Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  16:37

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Sorry luf, citil som "moralnu potrebu" sa Ta zastat ;))

    Mna by zaujimalo, ako je to s zivotnostou a spolahlivostou tychto novych vysokovykonnych dieslov. Ked z 1.9TDI dostali 90 konikov, povedal som si OK. 110 konikov som uz trosku chytal podozrenie. Ale ako to bude so 130 a 150 konovymi verziami? Kolko km to vydrzi? Ako to bude so zivotnostou prevodovky pri takych obrovskych krutiacich momentoch? Udajne uz teraz maju vykonnejsie VW TDI problemy s praskajucimi rozvodovymi remenmi (nepresli pri PD na retaz?). Ma niekto skusenosti s vykonnym TDI a natocenymi niekolko sto tisic kilometrami?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  16:19

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Hmmm, rozoberate tu to, co pre mna neni vobec zaujimave. Fakt by som rad diesel, ktory by mal povedzme 120kW, ale tahal by tak ako povodne atmosfericke - stale rovnako. Ja viem, riesenie je 10 valcovy diesel bez turba... Pripadne CVT prevodovky ako standard (mozno by stacil aj 7 stupnovy automat ako v F1 :-)
    )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.02  14:02

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Alebo zabudol po slovensky :)))
    Nevím jak vám, ale mě tu na MC značně chybí jedna věc, a tou je MODERÁTOR. Ono si sice MC vyhrazuje právo moderovat příspěvky, ale nikdy to neudělalo. I při útocích "Kapitána Igla" raději zavedli "příliš dlouhé slovo", než by se namáhali byť s nějakým náznakem moderování...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  13:49

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to a: hmm skor to bude finta "naraficit" to na lufa. Ak si vsimnes, tak luf pise vzdy prispevky po slovensky a gramaticky cisto. To, ze predchadzajuci prispevok nenapisal luf ukazuje znacna kostrbatost slovenciny a hlavne slovo "zapomnel", ktore v slovencine nie je. Kazdopadne je smutne, ze sa niekto o podobne hluposti pokusa. No nic, mozno to hufnagi_mu trosku vylepsilo komplex menejcennosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  13:43

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    hmm, lufe, ted ses asi prozradil :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  13:33

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    A naviac... Zapomnel som dodat. Ako to bude so spotrebou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  10:34

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Velmi by ma zaujimalo, ako bude jazdit ten 132kW diesel od VW. Na 110kW TDI som moc chvaly nepocul, pod 2tis ot. zdochlinka, potom prevykonovana raketa a potom vraj zase zdochlina. To uz pomaly straca vyznam diesel. Sice tam je velka miera pruznosti, ale zase az v nejakych otackach, takze slapnut mu na 5ku na plyn pri 70km-80km/h asi moc vyznam mat nebude. To bola asi najvacsia vyhoda starych atmosferickych dieselov - od 1000 do 4500ot stale rovnaky tocak a saltpaka bola iba na okrasu :-) Kto ste sa s tym 110kW zviezli, dajte echo ako to jazdi, vraj treba radit skoro castejsie ako na benzinaku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  10:09

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    residents: nejde ani tak o zakrytování , ale o staré známé "co v autě není, to se nepokazí".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  10:01

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Copak se ta klasika nedělá furt někde v Asii nebo Americe v licenci? Myslím, že jo. Co vojenská auta, ty podle mě v motorech moc elektroniky nemají nebo mají a dukladně zakrytovanou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  09:35

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to zadek524: Taky bych bral, kdyby se krome supervykonych dieselu plnych elektroniky vyvijeli i klasicke diesely a turbodiesely, ktere by byly elektroniky-proste, mely slusny vykon a spotrebu, velkou zivotsnost. Alespon pro offroady - vzdyt tyhle motory elektroniku nepotrebuji a muzou pracovat klidne i pod vodou (pokud se vytahne sani na strechu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  09:31

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Jeste bych k poradi 10 nejnadupanejsich dieselu mel doplnit par drobnosti.


    Vsechny s vyjimkou VW 1.9TDI (na 1. a 7. miste) pouzivaji 4-ventilovou techniku (pro mene bystre hlavy: tj. 16V v pripade ctyrvalce).


    Co se tyde vstrikovani, tak temer vsechny pouzivaji "common-rail" (s vyjimkou onech dvou 1.9TDI, ktere maji sdruzene vstrikovace PD a dale jiz nevyrabeneho BMW 2.0d/100kW, ktere melo klasicke rotacni vstrikovaci cerpadlo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  08:43

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Stejně si myslím, že na starý klasický motory z Mercedesů a Peugeotů nikdy žádnej motor mít nebude... Co do spolehlivosti a životnosti. Elektronice v motoru příliš nefandím, i když výkon dodává opravdu impozantní...!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  08:42

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    To je šílenost - tyhle moderní diesely. Hlavně jsem moc zvědavej jakou tyhle motory budou mít životnost a spolehlivost... Za tyhle výkony by se vůbec nemusly stydět žádný benzíňáci!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  17:46

    « Re: problem PETR

    docela hustý-jak to tedy je nakonec s ATX?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  15:20

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to fija: VW uz nejakou dobu ohlasuje, ze to bude 132 resp. 129 kW. Vykon 132 kW by byl docela symbolicky - rovny dvojnasobek vykonu prvniho 1.9TDI/66kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  14:50

    « Re: to HUFNAHEL (problem PETR)

    Dokud tu budou nepravdy a pomluvy, mam moralni pravo se branit :-) Souhlasim s tim, aby se do me kdejaky radoby odbornik prestal navazet a ja prestal psat stale to same. By me zajimalo, podle ceho dokazes poznat, ze s e v dieselech dokazu vyznat ... ? :-)


    xjirka: v čem by bylo PD horší? Myslím že je lepší, novější koncepce a vývoj půjde tímto směrem, nebo že by snad 16V?...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  14:27

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    A ten novy Opel TD s mini objemem a super vykonem se neumistil nebo je to souhrn vozidel na trhu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  13:13

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    jsem zvedav, kam se dostanou nove TDI od VW - 2.0 TDI 16v ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  10:14

    « Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Abych taky pridal neco veselejsiho, polechtal jsem svoji databazi TD motoru na sloupci litrovy vykon. Takze koho to zajima, tady je poradi nejnadupanejsich TD motoru (tj. s nejvetsim litrovym vykonem):


    1. VW 1.9TDI/110kW/320Nm (58.0 kW/l)

    2. BMW 2.0d/110kW/330Nm (56.3 kW/l)

    3. BMW 3.0d/160kW/500Nm (54.7 kW/l)

    4. Alfa 1.9JTD/103kW/310Nm (53.9 kW/l)

    5. Audi 2.5TDI/132kW/370Nm (53.3 kW/l)

    6. BMW 2.0d/100kW/280Nm (51.3 kW/l)

    7. VW 1.9TDI/96kW/310Nm... (50.6 kW/l)

    8. Renault 2.2dCi/110kW/320Nm (50.3 kW/l)

    9. Mazda 2.0CRTD/100kW/310Nm (50.1 kW/l)

    10. Volvo 2.4D/120kW/340Nm (50.0 kW/l)


    Je toho rovnych 10 kousku, co prekrocily hranici 50 kW/l. Mimochodem, prvni tak ucinil BMW 2.0d/100kW v roce 1998 (v tabulce na sestem miste, dnes se jiz nevyrabi). Byl to prvni BMW s primym vstrikem a hned se 100 kW ze 2 litru - pekne se do toho tenkrat v Mnichove obuli.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  09:38

    « Re: to HUFNAHEL (problem PETR)

    Lidi, prosim Vas, nereagujte na Petra. On je schopnej zaplnit kterykoliv forum svymi rozsahlymi litaniemi. Dost mozna, ze mu ATX jeho 1.8T ponekud zmastil, ale to nedava Petrovi pravo (moralni) zapraskat vsechny temata na MotorCafe. Jestli si mysli opak, pak ma moralku pocitacoveho viru. V tematu AUTOKOMPLEXCZ udelal ATXovi negativni reklamu (mozna opravnenou, mozna ne), ale tady by se sirit nemusel. Koneckoncu Petr ma benzinouvou 1.8T a v dieselech se zjevne vyzna asi jako prodavac z autosalonu (to rozhodne neni kompliment). Jeste jednou, neregujte na neho. Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  08:26

    « Re: to HUFNAHEL

    >Proč to sem trapně píšu?< ??? to by ma tiez teda zaujimalo kedy pochopis ako je toto forum delene ... v celku sa ATXovi nedivim ze sa s tebou nebavi ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  03:26

    « Re: to HUFNAHEL

    Osobními invektivami mě Hufnagle nevytočíš, ani nemám v záměru Ti vyvracet tvé přesvědčení či Tě urážet, obrázek ať si udělá laskavý čtenář sám.


    Pro ostatní, které zajímají prokazatelná fakta:


    a) jsem se v tom (myslíš asi v ECU) zcela určitě nevrtal, proč bych to asi tak dělal, zvláště když "by to chodilo"? Je to jasně od počátku neoptimální a o tobě svědčí fakt, že tomu asi nerozumíš, neboť podle mě se v čipu nelze vrtat, ne do chvíle, než objevíte dekryptovací algoritmus, do té doby to buďto jede, nebo nejede, nic mezi tím! To ví už asi každé malé dítě a ATX to jasně psal všude kde se dalo. A dekodovat to nemá cenu, navíc je to šmejd a proč dekodovat šmejd?


    b) závada neexistuje, máš recht, jen jsem dostal "JINÝ" chip, ne ten, který jsem dostat měl dle nabídky prodávajícího (139kW), co jsem dostal je na mém webu - www.chiptuning.ec.cz - pokud to není pravda, ať se ATX ozve, nemám důvod tvrdit nepravdy a ztrácet takto čas. Čip je buď správný nebo ne, v situaci kdy ATX je jen monter a neumí cokoliv nastavit v chipu, mám pravdu?


    ATX mi neuměl nastavit ani postupné zamykání a odemykání, prý to ještě neumí. No jasně, tyhle finesy jsou v service manuálech a jeden prý stojí na každé auto 13000 Kč. jak by to pak mohl vědět?


    Takže zůstaňme u prodejce chipů, tím je ATX a ne u tunera, tuner ladí, optimalizuje na míru, tedy podle mého názoru. Kdo neladí, není u mě tuner.


    c) :-) Už došly nápady? Proč ho bráníš? Myslíš, že on sám se neumí bránit? Poštvat "své" lidi proti mě, to se ATXovi opravdu povedlo.


    d) nemohu zkontaktovat ATX, který se někde zašil tak dobře, že není k nalezení a neodpovídá na pozemní poštu, ani na vzkazy nechané mu v jeho provozovně (kde se nezdržuje) .
    e) bohužel budu nucen, ač nerad, obeslat FÚ, ČOI a ÚOOÚ, protože nemám jinou možnost se vypořádat s ATX (nemohu stále jezdit do Brna a číhat na milého ATXe), tak nechť se s ním vypořádají ouřadové a napařej mu pokuty za mě. Proč to sem trapně píšu? Protože doufám, že než to udělám, se mi ATX ozve, ale to on asi ne. On moc dobře ví, že tohle je zmetek, těch zmetků nejezdí prý málo (ale asi 1/2 chipovaných MR2002, jen si to Ti ostatní nechávají pro sebe)


    Kdo zná mktg studie ví, že lidí, co si "to nechají pro sebe" je cca 75%, 15% to "někomu" řekne a jen cca 10% se aktivně brání či dožaduje nápravy.


    Budu to hold opakovat ať se Ti to líbí nebo ne tak dlouho, dokud to nebudu mít v pořádku. Tohle je veřejná diskuse a dokonce i "a" si zde může plkat co chce a těžko ho kdo může za to hodnotit.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  19:14

    « Re: TDi v nizsi stredni tride

    v čem je PD horší? vždyť je to novější motor, ne? jaký to má případný důsledek při chiptuningu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  15:41

    « Re: TDi v nizsi stredni tride

    Já osobně bych se PDéčka zatím celkem bál, TDi 81kW je už přece jenom prověřená klasika.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  12:30

    « Re: to residents

    Přečetl jsem celou diskuzi a minimálně má pravdu ve "vybavení" firmy, sídle provozovny a nevrácení původního chipu. Kolik toho skutečně ATX vytunil nemohu posoudit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.11.02  23:03

    « TDi v nizsi stredni tride

    Muzete mi prosim poradit, zda se vyplati koupit novy, v relativne stejne cene bud

    VW Golf Generation 1.9TDiPD 74kW, 5dv., man.klima

    nebo

    Seat Leon Emocion 1.9TDi 81kW, 5dv., man.klima

    ppripadne, jake jsou rozdily (kromě výkonu) mezi klas.TDi x TDiPD (uvazuji take o chiptuningu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.02  09:04

    « Re: TDi 81KW

    Podívám se díky.Mirek. Jinak pod motorem jsem si jako první věc nechal vyměnit ony umělohmotné kryty spodku motoru. Nyní tam mám asi 3-5mm silný hliníkový plech (údajně originál ze servisu). Určitě mi to přidalo na klidu, protože předtím jsem dost často škrtal po Praze spodkem na kanálech. Jedinou nevýhodu to má v ceně - stálo to asi 8 tisíc (Auto Elso Čakovice) a potom samozřejmě tím, že je tam kus plechu navíc, tak se ještě beztak nízká světlost ještě snížila o pár milimetříků. Ještě jednou díky. Mirek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.02  09:00

    « Re: TDi 81KW

    Děkuji moc. To bude asi ono. Krásný víkend.Mirek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.02  01:03

    « Re: TDi 81KW

    Ano, nejspíš to budou odcházející tlumiče, navíc v kombinaci s horšící se ovalitou pneumatik (to se nedá vyřešit vyvážením) a nějakými vůlemi v uložení přední nápravy a v řízení (silenbloky, čepy atd.). Řešení jsou v zásadě dvě: 1/ vyměnit přinejmenším tlumiče a pneumatiky; 2/ při rozjezdu nehrabat, zejména pak ne s koly v rejdu (tam navíc hrozí, že odejdou homokinetické klouby na hnacích hřídelích, které u Škodovek holt nejsou dost "homokinetické").
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.02  19:21

    « Re: TDi 81KW

    díval ses pod motor na šusplech, jestli neni zčásti utrženej?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.02  17:35

    « to residents

    Myslíš, že je na tom PETRově příběhu něco pravdivého?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.02  16:16

    « Re: to PETR

    to HUF: asi jsi měl vždy s reklamacemi štěsti, ale ne vždy i když máš pravdu to jde prosadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.02  14:59

    « Re: TDi 81KW

    Mohu mít jednu prosbu?
    u oktávky Tdi 81 kW se mi opakovaně stává, že když hodně přidám plyn tak se mi sice předek efektně protočí, ale současně to doprovází značné rány na přední nápravu. Dříve to rozhodně nedělalo. Není to tlumičema ? Najeto mám jednom 37.000 km.
    Díky za odpověď.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.02  21:09

    « to PETR

    Existuješ, toť jasná věc. Jen jsi primitiv, který nechápe, že pokud se Ti něco nelíbí, tak se to nenapraví zde v MC, ale při reklamaci u ATX. Ta by se ale jistě nepovedla, protože jinak bys ji už dávno provedl. Tys ale nikdy nic doopravdy reklamovat nechtěl, a to protože:

    a.) Ses v tom vrtal

    b.) Závada neexistuje

    c.) Kombinace a + b

    Každopádně jsi blbeček, kterého bych rád potkal osobně. Nejedeš zítra na tuning do Brna? Pokecáme! ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.02  18:43

    « diskuze k soucasnym dieselum (moooc dlouhaaaaa)

    Do tematu Autokomplex nakopiroval dobrovolnik "a" 22.10. docela zajimavou diskuzi k modernim turbodieselum z jinyho fora. Jen se to ponekud blbe cte (format, delka).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  14:42

    « Re: Re: pro Fijíka

    petr> presne toto sme tu chceli citat ... nechces si liecit problemy v JEDNOM fore??? nech to nemusim furt citat ... ??? ... skutocne ma nezaujima ako si sa nechal odzubat ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  14:21

    « Re: Re: pro Fijíka

    VAS = VASil.


    Jasně, "zkontroluj si fakturu", vždyť jsem přiznal, že je to chyba, nicméně ne co do obsahu, ale odběratele. Ovšem nikdo jste mi nenapsal, že na Vašem místě byste mu tu fakturu pro vady nezaplatili.


    Je proto podle Vás hoši přece naprosto v pořádku, že dodavatele poslal do pr**** jak mě, tak i osobu uvedenou na faktuře namísto řešení reklamace.


    Nejdřív jsem byl podle Fija&Huf&spol. smyšlený, potom závada neexistovala a měl jsem vadné čidlo, potom jsem de**** protože nechci přijet do Brna a nakonec mám špatnou fakturu a proto jsem ***. Ale co, vždyť je vlastně úplně jedno, že nějaká firma ATX neumí udělat pořádně chiptuning a vyřídit reklamaci, vůl je tu zákazník!


    Tak už toho nechte :-) Už se těším na posudek znalce.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  08:59

    « Re: Re: garážové firmy

    No to vis, kdyz s tim maji zkusenosti, tak je jasne, ze breci, kdyz se z lesa ozve tak, jak do nej volaji .... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  08:54

    « Re: Re: garážové firmy

    Mna vzdy bavi pocuvat nasich politikov - ked niekoho z inej strany kritizuju ze nieco vyviedol, tak je mi vzdy jasne ze s tou cinnostou co kritizuju maju bohate vlastne skusenosti :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.02  07:35

    « Re: Re: garážové firmy

    2 fija> já se ptám proto, že jsem se docela dobře pobavil při čtení jejich záručních podmínek-hned od prvního odstavce "zákazník si při převzetí zboží zkontroluje fakturu a údaje na ní uvedené" A pak brečí, že tam má něco jiného... Tom B.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…