FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« baterii
v prve rade prosim o schovivavost. Chtel bych se zeptat jak je to vubec u vsech novych aut , ne jenom u fiatu, vyreseno , kdyz napriklad v zime nejezdite a vydelate z auta baterii se zalohou napriklad pocitadla kilometru , ridici jednotky , pameti kde se ukladaji servisni informace a tak ....... Vynuluje se to nebo tam je nejaka baterka na zalohu , a kdyz ano , tak jak dlouho vydrzi , rok , dva ?
-
« to wolff
1. To si teda nemyslím, že má "zasraný ventily"! To jsi vymyslel sám, nebo ti to někdo popradil?
2. Spíš bych to viděl na problém v zapalování (rozdělovač-kabely-svíčky) nebo lambda sondu nebo teplotní čidlo nebo palivový filtr. Nechť dá auto na osciloskop, proměří průběhy zapalování, dále potom kompresní tlaky, tlak paliva, lambdu a čidlo teploty. 100% je závady někde tady.
3. Tak ten race s Hufem nebude, co? V tom případě prohráváš kontumačně a už nemáš právo na připomínky ohledně Hufova auta. -
« ad Stilo
to Hallik et al: Tak jsem se v nedeli projel Stilem JTD (na uváděčce u Dojáčka). Nemám moc času, tak jen pár postřehů.
Design 3D modelu, který bylo k dispozici pro zkušební projíždky, je výbornej, sice trochu německy robustní, ale stejně se mi moc líbí. Zato design 5D není o moc lepší než na obrázku a mně osobně se moc nelíbí. Pro Hallika - jestli se rozhoduješ mezi Mareou Weekend a Stilem 5D, tak dle mého designově je na tom líp Marea. Ta stále patří mezi nejpohlednější vyráběné kombíky. Naopak Stilo 5D dle mého nevyniká designově ani mezi 5D hatchbacky ani mezi MPV. Tolik můj subjektivní názor k designu.
Posuvnou zadní lavici mají jen některý 5D Stila. To, co bylo uvnitř v autosalónu, ji mělo napevno (čemuž odpovídá objem kufru 370 l) a prostoru na kolena vzadu bylo zhruba jako v Bravě - tedy trochu víc než třeba v Octavii, ale jinak nic moc. U verzí s posunem, to asi bude 0.K.
Těšil jsem se na motor JTD/85kW, ale trochu mě zklamal - to auto bylo jen o trochu živější než moje obstarožní Tempra 1.9TD/66kW. Možná, že motor Stila byl ještě nezajetej a syrovej (?). Reakce na plyn při 1500 ot/min veškerá žádná, při 2000 ot/min je to lepší, ale stále se znatelnou "turbo-dírou". V záběru odspodu jsou asi konkurenční TDíčka lepší (?).
Jinak v posledním Autotipu je test na Stilo 5D 1.9JTD. Docela ho tam chválí (výsledný průměr: 4 hvězdičky, maximum je 5). Jakou jedinou slabinu označili podvozek (3 hvězdičky) a to kvůli příliš citlivému posilovači řízení. To se mi při praktickém testu zrovna nezdálo - řekl bych, že je zhruba na úrovni Octavie. Ale je fakt, že bych ocenil méně výkonný základní režim posilovače (u Stila by to nebyl problém, protože pro město má silnější režim posilovače "city") nebo výrazněji degresivní charakteristiku posilovače (snižování účinku při rostoucí rychlosti).
-
wolff 19.11.01 13:47
« Bez nadpisu
Osobně bych typoval, že máš zasraný ventily. Tudíž být tebou, tak naberu párkrát Vpower. A pokud se to nezpraví, tak budeš muset valit do servisu, kde umí vybrousit motor a pod. a tam ti je pročistí. Pak by mělo auto šlapat jak hodinky. CCA 10 000 Kč. S výměnou oleje, filtru a všech těsnění... -
"-- skrytý --" 19.11.01 11:36
« Re: Tipo - kolísání otáček
Tak jsem byl u rodičů a zase jsem to zkoušel. Tak otáčky na volnoběh za studena pořád kolísají - občas to chcípně. Start je za studena taky problematický. Když se přidá trochu plyn a drží se sešlápnutý, tak to drží otáčky konstantní. Co to znamená?
Jak se to zahřeje, tak je to O.K.
-
« JTD pro Stilo
Pro oponenty nafty ve Fiatech a AR zase jedna rána - v posledním Automobilu (jestli si dobře pamatuju) testovali JTD 85 kW v AR 147, kterej bude shodnej s tím ve Stilu, možná trochu jinak zpřevodovanej a světe div se! Průměrnou spotřebou 4,5 l se dostal i pod rekordmana Astru 1.7 Dti ( tuším 55 nebo 60 kW), kterej má být superúspornej (tomu ale odpovídá i svezení - je dost línej). Koncernový agregáty raději ve srovnání neuváděli vůbec :-)) -
"-- skrytý --" 12.11.01 07:32
« Re: Tipo - kolísání otáček
Tak jsme vyměnili tu ŘJ za tu původní (tu která byla s tím motorem) a zdá se, že otáčky za studena stále kolísají. :-( Jo, ještě jsem si všimnul, že jeden zapalovací kabel pá prasklou gumovou izolace na straně u svíčky a ten kovový kontakt uvnitř je taky nějaký prasklý. Možná to bude tím. -
« Re: zlobivé ABS
kvuli kontrolce ABS jsem samozrejme nekupoval novou baterku, ale sranda byla v tom, ze 14 dni po prvnich nezhasnutych kontrolkach skutecne zacala jit baterka do *, obcas ji pomohlo 10 hodinove nabiti, aby vydrzela tyden a do mesice nepomohlo ani nabiti. Ta kontrolka byla predzvesti vybite baterie. -
« Re: zlobivé ABS
No mne se zdalo, ze mi ABS zapina a vypina pri hrbolech. Bylo to ale baterkou, i kdyz jsem tomu neveril, protoze se zdala byt napetove dobra. Je fakt, ze v 99% mi zustala dele svitit i ponatsartovani a jizde, nekdy nezhasla vubec, nekdy v pohode a asi 2 zacala svitit uprostred jizdy. Zkontroloval jsem vsechny cidla, jejich zapojeni pres konektor ( na prednich kolech jsou ve svorkach v mot. prostoru u tlumicu a ze zadnich kol jsou pod sedaky ), zmeril jsem jejich pasivni odpor ( vsechny kolem 1215-1237 Ohmu ), napeti bylo na vesech kloem 3,3 V tusim. Byl jsem klidny, jezdil jsem dal a po vymeme baterky uz 3 tydny zaden problem. -
wolff 07.11.01 15:36
« Bez nadpisu
Tak k těm motorům. V tom bych problém neviděl. Ty budou O.K. jako vždycky. K té střeše - to je kravina. Nějakej blbec to neuměl zavřít a dělá pupíky. To je tak vždycky. Bude to fajn auto, akorát už trochu dražší, než sme byli zvyklí.
Pokud jde o to kolísání otáček - rozdělat motor, očistit ventily. Toť vše. Teď máme Bravu v servise (značkovém!), cena 18000! Vzali jsme 2x benzín mimo Brno a motor se tipl. Kdyby ste slyšeli ty povídačky kolem toho, tak by Vás klepla. Nic jinýho to nemůže být... -
« Re: Stilo a jeho tajnosti
Nepozastavoval bych se kdybych to nevidel ci nesedel.Nerikam - 5ti D je vetsi ci prostornejsi,avsak v kufru je mista uplne stejne jako u 3D na sirku - tim myslim stand. rozmer kufru avsak vetsi je prave tu vysku co je 5tiD vetsi.A jak jsem psal,kdyz posunu sedak dopredu a zvetsim prostor,je tak mista malo na nohy ,ze je to opravdu jen pro mensi deti ci "dospeleho" mensiho vzrustu?!
Proti designu nemam nic,naopak je to solidni prace avsak uvnitr vozu se jaksi vytratila ta svezest vsech ital. vozu resp. NEW Punto,ci Multipla - jestli je to nasledek spoluprace s GM - kdovi???? - opravdu nemecka presnost a duslednost.Ma to samopzrejme svoje pro a proti,nicmene holt se mi to nelibi.Co se tyce motoru - musi clovek obycejny pockat - samozrejme novinar ktery pracuje pro "FIATA" to musi vychvalit.Jestli na to ma nekdo jiny nazor at da vedet.