Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« dieselove motory pro novy Golf (2003)
Pro ty, kteri se jeste nedivali na posledni prispevky na news.auto.cz:
"Nabídka vznětových motorů bude co do výkonových verzí také bohatá, jak se na VW sluší. Slabý 1.9 SDI již nebude v nabídce. Známý 1.9 TDI bude mít 100 a 130 koní, nový 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou bude nabízen ve verzi se 136, 150 a 170 koňskými silami."
Maly comment: To ze prejdou z 1.9 na 2.0 je docela prakticke i z hlediska orientace se v TDickach - u 1.9TDI uz byl docela problem rozlisit, o ktery motor jde a jaky ma vykon. -
« Re: O jednoho více
No,pro mafii ani pro Ládina nedělám.Jistě by to bylo lépe placené ale jsem přece jen více demokrat.Jinak Crusiser je to šikovný.Spíše africká verze do písku.Něco přes 3 tuny váhy,takže občas se táhám:-(.Sice bez turba ale 160 to prdí v pohodě.Už i jednu 815 jsem znáknul ze příkopu vyhnat.Jo a díky za radu k Escortu.Je to sice o něčem úplně jiném ale třeba se časem dopracuju:-))).Kdyby jste někdo věděl o nějakých odkazech o tom mém Fordíku....bude pochvala:-) -
« O jednoho více
Zdravím všechny.Tak už se k vám můžu taky přidat.Konečně mi pod kapotou klepe pořádný motor.A když říkám klepe,tak to myslím vážně(Escort).Už nějakou dobu sice jezdím služební Toyotou Land Cruiser 4,2 ale mít vlastní je něco jiného.A ne že se teď do mě pustíte pro toho Escorta.Něčím se začít musí.Mám ho jen chvíli,takže kdyby mi někdo chtěl poradit na co si dávat hlavně pozor,budu jen rád a ocením to pochvalou. -
« Re: Fiat 1.9TD 74kw
Technicka perlicka: Tenhle motor (Fiat 1.9TD/74kW) ma mezi neprimovstikovymi turbodiesely jeden z nejvyssich litrovych vykonu (38,7 kW/l). Vic davalo jen par TD motoru od MB a BMW (nejvic zrejme MB 250 TD/110 kW s litrovym vykonem 44,1 kW/l).
Pro uplnost: soucasne primovstrikove motory (TDI, JTD, CDI, HDI,...) uz dosplhali na 58 kW/l (1.9TDI/110kW) a to maji jeste oproti starsim TD vetsi prostor pro tuning. -
« Re: Fiat 1.9TD 74kw
to Mariara: Jaky na to mas "rozpocet"? Neslo by se dosplhat na JTD? Ty se zdaji byt o dost lepsi nez starsi fiatacke TD motory (BTW mam Tempru 1.9TD/66kW). Vyhodou TD by krome ceny mohlo snad byt jedine to, ze je v nem mene elektroniky, coz u ojetiny muze pusobit znacne problemy (nekdy i u novyho auta). -
"-- skrytý --" 26.07.02 09:38
« Re: Re:
Ja mam tyden chip na Astre 2.0 DTI (74 -> 90 kW). Spotrebu jsem zatim nemeril, resp. nebylo by to odpovidajici, protoze normalne jezdim v Nemecku 140 a s chipem jsem to ted valil 170-180. Ale co je hned poznat: studenej motor se chova podstatne lip, driv byl po nastartovani uplne tuhej, ted je to mnohem lepsi. Dokonce se i ztisil, typicke dieselove "kadle kadle" na volnobeh je mnohem mene vyrazne. Pokud na to dupnu, tak to kouri. Ale to delal i pred chipem. V mym pripade to bude tedy kombinace obeho: optimalizace vstrikovani + pridani paliva. -
« Re: chip 2.5TDI
jen chip, moc o tom nevim, je to rodinne auto a vse bylo hotovo kdyz jsem prijel po delsi dobe z ciziny, pokusim se to zjistit, dneska uz tam promerna dlouhodoba spotreba byla jen 6.2 litru :-) jedine co me trochu vadi je ze to trochu kouri kdyz se na to poradne slapne, ale to delaji asi vsechny chiple motory. -
« Re:
Všeobecně je pokles spotřeby normální. Abys dostal z motoru vyšší výkon a krouťák, musíš optimalizovat parametry motoru tak, aby se palivo spalovalo efektivněji = nižší spotřeba při zachování stylu jízdy, nebo stejná spotřeba při využívání vyššího výkonu a krouťáku. Pokud se spotřeba zvýší, tak se neoptimalizuje spalování, ale jde tam prostě toho paliva víc. A to není ono. -
« Bez nadpisu
mam precipovanej 2.5TDI 5V od audi ve volvu na 160HP, jede to o dost lepe, hlavne v nizkych otackach to neni tak liny. Co je zajimave klesla me spotreba zatim na 6.3l z 6.7-6.8 a to s tim jezdim vetsinou po meste a kdyz mimo, tak hezky rychle. Mate podobne zkusenosti? -
« Re: Velká legrace ď bez turba!!!
to: IT v sacím potrubí před turbem je vždycky podtlak !!!!! co je za turbem tady až tak nikoho nezajímá-tedy každý to tady víceméně ví a navíc jak vyplývá z názvu debaty tak se tu jedná o "ď bez turba !!!" jestli jsi si nevšimnul ty chytrej napovídači. Ty jseš IT kdo ? nějakej Jaryn nebo UBL ? -
"-- skrytý --" 19.07.02 12:39
« Re: Přidírání turba
Měnit celé turbo je LUXUS.Jde o to,co se přidírá.Asi rozváděcí lopatky / na vstupu spalin do turba/. U tohoto motoru je turbo s tzv."proměnlivou geometrií turbíny".Příčina je nejčastěji-usazeniny kolem hřídelí,na nichž jsou jednotlivé lopatky.Proč?Po natankování nekvalitní nafty=špatné spaliny.Nebo i ošizený olej v motoru.Také moc časté studené starty,nebo jsi častěji po velkém zatížení motoru jej hned vypnul-je dobré nechat 1-2 min. běžet na volnoběh-turbo je mazáno olejovám systémem motoru a ochladí se.Teoreticky by mohla být chyba i u podtlakového ventilu,který zajišťuje natáčení rozváděcích lopatek.A ten je zase hadicí propojen s elektomagn. ventilem omezování plnícího tlaku N75.Může to být prkotina,ale nečastěji to bývá v rozv.kole turbíny.
Hele,já se tím neživím,na dálku se nedá přesně určit porucha,natož příčina,ale,mohu-li Ti poradit,kontaktuj : info@specialturbo.cz Tam to dělají skutečně seriozně a dobře.Jméno firmy a kde se v ČR nachází tu nemohu.Stačí to tak?
Pozn:Osobně jsem koupil motor TDI 66 kW,ať mám obyčejné turbo.I to stačí,aby byl problém.