HONDA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« To Pallas
Předem se omlouvám za svou poněkud prchlivější reakci a o politice se také bavit nechci. Upřímně řečeno, sám nevím, proč se v současnosti všude zavádí řekněme "gumová náprava",dále jen gn. Ale focus je ve všech periodikách hodnocen jako vůz s nejlepším podvozkem ve třídě tak na tom něco bude. Faktem je, že asi není gn jako gn. Čím modernější vůz, tím propracovanější technika- většinou. takže možná můžeme v budoucnosti očekávat boom ve využívání gn,- pokud budou lepší, než klasické. co se týče systému 4ws u preludu - o jeho poruchovosti toho mnoho nevím, v té době jsem ještě tahal kačera po návsi, ale nemám důvod ti nevěřit. poruchovost je průvodní jev každé novinky (mimochodem prelude byl vyhodnocen auditorskou firmou JD power jako druhý nejspolehlivější vůz v GB - po subaru legacy, tuším, takže se asi povedlo systém 4WS doladit.¨Souhlasím i s tím, že se nejedná o nejlevnější záležitost. Ale nemohu se ztotožnit s tím, že by 4WS udělala stejnou práci jako gn. 4ws vyhodnocuje natočení předních kol, volantu a rychlost a na základě těchto informací natočí i zadní kola. U gn se tak děje jen pasivně v závislosti na rychlosti. A to je rozdíl.....Jistotou při jízdě rozumím nikoliv to, jestli pískají gumy, ale to, jak se vůz na rovině a v zatáčkách chová. Na rovině - reakce na změnu směru jízdy (předjíždění), směrovou stabilitu a citlivost na nerovnosti, víceméně ale na rovině nic nepoznáš. A v zatáčkách je to jednoduché. Auto je tím lepší, čím později dojde k nedotáčivému smyku (uvažuji přední náhon, se zadním nemám moc zkušeností). Svou roli také hraje subjektivní pocit z náklonu vozu v zatáčce. na tom poznáš dokonalost podvozku......A ještě maličkost: honda klub asi nebude to pravé místo k prezentaci poruchovosti citróna, nemyslíš? pokud chceš něco s hondami porovnávat, nebo se pobavit o nějakém modelu, tak je tu to pravé místo. A pokud chceš vědět, jak je na tom co do poruchovosti např. Honda Accord, tak věz, že za jejích 265 tis. km byla jen na výměně rozvodového řemenu (200 000- běžné), na výměně světlometu, rozbitého kamenem a při 250 000 proreznul střední díl výfuku. Při 260 000 došlo k zablokování zadních dveří, prý z důvodu nepoužívání zarezla jakási pacička u táhla. That´s all. Máme dokonce ještě původní tlumiče- to svědčí nejlépe o kvalitách podvozků hond. -
« Re: závada?
Stano, to je u nového auta úplne bežná vec. Niekedy to býva aj tým, že kolesá síce boli pri montáži vyvážené, ale keď potom auto dlhšie stojí na sklade, alebo keď ho silnejšie pritiahnu popruhmi na loď, kamión alebo odťahovku, urobí sa na pneumatike bublina, alebo sa koleso správa ako nevyvážené. Videl som jedno auto (nebola to Honda), ktoré malo bublinku na pneumatike, hoci bolo úplne nové a stálo ešte u predajcu vo výklade (pri preprave sa totiž autá priväzujú popruhmi za kolesá) - samozrejme, že to môžeš úspešne vyreklamovať. Ak to triaslo iba kvôli nevyváženiu kolies, je to ten lepší prípad. Aj tak si radšej pre istotu pozri dopodrobna bočné strany pneumatík (aj vnútorné - t.j. pod autom, ak sa dá), a reklamuj to ak tam niečo je, neskôr by ti to nemuseli uznať (povedia ti, že si to urobil sám, keď si príliš rýchlo vychádzal na obrubník). Taká je žial bežná prax. -
« Re: Civic vs. Xsara
To King of the ... : Jedno z prvých predsavzatí, ktoré som si dal, keď som začal čítať MotorCafe bolo, že nebudem reagovať na žiadne provokatívne reči Čechy vs. Slovensko. Tak nebudem reagovať ani teraz ( hoci na to, kto kam sypal prachy mám presne opačný názor). Toto fórum je o autách, nie o politike, budem sa toho držať.
Nezdá sa ti paradoxné, že to stupídne citrónovské uchytenie na gumový špalíček, ako to nazývaš ty, prináša pri jazde prakticky ten istý efekt, ako zložitý Honďácky elektronický systém, ktorý bol drahý a navyše trpel častými poruchami (asi si dám tú námahu a nájdem doma staré čísla Auto Motor und Sportu z tej doby, kde o tom takto písali), takže Honda s ním nikdy neurobila dieru do sveta? BTW: v nemeckých testoch vždy stratila ZX-a body voči nemeckým konkurentom v hodnotení za to uloženie nápravy , paradoxné je to, že teraz okolo toho robí velký krik Ford, lebo dal niečo podobné do Focusu (viem, že teraz to má aj Megane, P 306, - možno aj Octavia ??? ). Neviem, čo konkrétne ti vadilo pri jazde Xsarou (dúfam, že to nebola predvádzacia jazda s predajcom okolo jeho dealerstva) - to by si mohol podrobnejšie popísať. Neviem čo znamená pojem istejší - pískajú v zákrutách gumy? No, máš pravdu, to sa na Xsare stáva zriedka. Pískanie totiž upozorňuje na stratu adhézie pneumatiky v kritickej situácii. -
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Nejake velke prodlevy pri razeni dolu jsem si nevsiml. Dokonce jsem omylem pri vytocene 3 posunul paku k sobe (zvyk z manualu)pro zarazeni 4, ale tim jsem se vlastne prevodovce pokusil vnutit 2. Na displeji akorat zablikala dvojka, ale zustala zarazena 4 a prevodovka se ani nepokusila radit. Dokonce jsem si i overil, je pri mirnem pribrzdeni je prevodovka schopna sama podradit dolu pro brzdeni motorem. Povedlo se mi to ale jenom jednou, asi by to chtelo vic najetych km. -
« Re: Civic vs. Xsara
Na strednom Slovensku mame obdobne cesty. Hornaty teren, dialnice zriedkave, zato hlavne po kazdej zime samy vymol, diera a hlavne plno
strku po zimnom posype ! ( nesoleni ). To sa skutocne neda porovnavat so situaciou, ked niekto vbehne pri garazi na dialnicu a klasicku okresku nepozna.
P.S. Vedeli sme ze nieco ako "cesta" existuje aj pred vojnou :-) -
« Pro Alec
Netušil jsem, že k nám dorazila i sekvenční převodovka. Asi je to příjemné, ale nic pro mne, já prostě musím v ruce držet páku, nemůžu si pomoct, ale pro opravdu sportovní jízdu to bude asi lepší. Můžeš se plně soustředit na volant a plyn. Toho accorda jsi měl držet nad 4000 ot/min, ne pod.......Co se týče zajíždění, poslouchejte prodejce. Vědí, co říkají. Na každý nový motor se musí opatrně. I na Porsche. A líného favorita jsem rozjezdil i po 40 000. Civic není favorit a má řízené vstřikování. Tyhle motory se dají tzv. rozjezdit, tj. způsobit, aby jezdily rychleji, jen nepatrně, ale jde to také. Ale až po zajetí, prosím. -
« Re: Civic vs. Xsara
Pallasi, asi žiješ někde úplně jinde. Za prvé: první, kdo vytvořil samořiditelnou zadní nápravu, byla honda, a to v době, kdy se po evropě ještě vesele proháněly BXka. A nebylo to stupidní citrónovské uchycení na gumový špalíček(mimochodem něco poddobnáho snad má i octavia combi), ale systém, který natáčel zadní kola elektronicky v závislosti na natočení předních kol. Třeba tě trkne, když ti napíšu zkratku : 4WS . Jo jo, model prelude. Za druhé : nejezdím rallye na štěrku, jak to mohlo vypadat z mého příspěvku. Asi tam u vás máte dokonalé asfaltky, ani bych se nedivil, před 70ti lety tam všude byly polní cesty, stáda ovcí, bača a jánošík. Pak tam museli Češi nastrkat prachy. Sorry, nejsem český šovinista. U nás je situace jiná. Představ si: máme na silnicích nalitou asfaltovou břečku, posypanou kamenivem, vymlácené díry, hupy, boule a opačně klopené zatáčky. Pro zadní nápravu uchycenou do gumy, vskutku ideální terén. A dálniční nájezd s konstantním zakřivením? Nenech se vysmát. Za třetí: když myslím poooomalu, mám na mysli rychlou jízdu, když myslím rychle, mám na mysli extrémní sportovní jízdu, při níž běhá spolujezdci mráz po zádech a zdá se, že svléknu gumy. A touto, pro tebe tedy rychlou jízdou,pro mne pomalou po výše popisovaných "kvalitních" českých silnicích, jsem oba vozy zkoušel. Na kvalitním dálničním nájezdu bych třeba nabyl jiného názoru, ale píšu jen to, co si myslím a to jsem popsal. V těchto situacích je opravdu 4d civic opravdu jistější. Sice ne tak komfortní, ale jistější. a to je pro mne priorita č.1. Omlouvám se za poněkud ostřeji pojatý příspěvek, ale nemám rád, když se někdo pokouší ze mne udělat vola. Přirovnání xsary k felicii bylo poněkoud zcestné, to uznávám a omlouvám se, pokud jsi majitelem xsary. -
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Mam jeste jeden dotaz ohledne prodlevy v razeni pomoci sekvencniho automatu. Testy tvrdi, ze pri razeni dolu dochazi k takove prodleve (z duvodu zajisteni nepretoceni motoru), ze se temer neda brzdit motorem. Bylo neco takoveho znatelne i u Hondy? Ivo
-
« Re: Novy Accord a sekvencni prevodovka
Myslim si, ze sekvencni automat je temer idealni kompromis mezi automatem (pohodli pro beznou jizdu a vyrazna pomoc pri dopravni zacpe) a manualem (vetsi dynamika a moznost kontroly). Je fakt, ze i pri "rucnim" razeni na sekv.automatu se cast vykonu ztrati v prevodovce, ale u motoru o vykonu 147 koni uz by to nemelo byt tak neprijemne. I tak by mel mit vuz slusnou odezvu na pridani plynu. V mem pripade jsem jel asi 15 km v aute, na ktere jsem nebyl zvykly za pomerne husteho provozu. Vsiml jsem si taky, ze dealer motor vice vytacel, ja na to nejsem zvykly. Chtelo by to delsi jizdu. Jinak souhlasim - kdyz normalni automat, tak minimalne 2,5 litru, radeji tri. -
« zabehanie
Je tu aj forum " zajizdeni ", ale ako podla majitelov Hond zabehavat tieto vyssieotackove motory oproti klasike ? Predajca tvrdil ze by som nemal prekrocit 4000 otacok. Pri Favorite som si vsak overil, ze to vobec neskodi, naopak, auto je po zebehu vyrazne zivsie. Samozrejme, nic netreba prehanat, ale podla mna krakodobe vytocenie aj k 5500 - 6000 ot. nemoze skodit.
P.S. Ide o 1.4 - 66 kW.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








O závadách na Xsare som písal pre Stana (ktorý má teraz nový Civic), len ako reakciu na jeho pripomienku o poruchovosti Xsary. Odvtedy som nič nové na túto tému nepísal, vlastne som ani nemal čo.
Čo sa týka tvojho Accordu, gratulujem. Ešte som nepočul o aute, ktorému by vydržali 265 tis. km pôvodné lišty stieračov, akumulátor, klinový remeň, všetky poistky a žiarovky, brzdové platničky a brzdová kvapalina (tá v tvojom aute musí pri 100 st. C zovrieť = ak si ju nemenil, tak je to vlastne voda!). Na tlmičoch nie je poznať, či sú už "dead", daj si ich otestovať . Takže treba trochu pospomínať, potom bude zoznam vymenených vecí asi dlhší.
Ozaj, mám pre Vás Honďákov jednu horúcu tému: nová Honda HR-V. NEPREŽILA LOSÍ TEST ! (podobne ako pred časom Mercedes áčko), nemecká Dekra vyzvala Hondu, aby s tým niečo urobili, ináč hrozí zákaz predaja v EU. Diskusia je vítaná !
Aby to nevyzeralo, že som zásadne proti Honde: aj ja som trochu Honďák. Síce iba cez motorku ... a najviac ma štve, že hodina v servise je za 738 Sk s DPH (všetky autá + všetky motorky). Na Citroen za 492 Sk s DPH. A napríklad na Porsche Carreru za 700,- !!!