podle "zásluh".
Bos
Hele, opět se Tě zeptám , už po třetí : Proč jsi švárovi nesehnal lepší auto , když se "sere" s UNEM 1.3 D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ohledně maloobjemových motorů TDi od VW - životnost - těžko posuzovat, od r. 85 šel vývoj dopředu, co dříve bylo technologicky na hraně je dnes bežné, jsem zvědavý na dlouhodobé zkušenosti. Jinak a to si neodpustím, ....... , ohledně Una 1.3D a jeho výkonu to není o tom, jesli mě předjede či ne. To je o tom, že v itálii jsou "závodníci" a je jich hodně, schopni i to Uno 1.3D hnát za hranicemi možností. To byla jen ilustrativní příhoda, ilustrující podmínky provozu na jihu . To tě tak vzala? A když už jsi opět začal ,přidám si poznámku : Až by Kamilovo TDi s více jak 100KW jelo kolem 5000 ot.(to je režim, který Kamil bežně popisuje, ne můj výmysl) po italské dálnici například mezi Milánem a Veronou (asi 220km) při venkovních 35C , tak si myslím, že jede od Verony odtahovkou. Když se točíš kolem tuningu, jaké máš vzdělání ? Mimochodem přidám jeden krátký příběh. Plzni je jeden pán, který dnes prodává nová auta japonské provinience. Často , ještě ve Světě motorů v TV prohlašoval, jak jsou naftová ( i nová) auta ŠPATNÁ , ojetina by koupil dle jeho slov totální idiot. Hádej, co dělal, než si vydělal na nové podnikání. Mimochodem, jeho japonci mají asi v nabídce jenom jeden diesel, a to byl ještě bez turba. Tak ten pán tahal ojetiny převážně z itálie, občas je tak lehce poladil a vařil na každým kusu nejmíň 1000DM. Takže Tvoji poznámku z prostředí tuningu o oblíbenosti Fiat a spol si přepasíruj přes můj příběh a možná dostaneš odpověď. / zvládneš -li to, máš přece u Vás na starosti jednání se zahraničím a tak že? To doufám předpokládá aspoň lehce nadprůměrný intelekt./
RSD : Motor 1,7TD se montoval zcela jistě i do Una od r.v. 1988. Jinak já jsem zcela bez ironie milý bosi_ potazoval nové motory 1.2TDI a 1.4TDI , které se montují do VW Lupo, VW Polo a Audi A2, a ptal jsem se, jestli myslíš, že se budou po 100.000km chovat jako zmiňované maloobjemové dieselové motory Fiatu (1,3), u nihž jsi nám vysvětlil jejich konstrukční nešvary dost obecným způsobem. Na opačnou otázku MFilipa jestli znám Škodovku, která je lepší než pětiválec Bravo HGT-20V bych řekl zcela určitě Škoda Octavia 1,8Turbo 20V..která se dá narozdíl od HGT ,kde dosáhnete úpravou max 20PS+ oproti již jezdícím 300PS(150PS+) v 1,8T Octavii ,ale je mi to jedno ,protože potazovaná bylo Kamilovo TDI 81kW přečipováno na 140PS a krouták přes 300....jestli mi tu chce někdo mermomocí tvrdit(třeba bos_), že ho předjede Uno 1,3D(což byla prvotní otázka na kterou si MFilip zase odpověděl jak je mu libo a mně to nevadí...) tak je mi ho upřímně líto.Je zajímavý ,že všichni lidi točící se kolem tuningu mají víceméně obdobný názor na Fiaty jako já ?!
Bos :
Já tak trocho o voze a Ty tak trochu o koze, tak tedy přímo : Proč jsi švárovi nesehnal lepší auto , když se "sere" s UNEM 1.3 D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! To Kamil- pravda , mě moje auto / mohu . li ho tak nazývat, neboť je z Itl./ v naftě nejede vůbec špatně, ale vykládat, jak mi někdo , koho znáš natrhne " * " s upravenou octavii je fakt dobrý a hlavně za školy si pamatuji, že kdo vyhrožoval kamarády, za moc nestál. Já to ale beru, na rozdíl od Vás dvou si nemyslím, že mám nejrychlejší auto na cestách, ani kdyby tam byl vtiptunning made by .... . Zcela jistě bych prohrál, jistě i proto, že u nás si nedovolím překročit 200 a celkově nebudu takový správný chlap jak Kamil*. A když znáš Kamila, prosím jak si při 200 km/h stíhá prohlížet protažené ksichty vozidel, která předjíždí ? A to auta, která předjíždí patří k vozům vyšší třídy a ty mají normálně tónovaná skla? / To je Kamilovo příspěvek/ A ohledně životnosti motorů 1.7 D u Fiatu, dle statistiky, nevím, dle mé ZKUŠENOSTI, zdůrazňuji MÉ ZKUŠENOSTI byla 1.9TD v Regatě či v Tipu a Tempře výrazně lepší, co se týče další životnosti zde v ČR. Statistiky bohužel nesleduji, řídím se radši svým rozumem a snad dělám dobře. No a od kdy se montují TDi 1.3 1.4 VW a do čeho ?. Já nevím a nechám se poučit. Bez ironie.
RSD :
Taky si myslím, že příklad 1,3D byl trochu vzdálen realitě. Do Una ale prý také cpali 1,7D a 1,7TD(dávali je i do regaty a 1,7d byl u Fiatu podle statistik motor s největší životností) a tam bych těm údajům věřil. Představ si, že před pěti lety jsem potkal na Brněnské dálnici Š1203 a při 160 se mě držela....jenže to tu kvalitu nedokzuje.Prý jsou 1,7 o mnoho méně poruchové, než li byly 1,3D. to:MFILIP Jinak nevím co ti na to mám odpovědět mfilipe, ale ty si vždycky nějak sám odpovíš viď? to:BOS Představ si, že před pěti lety jsem potkal na Brněnské dálnici Š1203 a při 160 se mě držela....ostatně chtěl bych vidět Fiata (vyjma 2,0Turbo-Coupe), který by to napráskal Kamilovi* po tom "Vtiptuningu". Asi by vám spadly trochu bradičky , jak dovede ropožrout pelášit :o(. Uznávám, že jsou Fiaty levný auta, a na starý Fiaty jsou i jedny z nejlevnějších dílů. Jenže jsou levný podle "zásluh". -
« Re: To :bob usw.
RSD-nejsi můj mladší -někde ve světě zapomenutej brácha ? Sám bych to líp nenapsal.Ale ,bude to asi tím, že máme stejné poznatky s kluky od Fiata. Někteří si okonce přisvojují domovské právo a jemně tě upozorní, že oni tady byli dříve a mají tak asi nárok na větší důležitost svých příspěvků ( marcel). -
« Re: To :bob usw.
jestli vás uráží muj názor na Fiaty, tak to je mi Vás opravdu líto, ale jednodušší jste asi v tom případě Vy. Jestli jsem tu někdy někoho urazil, aniž by mne před tím neurážel on, tak mne na to upozorněte, zkuste třebas číslem příspěvku a uvidíme.... -
« Re: rika se...
Hmmm to se rikalo asi pred 10 lety :-))) nezmrazili Te mezitim? Asi ani moc nevis ze Fiat jako jeden z prvnich presel na zinkovani karoserii, o te se Felicii nezda dodnes a podivej se do rubriky Felicie - koroze... haha nevidel jsem rezaty Punto a jezdi jiz od r. 1993 a Felicii jo ty jezdi od 1995 roku :-)))))) -
« RSD
A kolik tu bylo v roce 1990-1994 autorizovanych servisu Fiatu v republice ? Kdyby si dovazel auta z Italie ve velkem, taky bys je opravoval ve znackovem ? Ja bych se asi pokousel opravit to sam provizorne, at si to nekdy potom budouci majitel spravi. Ja nevim, jestli tu nekdo rikal, ze Fiat servis je nejlevnejsi. Spis nekdo v jine rubrice psal, ze mu pripada, ze servis Fiatu je nejdrazssi ve stredni Evrope a ja jsem mu na to odepsal, ze mne uctuji v Havirove za 1 h 260 Kc bez DPH ( s DPH 330 Kc/h). Myslim, ze je levnejsi nez Skoda u Octavie. Ale ze je nejlevnejsi ( z tveho prispevku usuzuji, ze nejlevnejsi vubec), to nikdo nerikal. -
« Re: kvalita italskych aut
Jen nikam nechod a bud tu s nami. My te tu radi vidime, alespon mame jasne dokazano, ze nejsme zase tak hloupi (jak se snazi nekdo naznacovat, kdyz jsme si koupili toho FIATa), ale ze existuji jeste "jednodussi" lidi.
Proc si musime stale navzajem dokazovat ze ten druhy je blb, dement a kdo vi co jeste jenom proto ze ma FIATa (Skodu, VW, japonce)? Proc se o nas staras, v cem jezdime? Pochybuju ze by te nejak moje Croma na silnici obtezovala a davala ti tak duvody k tomu me tady urazet (tim nereaguji na konkretni post zde, ale na jine rubriky kde FIATaky urazis). Jestli tuhle znacku tak nesnasis, tak sem nelez.
Opravdu nechapu tvoje duvody proc do tohohle tema prispivas nez to, ze se nudis a nemas co na praci. Nebo nam musis vsem otevrit oci, protoze sami neprohlednem a nepochopime ze jsou FIATy tak strasna auta? JA O TVUJ NAZOR NESTOJIM a myslim ze i ostatni jsou svepravni a dovedou si udelat vlastni nazor a nepotrebuji k jeho formovani tve nesmyslne prispevky.
Mejte se. -
« Re: kvalita italskych aut
a já tu někde četl, že jsou autorizovaný značkový servisy Fiat vlastně nejlevnější...tak proč to tam prostě neodvezli ti dovozci jedni škaredí, kteří stáčí kilometry blíže k nule? :o))))
To: MARCEL :NEPOŠLEŠ PROTOŽE NEMÁŠ!!!!:o) A jinam nepudu, protože doteď jsem vás měl ve škodovkách a Volkswagenech víc jak dost. -
« Re: FIAT COUPE
Souhlasit s tebou budu, ale stejne mi to pripada jako kdyz se hadaji maly deti na pisku, kdo ma vetsiho pindu :-)
O co furt jde? Je to v kazdej rubrice -- jedni rikaj "je to *" druhy je zase presvedcujou ze neni... Tak uz toho nechte... Jestli si chcete on-line pokecat, tak jdete na X-chat|IRC, ci neco podobneho. Ja mam FIATa, koupil jsem ho protoze mi nekdo predchoziho PEUGEOTa ukrad (* jedna) -- Croma byla velka, levna, tak jsem ji bral. Protoze jsem ale treti majitel v CR (dovozce, majitel, ja) a predchozi majitel byl prase tak jsem na ni nadaval jak cert -- moh jsem ji prodat a moh tu bejt dalsi poruchovej FIAT. Radeji jsem ji opravil (nefunkcni ruzna cidla, zadna vule na ventilech, praskle tesneni vany + dalsi amaterske opravy) a je to spolehlivej FIAT :-).
Proste jde o to, jak je auto servisovany a jak se o nej staras. FIAT ma povest * auta -- proto se prodava levne a proto si ho koupi lidi co nemaj penize (treba jako ja) a vubec se o nej nestaraj. Pak ho prodaj a je to sunt, ale hlavne kvuli lidem -- ne kvuli autu!
Fuj to jsem se ale rozepsal a to jsem se zarek, ze do zadny takovyhle diskuze nikdy zasahovat nebudu... -
« Re: FIAT COUPE
Oprava kaslu na Tebe!! (po precteni ostatnich ptrispevku nemam chut neco zrovna tobe dokazovat) a uvital ybch kdyby sis hledel prispevku v jinych rubrikach.....FIat nech nam co ho mame radi a chceeme si povidat o tom jak nam slouzi, nebo zlobi, nebo kde se na nem co da vylepsit.
OSTATNI SE MNOU BUDOU ZAJISTE SOUHLASIT -
« Re: CROMA
91? To je ta po faceliftu? Asi ano, ze. Tak ta je hezka (me se libi :-)) U tehle byli i pozinkovany(?) plechy, takze by nemela rezavet (jestli neni bouchnuta a vyklepavana). Co se tyce spotreby, jezdim s ni (87', 2.0ie, 170 000 km najeto) po meste za 9.5 litru (maximalne - ted uz sleduju ekonomer, jak mi tu nekdo vysvetlil, ze ten budik vlevo je ekonomer :-)), po dalnici (130 km/h) asi za 8 -- presne to nevim. Prumernou dlouhodobou spotrebu mam 9 litru -- 60 % mesto, zbytek okresky, velice malo ta dalnice. Mozna ze v nekterych dalsich prispevcich najdes zminku o spotrebe 15 l, tak to uz je spraveny (zavada na motoru -- predchozi majitel byl desny prase!).
Zhodnotil bych to tak, ze je to velky auto -- nejen zvenku, ale i zevnitr (zdravim OCTAVIE :-), ale prez silny motor to neni zadny zavodak -- ano, jezdi rychle, ale mel jsem pruznejsi auta. Je zprevodovany na lehko -- netahne tolik. Ale abys to spatne nepochopil, predtim jsem mel Peugeota 309GTi a to bylo velice rychle a zive auto -- i na dvojku se s tim dalo pomerne rychle rozjet. Ale bylo mensi (na moji telesnou konstrukci), takze jsem si koupil Cromu (A take mi ho nejaka svine ukradla). Takze Croma je subjektivne linejsi, ale v porovnani napriklad s Felicii jede lepe.
Typicke zavady Crom (dle ruznych zdroju) -- problemy se zadnimi brzdici (snizena ucinnost), problemy v elektroinstalaci s cidly. Ale rekl bych, ze u tohohle novejsiho modelu to neni tak strasne.
Co se tyce koupe starsiho auta, tak urcite tu nekde najdes rady na co se obecne zamerit. Asi bych si zajel do Fiat servisu na pocitac -- kontrola ridici jednotky a stavu elektrickych zarizeni, take tlaky ve valcich. Take bych si nechal udelat u nekoho solidniho technickou a emise -- kontrola lambda sondy, katalyzatoru. Croma nejni spatne auto, ale je to uz starsi pan, takze se muze zacit * -- v tomhle veku to uz neni ani tak o kvalite auta jako spis o lidech, ktery ho meli pred tebou.
Takze bud obezretny a nikomu (ani rodinnym prislusnikum) pri koupi auta never! -
« Tak zas ta moje Croma -- zadni brzdice
Moc to tu nezije :-) Tak jeden dotazek. Doufam ze to napisu srozumitelne - pro ty, kdo uz mely brzdy rozdelany.
Mam Cromu a na zadnich kolech brzdice (tusim ze podobne brzdice ma i Tipo). Zatim nic zvlastniho :-) Ale nejde mi rucni brzda. Kdyz jsem pod to vlez, tak lanovod od brzdy fungoval (ale stejne jsem si koupil novy). Proste ten lanovod zatahl za tu packu rucni brzdy na brzdici, ta zatlaci tu tycku do brzdice, ale po uvolneni se nevrati. Rucne s ni jde pohybovat, neni tedy zadren a ani brzdy nejsou zavzdusneny.
Kdyz jsem brzdic rozebral, tak tam nebylo "co by se mohlo posrat" -- pistek se v brzdici pohyboval, do pistku byl zastrcen ten zadni sroubovaci sroub se svernou pruzinou a zajisten perkem. Zvenku je tam na ten sroub nasazen klinek a vraceci pruzinka. Tak proc to nejde?
-
« predni sedacky u Tipa 2.0 16V
Je tu jeste nekdo, kdo vlastni Tipo 2.0 16V?
Potrebuju poradit jestli jdou nejak snizit predni sedacky, ktere jsou original neskutecne vysoko a to i pres moznost vyskoveho serizeni sedadla ridice. V kombinaci se sibrem, ktery strop jeste o kousek snizi uz moc mista pro hlavu nezbyva. Ted si nejsem jisty jestli se jedna o standardni Tipo sedacky, spolecne s ostatnimi modely, ale mam pocit ze ne. -
« Re: Vrakoviště
Co se tyce tech pistku na paty dvere. Ty jsem chtel koupit na Cromu novy -- rekli mi asi 1200 za jeden originalni -- tak jsem si koupil na Favorita za 300 jeden, z tech starejch jsem uriz stary koncovky, navaril na tyhle novy a zadni dvere opet drzi nahore :-) -
« Re: Ahoj lidičky!!!
Ten na Borskych polich se jmenuje "AUTO OBA", tel. 0603806305. Ten na Jatecni ma tel. 0197478252, 601267188. Tedko jsem zrovna od tech AUTO OBA neco bral -- jsou trosku drazsi nez ty druhy (predni blatnik na Cromu za 1200, na Jatecni za 1000), ale taky vypadaji solidne...
-
« Re: Ahoj lidičky!!!
Alespon kdybys rek' odkud ses... Jinak v Plzni vim o dvou, jedno je specializovane na Fiaty -- na Borskych polich, ulice Ke Karlovu. Druhe je na ulici rovnobezne s Jatecni -- to je zase dost velke na to, aby se tam nejake Tipo sehnalo a kluci co to maj tak jsou docela slusny (nizky ceny a da se s nimi i pokecat a i jinak jsou ochotny).
Ale ty z Plzne urcite nebudes, co :-) -
« Re: Klepání na přední nápravě
Tak jsem dneska ujel asi 5 km za obcasneho bouchnuti, zastavim a zacal se valit dym z pod haupny. AUUUU. A to jsem ji chtel koupit tlumice, nove bovdeny na brzdy a dalsi veci! Mrcha! Ted sedim v praci a jsem zvedavej co to bude -- voda tam byla, teplota normalni a smrdelo to po gume. Tak jsem zvedav, co to bude :-( -
« Re: Klepání na přední nápravě
Ty silenbloky bych doporucil zkontrolovat jeste jednou.mel sem totiz to samy.pri rozjedu neco v motoru zabouchalo ale ve vyssich rychlostech byl klid. Duvod : 2 silenbloky zpuchrele 1 napraskly.
Po vymene vsech ,jeden sb cca 800 Kc je vse v pohode. -
« Re: Klepání na přední nápravě
podle me by to mohly byt dve priciny:
1) silentbloky na uchyceni motoru jsou u fiata zoufale mekke, takze pri prudsim rozjezdu jdou "na doraz". jestli jdou nekde sehnat tvrdsi je otazka
2)nez se pustis do vymeny tlumicu zkontroluj jestli je mas nahore v ulozeni dobre dotazene. stava se ze se povoluji a pak to "klepe".
nevim jestli jsem ti pomohl ale aspon jsem se pokusil -
« Klepání na přední nápravě
Vím že to tu už v nějakém klubu bylo, ale prohledávat se mi je nechce... Takže jestli někdo víte, napište.
Při rozjíždění mi několikrát dutě něco vepředu klepne. Co to je? :-) Když e rozjíždím, tak to několikrát klepne jakoby dole u nápravy. Zvuk je to podobný klepnutí masivnější tyčí do částečně utlumené železné plochy. Chystám se na tlumiče (to jsou ale ceny...), ale nemůže to být ještě něco jiného?
Díky. -
« Brava 1.2 16V
Kamarád jí má, jel jsem s ním, a můžu potvrdit, že je to naprosto dostačující motor, pokud nechcete jezdit jen dálnice. Dynamika mi připadala na daný obsah víc než solidní. Jestli se nepletu, tak parametry tohoto motoru jsou o fous (u spotřeby o dva fousy) lepší než starší 1.4 12V. Já bych si Bravu 1.2 16V jako rodinný vůz klidně koupil, pokud bych byl na Fiaty.
Jinak vás tady na Fiatu lituju, Korzičan sem přináší opravdu smysluplné poznámky. -
« Re: fiat Brava 80 16v
>chtěl bych požádat o zkušenosti majitele těchto vozů.Mám zájem o jeho koupi.
>Spotřeba,poruchovost,jízdní vlast.
Osobni zkusenost nemam, ale ve starsich prispevcich se o tomto auticku novi majitele vyjadruji kladne, a i u starsich aut je malo poruch. Ostatne takrtka kazde nove auto je dobre. Nektere odejdou driv, nektere dele, ale zalezi na tom, jak se o nej starate.
Asi bych u tohohle noveho (ale i starsiho) Fiata nemel moc obav. U starsiho zalezi na tom (jako jiz u kazdeho ojeteho auta), jak se o nej predchozi majitel staral.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Na tuto otázku jsi mi ale doposud pro mne uspokojivě neodpověděl a ani nečekám, že mi na ni racionálně odpovíš. Smažme tu popichovačnou historii a zeptám se tě bez ironie a sarkasmu: Napiš mi ,čím Fiat přispěl do automobilového průmyslu (zajímavá technická řešení, zavedení zajímavých prvků do seriové výroby atp...) Určitě se něco najde, stejně tak, jako se najde u koncernu.