FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: FIAT-motory
af> no mne sa 5-dverove stilo paci viac ;o) ale to je vecou nazoru. nabehane na tom nemas veru vela, ako dlho mas to stilo? Celkom ma zaujima ako budes moct o kvalitach poreferovat tak po 15-25.000 km, zatial je predcasne o niecom hovorit. Zaujima ma hlavne, ci Stilo netrpi beznymi chorobami novych automobilov (vid diskusia o Peugeot 307), pocul som, ze sa nieco na Stile udajne kazi, ale to je info tak z 5-ruky, preto sa pytam radsej priamo. -
« Re: FIAT-motory
pre prehladnost motory este raz, zle sa mi to sformatovalo
FIAT 1.9 JTD 59kW [196 Nm / 1500 ot.min]
FIAT 1.9 JTD 85kW [255 Nm / 2000 ot.min]
VW 1.4 TDi PD 55 kW [195 Nm / 2200 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 74 kW [250 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 96 kW [310 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 66 kW [210 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 81 kW [235 Nm / 1900 ot.min] -
« Re: FIAT-motory
theo> no asi ti trochu unikla pointa, o com sme sa bavili v suvilosti s TDi, tak to zhrniem na priklade porovnania cisto len vznetovych motorov FIAT vs. Volkswagen
FIAT 1.9 JTD 59kW [196 Nm / 1500 ot.min]
FIAT 1.9 JTD 85kW [255 Nm / 2000 ot.min]
VW 1.4 TDi PD 55 kW [195 Nm / 2200 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 74 kW [250 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 96 kW [310 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 66 kW [210 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 81 kW [235 Nm / 1900 ot.min]
ak si precitas diskusiu spatne tak si vsimnes, ze som argumentoval tym, ze na taky krutiaci moment [195 Nm] aky dokaze VW dostat uz s 3-valcovym 1.4 TDi PD na to potrebuje FIAT 4-valcovy 1.9 JTD. Dalej ak si porovnas motory 1.9 TDi PD 74 kW resp. 96 kW, tak tie hravo predcia krutiacim momentom 1.9 JTD 85 kW. Keby VW robil motor 1.9 TDi PD vykonu 85 kW, krutiaci moment by bol asi niekde okolo 270-280 Nm a to je zase viac nez 255 Nm u FIATu a tak by som mohol pokracovat dalej ... Skratka dieslove motory od VW su na spici sucasneho trhu, ved je to prave VW, ktore vyvinulo 10-valec TDi s krutiacim momentom okolo 750 Nm!!!
suma sumarum, ak kupovat diesel, tak preferovat VW v pripade benzinu uz take rozdiely nie su. Sice sa tato diskusia toci len okolo krutiaceho momentu, ktory nie je jedinou prioritou podla ktorej sa vybera motor, ale VW TDi PD maju v mnohom navrch pred ostatnou konkurenciou.
Poznamka na zaver: porovnavat JTD s TDi (bez PD) je nezmysel, vzhladom na to, ze JTD vyuziva technologiu vysokotlakoveho vstrekovania paliva Common Rail a obycajne TDi (bez PD) ju nema. Ekvivalentom k JTD je TDi PD, ktore pouziva vlastnu technologiu vysokotlakoveho vstrekovania paliva pomenovanu cerpadlo-tryska (Pumpe-Duse) a ktora je momentalne spickou na trhu a objedktivne je podla odbornikov o hodny krok pred motormi so systemom Common Rail.
81 kW a 66 kW TDi (bez PD), ktore Ty spominas z Octavie som preto uviedol len okrajovo, su to stare motory, ktore nie su technologicky ekvivalentne JTD. -
« Re: FIAT-motory
to xtra: kde jsi přišel na točivej moment Stila JTD 200 Nm ??? Je to 255 Nm a v Octavii 81 kW jsem se svezl, ale bylo to ubohý, motor hodně hlučnej a dynamika asi na úrovni mýho vyžilýho 66 kW / 187 Nm v Tipu. Takže nevím, co je na tom motoru tak´úžasnýho. Asi tak jedině to, že je německej (což je pro hodně prosťáčků u nás pádnej argument). -
« Re: FIAT-motory
Zatím mám najeto asi 4.000 km a měl jsem problém s vrzáním řadící páky, ale pak se ukázalo,že to vrže kvůli špatně namontovanému zámku zpátečky, takže to nemělo s autem nic společného.Jinak naprosto v pohodě, motor se začíná krásně probouzet,uvidíme co to bude dělat dál.Mimochodem,kupoval jsem auto co stálo u dealera na saloně od uvedení na trh,což byl tuším listopad,takže by se dalo říct jedno z prvních.Jediná věc co mě trochu nesedí je design zadní části,oproti krásnému předku je to rozdíl.Třídveřák je bomba,ale 5-ti dveřák už tak pěkný není, ale zvykám si. -
« Re: FIAT-motory
samozrejme, ze motor 1.2 16V je urceny len pre vychodne a im podobne trhy, ani fabia junior {najma so skvelym motorom 1.0 37kW) sa nepredava od ceskych hranic na zapad ani na juh, len na vychod. staci mi vsak pohlad na technicke udaje 1.2 16V ktoreho krutiaci moment vrcholi pri 4.000 ot/min "zavratnou" hodnotou 114 Nm a skutocne si dokazem predstavit ako to auto moze ist. na druhej strane sa mi zda dost nadhodnoteny udaj o zrychleni 0-100 km za 13.4 s, ale moze byt, ze fiatu sa to s 1.100 kg vaziacim stilom vazne podarilo. motor 1.2 16V neodsudzujem, len si myslim, ze to je motor do punta a nie do stila. a urcite nebudem daleko od pravdy ked napisem, ze stilo bude minimalne take lenive ako vw polo 1.2 12V 47kW {3-valec), s ktorym som par km na pradvadzacom aute najazdil. cenovy rozdiel je opat druha stranka vyhodnosti kupy toho ktoreho modelu. jednoducho mne sa motor 1.2 16V do stila nijako nehodi a nevzbudzujem to dojem auta kategorie, do ktorej sa stilo zaraduje.
stilo je ale velmi vydarene auto, skutocne sa mi paci a najma 5-valec 2.4 20V vo vybave ABARTH je za tie peniaze {cca 850.000 SKK) jednoducho pomerom vykon/cena neprekonatelny.
a ako je to s poruchovostou stila, su s tym nejake problemy? predsa len je este nove auto, ty si zaznamenal nejake komplikacie? -
« Re: FIAT-motory
Například v rajchu ten motor vůbec není a základ je 1.6 103 PS, ale o tom to není.Já chválím snahu Fiatu udělat nějaký základ, od kterého se bude nabídka odvíjet,je to prostě marketingový tah.Každý chceme od auta něco jiného,a jak jsem psal tak cenový rozdíl je při nynějších slevách od jednašestky celkem výrazný a i z tohoto důvodu bych tuhle motorizaci neodsuzoval.Jak říkám, mě se to zdálo docela OK, na obyčejné použití.Všichni nejezdí jako prasata, a pokud chci jezdit dynamicky, tak si koupím Punto HGT, nebo ještě lépe Alfu Romeo. -
« Re: FIAT-motory
mas pravdu, so stilom 1.2 16V som nikdy nejazdil, ale tiez ma nikto nepresvedci o tom, ze tento motor je pre toto auto vhodny resp. dostacujuci. stilo je predsa trieda niekde okolo Passatu, pretoze je najma v 5-dverovej verzii vyrazne vacsie nez VW Golf, no a montovat do passatu co i len povedzme 1.4 16V 74kW by bol nezmysel. Napriklad najslabsi motor do VW Passat je 1.6 75kW a aj Stilo by malo mat ako "entry engine" aspon tu 1.6-ku. Urcite si najdem nablizsiu dobu cas a zajdem v dealerovi testnut to Stilo 1.2 16V ak ho ovsem bude mat. Nikto ma ale nepresvedci ze vyssimi otackami motora dobehnes na tak velke auto smiesny objem 1.2. -
« Re: FIAT-motory
Takove věci muzes psat,pokud mas s timto motorem vlastni zkusenost, já ji mám, viz níže,proto jsem schopen porovnavat.Argumentovat tim že je v Polu motor se stejnym objemem na nic,je jako tvrdit, že sousedovy jabka jsou stejně kyselé jako moje, protože jeho strom má taky větve a listy. -
« Re: FIAT-motory
Když jsem Stilo kupoval tak jsem zvolil motor 1.6 jen z důvodu malého cenového rozdílu,ted kdyz je na motor 1.2 sleva 42.000,- tak bych neváhal.Dynamika je díky šestikvaltu naprosto dostačující pro rodinné auto.Měl jsem tento motor v Bravě a byl jsem velmi spokojen z malé spotřeby a tichosti tohoto agregátu.Stilo 1.2 jsem měl půjčené jako náhradní vůz,když sem měl svoje v servisu a menší krouťák je samozdřejmě poznat,ale motor 1.2 má mnohem větší chuť se točit a tím to dohání.Pokud se ale chcete bavit o sportovní jízdě,tak je přece logické že obsah 1.2 na takové věci není.
P.S: to porovnávání s VW mě přijde jako pěkná blbost -
« Re: FIAT-motory
Pavel_KR5> zavisi od toho s cim to JTD porovnavas. ak s volkswgenackym TDi, tak je to jasne horsie, pretoze na VW diesel sa nechyta v sucasnoti ziaden vyrobca. stillo ma krutiaci moment len 200 Nm, aj to len vdaka common-rail. Pumpe-duse od VW by malo pri podobnych parametroch vykonnostnych aspon 250-300 Nm a to je dost velky rozdiel, zvlast pri tak velkom a tazkom aute ako je Stilo. 195 Nm ma uz 3-valec 1.4 TDi, ktory sa montuje do VW Polo. -
« Re: FIAT-motory
Byl jsem se Stilem projet pri jeho uvadeni na trh. Bylo to tridverove provedeni s motorem 1.9JTD (tusim 85 kW) a moc se mi jeho dynamika nepozdavala. Ale mohlo to byt tim, ze byl jeste syrovy. Takze pochybuju, ze by motor 1.2 mohl na tohle robusni auto stacit. Tak leda pro nejakyho duchudce.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!