FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Spatny alternator?
Posledni dobou mi na pristrojovce sviti pri provozu kontrolka baterky-dobijeni. Ale zhruba tak na 50% (po nastartovani lehce pohasne). Alternator ale dobiji v pohode-zmeril jsem to. Cim by to mohlo byt? Nemuze to treba nekde zkratovat-pripadne jsou nejaky kostrici body na aute? Jedna se o UNO LOGO D. -
« Sedačky ve FIATU UNO
Zdravím všechny příznivce FIATu. Musel jsem vyměnit své staré dobré UNO za novější(UNO LOGO). Jedna věc mi vadí - opěrky pro hlavu jsou tvrdé a z pěnového plastu. Ve starém (nabouraném) autě mám mnohem lepší. Ale nevím jak sundat ty černé! Drží jako by byli nedemontovatelné. Ale v tom případě ani nevím jak nasadit potahy (mám malé děti a bez potahů bych musel dvakrát ročně měnit sedačky). Ozve se někdo kdo ví jak na to? -
« Blikajici chech-panel u Cromy
Tak jsem tady jiz naposled s blikajicim autickem
u Cromy :-) Po cca roce jsem zjistil, ze
spodni levy symbol je kontrolka hladiny oleje.
Protoze je tam oleje dost, tak jsem hledal
zavadu nekde jinde. No a stacilo jiz jen cidlo
najit. Cidlo se naleza (2.0i) na motoru vpravo dole (strana
s rozvodovym a alternatorovym remenem). Je tam velice
dobre schovane -- ze zdola neni videt ale je velice spatne videt zezhora. Nejlepsi je sundat L kolo a plast podbehu (anebo jednoduseji (ale cidlo je pak hure pristupne) odmontovat plast rozvodoveho remene, povolit alternator, sundat alt. remen a alternator odklonit dopredu).
BTW na panylku je dole vravo dalsi olejove cidlo,
ktere ale kontroluje tlak oleje. Cidlo tlaku oleje
je u priruby olejoveho filtru.
Tak kdyby to nekomu pomohlo a hledal to :-) -
« Re: 1,2 80k -Bravo, Brava, Stilo
to bys musel zapocitat i celodenni sviceni, treba na neutral pri 800 ot/min ma 60 kW motor vykon treba odhadem 20 kW, pri sviceni odber az 300 W, coz je zatez asi 1,5%. Teoreticky. Nepodlozene odhady v novinach mluvi o vlivu sviceni az o 5-7 % na spotrebe. je zajimave, ze to nikdo jeste netestnul. -
« Re: 1,2 80k -Bravo, Brava, Stilo
Ve své informaci o spotřebě mé Bravy jsem zmínil vliv záběhu, ale opomenul jsem fakt, že jezdím na zimních pneu na všech kolech. Mimochodem, zajímavé jsou hodnoty otáček tohoto motoru v závislosti na rychlosti: 130 km/h - 3700 rpm, 140 km/h - 4000 rpm a 150 km/h - 4300 rpm. -
« Re: 1,2 80k -Bravo, Brava, Stilo
Ještě jednu perličku, obzvlášť pro borce typu Huf, Autozakomplex atd.: ta Brava 1,2 v testech v MF Dnes (cca před rokem) vykázala lepší zrychlení z 0-100 km/h i lepší spotřebu, než gloriolou opředený 1,9 TDI-PD 74 kW v Passatu. Jinak hodnoty zrychlení i pružnosti měla prakticky stejný s Mazdou 323 1,5 sedan. Ale já osobně ty testovačky nějak neprožívám, konkrétně zrovna v MF Dnes, kde je největší hlava pomazaná přes auta Kužel z AAA :-))) -
« MAREA WEEKEND -prosba o pomoc
Koupil jsem MAREU v autobazaru ale bohužel u vozu není ani běžný návod na použití natož manuál.pokud někdo z návštěvníků Fiat-clubu ví jak podobné tiskoviny získat byk bych mu moc vděčný za informace.Vlastním Fiat-Marea Weekend 1,6/16V automat, benzin rok výroby 1998.Jinak jsem s vozem spokojený a doufám ,že vydrží to co můj poslední vůz Renault 21 Nevada se kterým jsem najezdil 253654 Km. -
« Re: 1,2 80k -Bravo, Brava, Stilo
Asi před měsícem jsem se rozhodl pro Brava s tímto motorem, ale uvažoval jsem i o Stilo. Všiml jsem si, že na mezinárodních webech se u Stilo tento motor neobjevuje a základní je 1.6. Vypadá to, že pro zejména středoevropské země je základní 1.2, se kterým počítá český Fiat jako s nejprodávanějším. Proč je tam těch šest rychlostí je zřejmé, aby to mělo nějakou dynamiku. Myslím, že i Brava by si těch šest rychlostí zasloužila, zejména pro udržení otáček. Ta nízká hodnota točivého momentu je znát právě při předjíždění při nízkých otáčkách. Se Stilo jsem bohužel nejel (tehdy nebyly podmínky pro testovací jízdu - sníh - byli jsme rádi, že vůbec někam dojedeme a Brava jsem již zkoušel). Po skoro 4tkm s Brava (v záběhu), kdy ještě nevyužívám veškerého potenciálu motoru (otáčky ano, ale ne na plný plyn), mohu říci, že auto je skvělé pro mimoměstské trasy a taky dálnice a subjektivně se mi zdá lepší než motory 1.4 (55kW) u podobných aut. Naopak je nevhodné pro někoho, kdo to prostě nevydrží a musí si to rozdat s každým kdo jej předjede. No a spotřeba? To je to nejlepší, mimo nízké pojistky, co tě u tohoto motoru čeká. Prozatím jsem nejezdil "na spotřebu" a při mých trasách (40% město, 60% mimoměsto) se pohybuje okolo 6.2 l a při trasách město-dálnice tak 6.4 l. Jinak mě trošičku vadí to ranní klapání ventilů, ale je to daň za delší servisní intervaly. -
« Re: 1,2 80k -Bravo, Brava, Stilo
U nás má jeden regionální prodejce 1,2 verzi Stila. 6-tý kvalt prý moc mimo dálnice použít nejde ( je to na vysočině, i silnice 1.tř. jsou dost členitý), obecně jsou kvalty naskládaný blíž sobě, takže dynamika snad o fous lepší než Bravě, přestože je Brava lehčí. Ten motor je trošičku jinak vyladěnej, točivej moment vrcholí o málo níž ve Stilu. A spotřeba v členitým terénu vysočiny, když se jede aspoň 30 km je (podle palubního počítače) někde kolem 6,5 litru. Dlužno dodat ten chlapík působil dost zpomaleně, tak asi ani za volantem nebyl žádnej divoch, tak bych to bral spíš jako spodní mez. Sám jsem se v tom nesvezl, zrovna bylo pryč. V Bravě 1,2 jsem jezdil, působilo to na mě srovnatelně s Octavií 1,6 /tuším 74 kW -
« 1,2 80k -Bravo, Brava, Stilo
Uvitam vsetky informacie o tomto motore - hlavne od uzivatelov.
- Spotreba
- najlepsie bezi v ? otackach
- predbiehanie
-vase nazory na 6 stupen v stile pre tento motor, viezli ste sa uz v tomto prevedeni-vase pocity
Tesim sa na vsetky informacie -
« servis v GRIF BA
Tiez som majitelom FIATu. Chcel by som vas upozornit na slaby servis vo firme GRIF v Bratislave. Chcel som nastavit motor, pretoze mi kolisali otacky po pusteni plynu a z casu na cas aj motor zdochol, ked bol zatazeny klimou. Objednali ma a ja som prisiel presne v dany cas. Na to, aby sa niekto som mnou zaoberal, potrebovali 2 hod. Potom zistili, ze treba vymenit termostat a resetovat pocitac, ale motor je OK. Vraj ho treba viac tocit na neutrale !??!? (uz ma srali). Zaplatil som termostat (7000 aj s robotou)a uz sa tam v zivote neukazem ! Motor aj nadalej nebezal dobre. Nasiel ineho servismana pri NITRE. Ten to nastavil za cca 20 min volnou rukou (nasavaci ventil vzduchu) za 200 Sk. Motor slape ako hodinky uz asi 8 mesiacov(dufam, ze aj bude). Neviem ako je to u inych (IMI, AUTOTYP, BB RENT). Nemate niekto referencie ? -
« Re: Mirafiori
Tak abyste se nehádali :-) , jen tak pro zpestření:
V roce 1967 byl představen nový fiat 125. Jeho podvozek byl odvozen od tehdy již končících modelů 1300/1500. Karoserie byla prodlouženou verzí modelu 124. Stejně tak motor DOHC o objemu 1608ccm (90hp) byl dalším vývojovým stupněm agregátu ze stodvacetčtyřky. V následujícím roce obohatil nabídku model 125S (Special) s výkonem zvětšeným na 100hp. Novinkou byla též pětistupňová převodovka.
V Českých zemích je nejznámější modifikace fiat 125p. V polském závodě FSO začala výroba v roce 1967. Do vozu byly montovány motory OHV 1295ccm (65hp) a 1481ccm (75hp). V roce 1983 se změil název vozu z Fiat Polski na FSO, o dva roky později se dočkal pětistupňové převodovky.
P.S.
Jde o výtah článku z www.carsformitaly.com + několka dalších webů. Celý by měl být brzy k dispozici na mých fiat.mysteria.cz
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Rozsypal se po 55.000 km??? Něco o tom napiš, s tím se ještě nesetkal.