FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« protiskluzová podložka
Vážení přátelé,
chci se s Vámi podělit (doporučit) o výbornou zkušenost s protiskluzovou podložkou, kterou jsem si zakoupil ve zdejším Fiatu. Jde o údajně americký patent na využití přilnavosti některých materiálů k povrchům z PVC, kovu atd. Podložku jsme si koupil do Punta, kdy před spolujezdcem je odkládací plocha (obdélník) a vedle ní menší (trojúhelník). Podložka je volně položena na palubní desce a při zkoušce, co vydrží zachytit jsem na ni položil mobil a byl jsem mile překvapen, že při opravdu rychlém projetí zatáčky na hranici adheze (pneu skučely) se mobil ani nehnul. To samé, když jsem prudce brzdil, odlepil se, až když jsem jel smykem (nouzová situace). Já osobně jsem vždycky MĚL problémy při razantnější jízdě s poletujícími předměty po interiéru, které jen škrábou palubku. Podložka udrží i jiné předměty, jakými jsou třeba klíče, dopisy atd.. Při jejím znečistění (vrstva prachu) ji stačí pouze opláchnout ve vlažné vodě. Dělá se pro běžné(současné)modely Fiat, nebo prodají rozměr dle Vašeho přání. A nyní to podstatné, stojí kolem 200,- Kč a vypadá jako silnější (černá) síť proti hmyzu (2-3mm silné provazce). Pokud budete mít zájem, napište, sdělím bližší informace, Čau Mário -
« Koupě ojetého Tipa (pro Peťáka)
Dnes se mi podařilo Ti odfaxovat slíbenou stránku ze SM, tak snad se k Tobě dostane. Jinak ještě ke koupi ojetého Tipa - nevěř moc udávanému počtu ujetých kilometrů, protože u většiny prodávaných aut je přetočený tachometr. Nanejvýš doporučenívhodné je nechat si vyhlédnuté auto prohlédnout v servisu aby Ti odhadli skutečné ojetí (např. dle komprese ve válcích a opotřebení některých dílů) a nejbližší pravděpodovné výdaje. Pokud jsi pevně rozhodnut pro koupi Tipa, pak bych Ti doporučoval publikaci o údržbě tohoto auta, která je k dostání ve většině knihkupectví. Nepamatuji si přesně titul (něco jako "Údržba Fiatu Tipo"), ale stojí to zhruba 500,- Kč a je to součást řady takovýchto knih o nejprodávanějších autech (další jsou např. pro Fiat Uno, VW Golf, VW Passat,...). Jde o české překlady původně německého vydání. V knize je i tabulka motorů, které byly montovány do Tipa v závislosti na roce výroby. Jsou tam i čísla motorů, takže se Ti pak nemůže stát, že Ti prodají údajně 1.9TD/66kW a ve skutečnosti půjde o 1.9TD/59kW. Taky je dobrý nechat si auto prolustrovat v nějaký firmě (např. CEBIA), abys se nekoupil v minolusti kradený vůz. Ahoj Pavel. -
« Re: Fiat Tipo 1.4 i
Dobrá, tedy napíši jaké má kámoš problémy se svým Tipoušem : čím je jeho auto auto starší, tím víc je vyklepaný. Palubka, výplně dveří , něco z podlahy stále víc rezonuje a uvolňuje se. On to svádí na české silnice, ale já si myslím, že to jenom silnicema nebude. Také má problémy s řízením, spíše řekl " pocity", řízení je při vyšších rychlostech docela nebezpečný, protože jde až příliš zlehka a prý si kvůli tomu už málem rozbyl držku. Ale nejvíc ho točí spotřeba i pře všechno seřizovaní (odborné) auto žere okolo 8 - 9 l a to je docela trochu hodně. -
« Re: Fiat Tipo 1.4 i
Dobrý den pane Tlučhoři ! Děkuji za první odpově´d na můj příspěvek. Došlo zřejmě k chybě v přepisu. Chtěl jsem napsat, že mi svítí kontrolka paliva po ujetí 350 km a že při nájezdu do zatáčky s malým množstvím paliva v nádrži auto na chvíli škubne z důvodu odlivu paliva v nádrži. Napište mi, jaké problémy má Váš kámoš s jeho Tipoušem a Vy ostatní se můžete také připojit. Děkuji. -
« Fiat Tipo 1.4 i
Ahoj majitelé fiatů ! Mám tipouše 92. Přispěju do Fiat Clubu tedy mým názorem na toto auto.
Klady: velký vnitřní prostor, velmi dobré jízdní vlastnosti - sedí hlavně na pneu 185 jako přibytý, stále pěkný design, příjemný interiér-mám SX v krásném zeleném mikroplyši a v elektrice+servo, pozinkovaná karoserie, auto je ze rozumnou cenu.
ZÁPORY: slabý motor na poměrně těžší vůz, brzdy mám vzadu bubnové a proto mi možná nepřipadá brzdný účinek jako dostatečný, spotřeba je průměrně 8 l - v zimě jsem měl jednou 9,8 l, ručička palivoměru je na nule a mě se vejde do nádrže jen max 45 l i když v TP píšou 55 l, v náklonu při malém množství paliva v nádrži motor na chvíli vznechá svítí po ujetí,
menší problémy s elektrikou, poninné ručení v kategorii do 1800 ccm, i přes nové tlumiče Monroe mi připadají rázy tlumení někdy dost tvrdé. NAPIŠTE NĚKDO VAŠE ZKUŠENOSTI.
AHOJ ! -
JTF 29.03.99 10:02
« Re: Tipo/Tempra
K tomu motoru 1,6 2xOHC:vycházím ze 100t.km testu provedeného Autobildem v roce 88-91,doslova se tam píše,"motor má tvrdý hlučný chod bez výrazného tahu",odešlo těsnění pod hlavou,praskliny na ojnicích,apod.,dále se zmiňují,že motor byl nahrazen v polovině roku 90 motorem 1,6 1xOHC o výkonu 57KW,který má kultivovanější tišší chod,větší zátah a nižší spotřebu paliva. -
JTF 29.03.99 09:54
« Re: pro Jarouše a Pavla KR5
Čau,
ten novější model je k mání v cenách kolem 100t.kč, pokud máš nějaké známé,nech si ho dovézt,nejlépe z německa,když ho budeš kupovat na inzerát a bude dovezenej z němec,pamatuj na to,že od 5/93 musí mít AirBag,pokud ho nemá je jasné že byl vystřelenej a auťák prodělal nějakou větší opravu,když budeš kupovat nějaké starší,tak se vyvaruj 1,6 2xOHC.
-
« Re: Tipo/Tempra
Mam skusenosti s TIPOm 2.0 (8ventil - 115koni) - rok 92...
Aby som bol uprimny, tak par problemov som si s nim uzil (klapka, vodna pumpa, alternator, zopar drobnosti s elektrikou). Ale cast toho sa urcite bude dat pripisat tomu, ze tych 75 tis. km,
ktore su na tachometri, bude asi trosku vzdialenych od pravdy...
(takze jedna vec, ktoru by som ti odporucil, je : never slepo tachometru).
A potom ten palivomer, co tu vsetci spominaju...
Ale inak mozem chvalit - motor taha skvele (hlavne ak ti sadnu vyssie otacky, co je pre mna OK), brzdi to (vsetky brzdy kotucove, vpredu s chladenim) a hlavne to skvele sedi na ceste.
Myslim, ze sa dost oplatia kupovat Tipa so silnejsimi motormi typu 1.8, 2.0 a 16v varianty - proste sa to k tym vozom podla mna hodi... Tieto verzie maju aj niektore veci (napr. brzdy, vybavu) na lepsej urovni - a hlavne, ak na to clovek
narazi, tak to ma sancu kupit za dobru cenu (mozno preto, ze su to exoticke verzie, ktore sa u nas moc nevidia).
Ovsem taky dvojlitrik, ak sa vyuziva, toho aj trochu pozere (bezne 10-11 l)...
-
petous 27.03.99 22:48
« Tipo/Tempra
Hledám někoho kdo má zkušenosti s Tipem/Temprou s motory 1.8 nebo 1.8 16V. Chtěl bych ho koupit, ale v inzerátech tato auta ani bazarech vůbec nejsou, jako kdyby neexistovala. Dále by mne zajímalo proč tak všichni pomlouvají Tipo s motorem 1.6 2xOHC 90PS. S pozdravem. -
« pro Jarouše a Pavla KR5
Chlapi, dík za příspěvky. Pavle, tebe chci poprosit o tu stránku ze Světa motorů. Pošli mi ji prosím na fax 0618/866496 je to do zam. .Doporučujete mi Tipo 93 ,takových na trhu moc není. jaká by mohla být cena ? Já jsem spíše narazil na ty starší volítaný Tipa (89-90) cca150-180 000 km z venku asi do 50 000 Kč,má to cenu brát ? -
« Facelift vozů Tipo/Tempra v r.1993 (klimatizace?)
Jednou ze slabin aut Fiat Tipo a Tempra bylo před faceliftem (5/93) nedostatečně výkonná klimatizace (jeden z takových vozů vlastním). V rámci úprav v roce 1993 byla tato slabina údajně odstraněna. Nevíte někdo o jaké technické změny na klimatizaci konkrétně šlo? Pavel.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]