Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.02  12:11

    « Re: Peugeot 205D

    zase o smraďocha míň - inu jen tak dál..........
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.02  12:09

    « Peugeot 205D

    Ahoj odbornici,vcera se me stala nejaka nemila vec. Jedu se svym P205 1.8D po Caslavskym obchvatu,ve stoupaku predjizdim nejakou dodavku,kdyz tu najednou lehke vibrace,rychlost klesa...?!!? Myslel jsem ze jsem pichnul,tak pak nahore zastavim koukam na kola..vse OK.Kouknu na motor...nejak se klepe,pridam plyn...po pridani se rozklepal jak bejk,pak se zklidnil,ale reakce na plyn miziva...tak jsem do toho sedl a pomalu dojel domu.Auto netahlo,klepalo se a z vyfuku jsem si vsiml ze obcas(v zatizeni) sel lehce modrej dym,kterej hned zmizel.Myslel jsem,ze odesla tryska,tak jsem je pres sroubovak poslouchal a 1 mlatila jak kovar do kovadliny(doslova!),ta druha min a dalsi 2 OK.Tak jsem je vymontoval(ty dve) donesl na premereni...a ono je to naprosto OK!!Tak co ted?Napadlo me,ze mohl preskocit rozvodak...?? Nebo cerpadlo..,ventily...? Ufff. Nemate nekdo zkusenosti?Potrebuju to dat co nejrychleji do kupy!Diky.AHOJ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.02  12:08

    « Re: Zabeh noveho dieslu

    Už je sice pozdě, ale pořád máš ještě dost času to prodat a koupit si normální auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.09.02  09:24

    « Zabeh noveho dieslu

    Koupil jsem novy diesel 2.2 v Nissanu primere. Je to muj prvni vuz s timhle typem motoru, a nevim jak ho spravne zabehnout. Nejel jsem na nem uz 3500km. Neni jeste prilis pozde na tuhle otazku?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.09.02  14:39

    « Golf 1.8 benzin mrtvej po cca 160 tkm???

    Golf 1.8 benzin mrtvej po cca 160 tkm??? To si delas srandu? Nebo to bylo naboreny na predek? Nechapal bych pak, proc chtej lidi mezi ojetinama "toho kvalitniho Golfa" a nad Astrou ohrnujou nos. Znam dva lidi, co maji na Astrach F (Classic) 1.6 pres 350 tkm a jediny, co jim v provozu vadi je, ze to auto vevnitr "uz tak nejak vrze a hrka" ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  20:39

    « Re: DTI

    Nojo, asi fakt nevědí, co prodávaj, nebo si z tebe dělaj srandu (schválně ať ti zvednou kapotu a ukážou ti tu Common rail lištu - na to, jak jí poznáš se podívej třeba tady (první odkaz z Google na slovo common-rail): [odkaz] ).

    Jedinej Common-rail motor od Opla je ten, co se teď dává do Saabu.

    Já bych řekl, že ten 2.2 DTI *je dobrý* motor, ale holt už trošku zaostal. Ostatní *zas tak* dobré motory nejsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  11:45

    « Re: DTI

    teda lepsie povedane 1.7 / 2.0 / 2.2 DTI nie je CR
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.02  11:44

    « Re: DTI

    :) DTI urcite nie je CR... ani to tam nekupuj ked nevedia co predavaju. Alebo si nechaj vystavit papier, ze je to urcite CR a posli to do Opel C&S nech vidia kde je ake dealerstvo :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.02  11:30

    « DTI

    Cokes: no jo, ale u Opla mi vsichni tvrdi, ze je to CR :-)) to je pekny ... :-) celkove vzato ty DTI motory od Opla jsou blby nebo dobry nebo ujdou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.08.02  14:22

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    fyi, ten 3litrovy diesel so saabu ma byt najskor v signum (najskor jul 2003), inak ten 2.5dti od bmw ide nadherne v omege :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  13:39

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Jinak s tím CR u Opla to nevypadá moc slibně, do Omegy se začal zase montovat CR motor od BMW. Po tom hliníkovým CR 3.0 šestiválci, co je v Saabu 9-5 ani vidu ani slechu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  13:30

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Já nevím, asi bych se na Opla 1.8 vykašlal a koupil za stejný, nebo menší peníze Mazdu 6 1.8 Hatchback výbavu třeba Touring. Vectra C má sice super podvozek, ale ten interiér, motory..., nevím je to zajímavý auto, ale ta Mazda, co alespoň vím, jde v Německu na dračku. Líbí se mi taky, ačkoliv jsem fanda BMW, Mazda byla vždycky spolehlivá, měla super zpracování a tahle nová šestka má podle mého pěkný sportovní design. Viděl jsem v posledním Autotipu test a myslím, že vyhrála, jediné co jí vytkli bylo neklidné chování zádi v extrémních situacích, doporučili koupi s DSC.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  10:06

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Měl jsem tu čest se o pár Oplů starat, (2xVectra 1,8, 10xAstra1,7DTL(nebo jak se to psalo)1x MV6, 50xCombo1,7D) Combo z toho bylo nejspolehlivější, nebýt vadných startérů. S ostatníma autama byl pořád nějaký problém (včetně závažných na motoru), takže bych si Opla nekoupil (pro sebe) ani za nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  09:21

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Cokes: Hmm, takze teda benzin od Oplu nebrat? Mam znamyho co na Asrtu 1.8 a uplne bez problemu, tak nevim, je sice pravda, ze druhy znamy ma tu stejnou a nejak se mu to porad kazi, asi zalezi na kousku. No tim padem tikas, ze DTI by mela byt lepsi volba? Zarazilo me, ze to jeste neni CommonRail. Vezl jsem se v tom DTI a reknu, ze to ma opravdu pekny tah od spodu a je pekne usporny. Bude Opel delat vubec nejaky CR?, zatim jsem se nikde nedocetl. Chtel bych to do nove Vectry (5-ti dver).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.02  13:49

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Speciálně Opel ECOTEC 1.8 16V (a 1.6, 2.0 jakbysmet) má věčné problémy se softwarem (už několikátá generace), s různými elektrickými součástmi (čidlo klepání a zanášející se EGR ventil). Když k tomu připočtu nepříliš spolehlivé rozvody (nutno zásadně v předstihu měnit celé rozvodové sady, jinak je značné riziko zadření napínacích kladek), nevychází mi moc dobře (krom opravdu relativně skromné spotřeby paliva).

    Já bych šel raději to toho DTH/DTR 2.2 motoru. Je to už nová konstrukce, vycházející ze ECOTECU 2.2, je to pěkně vyřešené SOHC 16V, jediná slabost je v tom, že je to ještě starší generace TDI (žádný Commonrail). Ale ten motor táhně pěkně někde už od 1600 otáček, jak jsem měl možnost poznat.

    Chceš to do Astry nebo do Zafiry? Nebo snad Vectra?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.02  08:16

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Cokes: A co rikas na 2.2DTI od Oplu, porad se nemuzu rozhodnout zda koupit DTI nebo 2.2 ci 1.8 benzin. Ta spotreba u DTI je ale pekna, ale neprevazi to vyssi naklady na servis a opravy, kere by u benzinaku byly mensi ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.08.02  16:50

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Na dieselu má každý (kdo neví o co jde) strach z toho neznámého, poměrně jednoduchého a lehce opravitelného zařízení, které se jmenuje turbodmychadlo. A to samé v bleděmodrém se týká nevědomosti, jak se k takovému autu, vybaveném tímto zařízením chovat (viz časté reklamace takových "vidláků", týkajících se často kupovaných Oktávek 1.8 T a 1.9 TDI - pominu-li výrobní vady, tak je jich značné procento).

    Zařízení daleko složitější a daleko nákladnější je jistě vstřikovací jednotka. Jenže, tu si dovoluji upozornit, že v principu i cenově je současné, zejména CR systémy, neliší od sekvenčních MPI jednotech benzínových motorů, mnohdy jsou i jednodušší (a to platí o to víc u PD motorů). Klasické TDI nebo TD čerpadlo je věc stále choulostivá a její spolehlivost závisí především na výrobci.



    Když ale uvážím všechna vlastněná auta, je fakt, že jsem u diesela nezažil: problémy s lambda sondou, EGR ventily, čidlem klepání, množství vzduchu a jinými aspekty motormanagementu jako je variabilní časování apod., problémy se zapalovacími kabely, svíčkami a rozdělovačem (který nebývá ovšem už běžnou součástí motoru), problémy se softwarem řídící jednotky (myslím, že to je doména benzínových Oplů celé řady ECOTEC), kdy vám v servise nahrávají stále nové a nové verze.



    Myslím si, že to je zkrátka fifty fifty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.02  14:47

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    A proč by to jako mělo být jisté? na benziňáku je daleko míň součástek, který se můžou podělat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.02  11:53

    « Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    To je zajimavy dotaz, ale nevim, jestli nekdo tady bude mit tak dlouhe zkusenosti? :-) Ale je jiste, ze benzinakem tolik km nenajezdis...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.02  11:11

    « Re: Spotřeba oleje

    prof> tos nevim, u Golfa 1.8 benzin po cca 160 tkm mi to zralo za kazdych 7tkm co jsem olej menil maximalne litr, a to ten motor opravdu mel po nejlepsich letech ... vzhledem k tlaku ve valcich mel tesne pred smrti(GO) ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.02  08:40

    « Re: Spotřeba oleje

    fija: Tak to by sis dělal opravdu zbytečně velký starosti, kdybys měl být nervózní ze spotřeby vyšší jak 1l/5000-7500km. Nevidím důvod, proč by si motor ten 1 litřík na 1000km nezblajz. Neboj se, i s touto spotřebou se nejedná o dýmovnice, který lze občas na silnici potkat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.02  10:12

    « Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)

    Ahoj, chtel jsem se zeptat na zivotnost novych dieselu s CommonRail, jak je to s porovnanim s benzinaky?? Dik za odpoved. J.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.02  15:19

    « Re: Spotřeba oleje

    tolerovana spotreba je vzdy cca 1l/1000 km. Dokonce u zcela noveho auta je klasika, ze nez si motor "sedne", tak trosku toho oleje sezere. Ale kazdopadne, ve finale po prvni servisni prohlidce by jiz mela byt spotreba do 1l/15000 km. Jinak bych se asi zacal zajimat, co s motorem je ... u vybehanejsich motoru bych pak toleroval 1l/5000-7500 km. Vic ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.02  10:28

    « Re: Spotřeba oleje

    Tak to mají dost velkou toleranci. CO já vím, tak se běžně udává, že by spotřeba do výměny měla být z nových aut tak mezi ryskama (cca litr).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.02  08:56

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    kampatka: Promiň, já jsem to tak zostra nemyslel :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.02  08:56

    « Re: Spotřeba oleje

    Merak: To není překlep, 1 litr na 1000 km je naprosto standartní hodnota. I veleznačka MB např. udává 1 l/ 1500 km (W201 2,3i).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.02  08:51

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    residents: Já vím, už si na ta tvrzení, která auta jsou 100% spolehlivá, taky dávám pozor :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.08.02  23:19

    « Re: Spotřeba oleje

    to Merak: Nevím, jestli Ti to pomůže, ale i BMW se u mého auta jistí přípustnou spotřebou 1L/1000km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.08.02  11:54

    « Spotřeba oleje

    Poradí mi někdo?
    Jaká je normální,tedy přípustná,spotřeba oleje na Escortu 1,8D r.v.93.Někde jsem se dočetl,že až do 1l/1000km.Asi překlep,že?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.02  14:46

    « Re: dieselove motory pro novy Golf (2003)

    Slabý 1.9 SDI již nebude v nabídce. A zůstane v nabídce Škodovky, tak jak je to v koncernu zvykem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.08.02  13:06

    « dieselove motory pro novy Golf (2003)

    Pro ty, kteri se jeste nedivali na posledni prispevky na news.auto.cz:



    "Nabídka vznětových motorů bude co do výkonových verzí také bohatá, jak se na VW sluší. Slabý 1.9 SDI již nebude v nabídce. Známý 1.9 TDI bude mít 100 a 130 koní, nový 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou bude nabízen ve verzi se 136, 150 a 170 koňskými silami."


    Maly comment: To ze prejdou z 1.9 na 2.0 je docela prakticke i z hlediska orientace se v TDickach - u 1.9TDI uz byl docela problem rozlisit, o ktery motor jde a jaky ma vykon.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.02  14:32

    « Re: O jednoho více

    Kámoš měl taky služebního LandCruisera 100. Ale to by V8 a vozil s ním rok němčoury po poušti v Ománu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.02  23:00

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    Prof: dloho jsi tu nebyl a hned tak zostra. Taky jsem měl namále a koupil 1,8td escorta, ale naštěstí mně to bylo rozmluveno. Jinak s těma Fiatama, já nevím, ale raději v benzínu i když je to celý lagric.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.02  07:39

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    to prof: nebo o spolehlivých přibližovadlech a to zase není Ford (ač ho sám mám)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.02  07:18

    « Re: Fiat 1.9TD 74kw

    RC: Bavíme se o autech, ne o VW ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.02  07:17

    « Re: O jednoho více

    Merak: Escort je 1,8 nebo starší 1,6? Tam je totiž docela propastnej rozdíl. 1,8 prodej, jak jen rychle můžeš(konstrukčně neštastnej motor), s 1,6ku neutaháš kdyby ses zbláznil s téměř nulovou údržbou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  19:15

    « Re: O jednoho více

    No,pro mafii ani pro Ládina nedělám.Jistě by to bylo lépe placené ale jsem přece jen více demokrat.Jinak Crusiser je to šikovný.Spíše africká verze do písku.Něco přes 3 tuny váhy,takže občas se táhám:-(.Sice bez turba ale 160 to prdí v pohodě.Už i jednu 815 jsem znáknul ze příkopu vyhnat.Jo a díky za radu k Escortu.Je to sice o něčem úplně jiném ale třeba se časem dopracuju:-))).Kdyby jste někdo věděl o nějakých odkazech o tom mém Fordíku....bude pochvala:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  18:15

    « Re: O jednoho více

    Jo to nemusí být špatný mít slůžebního Landcruisera, to už je takové slůžební auto na úrovni :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  18:05

    « Re: O jednoho více

    Nebo Usámu bin Ládina :-)))...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.02  14:28

    « Re: O jednoho více

    Služební Landcruiser - to dělaš pro ruskou mafii nebo co. Pokud je terénní jako, tak jsou to spíš nějaké užitkovější verze (Defender, Terrano, Frontera, Samurai, Niva)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…