HONDA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Nejake velke prodlevy pri razeni dolu jsem si nevsiml. Dokonce jsem omylem pri vytocene 3 posunul paku k sobe (zvyk z manualu)pro zarazeni 4, ale tim jsem se vlastne prevodovce pokusil vnutit 2. Na displeji akorat zablikala dvojka, ale zustala zarazena 4 a prevodovka se ani nepokusila radit. Dokonce jsem si i overil, je pri mirnem pribrzdeni je prevodovka schopna sama podradit dolu pro brzdeni motorem. Povedlo se mi to ale jenom jednou, asi by to chtelo vic najetych km. -
« Re: Civic vs. Xsara
Na strednom Slovensku mame obdobne cesty. Hornaty teren, dialnice zriedkave, zato hlavne po kazdej zime samy vymol, diera a hlavne plno
strku po zimnom posype ! ( nesoleni ). To sa skutocne neda porovnavat so situaciou, ked niekto vbehne pri garazi na dialnicu a klasicku okresku nepozna.
P.S. Vedeli sme ze nieco ako "cesta" existuje aj pred vojnou :-) -
« Pro Alec
Netušil jsem, že k nám dorazila i sekvenční převodovka. Asi je to příjemné, ale nic pro mne, já prostě musím v ruce držet páku, nemůžu si pomoct, ale pro opravdu sportovní jízdu to bude asi lepší. Můžeš se plně soustředit na volant a plyn. Toho accorda jsi měl držet nad 4000 ot/min, ne pod.......Co se týče zajíždění, poslouchejte prodejce. Vědí, co říkají. Na každý nový motor se musí opatrně. I na Porsche. A líného favorita jsem rozjezdil i po 40 000. Civic není favorit a má řízené vstřikování. Tyhle motory se dají tzv. rozjezdit, tj. způsobit, aby jezdily rychleji, jen nepatrně, ale jde to také. Ale až po zajetí, prosím. -
« Re: Civic vs. Xsara
Pallasi, asi žiješ někde úplně jinde. Za prvé: první, kdo vytvořil samořiditelnou zadní nápravu, byla honda, a to v době, kdy se po evropě ještě vesele proháněly BXka. A nebylo to stupidní citrónovské uchycení na gumový špalíček(mimochodem něco poddobnáho snad má i octavia combi), ale systém, který natáčel zadní kola elektronicky v závislosti na natočení předních kol. Třeba tě trkne, když ti napíšu zkratku : 4WS . Jo jo, model prelude. Za druhé : nejezdím rallye na štěrku, jak to mohlo vypadat z mého příspěvku. Asi tam u vás máte dokonalé asfaltky, ani bych se nedivil, před 70ti lety tam všude byly polní cesty, stáda ovcí, bača a jánošík. Pak tam museli Češi nastrkat prachy. Sorry, nejsem český šovinista. U nás je situace jiná. Představ si: máme na silnicích nalitou asfaltovou břečku, posypanou kamenivem, vymlácené díry, hupy, boule a opačně klopené zatáčky. Pro zadní nápravu uchycenou do gumy, vskutku ideální terén. A dálniční nájezd s konstantním zakřivením? Nenech se vysmát. Za třetí: když myslím poooomalu, mám na mysli rychlou jízdu, když myslím rychle, mám na mysli extrémní sportovní jízdu, při níž běhá spolujezdci mráz po zádech a zdá se, že svléknu gumy. A touto, pro tebe tedy rychlou jízdou,pro mne pomalou po výše popisovaných "kvalitních" českých silnicích, jsem oba vozy zkoušel. Na kvalitním dálničním nájezdu bych třeba nabyl jiného názoru, ale píšu jen to, co si myslím a to jsem popsal. V těchto situacích je opravdu 4d civic opravdu jistější. Sice ne tak komfortní, ale jistější. a to je pro mne priorita č.1. Omlouvám se za poněkud ostřeji pojatý příspěvek, ale nemám rád, když se někdo pokouší ze mne udělat vola. Přirovnání xsary k felicii bylo poněkoud zcestné, to uznávám a omlouvám se, pokud jsi majitelem xsary. -
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Mam jeste jeden dotaz ohledne prodlevy v razeni pomoci sekvencniho automatu. Testy tvrdi, ze pri razeni dolu dochazi k takove prodleve (z duvodu zajisteni nepretoceni motoru), ze se temer neda brzdit motorem. Bylo neco takoveho znatelne i u Hondy? Ivo
-
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Myslim si, ze sekvencni automat je temer idealni kompromis mezi automatem (pohodli pro beznou jizdu a vyrazna pomoc pri dopravni zacpe) a manualem (vetsi dynamika a moznost kontroly). Je fakt, ze i pri "rucnim" razeni na sekv.automatu se cast vykonu ztrati v prevodovce, ale u motoru o vykonu 147 koni uz by to nemelo byt tak neprijemne. I tak by mel mit vuz slusnou odezvu na pridani plynu. V mem pripade jsem jel asi 15 km v aute, na ktere jsem nebyl zvykly za pomerne husteho provozu. Vsiml jsem si taky, ze dealer motor vice vytacel, ja na to nejsem zvykly. Chtelo by to delsi jizdu. Jinak souhlasim - kdyz normalni automat, tak minimalne 2,5 litru, radeji tri. -
« zabehanie
Je tu aj forum " zajizdeni ", ale ako podla majitelov Hond zabehavat tieto vyssieotackove motory oproti klasike ? Predajca tvrdil ze by som nemal prekrocit 4000 otacok. Pri Favorite som si vsak overil, ze to vobec neskodi, naopak, auto je po zebehu vyrazne zivsie. Samozrejme, nic netreba prehanat, ale podla mna krakodobe vytocenie aj k 5500 - 6000 ot. nemoze skodit.
P.S. Ide o 1.4 - 66 kW. -
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Muj dotaz zni, zda-li by jsi dal prednost teto prevodovce pred klasickym manualem. Vcera jsem stravil hodinu v zacpe ve Vidni a musim rict, ze jsem se temer definitivne rozhodl priste koupit automat. Jedine, a to je i ma zkusenost s automatem, z ceho mam strach, ze pri motoru do 2.5 l automat dost vyrazne otupi jeho dynamiku. Nebyl ten dojem z ospaleho motoru dan prave tou prevodovkou? -
« Novy Accord a sekvencni prevodovka
Mel jsem moznost projet noveho Accorda s 2,0 motorem (147 ks)a sekvencnim automatem. Bylo to docela fajn pohodlne svezeni, jenom mi trochu nadbyvala leva noha a prava ruka. Po par kilometrech jsem zkusil radit "rucne". Tohle razeni ma velkou vyhodu v tom, ze mate plnou kontrolu nad zarazenou rychlosti jako u manualu a pritom je prerazeni rychlejsi - nemusi se vyslapavat spojka a hlavne ubirat plyn. Nicmene celkove na mne ten motor pusobil dost ospalym dojmem. Mozna to bylo tim, ze mel jen asi 2000km nebo nejsem zvykly na Hondacky motor - asi se musi vice vytacet. Sekvencni prevodovka se mi zda jako idealni - normalne jedete na "automat" a kdyz je potreba, radite rucne. -
« Civic vs. Xsara
To King: vozil som sa v obidvoch, aj v Civicu aj v Xsare. Robím s autami, nie som laik. Zadná náprava v Xsare je super keď ideš p o o o m a l u (BTW vtedy náprava nič nedokružuje, pretože odstredivá sila nie je tak silná, aby kinematiku zadnej nápravy vyviedla zo základného stavu - asi si sa nevozil, alebo si len cítil niečo iné, než sa v skutočnosti dialo), ale najmä keď ideš rýchlo ( vtedy sa prejaví ten pozitívny vplyv zadnej nápravy ! Doporučujem na vyskúšanie nájsť si nejaký vhodný nájazd na dialnicu, t.j. zákruta s konštantným polomerom, prejsť si ju s jedným autom maximálnou znesitelnou rýchlosťou a zapamätať si údaj rýchlomera pri hranici adhézie pneumatík (t.j. kedy začnú pískať gumy). Potom to isté vyskúšať s Xsarou, riadiť sa len podľa rýchlomera - t.j. udržiavať konštantnú rýchlosť a ovládať auto len volantom. Budeš prekvapený, aký je rozdiel oproti iným autám (vrátane Civica), Xsara bezpečne sedí a znesie v tej istej zákrute ovela vyššiu rýchlosť ! BTW: dnes ráno som sa vrátil zo Ženevy, z autosalónu, a v stánku Forda ako jednu z najväčších technických noviniek a výhod Focusa predstavovali podobný systém uloženia zadnej nápravy, dokonca tam mali aj model, na ktorom vysvetlovali princíp. (Bolo smiešne, ako to Japonci obkreslovali a fotili, veď Citroen prišiel s touto novinkou už v r. 1990 alebo 91, v modeli ZX). Ten Forďácky patent sa mi zdal príliš jednoduchý, neviem, či to bude mať ten ideálny účinok, ale je to rozhodne pokrok oproti náprave uloženej napevno. Čo sa týka jazdných vlastností Xsary na hrboloch, nespozoroval som nič podobné tomu, o čom píšeš, a na štrku som sa nevozil (máme tu asfaltky a ja nemám doma lakovaciu kabínu). Porovnanie s Feldou mi pripadá čudné a nepodložené, ak je Xsara menej nedotáčivá (tzn. bližšie k neutrálnosti) a mäkšia, tak je to asi o inom ?! Z tvojho pohladu potom musí mať aj podvozok Civica velmi blízko podvozku Trabanta, koncepcia je tá istá ... -
« Bez nadpisu
Jsem tu správně v Honda Clubu? Tak se mi zdá, že je tu xsara club. Člověku, mám jednu ošklivou vlastnost. Srovnávám jen to, co jsem vyzkoušel a pokud ne, tak to napíšu. Opravdu se jízda v civicu a v xsaře nedá sprovnat . Sorry. Jediný pozitivní pocit z xsary oproti civicu je, když projíždíš p o o o o m a l u zatáčkou. Je cítit, jak to zadní náprava dokružuje. Ve vyšší rychlosti je to ale zlé, na hrbolech a na štěrku xsara odskakuje, chová se skoro jako felda, jen je míň nedotáčivá a měkčí. Civic je o něčem jiném. Ale už má taky svoje léta. Nyní přichází facelift jap. verze, tak do roka, nebo roka a půl se můžeme těšit na nový model. Snad Honda zůstane věrna tradici a nabídne opět atraktivní sportovní 3d, jak je již 3 generace zvykem...Zajímalo by mě jen, jak dobrý je nový focus. jeho podvozek všichni vynášejí do nebes. Motoricky na civic nemá, ale podvozek, kdo ví... -
« Re: Hmlovky
Včera som zablúdil na nejakú US stránku - príslušenstvo - Honda, napr. zadný spoiler ( na piate dvere - horný ) tam stojí 270.USD, hmlovky 250.-USD. U nás ten spoiler - cca 20.000.-Sk, hmlovky 16.000.-Sk. Musím si príležitostne pozrieť ceny napr. na francúzske autá, nemecké a pod. v USD na západe a u nás.
Pallas, to samozrejme za hmlovky nedám, tvarovo sú podobné hmlovkám napr. z Octávie ( okrúhle s priemerom cca 5-6 cm.). Originál (?) elektróny sú po cca 8.000.-, ale vies že dostanem aj pod 4.000.- s certifikátom, nie na burze. A na zvyšok - mám havarijné poistenie, takže nejaký nárazník, sklo atď. by ma nemal stáť nič. Na motor mám 2 roky záruku, dúfam že ma tiež nič nebude stáť. Aj keď je pravda, človek mieni, pánboh mení.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Nezdá sa ti paradoxné, že to stupídne citrónovské uchytenie na gumový špalíček, ako to nazývaš ty, prináša pri jazde prakticky ten istý efekt, ako zložitý Honďácky elektronický systém, ktorý bol drahý a navyše trpel častými poruchami (asi si dám tú námahu a nájdem doma staré čísla Auto Motor und Sportu z tej doby, kde o tom takto písali), takže Honda s ním nikdy neurobila dieru do sveta? BTW: v nemeckých testoch vždy stratila ZX-a body voči nemeckým konkurentom v hodnotení za to uloženie nápravy , paradoxné je to, že teraz okolo toho robí velký krik Ford, lebo dal niečo podobné do Focusu (viem, že teraz to má aj Megane, P 306, - možno aj Octavia ??? ). Neviem, čo konkrétne ti vadilo pri jazde Xsarou (dúfam, že to nebola predvádzacia jazda s predajcom okolo jeho dealerstva) - to by si mohol podrobnejšie popísať. Neviem čo znamená pojem istejší - pískajú v zákrutách gumy? No, máš pravdu, to sa na Xsare stáva zriedka. Pískanie totiž upozorňuje na stratu adhézie pneumatiky v kritickej situácii.