FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Adyn 21.10.02 15:48
« Re: Tankování
To Koťas: Mně se to stává u různých aut a zatím to bylo vždycky pistolí. Nezaznamenal jsem ani, že by tím trpěly víc pumpy jedné značky než jiné. Pravda je že se to obvykle stává v sérii, tzn. půl roku - rok nic a pak se mi to stane na víc autech často za sebou. Takového "závady v sériích" pozoruji i u žárovek. Když po několika letech prskne jedna, do 14-ti dní obvykle další dvě... -
Adyn 21.10.02 15:44
« Re: 2.4JTD
Blahopřeji k dobré koupi. Jsem rád, že ses rozhodl pro správnou značku. Já mám taky sedana ač jsem původně zahlížel po kombi. Můžu říct, že se zavazadlovým prostorem opravu problém nemám. Pravda nevozím kola ani skříně jako ve starém Puntu, ale postel 200x140 včetně rozměrově odpovídající latexové matrace a roštu jsem odvezl pohodlně najednou, bez toho, že by neco z auta čouhalo (všechyn dvěře i okna zavřená) a to jsme vpředu seděli dva! (Vlastně už tři). -
« 2.4JTD
Tak jsem byl v patek projet "svou" prvni Mareu. Byl to sedan, takze pro mne to v soucasnosti neni to prave orechove, ale 2.4JTD mne cim dal tim vic bere za srdce. Zvuk to melo stejne krasnej jako v AR156, proste kdyz se tenhle motor roztoci, tak srdce technika musi zajasat. Obzvlaste proti moji traktoroidni staresince 1.9TD. Ale 2.4JTD zrejme svym projevem strci do kapsi vetsinu soucasnych dieselu. Takze se budu snazit sehnat Mareu WE 2.4JTD. Bylo by urcite rozumnejsi koupit ojetinku s 1.9JTD - ty uz atakuji hranici 200.000 Kc (3 roky stare !!!), ale ja se asi zachovam nerozumne :-))).
Jinak sedan zvladal tenhle tezkej motor docela dobre, jsem zvedavy jak se s nim vyrovna kombi. -
« něco pro Pavla KR5
Fiat dostal cenu za vývoj dieselových motorů
AutoRevue.cz - 1.10. 2002 14:45
Fiat byl opět vyznamenám za vývoj vznětových motorů. Jedná se především o jeho systém Common-Rail, který byl postupně převzat všemi hlavními evropskými výrobci automobilů.
Časopis "The Economist" udělil během slavnostního večera v San Franciscu v Kalifornii panu Rinaldo Rinolfimu - výkonnému viceprezidentovi výzkumného centra Fiat - cenu za inovaci v kategorii "Energie a životní prostředí" za vývojovou práci technologie naftového motoru Common-Rail. Toto ocenění je poslední z mnoha, které výzkumné centrum Fiat získalo za dieselovou technologii.
Historie Common-Rail začala na konci 80. let spoluprací výzkumného centra s ostatními dceřinnými společnostmi Fiatu. Jejich cílem bylo dokončení výzkumu a vývoje za účelem předvedení technické a průmyslové proveditelnosti tohoto konceptu. Na začátku 90. let byly úspěšně překonány hlavní technologické brány systému.
Během let 1992 a 1993 úspěšně proběhly veškeré předběžné testy spolehlivosti a stálosti parametrů jak u motorů, tak i vozidel a na konci roku 1993 byly vzorky systému Common-Rail v dobře osvědčeném předprůmyslovém stadiu.
V posledním čtvrtletí roku 1997 se společnost Fiat Group ještě jednou stala pionýrem v komercializaci prvního dieselového motoru s přímým vstřikováním vybaveným systémem vstřikování paliva Common-Rail u vozidla Alfa Romeo 156, které poté získalo titul "Evropské vozidlo roku".
Během roku 1998 byl systém převzat všemi hlavními evropskými výrobci automobilů a v následujícím roce začala technologie Common Rail nacházet použití v lehkých a středních užitkových vozidlech. Fiat Group byla opět pionýrem aplikace v tomto segmentu zásluhou prvního zavedení této technologie na světě u lehkého nákladního vozidla Iveco Daily.
Mezitím již byla vyvíjena druhá generace systému - Multijet. Ten používá řízení elektronického vstřikování za účelem provedení více vstřiků než je současný počet dvou vstřiků během každého cyklu motoru. Tímto způsobem se spaluje stejné množství nafty uvnitř válce, ale po menších dávkách, aby se dosáhlo hladšího průběhu spalování.
Tajemství systému Multijet spočívá v provedení řídící jednotky a vstřikování, které zajišťují sérii velmi blízko rozmístěných vstřiků. Vývojoví pracovníci společnosti Fiat Auto vyvinuli tento proces vstřikování s cílem zajištění přesnějšího řízení tlaku a teplot uvnitř spalovací komory a účinnějšího využití vzduchu nasátého do válců.
Vylepšený produkt představuje nový průlom, neboť umožňuje dosažení vyššího výkonu, nižšího hluku při spalování, zejména při provozu studeného motoru, a předběžného splnění velmi přísné normy emise Euro 4.
Prvním motorem tohoto druhu je 1.9 JTD 16V s vícenásobným vstřikováním. Tento motor byl předveden ve světové premiéře na letošním 75. ročníku pařížského autosalonu a bude montován do modelů Alfa 156 a 147. V roce 2003 bude na řadě malá jednotka 1.3 JTD 16V Multijet: produkt s nesmírně kompaktními rozměry, které umožňují montáž do malých vozidel Fiat Group.
-
« Re: TurboDiesel 2,5 litru (BMW)
Pokud se nemylim, tak tenhle motor BMW 2.5TDS (a jeho derivaty v Oplu Omega atd.) ma na rozdil od vetsiny ostatnich TD litinovou hlavu a odtud prameni vetsina potizi a nutnost chovat se k nemu jeste citliveji nez k ostatnim dieselum. Jinak odbornikem na tohle tema (a majitelem nejednoho BMW) je myslim cokes, tak se na nej obratte, at to mate z prvni ruky.
BTW docela by mne zajimalo, zda litinovou hlavu maji i soucasne diesely BMW (2.0d, 3.0d, 4.0d)? Pred par lety jsem o tom neco cetl, ale matne si pamatuju jen to, ze pro blok nyni pouzivaji namisto litiny vysokopevnostni ocel. -
« Re: TurboDiesel 2,5 litru
V Isuzu Trooper byl ten samy motor, ale puvodne je z BMW a je to primo vynikajici motor. Nevim, jak s vydrzi, jel jsem ho "jenom" do 130 tisic, ale i po 130 tisicich mel spotrebu kolem 8 litru pri sluzebnich jizdach, kde se auto nesetri a jezdi se 200 a vice a olej nezral vubec. U te Omegy bude spise problem v tom zbytku, nez v motoru. Bych rekl ja. -
« Re: TurboDiesel 1,9 litru
Do Makrely 75TD rozhodne nedoporucuju, je to na to hrozne slabej motor. Mam ho v Bravu a i tam jsem si musel nechat udelat tuning. Mozna TD100 (to je neprimej vstrik s intercoolerem, ale asi bych sel z tech starsich do petivalce TD125. A pak samozrejme novejsi JTD.
Jinak to, ze do Marey sedana nalozis postel s matraci 200x140 je docela pozoruhodne, protoze do Tempry (coz je obdobne rozmerny vuz) bych to strcil stezi. Kdyz jsem ji pred lety meril, tak na delku pri sklopenych zadnich sedackach to dalo cca 165 cm.
Ty, nevis, kdyz mas 4 el. okna, daji se ty zadni "deaktivovat" od ridice? Napr. aby si deti neublizily.