FIAT - CLUB

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.99  16:07

    « Re: Otácky

    hlavni zasada je, ze otackomer nesmi jit za roh. co to je za blby otazky?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.99  15:50

    « Otácky

    Mám Punto 60 a chci se zeptat na jaké hodnote udrzovat otáckomer, abych to zbytecne nepretácel a nepodtácel? Díky. (°!°)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.99  12:06

    « Dobrá zpráva - motor 2.4JTD pro Fiat Marea

    Včera jsem náhodou koukal na Fiatovské internetové stránky ([odkaz] a jako poslední novinka je tam článek k Fiatu Marea 1999. Hlavně mě potěšilo, že kromě avizovaného motoru 1.9JTD se bude montovat i pětřiválec 2.4JTD, což je technická lahůdka - má nejen o jeden válec a "pár" koníků víc (100 kW), ale i turbodmychadlo s "proměnlivou geometrií" a vyvažovací hřídel. Otázka je zda podobně jako u 1.9JTD pro Bravu/Bravo "neseříznou" kroutící moment (1.9JTD má v Alfě 255 Nm při 2000 ot/min, ale v Bravě jen 205 Nm v rozmezí otáček 1500-3600 ot/min). Ale i tak to bude super. Zdraví Pavel K.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.99  11:32

    « Re: HV - odpoved

    1) Já jsem to tak koupil. Kámoš má úplně stejný model Tipa a má stejný obutí, ale také nevěděl jak to hustit. Prý je to model, co se prodával ve Švýcarsku (?) - v Prostějově mně v servisu Fiatu nebyli ani stavu "napíchnout" řídící jednotku na tester s tím, že pro tuto verzi Tipa nemají software:-(


    2) Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.99  08:51

    « HV - odpoved

    1) kdo ti doporucil jezdit na tipu 195/60/14? to musi vypadat hrozne vysoky, normalne se na tipo 1,6 davaji 185/60/14 a sou i levnejsi
    2) hustit na tlak max. 2,2 bar vpredu i vzadu
    cau
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.99  11:54

    « Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?

    Protože při vyjetí nádrže až do dna hrozí nebezpečí, že se dostanou zbytky nespáleného paliva do výfuku - katalyzátoru a vznití se od něj, pokud je patřičně prohřátý, katalyzátor vyhoří a je na nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.99  11:45

    « Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?

    Já mám Tipo 1.6ie 66kW 2xOHC. Má to pneu 195/60 R14, ale nevím na jaký tlak je mám hustit. V servisu ani v prodejnách pneu mi to také nejsou stavu říct. Jarouši, ty vypadáš, že máš o Fiatech přehled, nemohl bys mi to někde zjistit? Díky.




    Jo, a proč tomu katalyzátoru vadí ta prázdná nádrž?
  • « 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 02.03.99  07:53

    « Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?

    To s tím úplným vyjetím nádrže je pravda, mám Punto a v návodu se opravdu říká, že nesmí být úplně vyjetá nádrž, jinak může dojít k poškození katalyzátoru.Kamarád má Tipo 1.4i.e. a měl podobnou závadu jako Ty a pomohla výměna plováku. Co máš za TIPO - 2xOHC,nebo jen OHC?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.03.99  14:10

    « Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?

    Mám Fiat Tipo 1.6ie a po ujeti asi 350 km mi začne na palivoměru svítit kontrolka, že jako už jedu na rezervu. Nádrž by měla mít 55 litrů, takže při spotřebě do 10 l/100 km bych měl ujet aspoň 550 km.




    Rád bych vyzkoušel vyjet nádrž do dna, abych zjistil dojezd. Někde jsem ale četl, že se muže poškodit katalyzátor, když dojde v nádrži benzín. Je to pravda?




    Co s tím palivoměrem - musí se vyměnit?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.03.99  11:16

    « FIAT BRAVA

    Můj táta si chce koupit BRAVU,jaký máte zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.99  20:13

    « Re: Croma versus Tempra

    S většinou věcí níže uvedených souhlasím, ale jízda v Cromě se nedá s Temprou ani srovnat. Croma je větší a mnohem pohodlnější. Jinak si myslím, že Croma (mám na mysli starší model) je z hlediska náhradních dílů lepší než Tempra - na každém vrakovišti vozů FIAT určitě najdete několik Crom, stejně tak i N.D. v inzerátech. Tempra přece jen není tak rozšířená a určitě se jich do ČR tolik nanatahalo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.02.99  11:17

    « Re: Croma versus Tempra

    Vrátil bych se jestě k dotazu zda je lepší jako rodinné auto koupit Cromu nebo Tempru. Sám jsem se v tomto rozhodoval před 2.5 roku. Chtěl jsem původně Cromu nebo Tempru Combi S.W. 2.0i 4x4. Příbuzný, který má servis na Fiaty (hlavně se specializuje na diesly) mi ale Cromu dost rozmlouval. Říkal, že je to "nepodar", protože často u 2.5TD praská hlava motoru a jsou na něho výrazně dražší náhradní díly. Doporučoval mi Tempru 1.9TD, což jsem nakonec i koupil (r.v.1991). Myslím, že Croma i Tempra mají dost dobrý vnitřní prostor na všech sedadlech (což se bohužel nedá už říct o jejich nástupci Fiatu Marea), přičemž Croma je samozřejmě větší. Oba typy mají rovněž kvalitní protikorozní ochramu (pozinkování - někdy i oboustranné - téměř všech dílů karoserie). Obě mají rovněž velmi prostorný kufr. Výhoda Cromy je v tom, že je to 5-dveřový hatchback a přes 5.dveře je tudíž výrazně lepší přístup (Tempra je klasický sedan, takže má jen víko kufru, což může být při nakládání rozměrnějších předmětů problém). Do Cromy se montoval i přímovstřikový 1.9TDI/66kW, který byl asi o 1 l/100 km úspornější než nepřímovstřikový 1.9TD/66kW v Tempře, ale přímý vstřik v Cromě byl dost hlučný (moderní TDI to řeší pomocí pilotního předvstřiku).
    Hlavní výhodou Tempry jsou lacinější náhradní díly. Většinu z nich má totiž společnou s Fiatem Tipo. Dvojice Tipo/Tempra (Tipo bylo mimochodem evropské auto roku 1989) se pochopitelně vyrábělo v o hodně větších sériích než Croma a taky v jednodušším technickém provedení. Proto jsou nádhadní díly na Tempru až několikanásobně lacinější než na Cromu. Souhlasím s Jaroušem, že když Tempru, tak po 5/93, kdy byl proveden její facelift. Mimojiné byla zlepšena klimatizace (předtím nedostatečně výkonná) a zlepšena pasivní bezpečnost (výztuhy ve dveřích atd.).
  • 00 Reagovat !

    foto JTF

    JTF 23.02.99  10:47

    « PUNTO

    Ahoj,
    z vážných rod.důvodů jsem nucen prodat 5 dveřový Punto 60Cult v modré metalíze s výbavou, je vyroben v roce 98 a byl zakoupen v ČR. Kdo bude mít zájem ať se ozve na mail: jtoni@vitana.cz
    díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.99  20:16

    « Re: Zamrzlé tlumiče

    Mě ještě tlumiče nezamrzly, ale nevím jestli náhodou do Punta nedávají tlumiče od Monroe, Sachs atd. U plynokapalinových tlumičů dochází mrazem ke zmenšení objemu vzduchu a tudíž zmenšení tlumícího účinku, takže v zimě poněkud hůř tlumí (větší zima).
    Čau Jeník
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.99  10:41

    « Re: Zamrzlé tlumiče

    Jo, tuto zimu uz 2x. :-(
    Holt v Itosce snih, led a minusove teploty asi neznaji...
    cau, amper
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.99  10:24

    « Re: bezpečnostní pásy Punto

    Děkuji p.Fedorovi a p.Petrovi2 za radu, týkající se zaseknutí bezp.pásů u Punta. Na parkovacím místě u firmy je opravdu kanál nad úroveň ostatní plochy (cca 10cm) a myslím si, že ten problém je vždycky, když na něm stojím, ještě jednou díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.99  09:23

    « Zamrzlé tlumiče

    Už se vám stalo, že vám u Punta zmrzly tlumiče a při jízdě se zamrzlými tlumiči (jenom na pérech) jste jeli přes sebemenší nerovnost jako na trampolíně ? Mně jo. Petr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.99  09:20

    « Re: bezpečnostní pásy Punto

    Někdy se mi taky zaseknou. Zkuste za ně vší silou v tom zaseknutém stavu táhnout jako byste je normálně vytahoval k zapnutí. Někdy to cvakne, po cvaknutí povolte tah a uvolní se. JInak s tím parkováním na nerovné ploše to je taky pravda. Petr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.99  08:28

    « Re: bezpečnostní pásy Punto

    Obcas se mi to taky stavalo (u stareho F131 SuperMirafiori).
    Tak sem ty pasy rozdelal a zjistil, ze je v nich svisle ulozene olovene telisko. Pokud nebylo uplne svisle, pasy se zasekly. Samozrejme i za jizdy - prudka akcelerace, decelerace nebo zatacky - za techto stavu byly pasy zasekle; normalne to ale clovek nepozna. Nemyslim si, ze to byla zavada, protoze to na 100% dela i Crome.
    Nechci ten problem bagatelizovat, ale podle popsanych priznaku bych hadal, ze obcas parkujete na nerovne plose a ta zpusobi vlivem nakloneni teliska zaseknuti pasu. Jakmile kousek popojedete na rovinu, telisko pasy uvolni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.99  09:30

    « bezpečnostní pásy Punto

    Vážení, v těchto zimních podmínkách(teplota pod 0°C se mě bohužel na mém Puntu 55 S stává (1krát týdně), že po usednutí do auta nemohu vytáhnout bezp.pás u řidiče, abych se uvázal a musím ujet několik desítek metrů, aby se uvolnil a já se mohl uvázat. Auto nebylo nikdy havarováno(1.majitel) a je staré 3roky (2-3/96). Je vybaveno 1 Airbagem a pásy mají asi pyropatrony.
    Pokud mě můžete poradit, co s tím mám dělat abych nemusel kupovat nový pás (cca 3.500,-Kč), budu Vám za každou radu vděčný, děkuji.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…