Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: TDi 81KW
Informoval jsem se u kamarada prijimaciho technika v autorizovanem servisu a prosel jsem MC. Na zaklade techo informaci jsem identifikoval s vysokou pravdepodobnosti zacinajici zavadu cidla hmotnosti vzduchu (LMM). Pry je drahe (12kkc), ale da se sehnat i levneji. Jaky kdo na to mate nazor ? Zdravi Waters. -
« TDi 81KW
Zdar vsichni Dehtaci. Tak uz zase patrim mezi Vas, po cca 2mesicni pauze jsem opet motorizovan (Ma mila Oktavka combi TDi PD 4x4 zmizela zlodejnou v nenavratnu), a to Oct Laurin&Klement TDi 81kw. S motorem velka spokojenost, na to, ze ma 68kkm slape jako novy. Jen se zeptam, zda se mi, ze nejak o hodne mene proti TDi PD 74kw(cipnutym na 101kw/330nm od Cimbu). Je to subjektivni dojem, ci pravda (do tahleho kopce 160 km/h a dost, na rovince rozhoupu na max. 185km/h). Motor je seriovy TDi 81kw, nema cip(zatim :-) . Mate nekdo stejny motor ? -
« Spickove turbodiesely na ceste do Parize
Pro ty, co nestihaji sledovat motoristicke casopisy apod.:
Alfa konecne vyjede s novym 1.9 JTD 16V Multi-Jet 103kW/305 Nm (AR 147 a 156). Zase se vraci do prvni ligy ve dvoulitrech, ale pokud bude s dalsi zasadni inovaci cekat opet 5 let, tak se tam dlouho neudrzi. Odkaz na anglicky popis tohoto motoru je v rubrice "Alfa Romeo" (prispevek c.939).
Sesti- a osmivalce BMW 3.0d a 4.0d srovnavaji krok s technikou 2.0d/110kW (common-rail 2. generace atd.) a posouvaji se na parametry 160kW/500Nm respektive 190kW/600Nm (BMW7).
Konecne asi vyjede dlouho avizovany desetivalec VW TDI V10 229kW/750Nm (VW Toureq). Tenhle motor na rozdil od predchozich nema "common-rail" ale sdruzene vstrikovace (pumpe-duse).
-
« smrádek z motoru...
Má někdo zkušenosti s tím, že po výměně oleje (a rozvodů - asi není podstatné) se razantně změní "vůně"(???) výfukových plynů ? Nechal jsem vyměnit olej /plná syntetika Valvoline, před tím Castrol/ a z výfuku to smrdí jako když se pálí guma, nebo olej... Nafta zůstala stejná, auto jezdí v pohodě, z výfuku se nekouří. Stejnej smrad cítím z motoru, když sundám olejové víčko. Poradí mě někdo čím to je ? Děkuji za každou radu...
-
« Re: Peugeot 205D
Hmm,myslim ze ten motor v tak zoufalym stavu neni.Spotreba kolem 4.5litru,oleje asi 1,75 litru na 10000km(neco spali,neco prosakne..),nekouri,staruje v pohode... ta tryska byla nasroubovana pomerne navolno,kde se na ni vzal ten kousek karbonu nevim...snad jak nebyla nasroubovana nadoraz,tak se na ni udelal zespodu a pak se utrh,prekryl dirku a jak ta nafta nemohla dobre horet,udelalo se tam to bahynko... a je po zavade a zrejme i po pricine.Motor s min.270 000km ma narok na takovouhle zavadu... Jedna kladka byla nejaka divna,uz je OK. -
« Re: Peugeot 205D
Pro Cleanera bohuzel, pro ostatni nastesti, muj Peugeot uz zase jezdi!!! Vcera jsem se rozhodl ze ho rozmontuju, premerim tlaky, kouknu na ventily,pac remen byl OK... Sundal jsem hadice, odsrouboval 1 trysku a koukam...je nejaka zakarbonovana..jako krava...posvitim si baterkou do diry zustavsi po trysce a hle - dira kudyma strika nafta,je prekryta ztvrdlym,odlouplym karbonem o velikosti 10x3mm!Po dukladnem odsati,vycisteni a kontroly jeste jedne,dosud nevysroubovane trysky,jsem udelal jeste nejake kosmeticke upravy a opravy,dal vse dohromady,zapojil startoval...a nic.Asi se nemohla natahnout nafta,tak jsem chvili tocil motorem...a vrrrr...bezel a bezi jako zamlada.Takze diky vsem za rady a ja mam jeste jedno ponauceni-i kdyz jsou podle zvuku nektere trysky OK a chystam se vyndat jen ty spatne,vyplati se vysroubovat i ty zbyvajici protoze...jeden nikdy nevi.AHOJ -
« to Cleaner
Hele já zase lituju lidi, co se musí vozit v takových chudácích, jako je Junior 1.0 nebo Mondeo 1.8 :o)))
Tvé postižení bych spíš viděl na komplex méněcenosti, že Ti tolik dieselů ujede ;o)
Navíc, třeba mé TDI PD se štítkem MPI neprozradí ani malé zadýmení ;o)
P.S.: Nepřipadáš si někdy slabý, jako některý z Tebou přetěžovaných benzínů? -
« Re: Peugeot 205D
Dneska odpolko budu vedet jak je to s tim remenem,mereni komprese prijde pote.Vcera vecer jsem jeste na ten remen koukal a pripadl me docela volnej-nahore,mezi rozvodem vacky a cerpadla mel pruves do + i - 2cm(domackl se jsem ho az na ten silentblok, kterym prochazi).To si myslim,ze je docela hodne?!Jen s kompresi asi budu muset do servisu,protoze ja sice merak mam,ale na benzinaky-kompresi diesela to asi nezvladne. AUDI 100(doutnik) jezdi v mem okoli 2, z toho je jedna nase.Ma druhej motor,tenhle je dokonce po GO(u takoveho auta se asi nevyplati) a rachot je porad u vsech stejnej.Studeny to ma zvuk ja T34,teply jako Zetor pri orbe :-).Vevnitr to je pohoda,ale zvenku...oproti tomu Peugotu,nebo Citroenu AX1.4D... -
« Re: Peugeot 205D
Budu doufat,ze to je "jen" rozvodak.Zvuk to pri jizde a pri zatizeni vydava silne klepavej,jako studena stara AUDI 100 anebo traktor.Na volnobeh a turovani bez zateze to nejak slyset neni,jen je to liny a klepe se to.Ten kovovej zvuk byl slyset jen pres sroubovak,kdyz jsem poslouchal trysky a to na 3tim a lehce 4tem valci.Kdyz jsem si pak sahnul na privodni trubicky,tak na nich to bylo citit taky.A ten zvuk-doslova mlatici kov o kov(kladivo-kovadlina).Ten clovek co prodava ty dily...podezrely to sice v nabidce je,ale jsem rad,ze jsou lidi co jen nerejzujou.Moc ho neznam,ale lidi cist umim..dobrej pohodar...vyvevu jsem mel za 1500,-Kc.Takze mit prachy,uvazoval bych o vyhodnem nakupu.Ma to vytazeny z auta co pouzival-auto shnilo,tohle je pouzitelny a funkcni.V jakym to je stavu nevi ani on,ale jezdil s tim pres zimu a pohoda...najeto asi 250kkm. -
« Re: Peugeot 205D
Vstriky mam jeste na stole,protoze musim jeste nejakou chvili sedet v praci,takze jsem to jeste nezkousel...myslis,ze by se jako procistily?Ja bych tomu asi nadeji nedaval... Rozvodak ma najeto asi 20000km,to by melo byt v pohode...ale nemenil jsem napinaci kladky.A ty kovovy zvuky...?A to jsem udelal GO predku,sehnal konecne vyvevu,opravil oderky,dal nove sklo...a takhle se me to odvdecilo!Zrovna v nejlepsi chvili...a to me kazdej den ceka 50km..dneska jedu stopem.Jinac vim o cloveku,kterej ma na prodej komplet motor,prevodovku,poloosy...proste celej predek za 5-6000 Kc.Ale snad to potrebovat nebudu.Vecer(nebo zitra) testnu ten rozvodak..jsem zvedavej... Diky.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!