HONDA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Taky jsem vyzkousel HR-V
Pozitivni dojmy: pekny vyhled, pekny vnitrek, velmi prijemne razeni (kratke a presne drahy, perfektni spojka - na rozdil od meho Civica, ktery previt dost kouse a jeste nahore), zivy motor.
Negativa: predni sedadlo bez pameti (takova blbost, ale musi to byt nervy pokazde upravovat sedadlo), spatne se vystupuje (dnes prsi a kalhoty mam od prahu pekne mokre) a pri vsi nejlepsi vuli se to neda zvladnout bez problemu, hodne hodne malo mista v zadu (jednoznacne auto pro dva) -
« Type-S
"R" zname asi vsichni, ale na www.honda.de jsem si vsimnul, ze maji tri auta Prelude, Civic 3D a Civic Coupe oznaceni TYPE-S, maji pekne elektrony, a vsichni tri jsou stribrni. Vite nekdo o tomhle vic ? Jestli to je jen nejaka akce v Nemecku, jako tady byl ten Civic "DEVIL" ?
Golden -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
Nevím co má HRB, ale DeDion je skutečně pevná náprava a klidně můľe být uchycená pěti prvky - dvojicí podélných ramen na kaľdé straně a panhardskou tyčí. I kdyľ to je pět prvků tak se to nedá srovnávat s pětiprvkovým zavěąením u větąiny nových osobních aut, tam je pět prvků na KA®DÉ straně. Jinak o počet prvků samozřejmě nejde. Jde o to, jak je daná konstrukce naladěná a jak odpovídá poľadavkům provozu toho auta. Co se týče té panhardské tyče, tak je to u aut s pevnou nápravou poměrně standardní řeąení. Ta tyč musí být co nejvíc vodorovně, jinak se projevuje "odskakování" v zatáčkách na hrbech. -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
King, s tým nájazdovým uhlom som to myslel asi tak, že ak tam dáš kryt (býva väčšinou z trubiek, plech by nevyzeral moc pekne), musí byť predsa trochu odsadený od toho výčnelku, aspoň pár centimetrov, ináč by pri náraze viacej uškodil, ako pomohol. Ani predné rámy sa predsa neopierajú priamo o plech. No a tých pár centimetrov musí ubrať niečo aj z nájazdového uhla. -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
Skutečně nevím, co znamená DeDion, ale v oficiálních materiálech je uváděno nezávislé pětiprvkové zavěšení, taktéž v české odborné motor. tlači. Pokud si koupíš za cca 600 000 HRV, tak si můžeš ještě pár peněz přidat na plastové rozšíření blatníků. Ale já bych tam dal širší kola, takže by mi to bylo stejně k ničemu.... Pallasi, jsi tady jediný, kdo může porovnat HRV s zatím jeho jediným konkurentem - Jimmy. Napiš o tom pár slov. z A zapomněl jsi mi vysvětlit, proč by měl můj otec pracovat u hondy. -
pallas 17.05.99 19:41
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
King, nezdá sa mi to s tou zadnou nápravou. Našiel som na stránke Honda.de takýto popis: Die Mac-Pherson-Federbeine vorn und 5-Punkt-De-Dion-Hinterachse mit Panhard-Lenker werden Sie zugleich begeistern und beruhigen - genau wie Handling und Fahreigenschaften des HR-V.
Tak teraz neviem, či tá náprava De-Dion nie je náhodou pevná, vcelku s diferenciálom? -
pallas 17.05.99 19:32
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
King, to s tým špinením so myslel trochu inak. Jazdil som so Suzuki Jimny a Grand Vitarou po tých istých cestách, a tie nezostali také špinavé. Nemal som na mysli rýchly prejazd kalužami, ale to, že napr. keď vytočíš volant dolava a pridáš, t.j. keď koleso prehrabuje, odletuje blato z obvodu pravého predného kolesa odstredivou silou priamo na čelné sklo, alebo na bočné sklá na dverách až do výšky strechy. Asi by to chcelo rozšíriť blatníky, alebo prahy, alebo keby tam bol nejaký prelis ... S tým ochranným krytom: podla mňa tam zavadzia, a keď bude na ňom ešte lyžina, tak bude zavadzať ešte viac - zmenší totiž predný nájazdový uhol.
-
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
A´propos, citát z AMS 5/99: "Podvozek nové Hondy HR-V se samonosnou ocelovou karoserií je předurčený především pro jízdu po silnici či zpevněných cestách. Nezávislé zavěšení kol vpředu se vzpěrami McPherson a vzadu s pětiprvkovým závěsem poskytuje VELMI DOBRÉ JÍZDNÍ VLASTNOSTI a ve spojení s tužším, ale dostatečně komfortním pérováním i AŽ PŘEKVAPIVOU STABILITU V ZATÁČKÁCH(!!!) Přesné řízení zase poskytuje potřebnou jistotu za velmi vhodně tvarovaným tříramenným sportovním volantem." Podotýkám, že jsem neopisoval!! -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
HRV má pětiprvkové zavěšení s panhardskou tyčí. Já si odskakování nevšiml, sice dochází k určitému pocitu "odskočení" v zatáčce, ale v reálu k němu nedojde, kola jsou stále na vozovce. Pohupování (nebo odskakování, jak je libo) je dané tvrdým podvozkem. Měkčí pérování by způsobilo rapidní zhoršení stability v zatáčkách. Samozřejmě nemůžeme posuzovat auto po jedné zkušenosti, ale myslím, že se na silnici chová jako klasický představitel kategorie malých vozů, nijak handicapovaný vyšším těžištěm. To, co vyčnívá pod nárazníkem je ochranný kryt. vypadá sice zvláštně, ale je tam. Na přání si ho můžeš doplnit ještě klasickou "lyžinou", která navazuje plynule na nárazník. Chybějící aretace sedadla spolujezdce opravdu chybí. Nevím, proč bylo tak těžké tam takovou kravinku dodat. pallasi, tobě už se stalo, že když zajedeš do kaluže na polní cestě vyšší rychlostí, nebo pomalu do hluboké, že se ti neohodilo čelní sklo? možná se ti neohodí u LandCruiseru nebo u Patrolu, ale Hrv je úplně něco jiného..... Ohledně popelníku: Je to umělohmotná dóza (bohužel žádný chrom do obýváku) s průměrem plechovky 0,33, který lze libovolně přenášet a vkládat do všech otvorů na nápoje ve voze, nebo (v mém případě) vyhodit v garáži a do všech 5ti otvorů nastrkat Pepsi. Super nápad, k čemu je popelník v nekuřáckém autě? -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
King, nepozeral som auto zospodu, lebo najprv som na to zabudol a potom už bolo celé od blata. Myslím si, že vzadu je PEVNÁ NÁPRAVA, čo by vysvetlovalo to, že auto v zákrutách odskakuje. Už okolo 100 km/h stačí trocha pomykať volantom, a prídeš na to, čo mám na mysli.
Vadí mi ešte, že vpredu je medzi kolesami, alebo ešte pred nimi, nejaká vystupujúca časť - asi motor, alebo chladič? Neviem, ako by to dopadlo, keby si potreboval prejsť nejaký rigol, asi by si tým zavadil o zem. To by podla mňa nemalo byť na aute, ktoré sa tvári ako Offroad. Na sedačkách chýba aretácia spolujazdcovej sedačky, keď niekto nastúpi dozadu, musíš znova nastaviť sedačku - posun aj sklon operadla. Na vodičovej strane sa sklápa iba operadlo, tadial sa nastupuje velmi nepohodlne.
A ešte jedna vec: strašne sa špiní. Jazdil som po polnej ceste, kde boli samé kaluže a blato, a auto si špiní vlastné čelné sklo ?! Navyše mi chýbali nejaké lišty na boku auta, ktoré by zabránili tomu, že sa auto samo zahádže blatom, a to tak dokonale, že keď potom otvoríš dvere, tak si pri vystupovaní na 100% zašpiníš nohavice na lýtkach, ako sa to stalo aj mne. Nepríjemné na tom je, že aj keď prejdeš cez umývaciu linku, musíš potom prahy dverí čistiť ešte ručne. -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
Sorry, já se odbouchl. Tak to ti asi nebude HRV tak ukradené, jak se na něho tváříš, když ses jel projet.Tak já taky jel s HRV. Ale zkusím to trochu rozepsat. Sice jen po silnici, ne v terénu, ale silnice byla nekvalitní a samá zatáčka. O interiéru jsem tuším již psal, takže k jízdě: Krátká jednička, na svou hmotnost a motor dynamika dostatečná, asi při 4500ot chytá motor druhý dech a pak je dynamika na 1,6 více než dobrá.(trochu se s pallasem lišíme). Podvozek je tvrdší i na obyčejné auto, na offroad velmi tvrdý, takže je stabilita v zatáčkách dobrá i ve vyšších rychlostech. Směrová stabilita je pochopitelně menší, než u auta nižší střední nebo střední třídy. Nejlépe se motor cítí ve vyšších otáčkách (souhlas s pallasem, ale mě to na rozdíl od něho nevadí, spíše si medím), ostatně jako každá honda. Perfektní dílenské zpracování, nikde nic nedrnčelo ani nevrzalo, znovu podotýkám, že silnice byla velmi nekvalitní. Také bych nesouhlasil s pallasem ohledně rychlosti. 145km/h naprosto v pohodě, za lehce zvýšené hladiny hluku od motoru, ale na snesitelné úrovni, aerodynamický hluk minimální. Sedadla mají velice dobré boční vedení, jsou tvrdší a záda by určitě nebolela ani po delší cestě. Pallas má pravdu, neškodila by delší pětka. Opravdu JOY MACHINE. Podle mého názoru by bohatě dostačovalo mladé rodině i se dvěma dětmi cca do 15 let. Jiné auto by ani být nemuselo, ale nevadilo by, že? Také nemám 600 tis., ale líbí se mi. Pallasi, co ty na to? -
« Re: Jazdil som s HR-V !!!
Pallasi, proč si myslíš, že pracuje můj otec u dealera Hondy? Tak abych tě uklidnil: Můj otec má s dealery Hondy společného asi tolik jako ty s kvantovou fyzikou. Nepotřebuji protekci proto, abych se mohl seznámit s novinkami své oblíbené značky. Proč tě to tak překvapuje? Citroen není tak vstřícný? A kupodivu ani nejsem placený za to, že tu dělám hondě reklamu - na to jsi se taky zapomněl také zeptat. Proboha, co tebe občas napadá....








