FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Dobrá zpráva - motor 2.4JTD pro Fiat Marea
Včera jsem náhodou koukal na Fiatovské internetové stránky ([odkaz] a jako poslední novinka je tam článek k Fiatu Marea 1999. Hlavně mě potěšilo, že kromě avizovaného motoru 1.9JTD se bude montovat i pětřiválec 2.4JTD, což je technická lahůdka - má nejen o jeden válec a "pár" koníků víc (100 kW), ale i turbodmychadlo s "proměnlivou geometrií" a vyvažovací hřídel. Otázka je zda podobně jako u 1.9JTD pro Bravu/Bravo "neseříznou" kroutící moment (1.9JTD má v Alfě 255 Nm při 2000 ot/min, ale v Bravě jen 205 Nm v rozmezí otáček 1500-3600 ot/min). Ale i tak to bude super. Zdraví Pavel K. -
« Re: HV - odpoved
1) Já jsem to tak koupil. Kámoš má úplně stejný model Tipa a má stejný obutí, ale také nevěděl jak to hustit. Prý je to model, co se prodával ve Švýcarsku (?) - v Prostějově mně v servisu Fiatu nebyli ani stavu "napíchnout" řídící jednotku na tester s tím, že pro tuto verzi Tipa nemají software:-(
2) Díky. -
« Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?
Já mám Tipo 1.6ie 66kW 2xOHC. Má to pneu 195/60 R14, ale nevím na jaký tlak je mám hustit. V servisu ani v prodejnách pneu mi to také nejsou stavu říct. Jarouši, ty vypadáš, že máš o Fiatech přehled, nemohl bys mi to někde zjistit? Díky.
Jo, a proč tomu katalyzátoru vadí ta prázdná nádrž? -
JTF 02.03.99 07:53
« Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?
To s tím úplným vyjetím nádrže je pravda, mám Punto a v návodu se opravdu říká, že nesmí být úplně vyjetá nádrž, jinak může dojít k poškození katalyzátoru.Kamarád má Tipo 1.4i.e. a měl podobnou závadu jako Ty a pomohla výměna plováku. Co máš za TIPO - 2xOHC,nebo jen OHC? -
« Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?
Mám Fiat Tipo 1.6ie a po ujeti asi 350 km mi začne na palivoměru svítit kontrolka, že jako už jedu na rezervu. Nádrž by měla mít 55 litrů, takže při spotřebě do 10 l/100 km bych měl ujet aspoň 550 km.
Rád bych vyzkoušel vyjet nádrž do dna, abych zjistil dojezd. Někde jsem ale četl, že se muže poškodit katalyzátor, když dojde v nádrži benzín. Je to pravda?
Co s tím palivoměrem - musí se vyměnit?
-
« Re: Croma versus Tempra
S většinou věcí níže uvedených souhlasím, ale jízda v Cromě se nedá s Temprou ani srovnat. Croma je větší a mnohem pohodlnější. Jinak si myslím, že Croma (mám na mysli starší model) je z hlediska náhradních dílů lepší než Tempra - na každém vrakovišti vozů FIAT určitě najdete několik Crom, stejně tak i N.D. v inzerátech. Tempra přece jen není tak rozšířená a určitě se jich do ČR tolik nanatahalo. -
« Re: Croma versus Tempra
Vrátil bych se jestě k dotazu zda je lepší jako rodinné auto koupit Cromu nebo Tempru. Sám jsem se v tomto rozhodoval před 2.5 roku. Chtěl jsem původně Cromu nebo Tempru Combi S.W. 2.0i 4x4. Příbuzný, který má servis na Fiaty (hlavně se specializuje na diesly) mi ale Cromu dost rozmlouval. Říkal, že je to "nepodar", protože často u 2.5TD praská hlava motoru a jsou na něho výrazně dražší náhradní díly. Doporučoval mi Tempru 1.9TD, což jsem nakonec i koupil (r.v.1991). Myslím, že Croma i Tempra mají dost dobrý vnitřní prostor na všech sedadlech (což se bohužel nedá už říct o jejich nástupci Fiatu Marea), přičemž Croma je samozřejmě větší. Oba typy mají rovněž kvalitní protikorozní ochramu (pozinkování - někdy i oboustranné - téměř všech dílů karoserie). Obě mají rovněž velmi prostorný kufr. Výhoda Cromy je v tom, že je to 5-dveřový hatchback a přes 5.dveře je tudíž výrazně lepší přístup (Tempra je klasický sedan, takže má jen víko kufru, což může být při nakládání rozměrnějších předmětů problém). Do Cromy se montoval i přímovstřikový 1.9TDI/66kW, který byl asi o 1 l/100 km úspornější než nepřímovstřikový 1.9TD/66kW v Tempře, ale přímý vstřik v Cromě byl dost hlučný (moderní TDI to řeší pomocí pilotního předvstřiku).
Hlavní výhodou Tempry jsou lacinější náhradní díly. Většinu z nich má totiž společnou s Fiatem Tipo. Dvojice Tipo/Tempra (Tipo bylo mimochodem evropské auto roku 1989) se pochopitelně vyrábělo v o hodně větších sériích než Croma a taky v jednodušším technickém provedení. Proto jsou nádhadní díly na Tempru až několikanásobně lacinější než na Cromu. Souhlasím s Jaroušem, že když Tempru, tak po 5/93, kdy byl proveden její facelift. Mimojiné byla zlepšena klimatizace (předtím nedostatečně výkonná) a zlepšena pasivní bezpečnost (výztuhy ve dveřích atd.).
-
« Re: Zamrzlé tlumiče
Mě ještě tlumiče nezamrzly, ale nevím jestli náhodou do Punta nedávají tlumiče od Monroe, Sachs atd. U plynokapalinových tlumičů dochází mrazem ke zmenšení objemu vzduchu a tudíž zmenšení tlumícího účinku, takže v zimě poněkud hůř tlumí (větší zima).
Čau Jeník
-
« Re: bezpečnostní pásy Punto
Děkuji p.Fedorovi a p.Petrovi2 za radu, týkající se zaseknutí bezp.pásů u Punta. Na parkovacím místě u firmy je opravdu kanál nad úroveň ostatní plochy (cca 10cm) a myslím si, že ten problém je vždycky, když na něm stojím, ještě jednou díky. -
« Re: bezpečnostní pásy Punto
Někdy se mi taky zaseknou. Zkuste za ně vší silou v tom zaseknutém stavu táhnout jako byste je normálně vytahoval k zapnutí. Někdy to cvakne, po cvaknutí povolte tah a uvolní se. JInak s tím parkováním na nerovné ploše to je taky pravda. Petr -
« Re: bezpečnostní pásy Punto
Obcas se mi to taky stavalo (u stareho F131 SuperMirafiori).
Tak sem ty pasy rozdelal a zjistil, ze je v nich svisle ulozene olovene telisko. Pokud nebylo uplne svisle, pasy se zasekly. Samozrejme i za jizdy - prudka akcelerace, decelerace nebo zatacky - za techto stavu byly pasy zasekle; normalne to ale clovek nepozna. Nemyslim si, ze to byla zavada, protoze to na 100% dela i Crome.
Nechci ten problem bagatelizovat, ale podle popsanych priznaku bych hadal, ze obcas parkujete na nerovne plose a ta zpusobi vlivem nakloneni teliska zaseknuti pasu. Jakmile kousek popojedete na rovinu, telisko pasy uvolni. -
« bezpečnostní pásy Punto
Vážení, v těchto zimních podmínkách(teplota pod 0°C se mě bohužel na mém Puntu 55 S stává (1krát týdně), že po usednutí do auta nemohu vytáhnout bezp.pás u řidiče, abych se uvázal a musím ujet několik desítek metrů, aby se uvolnil a já se mohl uvázat. Auto nebylo nikdy havarováno(1.majitel) a je staré 3roky (2-3/96). Je vybaveno 1 Airbagem a pásy mají asi pyropatrony.
Pokud mě můžete poradit, co s tím mám dělat abych nemusel kupovat nový pás (cca 3.500,-Kč), budu Vám za každou radu vděčný, děkuji.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!