HONDA - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: dvojita jiskra
To nebylo prokleti, ale povzdechnuti. A pak, aby se lide v ramci oboru domluvili, tak maji definovane pojmy. A v ramci svych znalosti jsem se jich snazil drzet. A take mas pravdu v tom, ze normalni baterky jsou bud vice nebo mene tvrde zdroje napeti. Asi tak. Tvrdy zdroj napeti udrzuje stale napeti nezavisle na proudu (a dle Ohmova zakona tedy i na odporu, ci inverzne na vodivosti) a zdroj proudu staly proud nezavisle na napeti (a take na odporu...). A oblouk potrebuje staly proud. Ale to je asi mimo tuto diskuzni skupinu. A jinak v pohode. -
« Re: dvojita jiskra
Asi kazdy myslime to same, jen to jinak popisujem :)). Co mas v baterce, proud nebo napeti? Napeti, protoze proud je dusledek pripojeni zateze. Proto rikam tvrdy zdroj napeti. ZDROJ NEGENERUJE PROUD, ALE NAPETI. (jak jsem psal, je to proste slovickareni :)) ) A taky jsem psal, ze neni nutne udrzet oblouk, ale treba dvakrat zapalit po sobe. -
« Re: dvojita jiskra
Ach jo. Zdroj (staleho) proudu je nutny pro udrzení oblouku a tomu se prizpusobuje napeti, podle toho jak se meni odpor. Takze kdyz je vysoky odpor, proudovy zdroj generuje vysoke napeti. Po preskoceni jiskry a zapaleni oblouku v dusledku ionizace plynu klesne odpor a pro udrzeni staleho proudu je nutne snizit napeti. A to obstarava zdroj proudu. Zdroji napeti je jedno jaky je proud (v ramci jisteni zdroje a jeho vykonu), pouze se stara aby bylo porad stejne napeti. V pripade el. oblouku, kdy odpor klesne v radech ohmu by z takoveho zdroje zustal zhavy blok. Typickym tvrdym zdrojem je el. sit. Jak chytne oblouk, tak je vse na pojistkach, resp. jisticich. Ale u zapalovani u auta samozrejme taokvazatez je nesmysl. Presto trvam na proudovem zdroji. -
« Re: Kolik je tu majitelu Hondy Prelude???
Moje ženská nějak není schopná pochopit, že místo toho, abych koupil na leasing Felicii, chci koupi další 13 let starou káru - která bude v konečném důsledku stát to samý, co ta Felda :)))
Ale vzhledově a výkonnostně je to nesrovnatelný - a bohužel taky i užitnou hodnotou, tam ta Felda jasně vede. Tak se jí snažím vysvětlovat, že auto na práci máme (VW Passat/Santana 1.8 benzin, r.v.1984 - úžasnej a pohodlnej traktor, přežije všechno, bez jediné stopy po rzi, jenom ten design -jak exterier, tak interier- je TROCHU slabší...) a že teď potřebujeme i auto pro radost. Dává jí docela práci to vstřebat :)))) Bitovod -
« Re: dvojita jiskra
pro preskoceni jiskry je nejdulezitejsi rychlost rozepnuti primaru - cim je vyssi tim je rychlejsi narust napeti sekundaru i jeho absolutni hodnota pri preskoku - sytost jiskry je dana množstvim energie , ktere se do civky dostate behem sepnuti , tedy je to otazka kompromisu mezi realnou a indukcni slozkou odporu civky a dobou sepnuti pri vysokych otackach - nekdy se dostanes k jedinemu moznemu reseni pro kazdy valec samostatnou civku - samozrejme je pravda , ze pri poklesu napeti klesne mnozstvi energie v civce dle el.zakonu
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








2 bitovod: zenska to nepochopi, ta ma mela v prodeji moji milovane preludky taky docela lvi podil, netesnila me olejova vana, trochu teklo servo, bylo potreba udelat znovu spojku, obcas nekde poopravit lak, ..., ja sem se do toho chtel pustit, ale tak dlouho do me hucela ze sem nakonec koupil civica, je sice o 10let mladsi, ale ma mensi kufr, 1/2 koni a v zatackach je uuuplne nekde jinde nez preludka:(((( co se da delat, nastesti bude nova integra:)), ale stejne jeste porad planuju, ze si 3ku preludu jeste jednou koupim-to auto proste nema chybu, jedinou slabinou je vykon motoru, ale ten bych trochu vylepsil turbem, vymenil bych narazniky, obcas nekde pridat trochu plastu a vubec nikdo potom nebude mit sanci poznat, ze je to 13let stare auto;)))