FIAT - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.02  19:26

    « Re: FIAT-motory

    ad Pavel KR5:Ja jsem v roce 1995 jezdil Cromou 1.9 Tdi a tehdy bych dal ruku do ohně že není na světě lepší ropák než tohle.To auto bylo prostě fantastické!Jinak mě Fiat provází od kolíbky,otec mě vezl z porodnice v jeho tehdy nové 125p/1500 z roku 1971,to auto nám vydrželo 18 let a nebylo nic lepšího.Já sem minulý týden koupil 125p/1500 z roku 1971,najeto 60.000 km,naprosto originální špičkový stav a jsem z toho auta tak unesený,že Stilo už týden stojí a jezdím jen polákem.Dále mám 128 rally a 850 sportcoupé a jsou to nádherné auta.Mě na Fiatu vadí, že opustil tradici sportovních, karosářsky odlišných variant obyč.cestovních aut za rozumné peníze.Snad jen Stilo 3Dv se to snaží trochu zlepšit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.02  14:46

    « Bez nadpisu

    Taky má příští rok přijít nový Seicento s motorem 1,2 JTD (a nahradit tak Seic. i Pandu), kterej měl bejt v Ecobasicu. No uvidíme. Na kombíka Stilo sem zvdavej. Doufám, že bude stejně podařenej jako 5D Stilo ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.02  12:29

    « Re: FIAT-motory

    to af: Se strategii Fiatu je dost nejisty a promenlivy. Napr. v poslednim AutoTipu je clanek, kde se tvrdilo, ze Multipla bude pokracovat a naopak zastavi vyvoj kompaktniho vanu na bazi Stila.

    Jinak kombik na bazi Stila by mel prijit na podzim, pred cca pul rokem jsem nekde videl fotky a bylo to docela hezky. Sice trochu podobny Volvu, ale furt se mi to libilo vyrazne vic nez soucasny 5-dverovy Stilo.

    Co se tyce vyvoje TD motoru, tak Fiat a AR dost pospavaji. V roce 1997 uvedli 1.9JTD/77kW/255Nm a 2.4JTD/100kw/304Nm a dodnes se pohnuli dopredu jen o malej kousek (1.9JTD/85kW/275Nm a 2.4JTD/110kW/305Nm). A to ubehlo celych pet let!!! Rada jinych vyrobcu za tu dobu pokrocila o poradnej kus dal (a to vetsina pouziva common-rail se kterym prisla Alfa). I takovy Volvo, ktery obvykle TD motory jen kupovalo, vyvinulo vykonove lepsi petivalec nez je soucasny 2.4JTD. Jestli Alfa letos konecne neuvede ten dlouho avizovany 1.9JTD 16V (cca 103 kW), tak fakt nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.05.02  06:37

    « Re: FIAT-motory

    xtra: Stilo mam od unora,zatím je fakt vše OK.O žádných nemocech jsem zatím neslyšel,jediné co se zatím měnilo bylo přidání nějaké pružné hmoty na lak prahů,protože se údajně odíraly od kamínků, nevím, já s tím problém nemám.
    AD facelift Multiply: ten určitě nebude, nové vedení FIATu to smetlo ze stolu,spíš to vypadá na zastavení výroby.To nové MPV byla nová generace Ulysse, ale podle mě se jim to vůbec nepovedlo, ale stejně se do ČR dovážet nebude.Na podzim vyjede Stilo kombi, neviděl někdo někde fotky???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  19:25

    « Re: Stilo,Marea ...

    Myslím, že v novým AutoHitu jsem viděl první fotky nějakýho MPV od Fiatu, není to podobný vůbec na nic. No že by to bylo zrovna okouzlující (ale který MPV kromě Multiply okouzlující je, ře?).. ale ty první fotky většinou za moc nestojí, snad to ještě vypiplají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  19:22

    « Re: FIAT-motory

    Ještě k motorům - když jsi tak závislej na krouťáku, do AR 147 dávají JTD s tuším 275 Nm, prostě Fiat nemůže mít co Alfa ( asi jako Škoda do VW). Nevím, jestli to byly dětský nemoci, ale z autorizovanýho servisu jsem měl hlášky o značné poruchovosti právě PD motorů, snad je i nějak háklivější na naftu, takže se asi vyplatí tankovat v Německu, zvláště jsi-li ze Slovenska. Jinak se mi zdá, že PD má proti TDI ještě tvrdší zvuk ale co hlavně - když to víc honíš, tak je hodně vysoká spotřeba. Jeden kořeň z firmy přešel z TDI na PD a při těžké noze a ve městě je rozdíl asi 2 l v neprospěch PD. Ale jinak nic ve zlým.Zdá se mi, že v současnosti jsou s TD nejrychleji dopředu u Fordu a samozřejmě se těším taky na 1,9 JTD 16v od Fiatu nebo spíš Alfy. Trochu si s tím dávají na čas, protože první zprávy o tomto motoru byly už někdy před rokem a dýl, ale aspoň to nedopadne jako s ukvapeným nasazením prvních PDéček. Fiat s uvedením novýho modelu nikdy nedává novej motor, ale až v průběhu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  17:04

    « Fiat UNO Turbo

    Mám již delší dobu toto malé italské letadlo a sháním někoho kdo má kontakt na dovoz tohoto typu z venku, boj z korozí už mně zmáhá a tak bych nejradši udělal přestavbu, uvítám i výměnu skušeností s opravami tohoto typu. Dík za odpověď duchy@centrum.cz nebo tlf: 0737 177392
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  11:37

    « Re: FIAT-motory

    no vidis a mal by si vediet, ze PD uz dokaze vyvinut tlak 2.300 bar ... ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  09:48

    « Re: FIAT-motory

    Obavam se, ze jsem toho o modernich dieselovych motorech precetl az moc (dost mozna slo ten cas stravit smysluplneji). Takze bych Te asi mohl opravovat donekonecna. Jinak to, jaky tlaky dava PD vi i kazdy prodavac VW, a to jsou opravdu hodne malo fundovani typci (stejne jako v ostatnich autosalonech). Radsi toho nechame, snad pouze aby po nasi kratke diskuzi nezustala nejaka vetsi dezinfomace - tlak 1350 bar dosahuji "common-rail" prvni generace, zatimco druha generace uz je na tlaku 1600 bar (napr. BMW 2.0d/110kW, Ford 1.8TDCi/85kW, Volvo 2.4TDI/120kW atd.).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  22:09

    « Re: to xtra

    vencaz> takze si potvrdil moje predpoklady o krutiacom momente DIKY!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  20:45

    « to xtra

    VW vyrábí, nebo vyráběl také motor 1.9 TDI PD 85kW, 285Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  20:44

    « tp pavelkr5

    Sotva by BMW mohlo pužívat systém vstřikování PD, když na něj nemá licenci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  20:31

    « Re:

    wolff>Samozřejmě, že je ideální do Punta
    a o tom som od zaciatku pisal, na tuto triedu mi pride motor 1.2 16V absurdum, takze sme sa nakoniec zhodli a dohodli ;o) ak si precitas neargumentoval som vykonom VW 1.2 12V vs. FIAT 1.2 16V, ale hovoril som o tom, ze by bolo absurdne montovat motor VW 1.2 12V trebars do Golfu, nie to este do Passata ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  20:28

    « Re: FIAT-motory

    Pavel_KR5> Tiez nic v zlom, ale ohladom Common-Rail vs. TDI PD vs. TDI by si si mal este co-to precitat aby si potom netvrdil, ze tam nie je "zadny enormni rozdil". System Pumpe-Duse ako prvy na svete (!) dosahuje vysokotlakoveho vstrekovania paliva s tlakom az 2.050 bar, zatial co Common-Rail dosahuje len 1.350 bar. Cim vyssi tlak, tym jemnejsie rozptylenie paliva, tym viac paliva sa dostane do valcov = vyssi vykon, vyssi krutiaci moment, nizsie emisie atd atd.


    Jinak chapu Tvoje okouzleni modernimi turbodiesely a tendency o nich psal rozsahle prehledy a srovnani (taky mne to potkalo pred par lety).
    Nijako turbodieselmi okuzleny nie som a prehlad som spravil len a len preto aby som argumentoval tym co som napisal, neviem preco by som si mal nejake prehlady robit. Staci pohlad na technicke specifikacie a mas v tom jasno. Ale rovnako ako TDi ma dokaze okuzlit aj Stilo 2.4 V5 20V alebo VW 1.8 20V Turbo atd ;o).


    A na zaver - za uplnou spicku mezi dvoulitrovymi TD motory nepovazuji VW TDI-PD, ale BMW 2.0d/110kW/330Nm a to svete div se pouziva common-rail.
    Vidis, kazdy povazujeme za spicku nieco ine, VW 1.9 TDi PD/110 kW/320 Nm ma takmer identicke parametre s tebou spominanym BMW 2.0D. S tym BMW motorom mam osobnu skusenost z jednej predvadzacej show a jedno sa musi nechat - zvuk motora je vyladeny tak dokonale ze nepoznas, ze je to diesel na rozdiel od VW. S TDi PD 110 kW som nesiel, takze priamo porovnavat nemozem.

    tak bys mohl priznat chybu a ne rozsahle mlzit
    sorry, ale vsetko pisem strasne rychlo a nemam prilis vela casu si to po sebe citat a doplnat, tak sa stane ze narobim kopu chyb a preklepov a aj nieco zabudnem, budem sa snazit byt doslednejsi ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  15:37

    « Re: Stilo,Marea ...

    Něco jsem zaslechl o faceliftu Multiply napodzim (nebo spíš o nové multiple). Combi Stilo už jsem kdesi viděl i obrázek. O SUV jsem zatím nečetl...
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  14:50

    « Stilo,Marea ...

    Ahoj chlapci,
    kukam ako sa tu pekne dohadujete a uz nejak zapominate na novinky.Protoze mam FIATA, tak mne to tak nejak zajima vse okolo - no a slysel jsem ze u FIATA ustupujou od MPV a budou delat novou MULTIPLU, 4x4 STILO SUV, a combi STILO + nastupce MAREy.Takze otazka se nabizi - mate nekdo podobne info ci nejake foto a tak....?!
    Diiiik :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  13:01

    « Re: FIAT-motory

    to xtra (k prisp. 1492 a 1503): Kdyz uz napises blbost jako napriklad, ze "stillo ma krutiaci moment len 200 Nm, aj to len vdaka common-rail. Pumpe-duse od VW by malo pri podobnych parametroch vykonnostnych aspon 250-300 Nm a to je dost velky rozdiel" a theo Te na to upozorni, tak bys mohl priznat chybu a ne rozsahle mlzit.


    Jinak chapu Tvoje okouzleni modernimi turbodiesely a tendency o nich psal rozsahle prehledy a srovnani (taky mne to potkalo pred par lety). Radsi se ale krot, protoze ani teoreticky o tom zas tak moc nevis a tak delas chyby, ukvapene zavery apod.


    Jeste k tomu, ze porovnavat CR a TDI (bez PD) je nezmysel. Ani ne. Jednak je to realita na trhu, ze leckdo si vybira mezi Octavii TDI a Stilem JTD a jednak v obou pripadech se jedna o vysokotlake vstrikovani. U Octavie TDI je maximalni vstrikovaci tlak 120 MPa (rotacni vstrikovaci cerpadlo + vyuziti hydraulickych razu ve vysokotlakem potrubi za cerpadlem) u JTD je tlak konstantne 135 MPa. Takze zadny enormni rozdil.


    Ukoncim to kritickym minirozborem dalsiho kousku textu z Tveho prispevku 1503 ("... pomenovanemu cerpadlo-tryska (Pumpe-Duse) a ktora je momentalne spickou na trhu a objedktivne je podla odbornikov o hodny krok pred motormi so systemom Common Rail"). Nemam nic proti PD motorum (cesky se jim taky rika "sdruzene vstrikovace", coz je vystiznejsi nez otrocky preklad "cerpadlo-tryska"). Na dnestni dobu maji sice tyhle motory trochu traktoroidni zvuk, ale i tak znamena aplikace teto nakladakove technologie do osobnich vozu technicky prinos. Jinak se ale PD moc neuchytila, de fakto vsichni ostatni vyrobci presli na common-rail. A na zaver - za uplnou spicku mezi dvoulitrovymi TD motory nepovazuji VW TDI-PD, ale BMW 2.0d/110kW/330Nm a to svete div se pouziva common-rail.


    Jinak nic ve zlym :-)

  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 20.05.02  12:57

    « Bez nadpisu

    Já že nadávám? Já nenadávám. Já jen říkám, že parametry u benzinových VW motorů mi nic neříkají, resp. nejsou pro mne směrodatné, neboť pokud o tom něco víš, tak víš, že všechny jsou brány za použití paliva 98 okt.(což nikdo nepoužívá, zvlášť u 1,2) a měřeny podle německých norem. A světe div se podle německých norem vychází výkon o 10% více.Tudíž nemůžeš porovnávat 1,2 od VW s jejich naměřeným výkonem 47 kW a 1,2 od Fiatu s výkonem 59 kW a k tomu ještě ve spolupráci s 6 st. převodovkou. A to ještě na německé brzdě u toho Fiatu naměříš zcela běžně výkon o těch 10% vyšší, tudíž nějakých 64 kW. A to už je i vzhledem k té převodovce reálné. Mimochodem ten motor je velmi malý, kompaktní, tudéž i lehký. Samozřejmě, že je ideální do Punta, ale i ve Stilu si svoji práci vykoná. Mimochodem ty parametry zrychlení jsou si velmi podobné s tebou zmiňovaným Passatem TDI. (a to i vzhledem k hmotnosti).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.05.02  10:57

    « Re:

    wolff>opat len nadavas na nezmyselnost porovnavania bez akehokolvek argumentovania ... takato diskusia nema zmysel a nikam nevedie
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 20.05.02  09:30

    « Bez nadpisu

    Sem to dostal od kamošky. A kde ona to vzala, ví bůh...Ale je pěkný. U Stila 1,2 s tím, že se jedná o 6-kvalt stačí. Ty parametry jsou docela vyhovující. Raketa to není, ale zase je to hodně úsporný. Opravdu porovnávat 1,2 (která je špičkou v této kubatuře) s VW 1,2 je totální pitomost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…