Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to Cleaner
Hele já zase lituju lidi, co se musí vozit v takových chudácích, jako je Junior 1.0 nebo Mondeo 1.8 :o)))
Tvé postižení bych spíš viděl na komplex méněcenosti, že Ti tolik dieselů ujede ;o)
Navíc, třeba mé TDI PD se štítkem MPI neprozradí ani malé zadýmení ;o)
P.S.: Nepřipadáš si někdy slabý, jako některý z Tebou přetěžovaných benzínů? -
« Re: Peugeot 205D
Dneska odpolko budu vedet jak je to s tim remenem,mereni komprese prijde pote.Vcera vecer jsem jeste na ten remen koukal a pripadl me docela volnej-nahore,mezi rozvodem vacky a cerpadla mel pruves do + i - 2cm(domackl se jsem ho az na ten silentblok, kterym prochazi).To si myslim,ze je docela hodne?!Jen s kompresi asi budu muset do servisu,protoze ja sice merak mam,ale na benzinaky-kompresi diesela to asi nezvladne. AUDI 100(doutnik) jezdi v mem okoli 2, z toho je jedna nase.Ma druhej motor,tenhle je dokonce po GO(u takoveho auta se asi nevyplati) a rachot je porad u vsech stejnej.Studeny to ma zvuk ja T34,teply jako Zetor pri orbe :-).Vevnitr to je pohoda,ale zvenku...oproti tomu Peugotu,nebo Citroenu AX1.4D... -
« Re: Peugeot 205D
Budu doufat,ze to je "jen" rozvodak.Zvuk to pri jizde a pri zatizeni vydava silne klepavej,jako studena stara AUDI 100 anebo traktor.Na volnobeh a turovani bez zateze to nejak slyset neni,jen je to liny a klepe se to.Ten kovovej zvuk byl slyset jen pres sroubovak,kdyz jsem poslouchal trysky a to na 3tim a lehce 4tem valci.Kdyz jsem si pak sahnul na privodni trubicky,tak na nich to bylo citit taky.A ten zvuk-doslova mlatici kov o kov(kladivo-kovadlina).Ten clovek co prodava ty dily...podezrely to sice v nabidce je,ale jsem rad,ze jsou lidi co jen nerejzujou.Moc ho neznam,ale lidi cist umim..dobrej pohodar...vyvevu jsem mel za 1500,-Kc.Takze mit prachy,uvazoval bych o vyhodnem nakupu.Ma to vytazeny z auta co pouzival-auto shnilo,tohle je pouzitelny a funkcni.V jakym to je stavu nevi ani on,ale jezdil s tim pres zimu a pohoda...najeto asi 250kkm. -
« Re: Peugeot 205D
Vstriky mam jeste na stole,protoze musim jeste nejakou chvili sedet v praci,takze jsem to jeste nezkousel...myslis,ze by se jako procistily?Ja bych tomu asi nadeji nedaval... Rozvodak ma najeto asi 20000km,to by melo byt v pohode...ale nemenil jsem napinaci kladky.A ty kovovy zvuky...?A to jsem udelal GO predku,sehnal konecne vyvevu,opravil oderky,dal nove sklo...a takhle se me to odvdecilo!Zrovna v nejlepsi chvili...a to me kazdej den ceka 50km..dneska jedu stopem.Jinac vim o cloveku,kterej ma na prodej komplet motor,prevodovku,poloosy...proste celej predek za 5-6000 Kc.Ale snad to potrebovat nebudu.Vecer(nebo zitra) testnu ten rozvodak..jsem zvedavej... Diky. -
« Peugeot 205D
Ahoj odbornici,vcera se me stala nejaka nemila vec. Jedu se svym P205 1.8D po Caslavskym obchvatu,ve stoupaku predjizdim nejakou dodavku,kdyz tu najednou lehke vibrace,rychlost klesa...?!!? Myslel jsem ze jsem pichnul,tak pak nahore zastavim koukam na kola..vse OK.Kouknu na motor...nejak se klepe,pridam plyn...po pridani se rozklepal jak bejk,pak se zklidnil,ale reakce na plyn miziva...tak jsem do toho sedl a pomalu dojel domu.Auto netahlo,klepalo se a z vyfuku jsem si vsiml ze obcas(v zatizeni) sel lehce modrej dym,kterej hned zmizel.Myslel jsem,ze odesla tryska,tak jsem je pres sroubovak poslouchal a 1 mlatila jak kovar do kovadliny(doslova!),ta druha min a dalsi 2 OK.Tak jsem je vymontoval(ty dve) donesl na premereni...a ono je to naprosto OK!!Tak co ted?Napadlo me,ze mohl preskocit rozvodak...?? Nebo cerpadlo..,ventily...? Ufff. Nemate nekdo zkusenosti?Potrebuju to dat co nejrychleji do kupy!Diky.AHOJ. -
"-- skrytý --" 03.09.02 14:39
« Golf 1.8 benzin mrtvej po cca 160 tkm???
Golf 1.8 benzin mrtvej po cca 160 tkm??? To si delas srandu? Nebo to bylo naboreny na predek? Nechapal bych pak, proc chtej lidi mezi ojetinama "toho kvalitniho Golfa" a nad Astrou ohrnujou nos. Znam dva lidi, co maji na Astrach F (Classic) 1.6 pres 350 tkm a jediny, co jim v provozu vadi je, ze to auto vevnitr "uz tak nejak vrze a hrka" ... -
« Re: DTI
Nojo, asi fakt nevědí, co prodávaj, nebo si z tebe dělaj srandu (schválně ať ti zvednou kapotu a ukážou ti tu Common rail lištu - na to, jak jí poznáš se podívej třeba tady (první odkaz z Google na slovo common-rail): [odkaz] ).
Jedinej Common-rail motor od Opla je ten, co se teď dává do Saabu.
Já bych řekl, že ten 2.2 DTI *je dobrý* motor, ale holt už trošku zaostal. Ostatní *zas tak* dobré motory nejsou. -
« Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)
Já nevím, asi bych se na Opla 1.8 vykašlal a koupil za stejný, nebo menší peníze Mazdu 6 1.8 Hatchback výbavu třeba Touring. Vectra C má sice super podvozek, ale ten interiér, motory..., nevím je to zajímavý auto, ale ta Mazda, co alespoň vím, jde v Německu na dračku. Líbí se mi taky, ačkoliv jsem fanda BMW, Mazda byla vždycky spolehlivá, měla super zpracování a tahle nová šestka má podle mého pěkný sportovní design. Viděl jsem v posledním Autotipu test a myslím, že vyhrála, jediné co jí vytkli bylo neklidné chování zádi v extrémních situacích, doporučili koupi s DSC. -
« Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)
Měl jsem tu čest se o pár Oplů starat, (2xVectra 1,8, 10xAstra1,7DTL(nebo jak se to psalo)1x MV6, 50xCombo1,7D) Combo z toho bylo nejspolehlivější, nebýt vadných startérů. S ostatníma autama byl pořád nějaký problém (včetně závažných na motoru), takže bych si Opla nekoupil (pro sebe) ani za nic. -
« Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)
Cokes: Hmm, takze teda benzin od Oplu nebrat? Mam znamyho co na Asrtu 1.8 a uplne bez problemu, tak nevim, je sice pravda, ze druhy znamy ma tu stejnou a nejak se mu to porad kazi, asi zalezi na kousku. No tim padem tikas, ze DTI by mela byt lepsi volba? Zarazilo me, ze to jeste neni CommonRail. Vezl jsem se v tom DTI a reknu, ze to ma opravdu pekny tah od spodu a je pekne usporny. Bude Opel delat vubec nejaky CR?, zatim jsem se nikde nedocetl. Chtel bych to do nove Vectry (5-ti dver). -
« Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)
Speciálně Opel ECOTEC 1.8 16V (a 1.6, 2.0 jakbysmet) má věčné problémy se softwarem (už několikátá generace), s různými elektrickými součástmi (čidlo klepání a zanášející se EGR ventil). Když k tomu připočtu nepříliš spolehlivé rozvody (nutno zásadně v předstihu měnit celé rozvodové sady, jinak je značné riziko zadření napínacích kladek), nevychází mi moc dobře (krom opravdu relativně skromné spotřeby paliva).
Já bych šel raději to toho DTH/DTR 2.2 motoru. Je to už nová konstrukce, vycházející ze ECOTECU 2.2, je to pěkně vyřešené SOHC 16V, jediná slabost je v tom, že je to ještě starší generace TDI (žádný Commonrail). Ale ten motor táhně pěkně někde už od 1600 otáček, jak jsem měl možnost poznat.
Chceš to do Astry nebo do Zafiry? Nebo snad Vectra? -
« Re: Benzin x diesel (CDI, HDI, DTI, TDI, ...)
Na dieselu má každý (kdo neví o co jde) strach z toho neznámého, poměrně jednoduchého a lehce opravitelného zařízení, které se jmenuje turbodmychadlo. A to samé v bleděmodrém se týká nevědomosti, jak se k takovému autu, vybaveném tímto zařízením chovat (viz časté reklamace takových "vidláků", týkajících se často kupovaných Oktávek 1.8 T a 1.9 TDI - pominu-li výrobní vady, tak je jich značné procento).
Zařízení daleko složitější a daleko nákladnější je jistě vstřikovací jednotka. Jenže, tu si dovoluji upozornit, že v principu i cenově je současné, zejména CR systémy, neliší od sekvenčních MPI jednotech benzínových motorů, mnohdy jsou i jednodušší (a to platí o to víc u PD motorů). Klasické TDI nebo TD čerpadlo je věc stále choulostivá a její spolehlivost závisí především na výrobci.
Když ale uvážím všechna vlastněná auta, je fakt, že jsem u diesela nezažil: problémy s lambda sondou, EGR ventily, čidlem klepání, množství vzduchu a jinými aspekty motormanagementu jako je variabilní časování apod., problémy se zapalovacími kabely, svíčkami a rozdělovačem (který nebývá ovšem už běžnou součástí motoru), problémy se softwarem řídící jednotky (myslím, že to je doména benzínových Oplů celé řady ECOTEC), kdy vám v servise nahrávají stále nové a nové verze.
Myslím si, že to je zkrátka fifty fifty. -
« Re: Spotřeba oleje
fija: Tak to by sis dělal opravdu zbytečně velký starosti, kdybys měl být nervózní ze spotřeby vyšší jak 1l/5000-7500km. Nevidím důvod, proč by si motor ten 1 litřík na 1000km nezblajz. Neboj se, i s touto spotřebou se nejedná o dýmovnice, který lze občas na silnici potkat. -
« Re: Spotřeba oleje
tolerovana spotreba je vzdy cca 1l/1000 km. Dokonce u zcela noveho auta je klasika, ze nez si motor "sedne", tak trosku toho oleje sezere. Ale kazdopadne, ve finale po prvni servisni prohlidce by jiz mela byt spotreba do 1l/15000 km. Jinak bych se asi zacal zajimat, co s motorem je ... u vybehanejsich motoru bych pak toleroval 1l/5000-7500 km. Vic ne.