Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
luf> benzinak se stejnym objemem, aby byl raketa, tak bude mit o dost vyssi spotrebu. Nicmene, benzinove motory maji obecne jednodussi stavbu a mene elektroniky (zatim), ovsem zase diky tomu, ze se vic toci, tak je zivotnost snizena (teoreticky) proti turbodieselum. A treba Nissan Almera 1,4/66kW neni raketa ve vubec zadnych otackach, to moje Octavie pri stejnem jmenovitem vykonu (pravda je chipla a nevzpominam si, jak to bylo pred chipem) je raketa ... -
« Diesel vs. benzíňák
Obden střídám naftové auto 88kW a benzínové 125kw tak mi dovolte jednu skromnou poznámku k tématu. Resident yyyy se mýlí, když při srovnání "stejně výkonných" aut je TD subjektivně lepší. Ono není subjektivně, ale objektivně lepší. Stačí si porovnat grafy - zatímco při 2000-3000 ot je TD v plné síle, benzínový má sotva poloviční výkon. Situace se ovšem rapidně mění po překročení cca 3500 ot., kdy TD už pomalu dochází dech ale benzínák se teprve probouzí k životu a začíná jasná převaha benzínu. Zájěr je jasný - při pohodové klidné jízdě je silnější (rozuměj pružnější) TD, pro sportovnější požitek z jízdy je lepší benzín. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
kua chlapi zase sme pri tom o com sme 10000x hovorili - rozsah funkcnych otacok dizla a benzinaka je po sprevodovani priblizne rovnaky, rozdiel je v priebehu tocaka - ten je u benzinu viac menej vyrovnany, zatial co dizel ho ma klesavy. Vysledok je, ze ak porovnate dizel a benzinak rovnakeho vykonu, tak dizel bude subjektivne silnejsi v strednych otackach (dobra pruznost na vysoky prevodovy stupen) zatial co benzinak nema to neprijemne opadnutie tahu vo vysokych otackach (pri predbiehani) cize ma sportovy feeling -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
luf 2641> ony vsechny turbodiesely jsou pod otackama sepnuti turba "zdochlinky". No a ani TDI/110kW neni vyjimkou - jenze v tom kontrastu (do 1600 otacek totez, co TDI/66kW, pak ukrutny rozdil az do 4500 otacek, a dal uz neni duvod tocit) se zda, ze pod 1600 to nejede skoro vubec. Jenze to zdani klame. Pokud chces vykon, musis to holt drzet mezi 2-4 tisici, a pak je to raketa.
-
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Pavel_KR5 2633> jo, ale ohlasuji to uz dlouho a motory zatim nejsou. Takze mozna maji nejaky problem a vysledek pak bude jiny .... i kdyz tech 132 kW je velice slusna hodnota a prekonava to 1.9 TDI/110kW ... sakra jak to v tom Ingolstadtu delaji, to fakt neochopim :-) -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
to Mitsi: Zajimavy prispevek. Obzvlaste me tesi Tvoje zkusenost s Mazdou 6. Obaval jsem se, ze kdyz ten motor ma maximum vykonu pri 3500 ot/min, tak bude na d 4000 rychle vadnout. Jeste jsem zvedavy, jak zvladnou pohon 4x4 pro tohle auto. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
residents: grafika mi nevadi -- MC ctu v textovem
Lynxu. Spise mi vadi nekteri lide. A jejich
procentni zastoupeni se stale zvysuje... Kdysi
jsem se zde dozvedel hodne praktickych veci.
Dnes je to tu hadani o nicem. Ovsem s diskuzemi
na zive.cz se to srovnavat neda -- v tom mas
pravdu. Takze mame stale kam klesat. Hura do toho :-( -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Oddie: buď rád, že je MotorCafé pořád stejné a neřádí tam takoví čističi jak na zive.cz, kde navíc svým experimentem s grafikou přeorali celý server, že je to úplně k zblití. Tady je to furt stejné, dobře zajeté a nemůžu si stěžovat. -
"-- skrytý --" 14.11.02 10:12
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Včera jsem jel s 1,9 dCi 120 PS v novém Méganu. Podotýkám, že jsem až dosud výhradně "benzínový" a s diesely jsem se svezl (ve smyslu řídil je) pouze příležitostně. Přesto (nebo snad právě proto) jsem byl velmi příjemně překvapen, jak velký pokrok ty diesely udělaly (mám-li hovořit pouze o motoru, aniž bych se snažil hodnotit nový Mégane jako celek): téměř nulová potřeba žhavení, dokonalé odhlučnění, minimální vibrace (tedy nic "traktorového", jako třeba u dieselů od VW či Opela), minimální turboefekt (pro někoho asi spíše bohužel) a při jízdě v rámci platných rychlostních limitů zřejmě i minimální spotřeba. Dva momenty mne však dost překvapily: rychlost, kterou chcete právě jet, se řídí lépe zařazením / zvolením vhodného rychlostního stupně, než odpovídajícím stlačením pedálu plynu (díky za dlouze zpřevodovanou šestistupňovou převodovku - na "šestku" točí motor ve 130 km/h pouhých 2200 ot/min.) a "tupost" motoru nad cca 3500 ot./min. (nemá cenu vytáčet výše). V této souvislosti je poměrně komickým pohled na otáčkoměr cejchovaný do 7 tis. ot./min. (zřejmě stejný pro všechny verze, tj. bez specifického vyznačení červeného pole). Zatím se však z mého laického pohledu nedá nic srovnat s novým dieselem od Mazdy v provedení 136 HP / 310 Nm, který montují např. do "6" nebo MPV (s oběma jsem jel): sice poměrně výrazný turboefekt (nic brutálního odspodu / z volnoběhu, jako např. u 2,5 TDI od VW) a ve vyšších otáčkách i vyšší hlučnost (ale s mimořádně příjemným zvukovým projevem), ovšem doslova neuvěřitelný zátah meni 2 - 4 tis. ot./min., a co víc - motor lze bez problémů točit (a tady to smysl má) až do 5 tis. ot./min. a tím, že určitý zlom výkonové křivky je patrný až od 4500 ot./min. Škoda jen, že Mazda nemá šestikvalt... -
"-- skrytý --" 14.11.02 09:24
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Luf: ověříš si to jedině tak, že s tím budeš sám jezdit. Nebo aspoň já moc na řeči ostatních nedám, a už vůbec ne na takovémhle anonymním fóru. Jen lidí, co opravdu dobře znám a vím, co skutečně umí, se chodím ptát...
Ano, s tím starým Peugeotem je to pravda - jenže on má taky dost krátké převody, to mi na něm trochu vadí. Na pětku při 90 - 100km/h to sice žere nula nula nic, ale při 120 už točí 3tis - takže nemá cenu s tím jezdit rychleji. Kdyby měl tu pětku o trochu delší, a nebo měl šestku :))) -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
oddie - presne o starom pezote to bolo, pri 60km/h tam das za 5 a jazdis. A tak si myslim, ze to prejde postupne k tomu, ze sa nebudu zvysovat vykony dieselov, ale vylepsovat priebeh tocaku. Vid napr. benzinaky od Hondy, posledna 1.6VTEC ma uplne standartny vykon, ale vraj vynikajuci priebeh tocaku (to iste napr. 2.0 od Renaultu, povodna mala 150PS, teraz pride nova s variabilnym casovanim a 136PS). BTW diesel ma laka do rodinneho auta, tam sa to oplati. Bol som jazdit s Lagunou 1.9dCi 120PS a bolo to mooooc fajn zvezenie. Na to, ze sme tam boli styria tahala velmi pekne. Ale ked si pri 1500ot pridal, nic moc sa nedialo az do cca.1800. A to tu kdosi pisal, ze TDI je na tom este horsie. Tak som si to chcel overit, ale asi nikto nema s tym motorom realne skusenosti... -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
oddie a moderator: Jestli se ti tady nelibi,
muzes se presunout na www.lopuch.cz (ci www.okoun.cz).
Uz jsem o tom uvazoval, ale to, ze JA napisi
do nejakeho tematu "odchazim na Lopuch" asi nikoho
neprinuti. Ale "zz nas budou miliony, ruda zare zazari..."
(muze vubec zare delat neco jineho nez zarit?).
Take mi tu schazi registrace uzivatelu, moznost mazani vlastnich
prispevku, rozliseni neprectenych prispevku... Ale je vubec vhodne, aby toto nekdo
zde programoval, kdyz uz to nekde dlouho funguje?
Ale IMHO se to tu cim dal tim vice zhorsuje a asi
to k presunuti nekam jinam speje. Trosku problemem je,
ze to tu bylo dobre proto, ze sem chodili jen ti,
co se neco chteli dozvedet, poradit. Dneska je ale
MC "proflaknute" a chodi sem i ti, co sedi tuhle vlevo... -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Na druhu stranu elektronika sa stale vyvija, zoberte si priklad stihaciek (Fly-by-wire, HUD atd.) a jej spolahlivost sa bude len zvysovat. Mne sa naopak na modernych TD paci pomer vykonu a spotreby. A zivotnost? Ked niekto najazdi 30tkm rocne, moc ho to nemusi zaujimat...;)Marcel -
"-- skrytý --" 13.11.02 19:01
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Luf: a ty pokukuješ po dieselu, nebo je to jen takové snění?
Trochu bych s tebo nesouhlasil, ohledně těch starých atmosférických dieselů. Pravda, dají si líbit hodně, ale "od 1000 do 4500ot stale rovnaky tocak a saltpaka bola iba na okrasu" je fakt hodně obrazně řečené. Ano, ty moje staré pežotí 1,9D se velmi ochotně rozjedou i na volnoběh, a dají se točit do 4 tis (pak vadnou), ale nejpříjemnější jsou přeci jen okolo nějakých 2-2,5tis, takže občas se řadit musí :))
Jinak z těch nových nadupaných motorů mám dost obavy - jednak z mechanické životnosti, při těchto výkonech, ale také z životnosti těch elektrických sračiček, hlavně snímačů a čidel, kterými jsou dnešní motory přecpané. Na můj vkus se objevuje až moc hlasů např. o odešlé váze vzduchu, a když si vezmu její cenu... brr. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Sorry luf, citil som "moralnu potrebu" sa Ta zastat ;))
Mna by zaujimalo, ako je to s zivotnostou a spolahlivostou tychto novych vysokovykonnych dieslov. Ked z 1.9TDI dostali 90 konikov, povedal som si OK. 110 konikov som uz trosku chytal podozrenie. Ale ako to bude so 130 a 150 konovymi verziami? Kolko km to vydrzi? Ako to bude so zivotnostou prevodovky pri takych obrovskych krutiacich momentoch? Udajne uz teraz maju vykonnejsie VW TDI problemy s praskajucimi rozvodovymi remenmi (nepresli pri PD na retaz?). Ma niekto skusenosti s vykonnym TDI a natocenymi niekolko sto tisic kilometrami? -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Hmmm, rozoberate tu to, co pre mna neni vobec zaujimave. Fakt by som rad diesel, ktory by mal povedzme 120kW, ale tahal by tak ako povodne atmosfericke - stale rovnako. Ja viem, riesenie je 10 valcovy diesel bez turba... Pripadne CVT prevodovky ako standard (mozno by stacil aj 7 stupnovy automat ako v F1 :-)
) -
"-- skrytý --" 13.11.02 14:02
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Alebo zabudol po slovensky :)))
Nevím jak vám, ale mě tu na MC značně chybí jedna věc, a tou je MODERÁTOR. Ono si sice MC vyhrazuje právo moderovat příspěvky, ale nikdy to neudělalo. I při útocích "Kapitána Igla" raději zavedli "příliš dlouhé slovo", než by se namáhali byť s nějakým náznakem moderování... -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
to a: hmm skor to bude finta "naraficit" to na lufa. Ak si vsimnes, tak luf pise vzdy prispevky po slovensky a gramaticky cisto. To, ze predchadzajuci prispevok nenapisal luf ukazuje znacna kostrbatost slovenciny a hlavne slovo "zapomnel", ktore v slovencine nie je. Kazdopadne je smutne, ze sa niekto o podobne hluposti pokusa. No nic, mozno to hufnagi_mu trosku vylepsilo komplex menejcennosti. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Velmi by ma zaujimalo, ako bude jazdit ten 132kW diesel od VW. Na 110kW TDI som moc chvaly nepocul, pod 2tis ot. zdochlinka, potom prevykonovana raketa a potom vraj zase zdochlina. To uz pomaly straca vyznam diesel. Sice tam je velka miera pruznosti, ale zase az v nejakych otackach, takze slapnut mu na 5ku na plyn pri 70km-80km/h asi moc vyznam mat nebude. To bola asi najvacsia vyhoda starych atmosferickych dieselov - od 1000 do 4500ot stale rovnaky tocak a saltpaka bola iba na okrasu :-) Kto ste sa s tym 110kW zviezli, dajte echo ako to jazdi, vraj treba radit skoro castejsie ako na benzinaku? -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
to zadek524: Taky bych bral, kdyby se krome supervykonych dieselu plnych elektroniky vyvijeli i klasicke diesely a turbodiesely, ktere by byly elektroniky-proste, mely slusny vykon a spotrebu, velkou zivotsnost. Alespon pro offroady - vzdyt tyhle motory elektroniku nepotrebuji a muzou pracovat klidne i pod vodou (pokud se vytahne sani na strechu) -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Jeste bych k poradi 10 nejnadupanejsich dieselu mel doplnit par drobnosti.
Vsechny s vyjimkou VW 1.9TDI (na 1. a 7. miste) pouzivaji 4-ventilovou techniku (pro mene bystre hlavy: tj. 16V v pripade ctyrvalce).
Co se tyde vstrikovani, tak temer vsechny pouzivaji "common-rail" (s vyjimkou onech dvou 1.9TDI, ktere maji sdruzene vstrikovace PD a dale jiz nevyrabeneho BMW 2.0d/100kW, ktere melo klasicke rotacni vstrikovaci cerpadlo).
-
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Stejně si myslím, že na starý klasický motory z Mercedesů a Peugeotů nikdy žádnej motor mít nebude... Co do spolehlivosti a životnosti. Elektronice v motoru příliš nefandím, i když výkon dodává opravdu impozantní...! -
« Re: to HUFNAHEL (problem PETR)
Dokud tu budou nepravdy a pomluvy, mam moralni pravo se branit :-) Souhlasim s tim, aby se do me kdejaky radoby odbornik prestal navazet a ja prestal psat stale to same. By me zajimalo, podle ceho dokazes poznat, ze s e v dieselech dokazu vyznat ... ? :-)
xjirka: v čem by bylo PD horší? Myslím že je lepší, novější koncepce a vývoj půjde tímto směrem, nebo že by snad 16V?...