Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Abych taky pridal neco veselejsiho, polechtal jsem svoji databazi TD motoru na sloupci litrovy vykon. Takze koho to zajima, tady je poradi nejnadupanejsich TD motoru (tj. s nejvetsim litrovym vykonem):
1. VW 1.9TDI/110kW/320Nm (58.0 kW/l)
2. BMW 2.0d/110kW/330Nm (56.3 kW/l)
3. BMW 3.0d/160kW/500Nm (54.7 kW/l)
4. Alfa 1.9JTD/103kW/310Nm (53.9 kW/l)
5. Audi 2.5TDI/132kW/370Nm (53.3 kW/l)
6. BMW 2.0d/100kW/280Nm (51.3 kW/l)
7. VW 1.9TDI/96kW/310Nm... (50.6 kW/l)
8. Renault 2.2dCi/110kW/320Nm (50.3 kW/l)
9. Mazda 2.0CRTD/100kW/310Nm (50.1 kW/l)
10. Volvo 2.4D/120kW/340Nm (50.0 kW/l)
Je toho rovnych 10 kousku, co prekrocily hranici 50 kW/l. Mimochodem, prvni tak ucinil BMW 2.0d/100kW v roce 1998 (v tabulce na sestem miste, dnes se jiz nevyrabi). Byl to prvni BMW s primym vstrikem a hned se 100 kW ze 2 litru - pekne se do toho tenkrat v Mnichove obuli.
-
« Re: to HUFNAHEL (problem PETR)
Lidi, prosim Vas, nereagujte na Petra. On je schopnej zaplnit kterykoliv forum svymi rozsahlymi litaniemi. Dost mozna, ze mu ATX jeho 1.8T ponekud zmastil, ale to nedava Petrovi pravo (moralni) zapraskat vsechny temata na MotorCafe. Jestli si mysli opak, pak ma moralku pocitacoveho viru. V tematu AUTOKOMPLEXCZ udelal ATXovi negativni reklamu (mozna opravnenou, mozna ne), ale tady by se sirit nemusel. Koneckoncu Petr ma benzinouvou 1.8T a v dieselech se zjevne vyzna asi jako prodavac z autosalonu (to rozhodne neni kompliment). Jeste jednou, neregujte na neho. Diky. -
« Re: to HUFNAHEL
Osobními invektivami mě Hufnagle nevytočíš, ani nemám v záměru Ti vyvracet tvé přesvědčení či Tě urážet, obrázek ať si udělá laskavý čtenář sám.
Pro ostatní, které zajímají prokazatelná fakta:
a) jsem se v tom (myslíš asi v ECU) zcela určitě nevrtal, proč bych to asi tak dělal, zvláště když "by to chodilo"? Je to jasně od počátku neoptimální a o tobě svědčí fakt, že tomu asi nerozumíš, neboť podle mě se v čipu nelze vrtat, ne do chvíle, než objevíte dekryptovací algoritmus, do té doby to buďto jede, nebo nejede, nic mezi tím! To ví už asi každé malé dítě a ATX to jasně psal všude kde se dalo. A dekodovat to nemá cenu, navíc je to šmejd a proč dekodovat šmejd?
b) závada neexistuje, máš recht, jen jsem dostal "JINÝ" chip, ne ten, který jsem dostat měl dle nabídky prodávajícího (139kW), co jsem dostal je na mém webu - www.chiptuning.ec.cz - pokud to není pravda, ať se ATX ozve, nemám důvod tvrdit nepravdy a ztrácet takto čas. Čip je buď správný nebo ne, v situaci kdy ATX je jen monter a neumí cokoliv nastavit v chipu, mám pravdu?
ATX mi neuměl nastavit ani postupné zamykání a odemykání, prý to ještě neumí. No jasně, tyhle finesy jsou v service manuálech a jeden prý stojí na každé auto 13000 Kč. jak by to pak mohl vědět?
Takže zůstaňme u prodejce chipů, tím je ATX a ne u tunera, tuner ladí, optimalizuje na míru, tedy podle mého názoru. Kdo neladí, není u mě tuner.
c) :-) Už došly nápady? Proč ho bráníš? Myslíš, že on sám se neumí bránit? Poštvat "své" lidi proti mě, to se ATXovi opravdu povedlo.
d) nemohu zkontaktovat ATX, který se někde zašil tak dobře, že není k nalezení a neodpovídá na pozemní poštu, ani na vzkazy nechané mu v jeho provozovně (kde se nezdržuje) .
e) bohužel budu nucen, ač nerad, obeslat FÚ, ČOI a ÚOOÚ, protože nemám jinou možnost se vypořádat s ATX (nemohu stále jezdit do Brna a číhat na milého ATXe), tak nechť se s ním vypořádají ouřadové a napařej mu pokuty za mě. Proč to sem trapně píšu? Protože doufám, že než to udělám, se mi ATX ozve, ale to on asi ne. On moc dobře ví, že tohle je zmetek, těch zmetků nejezdí prý málo (ale asi 1/2 chipovaných MR2002, jen si to Ti ostatní nechávají pro sebe)
Kdo zná mktg studie ví, že lidí, co si "to nechají pro sebe" je cca 75%, 15% to "někomu" řekne a jen cca 10% se aktivně brání či dožaduje nápravy.
Budu to hold opakovat ať se Ti to líbí nebo ne tak dlouho, dokud to nebudu mít v pořádku. Tohle je veřejná diskuse a dokonce i "a" si zde může plkat co chce a těžko ho kdo může za to hodnotit. -
« TDi v nizsi stredni tride
Muzete mi prosim poradit, zda se vyplati koupit novy, v relativne stejne cene bud
VW Golf Generation 1.9TDiPD 74kW, 5dv., man.klima
nebo
Seat Leon Emocion 1.9TDi 81kW, 5dv., man.klima
ppripadne, jake jsou rozdily (kromě výkonu) mezi klas.TDi x TDiPD (uvazuji take o chiptuningu) -
« Re: TDi 81KW
Podívám se díky.Mirek. Jinak pod motorem jsem si jako první věc nechal vyměnit ony umělohmotné kryty spodku motoru. Nyní tam mám asi 3-5mm silný hliníkový plech (údajně originál ze servisu). Určitě mi to přidalo na klidu, protože předtím jsem dost často škrtal po Praze spodkem na kanálech. Jedinou nevýhodu to má v ceně - stálo to asi 8 tisíc (Auto Elso Čakovice) a potom samozřejmě tím, že je tam kus plechu navíc, tak se ještě beztak nízká světlost ještě snížila o pár milimetříků. Ještě jednou díky. Mirek. -
"-- skrytý --" 08.11.02 01:03
« Re: TDi 81KW
Ano, nejspíš to budou odcházející tlumiče, navíc v kombinaci s horšící se ovalitou pneumatik (to se nedá vyřešit vyvážením) a nějakými vůlemi v uložení přední nápravy a v řízení (silenbloky, čepy atd.). Řešení jsou v zásadě dvě: 1/ vyměnit přinejmenším tlumiče a pneumatiky; 2/ při rozjezdu nehrabat, zejména pak ne s koly v rejdu (tam navíc hrozí, že odejdou homokinetické klouby na hnacích hřídelích, které u Škodovek holt nejsou dost "homokinetické"). -
« Re: TDi 81KW
Mohu mít jednu prosbu?
u oktávky Tdi 81 kW se mi opakovaně stává, že když hodně přidám plyn tak se mi sice předek efektně protočí, ale současně to doprovází značné rány na přední nápravu. Dříve to rozhodně nedělalo. Není to tlumičema ? Najeto mám jednom 37.000 km.
Díky za odpověď. -
« to PETR
Existuješ, toť jasná věc. Jen jsi primitiv, který nechápe, že pokud se Ti něco nelíbí, tak se to nenapraví zde v MC, ale při reklamaci u ATX. Ta by se ale jistě nepovedla, protože jinak bys ji už dávno provedl. Tys ale nikdy nic doopravdy reklamovat nechtěl, a to protože:
a.) Ses v tom vrtal
b.) Závada neexistuje
c.) Kombinace a + b
Každopádně jsi blbeček, kterého bych rád potkal osobně. Nejedeš zítra na tuning do Brna? Pokecáme! ;o) -
« Re: Re: pro Fijíka
VAS = VASil.
Jasně, "zkontroluj si fakturu", vždyť jsem přiznal, že je to chyba, nicméně ne co do obsahu, ale odběratele. Ovšem nikdo jste mi nenapsal, že na Vašem místě byste mu tu fakturu pro vady nezaplatili.
Je proto podle Vás hoši přece naprosto v pořádku, že dodavatele poslal do pr**** jak mě, tak i osobu uvedenou na faktuře namísto řešení reklamace.
Nejdřív jsem byl podle Fija&Huf&spol. smyšlený, potom závada neexistovala a měl jsem vadné čidlo, potom jsem de**** protože nechci přijet do Brna a nakonec mám špatnou fakturu a proto jsem ***. Ale co, vždyť je vlastně úplně jedno, že nějaká firma ATX neumí udělat pořádně chiptuning a vyřídit reklamaci, vůl je tu zákazník!
Tak už toho nechte :-) Už se těším na posudek znalce. -
« Re: Re: Fijooo
Peto, dam ti par rad - ze ses to ty, tak zadarmo.
Ad 1. jsem chudacek, uznavam. Proto skudlim i na palivu a sel jsem misto turbobenzina do turbotraktoru
2. nikde ses notebookem jiste nechlubil, jen jsi to mezi reci poznamenal. A tohle je to nejlepsi mobilni vyuziti, ktere si umim predstavit.
konektor napadne pripomina SCART. IMHO bude jeho cena velmi podobna cene SCARToveho konektoru. Ale mozna se kazdy bavime o necem uplne jinem, prece jen jako chudacek se snadmo mohu mylit. Teda, myslit se je lidske, a nevim jestli chudacci jsou u tebe lidi ...
proc ses tak vztahovacnej a chytlavej ? Nechces uz jit doprdele i se svym ubrekavanim ? Diky! -
« Re: Re: Fijooo
Já že jsem se chlubil, že mám notebook? Probůh ty chudáčku, je to pravda s těmi hračkami? Chtěl jsem naznačit, že když má někdo notebook, může ho i takto využít, znáš lepší mobilní využití? :-)
S tou tvou "ma vyrobni cenu" to je jako "oktavka ma vyrobni cenu 95.420 Kč", ach jo, koho zajímá tato cena? Mě zajímá cena, za kterou to lze koupit na volném trhu. Zatím to koupit nelze a tak je cena 7000 Kč. Až to někdo nabídne, cena bude tržní.
Jestliže mi seženeš-prodáš ten konektor za rozumný peníz (do 1000 Kč), tak si k tobě pro něj hnedle jedu. Nebo jsi jen kecal, co prudí, napúadá, ale řešení nemá? :-) -
« Re: Re: garážové firmy
Tyhlety firmy tak (nemají žádné vybavení, odpisy) dosahují nejnižších nákladů, připočti k tomu zatajené příjmy a překlopení 22%DPH na 5% pro ty, kdo chtějí doklad a pak mi uniká důvod, jak mohou operovat na trhu s největší cenou ze všech. Ale asi zde platí, že nejvyšší cena značí nejvyšší kvalitu, takhle blbě jsem si to vyložil já a o nejvyšší ceně si myslel, že odráží nejlepší kvalitu a služby, ale ouha!
Přitom u ATX s nejhoršími službami ("přijedete si zítra pro hotový chip" - a všude jinde "počkejte si 20 minut než vyrobíme z vašeho čipu nový") se ještě udrží na trhu. To je s podivem.
Jinak proti nim nic nemám, ale v rozhodovací fázi před zaplacením tyhlety informace nemáte a pak se můžete pěkně divit, že toho člověka už nikdy nemůžete ani dohonit! -
« Re: Re: Fijooo
Ježíšku, Fijo, kolik Ti je roků? Chováš se jako kdyby ti rodiče sebrali hračky. A Michal ATX VAG nemá (to mi řekl), tak si nám tu nevymýšlej. Notebook si koupíš za 3000 Kč a bude ti na VAG-COM stačit a i na jiné věci (psací stroj) a mít notebook není nic extra! Nevím, kdo se tu chlubí svými pěnězi apod.
Cena? Ty jsi ale rejpal" Vždyť jsem psal, že je to cena součástek (400) a musí se zaplatit firma, co to vyrobí a co cena OBD-II konektoru a dovoz z USA a bankovní poplatky? Pokud mi konektor prodáš za 1000 Kč, okamžitě si do Brna pro něj přijedu (že bych zabil 3 mouchy jednou ranou). Cena 2000 odpovídá na rozdíl od 7000 Kč reálným nákladům a přiměřenému zisku. Tajně jsem doufal, že se někdo ozve s tím, hele, nedělej to, my to vyrábíme za 1800 Kč, ale asi ne, tady jsou jen kritici.
A Petr´ s apostrofem, to je další anonymní chudáček, který nemá vlastní identitu :-) -
« Re:
Jeje Peto, ty chces prodavat kabely s vyrobni cenou 400 Kc za 1900 ? neni to tak trosicku kapitalisticke vykoristovani ? Nenarikals nahodou v jine rubrice, ze se ceny nesmi takhle nadsazovat ? ;-)))
Diky, ja to nechci, ja si to od Michala necham projet vsecko VAGem ... a nemusi mne bolet zadnej konektor -
« Bez nadpisu
Pánové, zabýval jste se někdo možností diagnostiky svého auta? Existuje možnost připojit notebook a volným (shareware) programem (VW, Seat, Audi, Skoda) sledovat veličiny, které posílá motor. Problém je jen v kabelu, obchodníci za samotný kabel chtějí 6500 Kč (www.pc-autodiagnostika.cz/cenik.html a www.pc-autodiagnostika.cz/galerie.html) - tento kabel se nechá vyrobit tak za 400 Kč, problémem je jen 16pin. konektor OBD-II, který nelze v ČR sehnat.
Proto se ptám, je schopen někdo sehnat tento konektor nebo tento celý kabel za rozumný peníz? A pokud ne, byl by zájem? Dle předběžných informací svých obchodních partnerů bych dokázal nechat zakázkově vyrobit sérii cca 10+ kabelů (s profi konektorem z USA, jinak se v ČR dělají z moduritu) v kusové ceně cca 1900 Kč.
Takže co, byl by zájem resp. je někdo schopen za podobnou cenu mi toto toto dodat? 6500 Kč za ten kabel opravdu nedám a bastlit to bez orig. konektoru (konektor udělat z moduritu) nechci.
www.OBDII.com konektor je průmyslový standard a má jej povinně každé auto r.v. 96+, jen ten komunikační protokol a tedy diag. software se liší. Na koncern VW je nejlepší sw VAG-COM.
Proč to zajímá mě? Jelikož mám notebook, proč se nepodívat a nelogovat hodnoty auta za jízdy, třeba teplotu oleje a přesvědčit se, zda má olej opravdu 150-160°C, jak tvrdí někteří prodejci olejových chladičů apod. Z lognutých hodnot si lze sestavit dobré grafy, vid: viz www.ross-tech.com/vag-com
Tento soft je podle mě, pokud máte notebook (stačí W95, 8MB RAM, 5MB HDD, serial port, 640x480) o dost lepší než samotný malý VAG 1552 a spíše se vyrovná VASu (Siemens). Zatím jsem to neviděl v provzu, ale dle reakcí lidí, co to mají, to funguje dost dobře, ostatně viz stránky výrobce www.ross-tech.com. Reakce a poptávku a nabídku mi pište prosím výhradně do fóra "elekrika a elektronika motorů", zde v tomto fóru to už číst nebudu, případně zájemci pošlete poptávku s uvedením vašeho kontaktu na vcom(zavinac)seznam.cz.