Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  10:44

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    Skoda rozpitvavat tuto debatu znovu. Ale neda mi jedno, preco porovnavate absolutne otacky - 2500 u dieselu je ekvivalent cca. 3500 u benzinaku. Mna nezaujima, kolko ukazuju budiky, pokial je v aute relativne ticho, je mi jedno ci toci 2 alebo 6 tisic. IMHO spravanie tych nadupanych TDI by sa dalo prirovnat k autu s vyrazne ostrou vackou - pod 3tis nic a potom raketovy nastup az do 6tis. To je to iste ako pod 2tis nic a potom raketovy nastup do 4tis...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  10:41

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Mám Mondeo 1.8 benzín a tam teda průběh momentu není vyrovnaný. Ten krám až do 3000ot má moment někde na 80% max. momentu, od 3000 - 4500 má moment na 75% (skutečně je tam propad) a teprve mezi 4500 - 5700 má moment okolo 98% max. momentu. V praxi to znamená jezdit stále mezi 4500-6000ot. To není motor pro běžné použítí, ale do závoďáku. Dříve se říkalo, že by benzín měl běhat mezi max. momentem a max. výkonem. A ono na tom asi něco je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  10:33

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    Na tento příspěvek musím reagovat. Při porovnání benzínu a dieselu je třeba diesel. motory rozdělovat na dvě skupiny (klasickě a commonrail). U poslední generace commonrailů se totiž objevuje velký neduh a bouda na uživatele. Tyto motory mají třeba ve 2000ot 100% moment, ale ten velmi rychle klesá a třeba ve 3000 dělá už jen75% a méně. Složitým porovnáváním jsem zjistil, že údaje typu maximální moment a maxímální výkon jsou zcestné, pokud se současně neporovnává plocha momentu (obsah plochy, která je ohraničená osami a křivkou momentu). Názornou ukázkou je motor TDI 66kW v Oktávce a 1.8TD do starého mondea. Oba motory mají výkon 66kW a ačkoliv má TDI moment o 30Nm vyšší a 9Oktávka je lehčí, zrychlení z 0-100km/h má Mondeo větší. Teprve tento údaj udává skutečné schopnosti motoru. Částečně se to dá nehradit hodnotou zrychlení z 50-120km/h na čtyřku. Jinak bych se chtěl optat, při jakých otáčkách běžně jezdíte? Mám totiž zkušenost, že ať má člověk k dispozici benzín nebo diesel, jezdí stejně v rozsahu 1500-4000ot (u diselu možná do 3500ot). V tom případě se ovšem projeví velmi špatná vlastnost benzínu a to je malý moment v tomto rozsahu otáček(cca 75-80%). V praxi to vypadá tak, že pokud má člověk diesel a chce předjíždět, tak pouze stiskne plyn a motor zabere s plným momentem. Pokud jde o benzín, tak sešlápnutí plynu v této chvíli způsobí jen vyšší spotřebu, ale k žádnému podstatnému zrychlení nedojde. U benzínu je proto potřeba nejprve podřadit, motor roztočit a teprve potom začít předjíždět. To je ale většinou pozdě a tak dochází ke krizovým situacím. Bohužel většina majitelů benzínu při předjíždění ani nepodřadí a s plným plynem začnou pomalu předjíždět. V tom vidím nepoužitelnost benzínů v běžném životě a obrovskou přednost dieselů. Budoucnost je v benzínu s přímým vstřikem a turbem. Ty mají podobné parametry jako diesel, ale překážkou je vysoká cena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  08:52

    « Re: problem PETR once again

    ver mi, ze da.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  08:49

    « Re: problem PETANEK

    fajn, podelil ses na webu o zkusenosti, a tim to mohlo skoncit,ne ? Tak proc s tim sem porad chodis vybrekavat ? Mne nikdo neockoval proti nikomu, ja si za svy vlastnim nazorem stojim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.02  14:04

    « Re: problem PETR

    Mimochodem, dá se nazvat chiptunerem řídící jednotky někdo, kdo jen mění čipy, bez toho, aby uměl cokoli nastavit, co myslíte?


    Optimalizace v podání ATX viz www.chiptuning.cz/co_je_to_chiptuning.ph… - "Potom se modifikují data za pomocí software simulující skutečný chod motoru za průběžného měření na motorové brzdě. " - rozumíte někdo té větě a myslíte si, že tohle opravdu ATX dělá nebo jen balamutí lidi? Ve skutečnosti ale dělá toto (slovy ATX): Vyměníme váš EPROM za náš a zkusíme, zda to nastartuje, když ano, tak platíte. Nic jiného neumíme a ani nepotřebujeme umět.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.02  13:48

    « Re: problem Fijousek

    Na koho Fijánku, na koho kydám hnůj? Na ATX, po tom, co mi udělal s autem www.chiptuning.ec.cz se o zkušenost podělím při každé příležitosti. Je mi jasné, že tebe a další tři své kámoše naočkoval proti mě. Nebo to prostě bez osobních invektiv neumíš? Na koho dalšího jsem hodil jakej hnůj, Fijánku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.02  11:16

    « Re: problem PETR

    peto, umis vubec cokoliv jineho nez pomlouvat a kydat hnuj na jine ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  20:14

    « Re: problem PETR

    Asi bohuzel nijak *).


    *) vyjma toho, ze se zdekoval z MC, protze asi dospel k nazoru, ze pres MC uz neudela zadny chiptuning a jestli umi neco jineho pochybuju, protoze me akorat dovedl pekne shodit s tim, jak jsem chtel udelat elektronicke ovladani klimatizace za 10000 Kc (ale aby to svedl to ne, on tak montovat ty svoje chipy).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  19:21

    « Re: 1.9TDi PD 74kW

    V Praze ma vraceni penez a uvedeni do puvodniho stavu pri nespokojenosti s vykonem ve smlouve primo LEV (jak on si jen rika, ted si nevzpomenu). Penize Ti naopak rozhodne nevrati firma ATX z Brna (udajne Kerscher) a navic muzes mit problem, ze uz se k nim nedovolas, nema ZADNE pevne stanoviste, to je pravda. S ostatnimi (SportMotor) se muzes zkusit domluvit na podminkach, SM ma i pridavny modul (ktery ale spousta lidi pomlouva, no nebal bych se ho vyzkouset po dobu 14 dnu a videlo by se). Vetsina z dalsich (zde nezminenych) jsou ale jen prekupnici, co tomu moc nerozumi a berou od vyse jmenovanych (az na male vyjimky, kde je zdrojem clovek z Kosic nebo jsem jeste videl lidi, co to berou od Weterrauera).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  16:23

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    to vencaz: Nemyslel som, ze s narastajucim vykonom sa trhaju lahsie remene, ale cital som velakrat o modernych turbodiesloch, ze su na to velmi nachylne, napr. VW TDI. Najnovsie zvolava Renault prve dci motory do servisov, lebo sa im to tiez moze stat.


    Viktor Cistic: mylis sa. Euro4 uz splnaju prve diesle a predpokladam, ze casom ich bude len pribudat. Prvym bol VW Lupo 3L a od minuleho roka aj vsetky VW TDI PD 100k. Btw je este kopa benzinakov, ktore stale splnaju len Euro3.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  14:32

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    to tam potom ale musis este dopocitat spotrebu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  13:31

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    porovnávat auta se stejnou cenou bude nejobjektivnější (ovšem ne takové předražené extrémy jako je např. Fabia 2.0). Mimochodem žádný diesel ještě neplní Euro 4. Takže kdybychom chtěli porovnávat auta s alespoň trochu srovnatelnýma emisema, není co porovnávat.............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  13:26

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    BoB> to co sa bezne zverejnuje staci tak na 80 -90% aby sa dalo ohadnut co to auto v reali robi. Dostanes hmotnost auta a tri body vykonovej krivky - vsetko ostatne su pocty a drobne zanedbanie a lahka interpolacia. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  13:21

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    cistic> preco by som porovnaval > diesel / benziňák a turbodiesel / turbobenziňák < ked skoro ziadny benzinak turbo nema a skoro ziadny dizel bez turba uz neni? ukecas ma porovnavat rovnake objemy, rovnake vykony alebo rovnaku cenu, ale to co navrhujes ty ma zaujima ako posledne ... :-( ... mna zaujima s cim sa BEZNE stretnem a nie extremy ... ked si idem kupit auto, tak viem aku velkost by asi malo mat a aj viem ake dynamicke parametre od neho vyzadujem, ci sa tam nejaka trtkosina na vyfuku toci alebo nie ma zaujima asi posledna
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  13:16

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    benzinak> .... preco sa yyyyy myli ked ma rovnaky zaver ako ty? he?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  13:06

    « Re: Diesel vs. benzíňák

    Když už jste v tom porovnávání, porovnávejte alespoň diesel / benziňák a turbodiesel / turbobenziňák............. Vaše závěry budou jistě poněkud jiné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  12:26

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    luf> benzinak se stejnym objemem, aby byl raketa, tak bude mit o dost vyssi spotrebu. Nicmene, benzinove motory maji obecne jednodussi stavbu a mene elektroniky (zatim), ovsem zase diky tomu, ze se vic toci, tak je zivotnost snizena (teoreticky) proti turbodieselum. A treba Nissan Almera 1,4/66kW neni raketa ve vubec zadnych otackach, to moje Octavie pri stejnem jmenovitem vykonu (pravda je chipla a nevzpominam si, jak to bylo pred chipem) je raketa ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  12:21

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    yyyyy: a proto se vyprdneme na nejake parametry
    motoru, a bude nas zajimat to, co se skutcne
    objevi na kolech (Mk) -- kdy nam uz vyrobci
    zacnou dodavat tyto grafy? Pak se opravdu da
    benzin a diesel porovnat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  11:23

    « Diesel vs. benzíňák

    Obden střídám naftové auto 88kW a benzínové 125kw tak mi dovolte jednu skromnou poznámku k tématu. Resident yyyy se mýlí, když při srovnání "stejně výkonných" aut je TD subjektivně lepší. Ono není subjektivně, ale objektivně lepší. Stačí si porovnat grafy - zatímco při 2000-3000 ot je TD v plné síle, benzínový má sotva poloviční výkon. Situace se ovšem rapidně mění po překročení cca 3500 ot., kdy TD už pomalu dochází dech ale benzínák se teprve probouzí k životu a začíná jasná převaha benzínu. Zájěr je jasný - při pohodové klidné jízdě je silnější (rozuměj pružnější) TD, pro sportovnější požitek z jízdy je lepší benzín.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  11:08

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    kua chlapi zase sme pri tom o com sme 10000x hovorili - rozsah funkcnych otacok dizla a benzinaka je po sprevodovani priblizne rovnaky, rozdiel je v priebehu tocaka - ten je u benzinu viac menej vyrovnany, zatial co dizel ho ma klesavy. Vysledok je, ze ak porovnate dizel a benzinak rovnakeho vykonu, tak dizel bude subjektivne silnejsi v strednych otackach (dobra pruznost na vysoky prevodovy stupen) zatial co benzinak nema to neprijemne opadnutie tahu vo vysokych otackach (pri predbiehani) cize ma sportovy feeling
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  10:11

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    fija - od 3 do 6tis je raketa aj dobry benzinak s rovnakym objemom a dokonca tipujem, ze pri rovnakej miere vnutorneho hluku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  08:18

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    luf 2641> ony vsechny turbodiesely jsou pod otackama sepnuti turba "zdochlinky". No a ani TDI/110kW neni vyjimkou - jenze v tom kontrastu (do 1600 otacek totez, co TDI/66kW, pak ukrutny rozdil az do 4500 otacek, a dal uz neni duvod tocit) se zda, ze pod 1600 to nejede skoro vubec. Jenze to zdani klame. Pokud chces vykon, musis to holt drzet mezi 2-4 tisici, a pak je to raketa.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  08:13

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Pavel_KR5 2633> jo, ale ohlasuji to uz dlouho a motory zatim nejsou. Takze mozna maji nejaky problem a vysledek pak bude jiny .... i kdyz tech 132 kW je velice slusna hodnota a prekonava to 1.9 TDI/110kW ... sakra jak to v tom Ingolstadtu delaji, to fakt neochopim :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  19:56

    « to xjirka

    Poptej se Hufa, on má tento motor s úpravami.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  19:09

    « to dabel

    Promiň, ale nemyslím si že by výkon motoru měl vliv na rozvodový řemen jako takový. Snad možná maximální provozní otáčky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  16:14

    « 1.9TDi PD 74kW

    Mohu poprosit, jake mate kdo zkusenosti s chipovanim tohoto motoru, pripadne kde (Praha) jsou nejlepsi odbornici, kt.dokazi zachovat zaruku pri chiptuningu, pripadne kde nabidnou pri nespokojenosti vraceni chipu a penez?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  15:13

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to Mitsi: Zajimavy prispevek. Obzvlaste me tesi Tvoje zkusenost s Mazdou 6. Obaval jsem se, ze kdyz ten motor ma maximum vykonu pri 3500 ot/min, tak bude na d 4000 rychle vadnout. Jeste jsem zvedavy, jak zvladnou pohon 4x4 pro tohle auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  13:44

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    residents: grafika mi nevadi -- MC ctu v textovem
    Lynxu. Spise mi vadi nekteri lide. A jejich
    procentni zastoupeni se stale zvysuje... Kdysi
    jsem se zde dozvedel hodne praktickych veci.
    Dnes je to tu hadani o nicem. Ovsem s diskuzemi
    na zive.cz se to srovnavat neda -- v tom mas
    pravdu. Takze mame stale kam klesat. Hura do toho :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  13:26

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Oddie: buď rád, že je MotorCafé pořád stejné a neřádí tam takoví čističi jak na zive.cz, kde navíc svým experimentem s grafikou přeorali celý server, že je to úplně k zblití. Tady je to furt stejné, dobře zajeté a nemůžu si stěžovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  12:32

    « Re: TDi v nizsi stredni tride

    Já nepsal, že je PD horší... Jenom konstatuji, že tento systém je relativní, léty neprověřenou novinkou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.02  10:12

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Včera jsem jel s 1,9 dCi 120 PS v novém Méganu. Podotýkám, že jsem až dosud výhradně "benzínový" a s diesely jsem se svezl (ve smyslu řídil je) pouze příležitostně. Přesto (nebo snad právě proto) jsem byl velmi příjemně překvapen, jak velký pokrok ty diesely udělaly (mám-li hovořit pouze o motoru, aniž bych se snažil hodnotit nový Mégane jako celek): téměř nulová potřeba žhavení, dokonalé odhlučnění, minimální vibrace (tedy nic "traktorového", jako třeba u dieselů od VW či Opela), minimální turboefekt (pro někoho asi spíše bohužel) a při jízdě v rámci platných rychlostních limitů zřejmě i minimální spotřeba. Dva momenty mne však dost překvapily: rychlost, kterou chcete právě jet, se řídí lépe zařazením / zvolením vhodného rychlostního stupně, než odpovídajícím stlačením pedálu plynu (díky za dlouze zpřevodovanou šestistupňovou převodovku - na "šestku" točí motor ve 130 km/h pouhých 2200 ot/min.) a "tupost" motoru nad cca 3500 ot./min. (nemá cenu vytáčet výše). V této souvislosti je poměrně komickým pohled na otáčkoměr cejchovaný do 7 tis. ot./min. (zřejmě stejný pro všechny verze, tj. bez specifického vyznačení červeného pole). Zatím se však z mého laického pohledu nedá nic srovnat s novým dieselem od Mazdy v provedení 136 HP / 310 Nm, který montují např. do "6" nebo MPV (s oběma jsem jel): sice poměrně výrazný turboefekt (nic brutálního odspodu / z volnoběhu, jako např. u 2,5 TDI od VW) a ve vyšších otáčkách i vyšší hlučnost (ale s mimořádně příjemným zvukovým projevem), ovšem doslova neuvěřitelný zátah meni 2 - 4 tis. ot./min., a co víc - motor lze bez problémů točit (a tady to smysl má) až do 5 tis. ot./min. a tím, že určitý zlom výkonové křivky je patrný až od 4500 ot./min. Škoda jen, že Mazda nemá šestikvalt...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.02  09:24

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Luf: ověříš si to jedině tak, že s tím budeš sám jezdit. Nebo aspoň já moc na řeči ostatních nedám, a už vůbec ne na takovémhle anonymním fóru. Jen lidí, co opravdu dobře znám a vím, co skutečně umí, se chodím ptát...

    Ano, s tím starým Peugeotem je to pravda - jenže on má taky dost krátké převody, to mi na něm trochu vadí. Na pětku při 90 - 100km/h to sice žere nula nula nic, ale při 120 už točí 3tis - takže nemá cenu s tím jezdit rychleji. Kdyby měl tu pětku o trochu delší, a nebo měl šestku :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  09:12

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    oddie - presne o starom pezote to bolo, pri 60km/h tam das za 5 a jazdis. A tak si myslim, ze to prejde postupne k tomu, ze sa nebudu zvysovat vykony dieselov, ale vylepsovat priebeh tocaku. Vid napr. benzinaky od Hondy, posledna 1.6VTEC ma uplne standartny vykon, ale vraj vynikajuci priebeh tocaku (to iste napr. 2.0 od Renaultu, povodna mala 150PS, teraz pride nova s variabilnym casovanim a 136PS). BTW diesel ma laka do rodinneho auta, tam sa to oplati. Bol som jazdit s Lagunou 1.9dCi 120PS a bolo to mooooc fajn zvezenie. Na to, ze sme tam boli styria tahala velmi pekne. Ale ked si pri 1500ot pridal, nic moc sa nedialo az do cca.1800. A to tu kdosi pisal, ze TDI je na tom este horsie. Tak som si to chcel overit, ale asi nikto nema s tym motorom realne skusenosti...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.02  09:08

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    To je tajemství :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  09:04

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Hm, a kam? Je nekde nejake forum "rozumnych lidi a ne anonymu 'a', 'b', 'c'?".
    Ted koukam ze Ace2 uz na Lopuchu s tema
    svejma kapitalistickejma kaarama jiz delsi dobu
    otravuje :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.02  08:20

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    BoB_: no, já už jsem si to svoje "jinam" dávno našel, na MC už chodím spíš jen ze setrvačnosti. Ale i tady se občas nějaký rozumný příspěvek najde, tak jeden z 500...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  08:01

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    oddie a moderator: Jestli se ti tady nelibi,
    muzes se presunout na www.lopuch.cz (ci www.okoun.cz).
    Uz jsem o tom uvazoval, ale to, ze JA napisi
    do nejakeho tematu "odchazim na Lopuch" asi nikoho
    neprinuti. Ale "zz nas budou miliony, ruda zare zazari..."
    (muze vubec zare delat neco jineho nez zarit?).
    Take mi tu schazi registrace uzivatelu, moznost mazani vlastnich
    prispevku, rozliseni neprectenych prispevku... Ale je vubec vhodne, aby toto nekdo
    zde programoval, kdyz uz to nekde dlouho funguje?
    Ale IMHO se to tu cim dal tim vice zhorsuje a asi
    to k presunuti nekam jinam speje. Trosku problemem je,
    ze to tu bylo dobre proto, ze sem chodili jen ti,
    co se neco chteli dozvedet, poradit. Dneska je ale
    MC "proflaknute" a chodi sem i ti, co sedi tuhle vlevo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  07:35

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Na druhu stranu elektronika sa stale vyvija, zoberte si priklad stihaciek (Fly-by-wire, HUD atd.) a jej spolahlivost sa bude len zvysovat. Mne sa naopak na modernych TD paci pomer vykonu a spotreby. A zivotnost? Ked niekto najazdi 30tkm rocne, moc ho to nemusi zaujimat...;)

    Marcel

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.02  19:01

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Luf: a ty pokukuješ po dieselu, nebo je to jen takové snění?
    Trochu bych s tebo nesouhlasil, ohledně těch starých atmosférických dieselů. Pravda, dají si líbit hodně, ale "od 1000 do 4500ot stale rovnaky tocak a saltpaka bola iba na okrasu" je fakt hodně obrazně řečené. Ano, ty moje staré pežotí 1,9D se velmi ochotně rozjedou i na volnoběh, a dají se točit do 4 tis (pak vadnou), ale nejpříjemnější jsou přeci jen okolo nějakých 2-2,5tis, takže občas se řadit musí :))
    Jinak z těch nových nadupaných motorů mám dost obavy - jednak z mechanické životnosti, při těchto výkonech, ale také z životnosti těch elektrických sračiček, hlavně snímačů a čidel, kterými jsou dnešní motory přecpané. Na můj vkus se objevuje až moc hlasů např. o odešlé váze vzduchu, a když si vezmu její cenu... brr.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…