FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Ladao
Na mail se ted vykaslem. Ja ti verim, ze tam je 91 oktanu a ty mi ver, ze ja jsem mel u 40 kW predepsany 95 oktanovy. Vzdyt si to muzem overit u vyrobce. Ale neni to dulezite. S tema italskyma sracema to mas u mne furt schovane ... Kdyz jsi napsal, ze se uz 27 let zivis auty, napsal jsem ti, ze asi jako hlidac na parkovisti. Snazil jsem se ti to trochu vratit, kdyz jsi napsal, ze me znalosti jsou jen z internetu .... Jinak uz presne nevim, kvuli cemu jsme se chytli. Uz vim. Vykazoval si mne z nejake skodovacke rubriky, kdyz jsem psal neco o fabii. Psal si at ty "zvasty pisu jinam", a gradovalo to tema "sracema". Nic, pisu to jen proto, ze si myslim, ze by jsi reagoval stejne na "skodovacke srace". Nechci byt s nikym v krizku. -
« ???
Tak jsem se sem po dlouhe dobe zase podival. Kdyz jsem kupoval Fiata, tak jsem tu nasel spoustu dobrych rad a opravdu jsem je zuzitkoval. Tedka koukam, ze toho tu o Fiatech moc neni. Spis takova nudna rozvlekla hadanice. Mrzi mne, ze nejaky nas "odpurce-ladao" se z vas jevi nejmoudrejsi.
No, snad se vas to nejak nedotklo.... -
« Re: Re : Ladao - nějak se mi to plete
Ja si myslim, ze vzhledem k uvedenym nedostatkum u Almery by melo Brave patrit minimalne druhe misto. Pritom je Brava vzhledem k r.v. 1995 koncepcne nejstarsim vozem. Nicmene se uz v teto dobe pomerne presne trefila do designu dnesnich aut -
« Re: Re : Ladao - nějak se mi to plete
Nenapadám objektivitu. Jestli tomu dobře rozumím, znamená to, že na pedál všech vozů působí konstantní síla ? Tzn. například 200N /cca 20kg/pro všechny testované vozy, nebo dle typu vozu se nastavuje síla INDIVIDUÁLNĚ? Mimochodem třetí místo v tom množství vozů u bravy snad není špatné, co ? -
« Re: Re : Ladao - nějak se mi to plete
Nic si z toho nedělej bosi ,mě se to taky trochu popletlo.Ten test byl opravdu v AUTOTIPU.Ale čtu takovou hromadu časáků ,že jsem v tom měl trochu guláš.V tom AUTOTIPU srovnávali Bravu,Nisana Almeru,Renaulta Megane a Seata Leona-všechno Disely.K tomu zkoušení brzd. Nevím,co používají v AUTOBILDU ,ale obecně se používá buď systém s odpruženou podložkou na pedálu brzdy , kde se pomocí řidiče vyvine potřebný a konstantní tlak na pedál.Tzn.že ať brzdí zkušební ridič nebo bos.ladao,mfilip apod. tak to auto brzdí pořád stejně.Totéž platí i pro to,že tedy v každém autě se brzdí stejnou silou na pedálu a ne vůlí nebo chutí zkušebního řidiče ! Brzdná dráha a rychlost před začátkem brždění se meří speciálním kolem připevněným na autě a spojeným s počitačem v autě,který zaznamenává všechny udaje.Nebo novější je systém elektrohydraulického motoru na pedálu brzdy,který vykonává totéž,jen bez brždění řidičem.Je samozřejmostí ,že podmínky pro test všech aut musí bý totožné a odpovídají tak vlastně podmínkám zkušeben automobilů.Doufám,že jste to pochopili a uvěřili tomu,že testy brzd a tedy potažmo třeba i zrychlení v AUTOTIPU jsou objektivní. -
« Ladao
Pokud je prispevek 943 urcen pro mne, tak uvadim, ze ja se o testovani brzd s tebou nehadam. Nevim jak presne se testuji. Jen jsem uvadel, ze podle jinych testu (Jizda) jsou brzdy vynikajici. Dival jsem se tam, ale opak je pravdou, spletl jsem to. Jinak pokud by ses chtel zasmat brzdam na Fiatu, smej se. Ja bych se vice v testu smal neochotnemu spousteni motoru Almery a splouchani nafty, hlasitemu motoru, razeni, razum do kol u Megane atd. U Bravy tam jsou vytky - brzdy, absence 3 bodoveho prostredniho pasu a poskakovani po pricnych nerovnostech. Naproti tomu se ale Brava muze chlubit velice dobrymi motorickym vlastnostmi. Rikas, ze ses nechal zatahnout do nasi hry. Ja jsem zadnou hru nezacinal a krome Wollfa tady nikdo nepouziva hrubejsi vyrazy proti Skodam jako proti Fiatu kamil*, danula,shogun, a drive i ladao. Je snad normalni, ze nekdo jako ja musi reagovat na nesmysly. Nerikam, ze na Brave je vsechno svate, kdyz ma treba Bobrr problemy, nerikam mu, ze me auto je svate, ze by se to nemohlo nikdy stat. Jen si uvedom, ze skoro vzdy, kdyz nekdo vezme do huby Fiat a mysli to zle, argumentuju podlozenymi zavadami, ktere Skody v testech mely. Jak jinak mam padne argumentovat na vety typu "muj kolega ma na Brave 406 000 km, a uz 3 x menil motor ". Bohuzel vetsinou to skonci podobnou argumentaci. Nevim, kdo zalozil rubriku Felicie _ Total *, ale kluci od felicii to asi nebyli, tzn. klidne jako antifiatista muzes zalozit podobnou rubriku o Brave. Ver tomu, ze pokud tam bude prispivat skodovkar, vzdy najdu hodne jinych veci na Octavii, Felicii, Fabii. Ale tyhlety debaty uz davno se stavajicimi ucastniky MC probehly jak jinak bez vysledku, zase se za chvili najde nekdo novy, kdo prestrelku vyvola. Na zaver bych uvedl, ze misto rozepisovani jsem ti mohl treba opacit, ze vice nez brzdy na Fiatu by mi treba vadily vibrace do sedadel u Fabii, se kterymi si fabrika nevi rady. -
« Re : Ladao - nějak se mi to plete
Pár dotazů : Test byl v SM nebo AUTOTIPU ? Na co se vlastně odvoláváš? A brava byla nejhorší nebo byla jenom třetí. Byly tam testovaná tři auta ? Tak to by asi byla nejhorší, jinak tedy nevím. Test brzd se provádí jak ? Komisař zašlápne brzdy co to dá, nebo se snaží brzdit na hranici adheze ? Kolik pokusů a kolik lidí /zkuš. jezdců/ se učastní např. testu brzd - pro statistické vyhodnocení samozřejmě. Testy už dnes příliš nesleduji a proto se Tě ptám. -
« Re: Ladao pro mfilipa
Pokud chceš údaje o brzdné dráze,která se měří spínačem na brzdovém pedálu a kole ,které meří skutečně ujetou vzdálenost do zastavení auta od začátku brždění zaměňovat za subjektivní pocity testéra ,jako:ty brzdy jsou měkké a mají pomalý nástup,nebo něco podobného,tak naše diskuse nemá smysl.Ten test v AUTOTIPU prováděli technici AUTOBILDU.A taky tam napsali,že "Na lepší než třetí místo ,společně s vozem Fiat Brava,to ale stejně nestačilo".Toť jenom na ukázku.Ve svém příspěvku 937 jsem napsal "pokud bych se měl něčemu zasmát,tak by to byly brzdy".Byl to jen takový pokus ukázat,že by šlo reagovat občas jako vy od Fiatů.Ten test je už staršího data a tak jsem to nadhodil až teď, jako příklad toho jak by se dalo občas naštvat vás co takhle občas útočíte na Škodovky.Prostě jsem se nechal zatáhnout do vaší hry.Dobře mi tak.Ale kdybyste byli trochu objektivní,tak byste si třeba založili rubriku jako :Brava TOTAL SCHIT,jako to udělali kluci od Felicie a nestyděli jste se za to ,že to auto není zlaté-svaté a má taky své mouchy.No to jsem se rozkecal. P.S to Auto roku bylo asi v rubrice Fabia nebo RSD perly,po našich prvních přestřelkách. -
JTF 20.09.00 13:44
« Re: Mfilip
Jo určitě. Mrzí mne ta událost Bobrra. Znám několik lidí z mého okolí kteří vlastní Bravu 1,6 a jsou spokojeni. Můj lékař, který ji má od roku 98 si ji nemůže vynachválit - najeto přes 50t.km. Jediné s čím měl problémy byl povolující se zámek kufru. Věřím, že na Fiaty po této zkušenosti zanevře. Já jsem zatím stále velmi spokojen, měsíčně mi přibyde na počítadle cca 2500-3500km. Přemýšlím o zadním křídle. -
« Ladao
Opravdu si nevzpominam, ze bych nekdy daval do souvislosti nasledujici vety: "že Brava se stala autem roku a kde že je Škoda ", nicmene pokud najdes takovy prispevek, tak mne oprav. K brzdam: v testu jizdy mezi Bravou, Octavii, Almerou a Megane byly brzdy Bravy vychvalovany. K testum: recenze k novym autum v MFDnes, stejne jako v ostatnich casopisech povazuji taky za tendencni. Za objektivni povazuji dlouhodobe testy po 10,20,30,40 000 km na testovanych autech, kde popisuji ne subjektivni dojmy a pocity, ale skutecne pisis skutecne zavady se kterymi se setkali. Da se tento dlouhodoby test nejak obkecat ? Prosim, rozlisuj tyto dlouhodobe testy od nejakeho jednodenniho reklamniho svezeni v recenznim testu popisovanem aute. -
« Re: Trocha objektivity neuškodí.
Předpokládám výsledky testů při stejné metodice za zhruba stejné. Pokud ne, v čem se test v MF liší? Taky je otázka, co je nejlepší a co nejhorší. Rozdíl např. kolem 3m je dle mého názoru nepodstatný. A dělali testy i za snížených trakčních podmínek ? Nebrzdíš jen za sucha a na rovině. Pokud např. brzdí poněkud méně zadek, může to mít naopak vliv na stabilitu při brzdění v zatáčce. Nevím, já SM a podobné časopisy čtu jen velmi málo. Je možné, že při brzdění hraje roli i pilot a jeho subjektivní schopnosti ? U testů brzd , jak se dělal v SM, neznám metodiku, nevím. -
« Re: Trocha objektivity neuškodí.
bosi opravdu trocha objektivity neškodí.Čti pomalu a pořádně.Já jsem uváděl Svět Motorů a ne MF Dnes.Takže si nevybírej něco co se ti hodí do krámu.Já testy v MF zásadně nečtu,protože podle mne jsou jejich testy neobjektivní,spíše možná tendenční.A kdybych se tedy měl něčemu zasmát v těch testech,tak by to byly brzdy Bravy JTD.Byly nejhorší.Možná ,je to tím, že jsou u Bravy v zadu bubnové(ale to je problém Fiatu,že je do tak výkonného auta montuje),jenže na to zasmání je to,že vyhrál v brzdách Peugeot,který má taky v zadu bubny,zatímco druhý a třetí meli kotouče.A ten příklad Bravy JTD jsem nadhodil jen tak,protože mi mfilip někdy někde připomínal ,že Brava se stala autem roku a kde že je Škoda ? A tak si jenom říkám,jestli u Fiatů neusnuli na vavřínech nebo naši republiky šidí těmi brzdami.Je pravda,že nevím co montují do jiných zemí. -
« ladao
promin, stin z tve minulosti porad ve mne zustal. Tvuj prispevek jsem bral jako takovy posmevacny, ale pokud pises, ze to tak neni, omlouvam se. Ale temi testy se moc neohanej, vis jak to chodi s testy. Taky bych mohl pouzit proti Skode dlouhodobe testy MF Dnes, ktere jsou oproti kratkodobym testikum ve Svete Motoru, nebo recenzich v MFDnes, mnohem, mnohem objektivnejsi. Smula pro SKodu je v tom, ze dlohodobe testy dela MFDnes jen u Skody a ne u ostatnich, jako Fiat, Renault.... To uvadim v ramci objektivity. Jak dopadl test Bravy 1.9 JTD ve SM v porovnani s ostatnimi disely ? Mam pred sebou test z Autotipu 18/2000, kde tato Brava vitezila ve vsech parametrech pruznosti a zrychleni nad silnejsimi Megane 1.9 dTi a Almerou 2.2 td. Bravu porazil pouze Seat 1.9 TDi 81 kW. Ten ale mel podobne jak Almera 81 kW .... -
« Re: Trocha objektivity neuškodí.
To nebyl výsměch. Příspěvek jsem použil proto, že se jednalo o K*, který je /byl/ nekritickým obdivovatelem Š a koncernových bratrů.V rubrice škoda a její skvosty si její respondenti nejvíce berou do pusy fiaty. A MF DNES,nevím, co fatálního našel u bravy. Motor 1.9 JTD rozhodně nebude špatný, max. rychlost je kolem 190, 0-100 za 10s. /zdroj test MF/. Pro srovnání OCTAVIA TDI/81KW má zrychlení 0-100 za 11s. A to stojí o cca 100 více.Tak nevím, proč by měl být JTD motor špatně hodnocen. Spíše srovnání mělo být s TDI81kw, a to i cenově. Těžko někdo tady popisuje, že fiat je luxusní auto s pověstí jakou má např. BMW, je to vcelku levné auto a mě vždy dobře posloužilo. A příští týden jedu k moři, a tak doufám, že ještě sloužit bude dál. -
« Trocha objektivity neuškodí.
Kdybych se jen chtěl posmívat fiatům a jejic majitelům,tak bych to mohl udělat jako bos v příspěvku 924.A použít na to příspěvky bobrra 295 a 298(rubrika Brava) třeba v rubrice Felicia Total * nebo Octavia-zkušenosti.A nebo použít test Bravy 1,9 JTD ve Světě Motorů v porovnání s dalšími podobnými diesely v předminulém čísle.Taky bych tady našel chyby Fiata,kterým bych se mohl třeba srdečné zasmát.Nemyslíš mfilipe ? -
« Re: ladao
ladao radí mfilipovi.Doslova a do písmene.Nečti něco mezi řádky,jen jsem chtěl uporornit majitelé Brav a třeba i tebe ,aby sis na tohle dával pozor.Kdybych se chtěl posmívat tak bych přidal takové oblíbené ((((???):!!!! óóó apod.´Když je potřeba poradit a vím co poradit ,tak poradím.Pokud je třeba se zasmát ,tak se zasměju.Ale pokud by ti vykradli auto nebo dokonce ukradli,tak tomu bych se určitě nesmál ,přesto že je to Fiat.U mě neplatí ,že cizí neštěstí nebolí.Měj se Laďa. -
« ladao
Proc si tak rad kakas do gati. Jako fandovi Skody ti asi utekly problemy se zamky u Octavii, ktere sly behem sekund vypacit sroubovakem a na kriticka upozorneni reagovala Skoda az pri letosnim faceliftu. Predtim museli zase externi vyrobci vymyslet dodatecne ( ostatne, nebylo to poprve ) nejake pomocne zabezpecovaci oplechovani na zamky, ktere se nabizelo za 500 Kc. -
« Re: Zkuste poradit
Už jsem to odhalil.Než jsem jel na tu dovolenou, tak jsem si půjčil plechový kola od kámoša z Tempry a vše bylo OK.Dělají to ty al kola z AR 33,který tam nic moc nesedí a navíc jsem měl duralový podložky který to ještě zhoršovaly.To jsem si oddychl , že to není kastle.Jinak dovolená byla super Monte Negro YU...3000Km,ale to je na dlouhý povídání. -
« Re: Zkuste poradit
Pořádně vyvážit gumy. 120 km/h je přeci ta krtiická rychlost. Kdyby to byly zkroucené kotouče, bylo by to poznat při brzdění (i v malých rychlostech). Jinak oněch 15.000 odpovídá, gumy se převažují cca po 15.000 (ibčas ztratíš závaží, guma se taky sjíždí...). -
« Kvalita
Omlouvám se autorovy z rubriky Š_OCTAVIA, ale byla by škoda tento příspěvek přehlídnout. Ukazuje dle mého očekávání kvalitu vozidla po intenzívnějším používání. Kamil octávii dost intenzivně používá kolem max. rychlostí. Ale zmiňované opotřebení po 18000 km je dle mého názoru dost velké. Toto není útok proti Š..., (poznámka k RSD a podobným ). A tímto děkuji K*, za poznatky.(bez ironie !!!) Až za cca 2 až 3 roky budu kopovat něco nového či novějšího , budu mít dost informací pro rozvahu. Osobně jsem octavie považoval velmi kvalitní vozy. Možná pod dojmem nekritických obdivovatelů . Je vidět, že pokud se octavie provozuje ostřeji, jde do .... Bohužel, sám řidičsky patřím spíše k typu K*, než rozvážným typům. Převzatý příspěvek : autor Kamil* :
Trochu zde musim poopravit nazor na kvalitu zpracovani Octavii.Pocatecni nadseni z noveho vozu uz trochu pominulo a je cas zminit nektere neduhy jez se mi na mem voze vyskytly. Nyni mam najeto 18000 Km a vrzou mi na kocicich hlavach vsechny dvere/asi zamky,ktere jsem vsak uz trikrat promazaval/ a pate dvere jsou na tom nejhur ty jsou slyset i pri zapnutem radiu.Dalsi vec je vyrazne souvisle duneni predni napravy na nerovnem povrchu/nevim jestli se jedna o vyrobni vadu,nebo je to u Octavky po ctyrech mesicich provozu normalni?/.Potahova latka sedadel a zvlast loketni operky se nadmerne opotrebovava.Uz ted to vypada jako bych v tom aute jezdil leta.Je to osoupane az hruza.Podvozek jako by ,,povolil,, najezdovou rychlost do zatacek/i znamych/ jsem musel snizit,protoze se mi zda,ze to uz,uz ustreli.Gumy zlovestne piskaji na nizsi hranici nez drive. Nekdy mam pocit ze jsem si koupil nejakeho posraneho Fiata a ne kvalitni nemecko-cesky vyrobek.
-
« Re: Zkuste poradit
Mne se tohle delo u Punta a pomohlo jedine a docela mne to prekvapilo zmenit vyvyzovacku, proste ji v tom pneuservisu pry meli super serizenou, ale kola mi nikdy poradne nevyvazili ted jezdim uz jen k jednomu servisu a jsem spokojeny...problem byl uplne stejny i ty rychkosti se shoduji, pokud by nepomohlo tohle tak bych to tipoval na brzdove kotouce... -
« Zkuste poradit
Ahoj Fiaťáci, potřeboval bych poradit s docela vážným problémem na mým Fiatu Tipo.Je to spíš otázka pro opraváře bouraných vozidel, protože ten můj byl zakoupen jako opravený,původně havarovaný bohužel na předek.Když jsem ho kupoval, tak trošku kmitalo řízení a já si myslel, že to spraví vyvážení kol. Kola byly dost ojetý a tak jsem koupil sice levné ale nové MABOR 185/60-14.Ještě musím dodat , že tam mám litá kola z Alfy 33. Výměnou gum kmitání téměř přestalo tak jsem tomu nevěnoval už takovou pozornost.Od té doby jsem najel cca 16 000 Km a ten problém postupně opět narůstal.Protože se chystám na dovolenou , tak jsem chtěl kola převážit, v pneuservisu mi řekli ,že to nebylo tak strašný a teď je to 100% ok. Jenže to kmitalo pořád.Ještě jsem přehodil přední kola se zadními, taky stejný.Protože mlátila přední náprava ,vůle ramena ,čepy,tak jsem dal nový ramena. Bouchání nápravy sice přestalo,ale kmitání ne.Ještě mám domluvený vyměnit uplně jiný kola ,abych vyloučil chybu tady.Ještě k tomu kmitání: do 100Km/h vůbec nic ,115- 135 katastrofa.Bohužel toto kmitání je patrné pouze na kvalitní silnici nebo dálnici , na okrskách , kde jezdím nejvíc ,zaniká . Taky se mi zdá ,že to nejvíc kmitá ,když auto rozjedu a potom už to jen lechtám, při motoru v tahu je to lepší. Pneu po těch 16 000 nejsou nijak abnormálně opotřebený. Jsem zvědavý na vaše názory. Dík. P.S. V neděli jedu na dovolenou ,tak doufám , že to přečkám. -
« Re: Má někdo z vás TIPO 1.9TD 66kW???
Já zas' měl Tempru 1.8 SX i.e. v digitálu, vínovou metalízu na hlíníkáčích a hezkým křidýlkem. Cca před pěti lety jsem ji prodával. S digitální přístojovkou nebyl jedinej problém za 2 roky/70.000 km, jenom jsem vyměnil cca 3x za dva roky nějakou nesvítící žárovku.
Jezdí kupodivu dodnes a myslím, že dobře. -
« Re: Má někdo z vás TIPO 1.9TD 66kW???
Tohle téma bylo párkrát přetřásané jednak v týhle rubrice a taky v "Dieselové motory - tipy a triky". Zkus projít starší příspěvky. Jinak já mám Tempru s tímhle motorem a jsem docela spokojen. Je to skoro v plný výbavě, takže občas se něco porouchá, ale když člověk zvládne jednodušší věci opravit sám, tak to není zas tak hrozný.
Myslím, že jak auto (Tempra nebo Tipo), tak motor 1.9TD/66kW nabízejí velmi dobrý poměr užitné hodnoty a ceny - těžko bys hledal nějakej jinej turbodiesel s takovým výkonem za tak málo peněz (dnes jsou počítám už pod 100.000 Kč). Co se týče auta, tak jako hlavní klady vidím velký vnitřní prostor a pozinkování většiny dílů karoserie. Nech si změřit kompresní tlaky válců - já koupit už dost ojetej kus a dal jsem ho po roce k příbuznýmu na GO. Jinak kdybys někdy měnil těsnění pod hlavou, tak na tom nešetři, kup co nejkvalitnější a nech to udělat v dobrým servisu. Mě tam při GO dali něco obyčejnýho za cca 1200,- Kč a to po roce a půl začalo odcházet a nakonec ulítlo. Tohle je jedno z mála slabších míst motoru 1.9TD/66kW. Držím Ti palce při koupi. Pavel. -
« Mozna ti to pomuze
Ja mam na Brave 2 cidla na prirube, ve ktere je termostat. Jsou separatni, jedno je pro palubku a druhe pro ridici jednotku. Pokud je nekde najdes, zkus odpojit konektor a prilozit jej ke na vterinku ke kostre, melo by ti to vystrelit rucicku na palubce do maxima. Jinak je pravdepodobnejsi, ze je vadne cidlo ( na Bravu cca 350 Kc ) nez palubka. -
« Re: FIAT COUPE
Asi neskoro odpovedam, ale predsa ... Mam Coupe 2.0 16V r.v.96 - plna vybava - klima, servo, ABS, elektrika okna + zrkadla, 2x airbags, 6x repro CD, koza (leather, nie meee eee koza), elektrony. Ma to super jazdne vlastnosti - motor (max.cca 230 km/h na tachaci), super brzdy, stabilita v zakrutach atd. Mam to necele 2 roky a nabehal som ca 15tis.km. Teraz mam 53 tis.km a nic neklepe, nebucha (viz VW rubrika). Zatial som celkom spokojny. Ale, aby som len nechvalil - myslim za rok alebo dva bude treba opravit vyfuk. Raz sa mi dostala nejaka spina do cidla na klimu a nesla.
Stacilo rozobrat a zlozit. Inak skus [odkaz] -
« super spotreba FIAT PUNTO
moj brat sa vratil z cesty okolo europy. na punte 55S najazdil 4845km v mix./mesta,90km/h,120km/h,.../. priemerna spotreba je presne 5.1 l/100km. podla mna je to super a je to doteraz najmenej za cele 4 roky co ho mame./ma najaz.65000km/. ma niekto este mensiu spotrebu v takomto rezime? -
« FIAT Tipo 1,6
Mam maly problem nemohu nikde sehnat typove oznaceni vzduchoveho filtru pro motor 1,6DOHC, vyrobeno 1998. Problem je ten, ze je to dovoz z Nemecka a vuz ma mit ovalny filtr, v autopotrebach ani v autorizovanych servisech ho nemaji v pc, tak jestli nekdo nevi. Rad kdyz tak sdelim cislo typu motoru.
poriz@post.cz -
wolff 15.08.00 16:46
« Bez nadpisu
RSD, já sem takových věcí uvedl hodně a nejen já. Ty jsi sice taky uvedl věci koncernu, bohužel se mi (tak jak sem předpokládal) nezdály zase až tak zajímavý. No nic to nemá cenu.
Zkráceně bych ti uvedl několik důvodů.
Tak např. nejnovější důvod je, že v japonsku svolávají Pola od roku výroby tuším 94 ke kontrole brzdového systému, pro možnou konstrukční vadu. Totéž se dělo již mnohokrát v Evropě. Jestli ti de o to, že ve VW nedrnčí přístrojová deska tak si na omylu. Jel sem již v dost VW (hlavně v golfech) a v každém drnčela - v jednom víc, v jiném míň. Plastpové díly v interiéru také odpadávají a ulamují a připadá mi, že mnohem více než u jiných aut.
A motorově se VW teď hodně zpravily motorory o Audi, ale i tak mě ty auta připadají línější než všechny ostatní (snad jenom Citroeny jim mohou konkurovat, teda nemyslím samozřejmě zase nějaké špičkové verze) A bylo by toho mnohem víc.
-
« Tuning JTD motorů u fi Renocar
Občas se mrknu na webovské stránky brněnské firmy RENOCAR (www.renocar.cz), kde mají nabídku tuningu pro všechny možné motory. Co se týče JTD motorů, tak tam zatím byla nabídka pouze pro Alfy. Včera jsem ale koukal, že to mají "updatovaný" a je tam už nabídka i pro JTDéčka ve Fiatech. Kupodivu je to přelaďovaný na stejný výkon jako motory AR (přitom např. 2.4JTD u Alfy má VTG turbodmychadlo, zatímco u Marey tomu tak není). No nic, tím líp. Takže 2.4JTD se dá přeladit z 96 na 120kW a 1.9JTD z 77 na 100kW. To je celkem dost, co na to asi životnost motoru. Mají tam chybičku, když výchozí výkon u Punta 1.9JTD udávají 66kW - správně je tuším 59kW (po přeladění 85kW). Čau, Pavel.