FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Potřebuji kloudný servis
to Adyn: Se ví, že jsem Mareu kupoval jetou (rok a půl), ale síť jsem koupil nouvou :-))
K tomu "s jídlem roste chuť" - bohužel Marea jezdí zhruba stejně jako Tempra a to by neměla. Je tam někdo problém. Zkusil jsem vyměnit vzduchový filtr a nic moc změna. Takže buď turbo nebo ŘJ (?). No uvidíme. Počkát dalšího půl roku, zda to je setrvalý stav nebo zda se to bude zhoršovat a pak se rozhodnu, co dál.
to theo: Zatím jsem to jen tak narychlo konzultoval s jedním technikem od Dojáčka (p. Janáček), když jsem ho na jejich parkovišti zahlídl u nějaký Alfy. -
Adyn 27.06.03 16:21
« Re: Potřebuji kloudný servis
Počkej, já měl za to že jsi tu Mareu kupoval jetou. To ji máš ještě v záruce?
I když vlastně já jsem měl tu svoji taky ještě půl roku v záruce co jsem ji koupil (měla cca rok a půl).
Minulý pátek jsem byl na technické (letí to jak voda - ve středu měla Maruš čtyři roky) a na emisích. Na technice mi zjistili uvolněnou tyč stabilizátoru na pravém předním kole. (Ach ta pražská dlažba). Tak že jak bude čas tak to nechám dát do pořádku. A mám tedy za dva a půl roku a víc jak 90 tis Km již druhou závadu :-). Teď se tak zamýšlím že nějak výrazně míň jezdím. Na Puntu jsem najezdil pravidelně 30tisíc, což za čtyři roky dělalo 120tis. Asi jsem nějak zparchantěl... -
« Re: Potřebuji kloudný servis
to Adyn: Se ví, že hlavně na mojí "bejvalce" (Tempra). Ale i u Marey, když jsem ji u nich nechával začátkem roku doopravovat, tak to zvládali v pohodě.
Od tý doby mne zlobila jen síť před zavazadlovým prostorem (upadlý nýtek na horním úchytu). Souhlasili s reklamací, ale protože se Marea už nevyrábí, tak nebyli schopni objednat síť novou. Pročež jsme se dohodli, že si ji spravím sám a oni mi dají při příští návštěve slevu.
Teď jsem u nich byl před pár dny, protože se chystám na dovolenou a tak jsem nechal zkontrolovat pár věcí. Našli nějaký resty na podvozku, netěsnost na jednom spoji okruhu klimy a pak nějaký prkotiny.
Takže z hlediska spolehlivosti/poruchovosti jsem zatím spokojenej (klepu na dřevo). Jen mi občas schází větší výkon motoru a rychlejší odezva. Před půl rokem, když tam šel nový vzduchový filtr, tak to výrazně ožilo a bylo to super, ale po pár tisících km, to dost oslabilo. Podle mě je u toho auta filtr poddimenzovaný (je stejný pro všechny motorizace od benzínu 1.4 až po mojí 2.4JTD). Teď tam dám nový filtr (papírový) a proměřím pružnost před a po výměně. Časem asi zainvestuji do sportovního filtru. Asi jen vložku, protože kit by mohl změnit zvuk motoru. Taky tuningu se trochu bojím, aby to po něm nezačalo kouřit.
Stejně nejlepší "tuning" bude časem vyndat původní motor 2.4JTD, sehnat na vrakáči z nějaký Alfy zánovní multi-jet 2.4JTD 20V 129kW a nechat ho tam dát. Zdá se, že by to mohlo jít (musí se ale vyměnit i turbo a ŘJ). Cena by měla být cca 100.000 minus peníze za prodej původního motoru a turba. Sám jsem zvědavej, jestli se mi to povede realizovat. -
« Re: Potřebuji kloudný servis
V Praze mám docela dobrý zkušenosti s Autocentrem Dojáček (www.autocentrum-dojacek.cz). Dost často mi opravili závady na elektrice, se kterými si menší servisy nevěděly rady. Ale pokud se tvoje potíž objevuje jen občas, tak to může být problém. -
« Re: Tipo 1.6ie - chcípe mrcha
Já už mám 1.6-66kw DOHC 9let a má najeto přes 200tis. km.
K tomu chcípání: když diagnostika ukáže, že je vše ok tak to bude- na šktr. klapce přidat větší volnoběh, nebo se stane, že se povolí kontramatka a volnoběh se rozladí, zkontrolovat podtlakové hadice ( prasklina . Za vysoké volnoběžné otáčky taky může vadné čidlo na rozdělovači. Kdyby jste něco o tomhle motoru chtěli vědět tak sem napište...... -
"-- skrytý --" 16.06.03 14:07
« Re: Tipo 1.6ie - chcípe mrcha
Rodiče mají 1.6/66 kW DOHC a dělá jim to obdobné věci. Někdo už mně tady radil. Dali to na diagnostiku BOSCH a prý vadná lambda. Tak ji nechali vyměnit a moc to nepomohlo. Jednak tomu na volnoběh za studena kolísají otáčky nahoru a dolu a občas to chcípne. Za jízdy to pak má tendenci chcípnout při zastavení na křižovatce. Musí se prý vyřadit na neutrál dokud jsou ještě relativně vysoké otáčky.
Jak je to s těmi čidly teploty? Je tam extra čidlo teploty pro teploměr a extra pro ŘJ? Taky se naskýtá možnost, že je vadný krokový motorek. Nebo to bude spíš to, jak psal dah? -
"-- skrytý --" 15.06.03 17:25
« Re: Fiat Croma
Čau mám zkušenosti s 2.5 td r.v.89, 1.9 T.D.i.d. r.v.89 a 2.0i.e. r.v.94. Co se týče motorů u benzínových verzí jsou dva 2.0i.e. a 2.0turbo (2.5 V6), osobně bych dal přednost 2.0turbo. U dieslů jsou taky dva 1,9 T.D.i.d. a 2.5 td. 1.9 má přímý vstřik a od 93 VTG, je dostatečně živý a spotřeba se pohybuje kolem 5-ti litrů, 2.5 td je taky dobrý ale má spotřebu kolem 7 litrů, osobně bych dal přednost opět 1.9 T.D.i.d. Pokud Tě něco zajímá konkrétně klidně napiš. -
« Re: Gingo
Ja si taky myslim, ale u nas jsou lidi tak tupi, ze si radsi koupi Juniora nez Gingo. Ja Fiatu fandim, byl to povzdech. Tedy abych byl presny, fandim i skodovce, ale ne dokud je tam ten arogant Kulhanek (prectete si s nim rozhovor na auto.idnes.cz minuly tyden, vsichni slevnuji, my ne, nova octavia bude drazsi nez stara, nez abysme tu starou slevnili, chceme nalakat ceske ridice - nevim na co kdyz ne na cenu a nejvetsi bomba je, podcenili jsme reklamu, ted budeme miz na Superb Sklenarikovou, takze jsme z toho venku :-). -
« Re: Gingo
Ona doba Fabie Junior za 220.000,- či za kolik bude brzo minulostí, po vstupu do EU nás pravděpodobně čeká srovnání cen aut a škodovka bude první co na to pěkně dojede, viz jejich ceny třeba v německu nebo rakousku. Pokud bude chtít v těchto zemích něco prodat, bude muset buď u nás zdražit, nebo u nich zlevnit, což mě nepřipadá pravděpodobné.Cyzí značky tak velké skoky cen nemají, ale tady je to enormní, tak uvidíme. Jinak ve světě motorů je rozhovor s ředitelem FIATu u nás a je tam řečena moc pěkná odpověď na otázku o probíhající krizi v koncernu: FIAT tu bude navždy.... a já bych dodal mé oblíbené rčení: Když Hitler zakládal VW, tak FIAT už 50 roků dělal auta :-))) -
« Re: Nové Punto
Tak auto na projetí v Brně neměli :-( Jinak celkem v pohodě, nová tvář se mi líbí, ale co je fakt bomba je GINGO. Velice prostorné, téměř jak Punto, vzhledově velice podařené, zvlášť zepředu a pokud bude cena okolo 215.000,- jak se předpokládá tak to vidím velice nadějně...
stalo?