FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
JTF 04.12.05 10:36
« Bez nadpisu
Ahoj, tak včera jsem u své stařičké Regaty 75 i.e. kontroloval olej a zarazilo mě, jak z měrky odkapává jakoby voda. Když jsem si "přivoněl" tak je cítit benzin. A teď řeším jak se tam může dostat??? Benzinovou pumpou to být nemůže, protože to je stříkačka a má čerpadlo v nádrži. Taky je divné, že na jizdě to není znát, z výfuku žádný modrý dým, kontrolka na mazání taky neproblikává. Fakt jsem bezradnej, tak jestli máte nějaký tip na co mrknnout, budu Vám vděčný. -
"-- skrytý --" 14.11.04 20:26
« Re: Re: Re: 2 fojťa
2kejml: koukas 6 let a porad je to malo. ;-) Pro Tve info Tipo - obsah 1929 (82,6x90) vyfuk zezadu + jine rozmisteni ostatnich agregatu. Brava 100 (nevidel jsem, ale predpokladam, ze 75 je stejna jen jiny plnici tlak + cerpadlo jak jsi psal) : obsah 1910 (82,0x90,4) vyfuk zepredu, v podstate soucasne JTD (jina hlava+valce+cerpadlo).
2fojta: zkus nejake lepsi servisy, opravdu nevidim jediny duvod proc by ten motor mel kourit jako lokomotiva. Vyndanim EKO ventilu myslis asi EGR ventil, ten, ti ale spotrebu pokud ho vyndas nemuze zvysit. Jedine co Ti muzu poradit je vymontovat cerpadlo + vstriky a zanest na serizeni do servisu. Znovu bych se jeste zeptal kolik to ma najeto? -
« Bez nadpisu
díky moc za rady ale mam strach že se s tim fakt nedá nic moc dělat protože už sme toho zkoušeli dost a téměř bez efektu. jak sem již psal bylo to několikrát ve spešl diesel servisu a vždycky něco zkusili a výsledek byl spíš takovej že to třeba skoro nekouřilo ale zase to i o dost míň jelo. potom třeba zkusili vyndat eko-ventil a to se zase zvýšila spotřeba takže fakt nevim. punto co mam já si sice taky trochu zakouří když mu naložim a není nijak strašný. -
« Re: Re: 2 fojťa
2Fera: Na ten motor koukám denně už 6 let :)). Rozdíl mezi 75k a 100k je dost značný, blok atd. je stejné, ale 75 má čerpadlo Bosch, 100 má Lucas. 75 má turbo Garett a plní na cca 0,5bar, 100 má KKK (myslim) a plní lehce přes 1bar. Ten motor prostě v přechodových režimech hulí. Nemá (téměř) žádnou elektroniku a tak při sešlápnutí na podlahu jde hodně nafty, ale turbo ještě netlačí, tak to zahulí. Zase při jízdě do kopce pod plynem by to hulit nemělo, když je to dobře seřízené. A společné s Tipem to je :) -
« Tipo
Mám Tipo 1.6 a teď mě před zimou trápí 2 nepříjemnosti...
Pořád se mi pálí předřazený odpor k motorku větráku topení a připadá mi že se nějak dlouho ohřívá motor. Myslel jsem,že hadice k chladiči se ohřeje až termostat otevře úplně,ale je teplá po pár stovkách metrů ???
Při pomalé,volné jízdě a delším klesání motor chladne skoro na 60 C. Říkal jsem si,je to jednoznačně termostat,ale zkošel jsem tu hadici u kolegy s 1.4kou a je to stejný... Máte někdo zkušenost? Termostat je docela drahý. Kupuje se i celou komorou.....1000,-Kč. -
"-- skrytý --" 05.11.04 20:32
« Re: 2 fojťa
No tento motor jsem nevidel, ale pocitam, ze to bude priskrcena verze 100 konove varianty, takze bych u ni kour vubec neocekaval a moc spolecneho s Tipem taky nema. Kolik ma tak priblizne najeto? Ja osobne mam Tipo 1.9TD v 90 konove variante a jako lokomotiva mi to nepripada narozdil od mnohem novejsich motoru. Pokud ma motor dobre tlaky jedinou pricinu bych videl v cerpadle. Na KN vlozku se u tohoto motoru muzes vykaslat a radsi vymen vzduchovy filtr za normalni, pokud jeste nemas. Opravdu nevidim duvod proc by ti ten motor mel kourit, jestli je v poradku. -
« 2 fojťa
Hulit to bude furt. Je to starý motor ještě z generace Regata/Tipo. Buď můžeš ubrat naftu a nepojede to, nebo se na to vykašli. Kouř je způsoben nadbytkem nafty na dané množství vzduchu. Zkus vyměnit/vyčistit vzduchový filtr (jestlis to už neudělal), nebo tam rovnou dát bavlněnou vložku místo papírové, např. KN. -
« Bez nadpisu
čau sem fanda všech italských aut. já mám punto 3d 94 1,7TD a sem s ním velmi spokojený do města to je ideální auto a s tímto motorem je i celkem živý a navíc jezdí za pár litrů. jezdím s ním přibližně 3 roky(před tím ho měl táta) a jediný větší oprava byla když se měnilo servo jinak je auto naprosto spolehlivé. táta si místo punta pořídil dva roky jetou bravu 99 1,9TD (bohužel jen 75k) auto je to krásný v tavej tej světle zelenej metalíze. bohužel už s ní bylo víc problémů než s puntem. největší průser je ten motor to že to moc nejede je celkem pochopitelný ale vono to kouří jako sviň hlavně třeba když se tomu na dvojku nebo trojku trochu naloží do kopce tak to je fakt dost. táta už s tim byl všude možně ale nikdy to k ničemu nebylo chvíli to bylo třeba celkem OK ale pak to bylo eště horší než původně. kdyby ste náhodou někdo měl ňákej nápad co s tim byl nych vděčen. zatim čau -
« Uno vs. Punto
Na nadšence nedej... Una strašně reznou, se spolehlivostí na tom dobře nejsou a bezpečnost nulová, radši bych volil Punto... Pokud ti jde o finance a na Punto není, je Uno také dobrou variantou, ale musíš počítat s častější údržbou. Plus jsou levné náhradní díly. Pokud preferuješ spotřebu poohlédni se po 1.0 nebo 1.1... 1.4 a 1.5 už docela jedou, na druhou stranu za ně platíš vysokou pojistku a žerou aspoň 7l/100km. Turbo je pro nadšence, kterým nevadí spotřeba okolo 10litrů a jsou ochotní se pořád v tom šťourat.
Jinak k cenám: Já včera prodal Uno logo 1.0 i.e. za 27tis. r.v.94, 65tis na tachometru, průměrný stav, koroze prahů a sjetý gumy...
to nadšenec: Promiň Martine, nemoh jsem s Tebou souhlasit, Adam