HONDA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
Myslim, ze ta averze tak trochu vyplyva z toho, ze pomer cena/vykon je zpravidla vyhodnejsi pro japonska auta a obvzlaste honda slape nemeckym autum na krk svym image. Ten tenky volant me namichl, jel jsem (jak uz jsem psal) Type-R, tam bylo vse v poradku, ale vzhledem k mym delsim noham a versim rukam to vypada, ze accord bude pro mne neschudny. Mimochodem, uz mam problem se vejit do noveho Preludu. Drcat kolenem do volantu pamatuji z drevnich dob Rapidu a Favoritu a to se mi vubec nelibi. -
« Bez nadpisu
Co se týká sklápění zadních opěradel, kolikrát jsi to dělal. Máme doma accorda z r.94, kufr má o 21 ltr. menší a opěradla jsme za ty 4 roky sklápěli 2x. To bych jako handicap neviděl. Jinak vysvětlení technologie VTEC je už pochopitelnější. Ale co se týká dynamiky dvou- a čtyřventilu: Všichni tvrdí, že má dvouventil lepší dynamiku odspodu, ale v každém srovnávacím testu VW golf a Opelu astra všechna dynamická porovnání vyhrála 16ti ventilová astra (motory 1,6/74). To mě trochu překvapilo....Ještě bych se vrátil k novému accordu. Byl jsem si ho znovu prohlédnout, tentokrát po přečtení srovnávacího testu v něm. AMS 25/98, kde se utkal Accord 1,8 se stejně motorizovanými BMW-3 a Alfou 156 (mimochodem srovnávačka podle mého gusta, co do výběru značek). Skutečně nejhorší věc na accordu je ten posez. Člověk má volant(příšerně tenký-horší než u starého) až u kolen a když ho zvednete, tak s ním budete točit jako u autobusu. To se hochům z AMS vůbec nelíbilo a mně taky ne. Jinak v testu skončil druhý, za, jak jinak, BMW-3. Tím, že honda zrušila ten klasický, nízký posez, si hodně uškodila( u typeR je to o něčem jiném, tam je volant akorát a recara o kus níž.....Mimochodem, nevíte někdo, proč Němci Hondu tak nesnáší? Z celeho testu se nesou poznámky, jako "masivně proklamovaný systém VTEC není v praxi cítit", nebo "zpracování interiéru budí dojem noblesy", nebo "accord nevyhrál v testu ani jednu disciplínu"(ale to ani alfa a tu nezmiňovali)- prostě je tam cítit jistá averze (jinak mi přijde AMS poměrně objektivní). U testu v Auto-bildu se objevovaly také narážky (na starý accord). Co vy na to? -
« Re: Honda Civic 1.5i VTEC
No neviem, presne toto auto mám a výkonovo je to celkom vyrovnané, len pri tých 6000 otáčkach to ťahá ako divé. Spotreba je celkom prijateľná: väčšinou chodím po meste, snažím sa chodiť plynule (aby na mňa svietila tá krásna zelená kontrolka Econo) a spotreba je tak 6.89-7.01 l/100km. Keď idem mimo mesto tak už tak plynule nejazdím, po diaľnici tak 150 a inák minimálne 120 a spotreba je okolo 7 l/100km. Takže si myslím, že sa im v Honde podarilo celkom dobre tento motor naladiť a skombinovať s prevodovkou (4. a 5. prevodový stupeň sú vyslovene ekonomické). -
« Re: Odyssey 99
Odyssey byla do r. 1998 v USA totožná se Shuttle. Od 1/99 je to nový model vyráběný v Ontario a má 5,15 na délku a 1,91 na šíři. Dále má V6 3,0 lt / 210 hp. Prostě správný van, jak má být ve smyslu předpokládaného použití takového vozu. Všechny info a obr najdeš na www://http.honda.com.
-
« Re: Honda Civic 1.5i VTEC
Pokud ja vim, tak VTEC se snazi optimalizovat vykonovou krivku motoru tim zpusobem, ze kombinuje vyhody 2 ventilovych (vyssi moment v nizsich otackach) a 4 ventilovych (vyssi moment ve vyssich) motoru v jeden diky zmene casovani ventilu. Cili, a to je rozdil oproti Tve namitce, vykon by mel narustat linearne s otackami diky vyrovanemu prubehu momentu. Jinymi slovy vyjadreno, tah=akcelerace motoru by mel byt stejny v celem spektru otacek. VTEC-E je vsak ladeny jinak, spise v souladu s Tvym nazorem, snizit spotrebu v nizsich otazkach, kdy tradicni 4 ventilovy motor ma horsi spalovani nez 2 ventil a tudiz se jeden ze sacich ventilu pouze mirne pootevira s cilem zvysit vireni smesi a zlepsit jeji spalovani. Nemyslim si, ze se vsak snizuje moment, ten by teoreticky mel byt vetsi nez u klasickeho 4 ventiloveho motoru, ale asi horsi nez u klasickeho 2 ventiloveho motoru. Samorejme pocet ventilu je vztazen na jeden valec. -
« Re: Honda Civic 1.5i VTEC
Honda motory se točit musí, to je bez debat a komu to vadí, pro něj tu jsou i jiné značky.Jinak díky za vysvětlení, i když to moc nechápu a nevím, jestli je to úplně pravda. Nevím nic o změnách v přípravě směsi, ale je to v kostce asi takhle: VTEC při nižších otáčkách - menší výkon než bez VTEC a nižší spotřeba, ve vyšších naopak. Je to tak? Ale mám pocit, že prospekty mluví jinak. Asi se mrknu. -
« Honda Civic 1.5i VTEC
Zmenil jsem hlavicku Accord Type R, protoze zmenim tema smerem k Civicu 1.5i VTEC 4D. Rekl bych, ze se u nej jeste znasobuje charakteristicka vlastnost znacky Honda - nutnost vytacet motor do vysokych otacek. Je to dano pomerne tezkym stalym prevodem a ekonomickou petkou. Na dalnici to znamena pri 130km/hod. asi 3300 ot./min, tedy nizky hluk a nizka spotreba (cca 6 litru/100 km) ale nutnost radit i pri mirnych stoupanich. To bych povazoval za dost negativni jev spolu s nekdy dost nepravidelnym chodem motoru, ktery je zpusobem neustalou upravou smesi smerem k nizke spotrebe (proto take nekdy je tento motor oznacovan jako VTEC-E, cili Economy). Na druhou stranu, komu neni "lino" a drzi vcasnym razenim otacky nad 5000, pak zaziva zvedani adrenalinu, kdyz na 3. prev. stupen muze jet az 150. Myslim, ze to je neocenitelna vlastnost pro predjizdeni, kterou muze nabidnout snad pouze 1.8turbo u Octavie. Zda-li je lepsi obyc. 1.6 nebo 1.5 VTEC? Urcite ma vyssi spotrebu a lepe tahne do kopcu, na druhou stranu ma asi 75kW na rozdil od 1.5VTEC, ktery ma 84KW. Techto 10kW muze chybet pri predjizdeni, protoze u 1.6 je nutne preradit na vyssi stupen drive nez u 1.5VTEC. Mam vsak dalsi zajimavy postreh. Rekl bych, ze jsem citil vyraznou zmenu ve vykonu po ujeti 25tis. km. Nevim, zda-li je to zajetim, nebo byla od novoty znecistena nektera vstrikovaci tryska nebo svicky (snad ne!!!), ale ten rozdil je citit. -
« Pro FJK III
Odyssey nemám rád, protože nemám rád MPV vůbec. Ani Voyagera, ani sintru, ani sharana, ani žádný jiný autobus. Na mě je to moc velké. Ale třeba jim ve stáří přijdu na chuť. Nebo až se mi narodí čtyřčata. Ještě bych přežil CR-V, ale jinak jsem zastáncem klasiky. Žádné scéniky, Áčka nebo zafiry. Dovedu si představit jejich stabilitu v zatáčkách a citlivost na boční vítr, ve srovnání s klasickým vozem. Tyhle nové trendy jdou trochu mimo mě....Jetli honda ČR čte příspěvky? To ti asi nikdo ne5ekne. Ale co takhle zkusit výzvu? Jdu na to. -
« Naslouchá HONDA ČR příspěvkům?
Nekteri dovozci maji v CR "znackove" casopisy. Lze se z nich dovedet, ze vsechna ta auta jsou absolutni bomby a dopisy cetnaru (majitelu tech bomb) jsou "stylisticky" upraveny redakci tak, ze se pri cetbe zveda zaludek...
Tady ma ale Honda svobodnou tribunu nazoru. Jak tak prispevky procitam, lze zde najit neobycejne hodnotnou bazi pro marketing. Jednu z nekolika moznych, ale tahle je proste nejuzitecnejsi.
Jestlipak tedy Honda CR nasloucha? A nebo ji k tomu muzeme pomoci? Treba by byli radi?!
P.S. Proc KING of the Road nema rad Odyssey? A co Acura TL? Dobra vypln pro Evropu - mezi Accord a Lídžnd... -
« Re: Accord Type R
Jako rodinný automobil je typeR jak dělaný. Až na tu cenu, samozřejmě. Je rozdíl dát za auto nějakých 700000, než přes 900000. Nebo-li je to auto pro rodinu, která na to má. Ani normální Accord není za hubičku. Jako na naše poměry rodinnější auto je ten civic. Ohledně něj, je lepší svezení s 1,5 VTEC nebo s 1,6 bez VTEC? Mě se z celé řady civic líbí nejvíc Coupé, ale jak jsem se díval, tak se sem asi už nevozí. Jedno stojí na bazaru Hondy v Kolíně a je to paráda. Je ale trošku předražené.Civic 3D a 4D jsou také super.Kdybych byl výdělečně činný, tak bych do nich šel. Ale jako student.... Ale ty britské 5D a Aerodeck jsou trochu obyč a bez nápadu. Jo a Type R je asi praktičtější opravdu bez křídla. Na české poměry rozhodně. Ale vypadá s ním zatraceně ostře. -
« Re: Accord Type R
Odpoved na otazku.Zda nekdo vlastni 4D honda Civic.Je kladana, ano vlasnim.Tedy spise muj otec vlastni.V poradi jiz druhou hondu civic.Ta nova (1997), ma velmi dobre jizdni vlastnosti, je spolehliva a v porovnani s konkurenci je co se tyce kvalit motoru, tak i stupnem zakladni vzbavy vpredu.Pokud si to Vondro prectes, takz napis sve dojmi a postrehz ohledne modelu Honda Civic 4D.Co se tyce Tzpe - R.Pouze jsem v nem sedel, ale me dojmy jsou skvele.Ovsem pro rodiny ucel je lepsi asi i lepsi a hlavne cenove dostupnejsi 2.0 l model Accordu.S plne dostacujici vybavou.
Pekne jezdeni. Zbohem. -
« Re: Accord Type R
Co se tyce spoileru u TypeR. Osobne si myslim, ze nema valneho vyznamu krome optickeho. Navic je neprakticky jak z hlediska myti auta tak z hlediska ruznych pobertu, kterym se casto libi diody nebo, jeste hure, cely spoiler. Jak bych jej ozelel. Spise bych doplnil zakladni vybavu o bocni listy, ktere budou chybet pri parkovani v omezenych prostorach. -
« Re: Accord Type R
S tou spolehlivostí máš pravdu. s naším accordem jezdíme jen na pravidelné prohlídky a ještě nám nic nekikslo. a navíc TypeR je nádherný(i díky velkým kolům a spoilerům). obyčejnému něco k dokonalosti chybí - ale nad tím se dá přivřít oko. Nejvíc mi vadí tak maličká sériová kolečka - k tak mohutné karoserii. Chtělo by to sériově nízkoprofilové 16ky. U typu R pořád nevím, jestli se mi víc líbí s tím zadním křídlem, nebo bez něj. -
« Re: Accord Type R
Hlavni vyhodou oproti Alfe vidim ve spolehlivosti. Honda totiz patri k autum s nejlepsi spolehlivosti. Tento fakt se u nas dost opomiji. Stale se hodnoti desing, technicke parametry, ale ty nejdulezitejsi, jak casto bude auto v oprave a zda "vubec dojedu" nasi novinari ve svych testech neuvadi. Vim, ze u novych typu se to tezko odhaduje, ale existuji statistiky typu predchozich, ktere maji take svou vypovidaci schopnost. -
« Re: Accord Type R
Tak to jsou naąe dojmy z TypeR stejné,ale já se bohuľel nesvezl.vzhledem k ceně se asi moc majitelů nenajde, i kdyľ se vlastně jedná o rodinný vůz se sportovními vlastnostmi, coľ není k zahození a podobnou filozofii nabízí vlastně jen Alfa Romeo.Díky svým jízdním vlastnostem a uľitné hodnotě deklasuje konkurenci. -
« Accord Type R
Jako hondafil jsem vyuzil nabidku naseho dealera v Ostrave a vyzkousel si novy Accord Type-R. Moje zena, ktera "musi" trpet tuto mou "hondu uchylku" sedela vzadu a ja nejprve vedle ridice a pak za volantem. Dobra zprava je, ze jsem zatim neridil nic takoveho. Dojem je impozantni a nad 5tis. otacek jde o ridicak. Perfektni razeni (kratke, tuzsi, ale presne), tuzsi spojka, bezvadny dostatecne tlusty volant (taky mi vadi, ze u ostatnich typu Honda "setri na volantu"), perfektni sezeni a tezko popsatelny zvuk (samozrejme skvely). Spatna zprava je cena od 919 tis. a preci jen setrit v dnesni dobe na klimatizaci, radiu a bocnich listach mi pripada jako anachronismum.
Jinak jezdim 4D Civicem s 1.5 VTEC motorem. Docela bych uvital na "nasem" Internetu nekoho, kdo ma stejne auto a muzeme si tak sdelit zkusenosti.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!