FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Změny v motorech Fiat pro rok 2001 a EU-III
Na www.rsautorevue.cz jsem se v článku "Fiat v roce 2001" (č.69) dočetl o změnách v motorizaci Fiatů. No, spíš mě to zklamalo než potěšilo. U Marey hodlají zrušit 2.4JTD a u 1.9JTD zvýší výkon díky VTG turbu ze 77 na 81 kW (nic moc). BTW nevíte někdo jaký bude mít tenhle nový 1.9JTD maximální krouťák? U 1.9JTD pro Bravo naopak výkon sníží na 74 kW (?). Možná to souvisí s doběhem těchto typů (Brava/Bravo, Marea), ale stejně mě štvou. -
« topení
nemel jsem mos casu, ale uz jsem to vsechno precetl. Takze to trochu upresnim.
1. Klimu nemam.
2. Topny modul pod nohama je uplne horky, testoval jsem ten kohout a tahlo - vse funkcni.
V autech se vubec nevyznam, takze mi to bude trvat dele. Pokud se z toho zblaznim, tak to dam do FIATu a za velke penize budu mit velke horko.
Vsem diky. Du na to a pak dam vedet. -
« Re: je mi zima
Pokud bude radiator teplý, tak hol demontuj celý systém ven a uvidíš, pokud nemáš klima. Je to trochu časově náročnější, ale pak můžeš ke všemua snadno apěkně uvidíš závadu.Asi bych tipoval, mimo vypadlého táhla, poškození klapky před rádiátorem. Pár jsem jich měnil. Je to klapka, sloužící k regulaci poměru množství vzduchu, proudícího přes a mimo radiátor.Pokud praskne uložení , klapka pak pustí všechen vzduch obtokem mimo radiátor.
PS : Ale nejdříve prověř : Teplota vody, půchod teplé vody radiátorem / je tam kohout / funkčnost táhel a určitě tě ještě něco napadne. -
« Re: je mi zima
Já mám Tempru, což je skoro stejný, ale mám v ní automatickou klimu, tak nevím jestli Ti moje těžce nabité zkušenosti budou k něčemu. V mým autě je klapka vnitřní cirkulace, která dělá něco o čem mluvíš. Myslím ale, že tahle klapka je jen u Fiatů Tipo/Tempra s klimatizací nebo polo-klimatizací. Je nad ventilátorem a tam se dostaneš pokud vymontuješ "kastlík" před spolujezdcem (cca 6 šroubů). U Tvého problému ("netopí to") bych v ní ale nehledal zakopaného psa - pokud v autě je, tak buď pouští na sání ventilátoru čerstvý vzduch z venku nebo vzduch z kabiny. Ten pak z ventilátoru jde do topného modulu, kde se ohřívá (ev. předtím přes výměník klimy, kde se ochlazuje) a pak teprve jde přes různé výdechy do kabiny.
Teď si ale uvědomuji, že všechny Tempry a asi i Tipa mají jednu specialitu a to možnost přívodu teplejšího vzduchu k nohám a chladnějšího vzduchu nahoru do výdechů na palubce. Tohle řeší taková "profilovaná" klapka přímo v topném modulu, ale dostat se k ní je dost složité - musíš rozebrat skoro celou palubku. Ale ani ta by nemohla způsobit, aby Ti foukal studený vzduch k nohám. Pokud Ti to k nohám fouká a je to studený, pak bych problém hledal jinde - pokud topení nabíhá pomalu, tak v termostatu, pokud to netopí vůbec, tak na ventilu přívodu "chladící" kapaliny k topnému modulu (přístupné při oddělání plastového krytu nalevo od středového panelu - tj. napravo od pravé nohy řidiče).
Taky by to mohlo být něco úplně jinýho - chtělo by to radu někoho zkušenějšího.
Mimochodem co těsnost chladícího okruhu - nemáš s ním nějaký problémy (kolísání teploty, častý dolévání vody, olej ve vodě, voda v oleji apod.)?
-
« ODPOVED
Mam super faro FIAT UNO 1.4turbo,najeto pres 100 000KM bez vaznejsich problemů.Ale ted touzím po TIPU II s 2,0L motorem 16V se 103kW.TO je u mě italský skvost všech dob.Ale potřeboval bych zjistit,kde na webu získat jakékoliv informace o TIPU(jakýkoliv stránky)DEKUJI -
petous 13.10.00 21:55
« Re: Uno 1.4 ie, 12/93, jednobodka
Ukazatel teploty na palubce nema nic spolecnyho s teplomerem pro ECU. Cidlo polohy plynu TPS to taky nebude, to by delalo i za tepla. Muze to byt teplomer pro ECU nebo ztrata tlaku v paliv. vedeni jestli to nedela po opakovanem startu, lambda spis ne, ta nabiha az po ujeti nekolika kilometru, do te doby je regulace vstriku v otevrene smycce. -
« Jen tak
F-vrakoviště-Brava, Tipo, Tempra 1.4, 1.6, 2.0ie, 1.7 D, 1.9 TD, Croma, Lancia Dedra-karos. a jejich části, nápr., nárazn., světla, elektroinst., interiéry, motory, převod. aj. T: 0602 549 929, 0655/420 487, večer.
Edice: AVÍZO severní Morava
Datum vydání: 11.10.2000
-
« Uno 1.4 ie, 12/93, jednobodka
Fiataci, mam problem. Kdyz startuju a auto delsi dobu stálo (aspon 8 hod) tak motor naskoci, ale asi 10 vterin ma problemy s volnobehem, cuka potrhava a nekdy chcipne. S druhym otocenim klicku je vsechno naprosto OK. Na teplym motoru se to neprojevi a je jedno jestli tak startuju v +25 C nebo 5 stupnich C! Ukazatel teploty chl. kapaliny na palubce se chova normalne. Dodavka paliva je OK, vsechny kabely jsem ocistil a nic. Jedine co pomohlo bylo ze jsem misto teplotniho cidla dal potenciometr a misto 3,8 kOhm tam dal tak 4,5 a pak to nastartovalo upne super. Je posahany cidlo, nebo potenciometr na skrtici klapce? Nemuze to byt lambda sonda? nebo jiny cidlo jehoz udaje pouziva vstrikovani k nastaveni spravneho pomeru smesi??? Poradte cokoliv ja na to musim vyzrat, uz mne to trapi pul roku.
Diky -
« Potřebuji poradit
Mám Fiat Uno 75 i.e z roku 1988 a když prší nebo je vlhko, nemohu ho nastartovat. Palivové čerpadlo,které po otočení klíčku v zapalování "zahučí", ani nehlesne. Do soustavy nedodá benzín, a bez toho to nepojede. nevíte někdo prosím Vás co s tím? Jestli má někdo podobné zkusenosti nebo ví co s tím, napište mi prosím na adresu rencj@centrum.cz Předem děkuji. Čert
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!