FIAT - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 13.11.02  10:53

    « Re: To mfilip

    Zatím ještě ne, ale za pár dní to tam najdeš: www.ihned.cz nebo auto.ihned.cz/ihned
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  10:08

    « Re: To mfilip

    Je ten test nekde na netu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  09:38

    « Re: To mfilip

    Taky me tim testem docela dojali. O tom ze AR156 ma taky sportovni verzi (GTS), kterou by meli srovnavat s Octavkou RS, se ani nezminili.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 13.11.02  07:52

    « Re: To mfilip

    Mě z Alf nejvíc bere 156 a to Sportwagon. (Mimochodem ve včerejších HN bylo porovnání Alfy Romeo Sportwagon 2,5 V6 a Octavie combi RS 1,8T - hádej kdo vyhrál?) Je to ovšem poněkud mimo mou kapsu a krom toho moje maruš má najesto sotva 75.000 km, takže je ještě dosti brzo na výměnu. Na puntu jsem měnil zadní díl výfuku až hodně pozdě - de facto až už to nešlo vařit. Koupil jsem levnější cca za 4.000 (orig. 7.500) a rozdíl zvuku tam nějaký byl, ale nic dramatického - bylo to méně ševelivé a znělo to jako o něco silnější motor (jestli to u 1.1 lze říct). Ovšem jak by to vypadalo, kdybych tam dal nějaký tlumič za 1.500 si neodvažuji hádat.
    A ten výfuk měníš poprvé? Po 200.000 km?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  14:50

    « Re: To mfilip

    No z Alf bych uvazoval jen 147, z jinych typu bych mel strach kvuli porucham. Nevim, jak je to s cenami ND, i kdyz hodne dilu ma Fiat unifikovanych, zda se mi ze Alfa bude dost draha. Musim se divat prakticky. Original vyfuk za 21600 jsem nekupoval. Nejdriv jsem me jen koncovy tuneny dil vyfuku, ale bylo to neprijemne hlucne, po 2 mesicich jsem tam nechal udelat 1. dil vyfuku za katalyzator, hlucnost se snizila o 50%, ale porad je to relativne hlucne, i kdyz tak "pekne" hlucne. Je to dobre na litacku po meste, ale na delsi cesty nic moc. Tak mam v planu podivat se po Ostave na nejakou firmu, kde delaji vyfuky a nechal bych udelat prostredni dil ( pod sedadlem za ridicem ) a snad uz budu s hlucnosti spokojen. Ja se nejak nezenu do jineho auta, jsem s Fiatem maximalne spokojen, ale cim dal tim vic ve mne hloda nazor, ze po 200 tkm uz moje Brava nebude tak prodejna, jak bych si predstavoval. Stejne ale zustanu u Bravy, protoze mi je zatim lito dat celkem slusny balik penez na vec, kterou nepotrebuju, jen se mi libi. Ale kdovi, trebas se to nejak vyvrbi. Soused od rodiny opravuje Octavie po bourackach, nejak v tom umi chodit, jsou to celkem nove Octavie, ktere jsou lehce nabourane, ale nejak to nakamuflujou, pojistovna to udela jako totalku, majitel dostane prachy na nove auto a soused opravuje. Napr. Octavie TDI Ellegance 66kW, r.v.2001, 40 tkm, khaki barva, bourana na predni blatnik. p.c. 570 tKc, nyni 370 tKc. Ze Stil bych bral jen 3D, ale zatim jsem v bazaru na netu nic nevidel. Klidne i 1.2 6-kvalt, i kdyz nejlepsi by byla 1.8 98 kW za slusny peniz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.02  18:02

    « Re: Croma 2.0 ie

    to BoB: díky, hned jak budu mít trochu času mrknu na to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.11.02  17:08

    « Re: Kontrola vstřikování

    zajed do servisu na diagnostiku a víš to hned...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.11.02  13:34

    « Kontrola vstřikování

    Mám Fiat Punto Sporting I (motor 1.6 90k) a někdy když to lehce šolíchám po městě, tak se mi rozsvítí kontrolka "kontroly vstřikování". Po dalším startu zhasne. Čím to může být? Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 08.11.02  14:24

    « Re: To mfilip

    Udělat 3. dil tlumiče výfuku myslíš jej koupit a namontovat, nebo si ho chceš nechat dělat na míru?
    K tvým favoritům budoucího nákupu: O Leonovi jsem už jednou psal, P307 po nahlédnutí do jejich rubriky jsem vyloučil, Octávku a Golf bych vynechal díky více méně stejné či vyšší poruchovosti jako u FIATu při dvou a vícenásobných cenách ND, no a Mégane II ještě neznám.
    Jinak abych pravdu řekl 5d Stilo mě také zatím ještě svým designem ještě nepřesvědčilo. Nicméně já mám ještě dva, tři roky času na výběr. Jinak sním o Alfičce. O té neuvažuješ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.02  13:11

    « Re: Croma 2.0 ie

    Fera: Oops, tys psal o otackomeru, ja o rychlomeru :-)
    IMHO je otackomer elektronicky -- takze zkoukni
    konektory na pristrojovce, popripade si dej
    pozor i na ten "igelit", co jsou na nem plosnaky
    (docela rad praska).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.02  13:08

    « Re: Croma 2.0 ie

    Fera: Bud vadny/vypadly nahon, nebo ojete prevody
    v budiku. Co k tomu rict? Proste si zkontroluj,
    zda ti jak u prevodovky, tak i na pristrojovce
    bowden s nahonem nevypadl. Popripade odmontuj a
    odklon pristrojovku a kounki se, jestli se nahon
    v bowdenu pri jizde toci...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.02  12:38

    « Re: To mfilip

    190tkm
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.02  12:37

    « Re: To mfilip

    Oooo diky. Sak jsem tu taky jednu dobu byl s 2000 prispevky asi 3. v poradi :-). Brava jezdi, tahne ji na 190 tKc, porad mne sice trapi takovy neidentifikovatelny zvuk pri 90 km/h, ale jinak je to v pohode. Pred vanocemi snad zbude par tisic, abych nechal udelatl 3 dil tlumice vyfuku, protoze to mam prece jen porad hlucne. Jinak se priznam, ze uz pokukuju po jinych autech, mivam v planu po 4 letech obnovovat vozovy park. Chtelo by to lepsi vybavu, palubni pocitac, klimu, dalkove ovladani, alarm, atd. Nevim, jestli to bude Fiat. Snad jen Stilo 3D, ale nevim, uvidim, co bude za 1.5 roku. Nemam konkretni predstavu, muze to byt klidne i Leon, Octavie,Golf, P307, Megane II. Snad jen Japonci mi nic nerikaji.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 08.11.02  07:39

    « Re: To mfilip

    Ano, dřív jsi přispíval mnohem více a tvoje příspěvky patřily mezi nejlepší - vždy k věci a měly hlavu i patu.
    Co jinak tvoje Brava. Všechno OK?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.02  19:16

    « Croma 2.0 ie

    U své Cromy 2.0 ie r.v.94 mám problém s otáčkoměrem, který mi nefunguje. Nevíte v čem by mohl být problém? Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.02  14:32

    « Re: To mfilip

    No o Fiatu se zpravy dozvidam od Vas a kdyz se nic nepise, neni se k cemu vyjadrovat a ve Fabii si obsas rypnu, tam je porad do ceho :-). I kdyz mne to kdysi bavilo vic.
  • 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 06.11.02  08:59

    « To mfilip

    Tak vidím, že zrazuješ značkovou rubriku. Sem si nenapsal už jak dlouho a do Fabie přispíváš! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.02  14:41

    « Re: 2.4JTD

    Postel strčíš i do cromy - a to vcelku (výhoda hatchbacku a kombi oproti sedanu). Jen mi trčela 30cm za auto, ložná plocha je tam totiž jen asi 175cm. V tom má Marea Weekend výhodu "sklopnýho nárazníku". Osobně bych nic jinýho než kombi nekupoval...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.02  12:10

    « To Kotas

    Mam taky Punto II a taky mi to vypina. Na ONO v Plzni skoro nemuzu natankovat. Pomaha pistoli vyndat co nejvice ven. Zastrcit jenom tolik, kolik je treba k otevreni zaklopky v hrdle. Pak to jede.
    Ale treba posledni dobou beru V-Power u Shellu a tam nejsou naprosto zadne problemy. Asi maji lepsi pistole.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 22.10.02  07:59

    « Re: 2.4JTD

    To Pavel: No co se dá dělat, aspoň že to směřuješ správným směrem.
    Při složených zadních sedadlech je úhlopříčka zavazadlového prostoru cca 210 cm, takže jsem tam strčil bočnice naštorc a všechno ostatní (čelo, rošt) už byl laláč.
    Ano, když má Marea všechny okna v elektrice tak má i standardní tlačítko na "deaktivaci".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  21:54

    « Re: 2.4JTD

    To Adyn: sorry za nechtenou mystifikaci, neslo o koupi, ale jen o prvni zkusenost s Mareou (proto jsem psal "svoji" v uvozovkach). Koupe kombiku se doufam uskutecni v nejblizsich tydnech az mesicich.


    Jinak to, ze do Marey sedana nalozis postel s matraci 200x140 je docela pozoruhodne, protoze do Tempry (coz je obdobne rozmerny vuz) bych to strcil stezi. Kdyz jsem ji pred lety meril, tak na delku pri sklopenych zadnich sedackach to dalo cca 165 cm.


    Ty, nevis, kdyz mas 4 el. okna, daji se ty zadni "deaktivovat" od ridice? Napr. aby si deti neublizily.

  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 21.10.02  15:48

    « Re: Tankování

    To Koťas: Mně se to stává u různých aut a zatím to bylo vždycky pistolí. Nezaznamenal jsem ani, že by tím trpěly víc pumpy jedné značky než jiné. Pravda je že se to obvykle stává v sérii, tzn. půl roku - rok nic a pak se mi to stane na víc autech často za sebou. Takového "závady v sériích" pozoruji i u žárovek. Když po několika letech prskne jedna, do 14-ti dní obvykle další dvě...
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 21.10.02  15:44

    « Re: 2.4JTD

    Blahopřeji k dobré koupi. Jsem rád, že ses rozhodl pro správnou značku. Já mám taky sedana ač jsem původně zahlížel po kombi. Můžu říct, že se zavazadlovým prostorem opravu problém nemám. Pravda nevozím kola ani skříně jako ve starém Puntu, ale postel 200x140 včetně rozměrově odpovídající latexové matrace a roštu jsem odvezl pohodlně najednou, bez toho, že by neco z auta čouhalo (všechyn dvěře i okna zavřená) a to jsme vpředu seděli dva! (Vlastně už tři).
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  12:48

    « Tankování

    Mám dotaz: Při tankování benzínu do Punta II mi to vypíná pistoli, a tudiž je třeba tankovat velice pozvolna. Dá se s tím něco dělat? Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  12:48

    « 2.4JTD

    Tak jsem byl v patek projet "svou" prvni Mareu. Byl to sedan, takze pro mne to v soucasnosti neni to prave orechove, ale 2.4JTD mne cim dal tim vic bere za srdce. Zvuk to melo stejne krasnej jako v AR156, proste kdyz se tenhle motor roztoci, tak srdce technika musi zajasat. Obzvlaste proti moji traktoroidni staresince 1.9TD. Ale 2.4JTD zrejme svym projevem strci do kapsi vetsinu soucasnych dieselu. Takze se budu snazit sehnat Mareu WE 2.4JTD. Bylo by urcite rozumnejsi koupit ojetinku s 1.9JTD - ty uz atakuji hranici 200.000 Kc (3 roky stare !!!), ale ja se asi zachovam nerozumne :-))).


    Jinak sedan zvladal tenhle tezkej motor docela dobre, jsem zvedavy jak se s nim vyrovna kombi.

  • 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 18.10.02  16:31

    « :-)

    Je tady nějak mrtvo. Aby nám to nezrušili...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.02  12:35

    « Re: něco pro Pavla KR5

    Jo, diky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.02  19:39

    « něco pro Pavla KR5

    Fiat dostal cenu za vývoj dieselových motorů
    AutoRevue.cz - 1.10. 2002 14:45
    Fiat byl opět vyznamenám za vývoj vznětových motorů. Jedná se především o jeho systém Common-Rail, který byl postupně převzat všemi hlavními evropskými výrobci automobilů.
    Časopis "The Economist" udělil během slavnostního večera v San Franciscu v Kalifornii panu Rinaldo Rinolfimu - výkonnému viceprezidentovi výzkumného centra Fiat - cenu za inovaci v kategorii "Energie a životní prostředí" za vývojovou práci technologie naftového motoru Common-Rail. Toto ocenění je poslední z mnoha, které výzkumné centrum Fiat získalo za dieselovou technologii.
    Historie Common-Rail začala na konci 80. let spoluprací výzkumného centra s ostatními dceřinnými společnostmi Fiatu. Jejich cílem bylo dokončení výzkumu a vývoje za účelem předvedení technické a průmyslové proveditelnosti tohoto konceptu. Na začátku 90. let byly úspěšně překonány hlavní technologické brány systému.
    Během let 1992 a 1993 úspěšně proběhly veškeré předběžné testy spolehlivosti a stálosti parametrů jak u motorů, tak i vozidel a na konci roku 1993 byly vzorky systému Common-Rail v dobře osvědčeném předprůmyslovém stadiu.
    V posledním čtvrtletí roku 1997 se společnost Fiat Group ještě jednou stala pionýrem v komercializaci prvního dieselového motoru s přímým vstřikováním vybaveným systémem vstřikování paliva Common-Rail u vozidla Alfa Romeo 156, které poté získalo titul "Evropské vozidlo roku".
    Během roku 1998 byl systém převzat všemi hlavními evropskými výrobci automobilů a v následujícím roce začala technologie Common Rail nacházet použití v lehkých a středních užitkových vozidlech. Fiat Group byla opět pionýrem aplikace v tomto segmentu zásluhou prvního zavedení této technologie na světě u lehkého nákladního vozidla Iveco Daily.
    Mezitím již byla vyvíjena druhá generace systému - Multijet. Ten používá řízení elektronického vstřikování za účelem provedení více vstřiků než je současný počet dvou vstřiků během každého cyklu motoru. Tímto způsobem se spaluje stejné množství nafty uvnitř válce, ale po menších dávkách, aby se dosáhlo hladšího průběhu spalování.
    Tajemství systému Multijet spočívá v provedení řídící jednotky a vstřikování, které zajišťují sérii velmi blízko rozmístěných vstřiků. Vývojoví pracovníci společnosti Fiat Auto vyvinuli tento proces vstřikování s cílem zajištění přesnějšího řízení tlaku a teplot uvnitř spalovací komory a účinnějšího využití vzduchu nasátého do válců.
    Vylepšený produkt představuje nový průlom, neboť umožňuje dosažení vyššího výkonu, nižšího hluku při spalování, zejména při provozu studeného motoru, a předběžného splnění velmi přísné normy emise Euro 4.
    Prvním motorem tohoto druhu je 1.9 JTD 16V s vícenásobným vstřikováním. Tento motor byl předveden ve světové premiéře na letošním 75. ročníku pařížského autosalonu a bude montován do modelů Alfa 156 a 147. V roce 2003 bude na řadě malá jednotka 1.3 JTD 16V Multijet: produkt s nesmírně kompaktními rozměry, které umožňují montáž do malých vozidel Fiat Group.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.02  19:32

    « italsky tuning

    Narazil jsem na zajimavou adresu italske tuningove hvezde (dle autorevue.cz :-))) Castelli-Italtec:
    www.castelli-italtec.com
    Pozn.: Na mem prohlizeci bylo do rubriky "Modification" poradne videt jen ve francouzska verzi (?).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.02  12:58

    « Re: TurboDiesel 2,5 litru (BMW)

    Pokud se nemylim, tak tenhle motor BMW 2.5TDS (a jeho derivaty v Oplu Omega atd.) ma na rozdil od vetsiny ostatnich TD litinovou hlavu a odtud prameni vetsina potizi a nutnost chovat se k nemu jeste citliveji nez k ostatnim dieselum. Jinak odbornikem na tohle tema (a majitelem nejednoho BMW) je myslim cokes, tak se na nej obratte, at to mate z prvni ruky.


    BTW docela by mne zajimalo, zda litinovou hlavu maji i soucasne diesely BMW (2.0d, 3.0d, 4.0d)? Pred par lety jsem o tom neco cetl, ale matne si pamatuju jen to, ze pro blok nyni pouzivaji namisto litiny vysokopevnostni ocel.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.02  22:33

    « Re: TurboDiesel 2,5 litru

    Možná byl problém mimo motor, konkrétně v turbu, který mu dvakrát odešlo - pokaždé to bylo jiné auto, ne opakovaná závada u jednoho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.02  18:10

    « Re: TurboDiesel 2,5 litru

    V Isuzu Trooper byl ten samy motor, ale puvodne je z BMW a je to primo vynikajici motor. Nevim, jak s vydrzi, jel jsem ho "jenom" do 130 tisic, ale i po 130 tisicich mel spotrebu kolem 8 litru pri sluzebnich jizdach, kde se auto nesetri a jezdi se 200 a vice a olej nezral vubec. U te Omegy bude spise problem v tom zbytku, nez v motoru. Bych rekl ja.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.09.02  10:31

    « JTD

    Nemate nekdo delsi zkusenosti s JTD?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.02  19:01

    « Re: TurboDiesel 1,9 litru

    Není v tom Oplu náhodou 2,5 TD Isuzu ? Jestli jo, tak od toho rychle pryč !
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 23.09.02  18:19

    « Re: TurboDiesel 1,9 litru

    Díky za info. To že je to z BMW vím - snížený výkon to má snad kvůli daním nebo co. Mohl bys prosím tě specifikovat, co konkrétně na tom motoru při studených startech odchází? Jestli, těsnění, žhaviče atd. Díky moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.02  13:52

    « Re: TurboDiesel 1,9 litru

    No tak at si da VELKEJ pozor. Omega 2,5 TD je motor BMW 2,5 TDS, ale pro Opela se snizenym vykonem. Je citlivej na studeny starty a jde ho vyridit za dve zimy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 20.09.02  09:39

    « Re: TurboDiesel 1,9 litru

    Díky za info. Zatím to ale vypadá, že kamoš bude kupovat Opla Omegu 2,5 TD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.02  17:53

    « Re: TurboDiesel 1,9 litru

    Do Makrely 75TD rozhodne nedoporucuju, je to na to hrozne slabej motor. Mam ho v Bravu a i tam jsem si musel nechat udelat tuning. Mozna TD100 (to je neprimej vstrik s intercoolerem, ale asi bych sel z tech starsich do petivalce TD125. A pak samozrejme novejsi JTD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.02  11:35

    « Re: Punto a servo

    Nemam. Je to tri roky stare auto. Tim "nove" jsem myslel novy typ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.09.02  19:13

    « Re: Punto a servo

    Pokud máš záruku, tak žádný problém...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…