Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
jo a tak mne napada - nejhur jsou na tom s zivotnosti stejne motory na masinach - kdyz maji z litru 130 a vice koni a toci to 12k otacek, neni se co divit, ze obvykle po 50tkm maji dost ... a vidis - chtel bys stare dvboutaktni motory, co je kazdy mohl bastlit na kolene v garazi ? Asi ne ;-) -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
motorkar> no jo. Ted uz je mi to jasny. Ale presto jsem rad, ze jsou veci takove, jake jsou a do minulosti bych se vracet nechtel. Napriklad s 1.9D "starym dieselam" s predkomurkou, standardnim rotacnim cerpadlem, bez turba, mam v berlingu ty nejhorsi zkusenosti - pologeneralka se konala, kdyz ten motor mel natocen cca 50 tkm (a dva roky). To auto nejede, zere, proste nahouby. Naproti tomu moje Octavia mne jeste (tuk tuk tuk) nezklamala. Treba zmenim nazor, az se mi s ni neco stane, ale zatim holt jsem spokojenej. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
to motorkar: Co máš za auto, že měníš destičky po 90tis.km? Já mám Mondeo a destičky měním po 30tis.km a kotouče po 60tis. A to nejsem žádnej šílenec, protože je auto moje vlastní. Taj jde většinou o to, že koupíš 3 roky staré auto, to má přetočenej tachák, na něm cca 60tis.km. a když ho vezmeš do servisu, tas zjistíš, že je v háji podvozek, převodovka a motor. A to proto, že má auto najeto 150-200tis.km. A většinou to ani na interiéru a karosérii nepoznáš! Pořád budu mít radši druhý výfuk, než v háji celé auto. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
fija: Hele fakt mi to jelo +/- za 6.5, auto nešetřím, neb ho mám na ježdění a ne na šetření. Jezdím tak půlku km v Praze, druhou půlku venku, takovým normálním způsobem, ne pomalu ale taky ne pořád full gas. Jen tak pro srovnání: teď má žena Galaxy taky Tdi 66kw a spotřeba je asi o litr vyšší než u toho passata. Přijde mi to odpovídajíci pro obě auta, až na to v passatu je ten motor ještě přijatelnej, ale v Galaxy (Sharanu) je to lemra líííínáááá. Motorkář: ještě jednou souhlas, mám s moderními diesely stejny zkušenosti, nejedou špatně ale nejdůležitější je vystihnout okamžik prodeje:-)) Jinak to stojí moc. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Když ona ta hodně a stále ježděná firemní auta (neznamená to ale huntovaná) vydrží na počet kilometrů nejvíc. Sám najedu tak 75 tisíc za rok, na firmu=na sebe, nejezdím zrovna pomalu, ale rozhodně to nehoním pořád naplno a nijak neblbnu (brzda-plyn není můj styl). Po 2 letech má auto tak 140 až 160 tisíc km, pokud to není vyložený sráč, pak je vše původní, dělá se akorát pravidelný servis a mění se gumy, brzdové destičky měním cca po 90 až 120 tisících km, jinak nic. Interiér je pomalu jak u nového auta, pokud to není bourané, pak je podle mě takové auto docela dobrá koupě, protože může v pohodě najet ještě jednou 150 tisíc km. A to ať už je to diesel nebo aspoň trochu kvalitnější benzíňák. Naopak "šetřené" auto s 10 tisíci km za rok bude mít za 5 let sice jenom 50 tisíc km, ale díky 5 zimám už bude mít třeba druhý výfuk apod. Je jasný, že o jenom o kilometrech to jenom není. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Musíš rozdělit na auta kupovaná na firmu a pro sebe. Provoz aut na firmu vypadá tak, že k němu uživatel nemá žádný vztah a týrá ho tak, že za 4roky je to auto zralé do šrotu. Odepsaný motor a podvozek. Znám člověka, který má Oktávku 1.9TDI přečip na 100kW a na ní za 3roky najezdí okolo 160tis.km. Přitom jezdí stále naplno (max. rychlost 210km/h, spotřeba 6,5L) Naopak, pokud člověk kupuje auto pro sebe, snaží se ho co nejvíce šetřit a potom mu vydrží třeba 300tis.km. Nejhorší je, že ty ojetiny, co se do Čech vozí jsou právě ty podniková auta zhuntovaná během 3let, jejichž prodejní cena je tak 50%toho, za kolik se v ČR kupují. A tady si takové auto někdo koupí za všechny své úspory a pak se diví, že se mu 3-5 let staré auto sype a nic nevydrží. -
« Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
K k té životnosti - nedá se posuzovat podle set tisíc km. Nejvíc stejně záleží na řidiči. Mimochodem neni důvod aby diesel vydržel víc než benzin (který bude přiměřeně dimenzovaný k danému autu - uznávám, že Fabia 1.0 není ten případ a z hlediska životnosti tedy není rozumnou volbou. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
fija> Ja tu tvou dedukci uplne nepochopil. Takze jeste jednou. Nemyslel jsem, ze odejde zbytek auta, ale agregaty ci komponenty, bez nichz motor neni motorem a tudiz nefunguje, ale jejichz oprava je zaroven velice financne narocna. A cim jsou motory novejsi a vymakanejsi (coz je prave pripad modernich dieslu), tim jsou tyto opravy drazsi. Oprava samotneho motoru pak muze dosahnout ceny srovnatelne s casovou cenou samotneho ojeteho auta. Polopaticky: jak si asi myslis, ze se bude "bastlit" pri oprave motoru TDCi nebo TDi (vse cervene) apod. za 4 roky? Nijak, protoze to moc bastlit nepujde, bude to umet jen par firem ci jedincu, tudiz to bude drahe... Najedou takova auta pulmega nebo mega s jednim motorem? Podle me teda z vyse uvedenych duvodu ne. Je ti jasny ci tim chci sdelit? Btw, podivej se pro ilustraci kolik treba dneska stoji nova vstrikovaci cerpadla jako ND! -
« Re: problem FUJUS once again
peto peto. Prestanes kafrat, kdyz se ukaze, ze ze sveho oboru vis houby (predpokladam, ze tvym oborem jsou pocitace, rad bych vedel, jestli ses "odbornik na pocitace") ? Jestli jo, tak pak budu chtit, aby ses uz o Michala neotiral, pac von narozdil od tebe UMI. Ty umis vlastne taky - ale jen blbe kafrat na MC ... -
« Re: to Huf
Uz se neudrzim, ale musim.
Petr a Huf: Fakt jste oba * a grafomani.
Hufe, neomlouvej se, ze "musis reagovat" a ze se
bavis a ze je to sranda. Zasirate tady svymi
keci a urazkami cele MC. Nechte toho uz.
Jestli mas Petre stale touhu tady ostatnim sdelovat,
ze te ATX okradl/podvedl, tak si prosim zaloz
vlastni tema s nazve "AUTOKOMPLEX tunning -- zkusenosti
zakaznika" a tam si provadej sva dusevni cviceni.
Hufe, k tobe se nevyjadruji, protoze jsem ti jiz sve kdysi rekl
a zrejme je ti to volne (na to mas samozrejme pravo,
stejne jako ja mam pravo na to ti to rikat). Ale
mel by ses nad svym projevem zamyslet (tedy jestli
neni tvym cilem vypadat jako namysleny a znudeny nactilety
frajirek). -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
maxima> nevim jak v Passatu, ale v Octavii na spotrebu 6,5l musim jet po dalnici porad nad 160. Cemuz nerikam "setreni auta". Moje skutecna spotreba za 76 tkm je 4,1. Doufam, ze mi jeste aspon 3 roky vydrzi - to by melo mit na konte 150 tkm a sest roku. Pak uz budu chtit asi neco novejsiho ... -
« Re: to Huf
Ty seš hochu těžkej labil, jednou mě zveš, pak zas ne. Adresu tvého tatínka si dohledám, chtěl jsem ji kvůli tomu, abych mu poslal pár tvých skvostných slovních perel, asi ho moc nepřekvapí. Měj se fajn a piš k tématu. Nenašel jsem tu tvůj výkon, ví někdo výkon Hufa? :-) -
« Re: problem FUJUS once again
A Bůh (/Fijus) promluvil, pokud je u tebe changer chipu chiptunerem, tak to je pak tezky, ale na tvy kamarady, co ti delaji zadarmo silentblok neni radno sahat, tak uz je to ted na tobe, ukoncit tento thread. Ty nejspis delas ve statni sprave.. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
2fija: Přece není podstatný, co si "plácá" nějaký prodejce fordu! Nejsem žádný fanda fordů, ale určitě jakýkoliv fokusí motor vydrží v průměru podstatně víc! 2MAXIMA: Zhruba toto jsem měl v tom mém příspěvku na téma diesel vs. benzín na mysli. A zkušenosti mé i z mého okolí to potvrzují. A nejsou to žádná auta dotažená zvenku s neidentifikovatelným počtem kilometrů, ale auta koupená v ČR s pravidelným servisem. Jinak já mám Kawasaki ER-5, malého naháče pro radost... -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Motorkář: Manželka byla druhým majitelem Passata 1.9 Tdi 66kw a musím říct, že jsme byli rádi, když jsme ho ve 240tkm (vím na 100%, že to nebylo stáčený, znal jsem to auto od novýho)prodali. Byl to přesně ten čas, kdy se začal pomalu sypat. Pomaličku začal brát olej (0.5l/1000km, ve 120tkm jsem od výměny k výměně nedolejval nic), s tím souvisejcí nižší kompresní tlaky (ještě přijatelný), nějakej problém s turbem. Když odešlo vstřikovací čerpadlo, koupil jsem na vrakáči jiný a auto šlo do světa. Takže se mi životnost 500tkm zdá mírně přemrštěná. Je houby platný že motor vydrží, když musíš vyměnit všechno kolem, což je dražší než vlastní GO motoru. Jo a taky to nejezdí za 5l/100km jak všichni s oblibou tvrdí, opravdová spotřeba byla cca 6.5l (to je ale furt dobrý). Btw na čem jezdíš? Já mám XT600... -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Bez diskuzi dieselovy "motor" jako sestava blok, klikovka, loziska, ojnice, pisty apod. vydrzi vice, je taky podstatne robustnejsi a mene natoci (konstrukcne hodne odpovida klasickemu dieselu). Ale s cim jsou problemy, to je vstrikovani, tubodmychadlo, prvky rizeni motoru. Zatimco v roce 1993 jsem mel kompletni repasi vstrikovaciho cerpadla na P205 u "vesnickeho dieslare" za 1200Kc, dneska to neumeji opravovat ani ve znackovych servisech, a kdyz, tak za tezky prachy. A tim je ta vyssi zivotnost dieselu oproti benzinaku degradovana. Me se zacal sypat TDi motor 81kW na oktavii ve 110 tisicich km (po roce a pul), v servisu s tim meli co delat, musel jsem se hodne snazit, abych nefungoval stylem "oslicku otres se", a nakonec jsem si jeste pro nektere dily musel sam dojet do Nemecka, protoze v siti Skody v CR dlouhodobe nebyly. Od te doby "bye bye skoda, bye bye TDi". Uz to nechci. Mimochodem, ma tady fakt nekdo zkusenosti s TDi, ktery ma aspon tech 300 tisic km nebo vice? Fakt by me to zajimalo. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
motorkar> nesouhlasim, podle mych informaci a zkusenosti lidi s TDIckem 66kW od VW (GolftIII, Golf IV, Audi 80 az A3, Octavie, Seat) vydrzi tento motor obvykle (neni-li extremne honen) pulmega kilometru i vic. Ale on je to chudinka nejobycejnejsi turbodiesel s primym vstrikem. Mmch TDI v Transporteru (ten petivalec 66kW, delaji se i vykonnejsi) ma mit zivotnost mega a vic ... je to jako se vsim - cim vetsi merny vykon z daneho objemu, tim nizsi zivotnost (a naopak). -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
to fija> Jezdím hodně, a to diesely i benzíňáky. Nesouhlasím s nižší životností benzíňáků, protože při provozování v podobných režimech (tj. i s respektováním vyšších průměrných otáček benzíňáků) se zase projevuje náchylnost současných překomplikovaných dieselů k poruchám při větším počtu ujetých kilometrů. Starší "klasické" diesely neměly výkon ani kroutící moment, ale dlouho "držely" a byly relativně jednoduše opravitelné, zato dnešní TDi, Dci a jiné jsou skutečně vymakané, ale spolehlivost je pryč a levně se to většinou opravit taky nedá. Naopak, v případě závažnějších oprav jsou to doslova pasti na peníze (to je asi záměr výrobců). Sám jsem si tím prošel u oktávie TDi 81kW a současným dieselům právě kvůli té komplikovanosti přestávám věřit. Navíc jsou ty nafťáky strašně háklivé na kvalitu nafty. Ze zkušenosti mi vychází životnost současných moderních motorů (tj. praktická použitelnost bez nákladných oprav) cca 250 tisíc km ať se jedná o benzíňák nebo diesel (za předpokladu cca 50 tis. km za rok). -
« Re: Diesel vs. benzíňák
Skoda rozpitvavat tuto debatu znovu. Ale neda mi jedno, preco porovnavate absolutne otacky - 2500 u dieselu je ekvivalent cca. 3500 u benzinaku. Mna nezaujima, kolko ukazuju budiky, pokial je v aute relativne ticho, je mi jedno ci toci 2 alebo 6 tisic. IMHO spravanie tych nadupanych TDI by sa dalo prirovnat k autu s vyrazne ostrou vackou - pod 3tis nic a potom raketovy nastup az do 6tis. To je to iste ako pod 2tis nic a potom raketovy nastup do 4tis... -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
Mám Mondeo 1.8 benzín a tam teda průběh momentu není vyrovnaný. Ten krám až do 3000ot má moment někde na 80% max. momentu, od 3000 - 4500 má moment na 75% (skutečně je tam propad) a teprve mezi 4500 - 5700 má moment okolo 98% max. momentu. V praxi to znamená jezdit stále mezi 4500-6000ot. To není motor pro běžné použítí, ale do závoďáku. Dříve se říkalo, že by benzín měl běhat mezi max. momentem a max. výkonem. A ono na tom asi něco je. -
« Re: Diesel vs. benzíňák
Na tento příspěvek musím reagovat. Při porovnání benzínu a dieselu je třeba diesel. motory rozdělovat na dvě skupiny (klasickě a commonrail). U poslední generace commonrailů se totiž objevuje velký neduh a bouda na uživatele. Tyto motory mají třeba ve 2000ot 100% moment, ale ten velmi rychle klesá a třeba ve 3000 dělá už jen75% a méně. Složitým porovnáváním jsem zjistil, že údaje typu maximální moment a maxímální výkon jsou zcestné, pokud se současně neporovnává plocha momentu (obsah plochy, která je ohraničená osami a křivkou momentu). Názornou ukázkou je motor TDI 66kW v Oktávce a 1.8TD do starého mondea. Oba motory mají výkon 66kW a ačkoliv má TDI moment o 30Nm vyšší a 9Oktávka je lehčí, zrychlení z 0-100km/h má Mondeo větší. Teprve tento údaj udává skutečné schopnosti motoru. Částečně se to dá nehradit hodnotou zrychlení z 50-120km/h na čtyřku. Jinak bych se chtěl optat, při jakých otáčkách běžně jezdíte? Mám totiž zkušenost, že ať má člověk k dispozici benzín nebo diesel, jezdí stejně v rozsahu 1500-4000ot (u diselu možná do 3500ot). V tom případě se ovšem projeví velmi špatná vlastnost benzínu a to je malý moment v tomto rozsahu otáček(cca 75-80%). V praxi to vypadá tak, že pokud má člověk diesel a chce předjíždět, tak pouze stiskne plyn a motor zabere s plným momentem. Pokud jde o benzín, tak sešlápnutí plynu v této chvíli způsobí jen vyšší spotřebu, ale k žádnému podstatnému zrychlení nedojde. U benzínu je proto potřeba nejprve podřadit, motor roztočit a teprve potom začít předjíždět. To je ale většinou pozdě a tak dochází ke krizovým situacím. Bohužel většina majitelů benzínu při předjíždění ani nepodřadí a s plným plynem začnou pomalu předjíždět. V tom vidím nepoužitelnost benzínů v běžném životě a obrovskou přednost dieselů. Budoucnost je v benzínu s přímým vstřikem a turbem. Ty mají podobné parametry jako diesel, ale překážkou je vysoká cena. -
« Re: problem PETR
Mimochodem, dá se nazvat chiptunerem řídící jednotky někdo, kdo jen mění čipy, bez toho, aby uměl cokoli nastavit, co myslíte?
Optimalizace v podání ATX viz www.chiptuning.cz/co_je_to_chiptuning.ph… - "Potom se modifikují data za pomocí software simulující skutečný chod motoru za průběžného měření na motorové brzdě. " - rozumíte někdo té větě a myslíte si, že tohle opravdu ATX dělá nebo jen balamutí lidi? Ve skutečnosti ale dělá toto (slovy ATX): Vyměníme váš EPROM za náš a zkusíme, zda to nastartuje, když ano, tak platíte. Nic jiného neumíme a ani nepotřebujeme umět. -
« Re: problem Fijousek
Na koho Fijánku, na koho kydám hnůj? Na ATX, po tom, co mi udělal s autem www.chiptuning.ec.cz se o zkušenost podělím při každé příležitosti. Je mi jasné, že tebe a další tři své kámoše naočkoval proti mě. Nebo to prostě bez osobních invektiv neumíš? Na koho dalšího jsem hodil jakej hnůj, Fijánku? -
« Re: problem PETR
Asi bohuzel nijak *).
*) vyjma toho, ze se zdekoval z MC, protze asi dospel k nazoru, ze pres MC uz neudela zadny chiptuning a jestli umi neco jineho pochybuju, protoze me akorat dovedl pekne shodit s tim, jak jsem chtel udelat elektronicke ovladani klimatizace za 10000 Kc (ale aby to svedl to ne, on tak montovat ty svoje chipy). -
« Re: 1.9TDi PD 74kW
V Praze ma vraceni penez a uvedeni do puvodniho stavu pri nespokojenosti s vykonem ve smlouve primo LEV (jak on si jen rika, ted si nevzpomenu). Penize Ti naopak rozhodne nevrati firma ATX z Brna (udajne Kerscher) a navic muzes mit problem, ze uz se k nim nedovolas, nema ZADNE pevne stanoviste, to je pravda. S ostatnimi (SportMotor) se muzes zkusit domluvit na podminkach, SM ma i pridavny modul (ktery ale spousta lidi pomlouva, no nebal bych se ho vyzkouset po dobu 14 dnu a videlo by se). Vetsina z dalsich (zde nezminenych) jsou ale jen prekupnici, co tomu moc nerozumi a berou od vyse jmenovanych (az na male vyjimky, kde je zdrojem clovek z Kosic nebo jsem jeste videl lidi, co to berou od Weterrauera). -
« Re: Diesel vs. benzíňák
to vencaz: Nemyslel som, ze s narastajucim vykonom sa trhaju lahsie remene, ale cital som velakrat o modernych turbodiesloch, ze su na to velmi nachylne, napr. VW TDI. Najnovsie zvolava Renault prve dci motory do servisov, lebo sa im to tiez moze stat.
Viktor Cistic: mylis sa. Euro4 uz splnaju prve diesle a predpokladam, ze casom ich bude len pribudat. Prvym bol VW Lupo 3L a od minuleho roka aj vsetky VW TDI PD 100k. Btw je este kopa benzinakov, ktore stale splnaju len Euro3. -
« Re: Diesel vs. benzíňák
porovnávat auta se stejnou cenou bude nejobjektivnější (ovšem ne takové předražené extrémy jako je např. Fabia 2.0). Mimochodem žádný diesel ještě neplní Euro 4. Takže kdybychom chtěli porovnávat auta s alespoň trochu srovnatelnýma emisema, není co porovnávat............. -
« Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)
BoB> to co sa bezne zverejnuje staci tak na 80 -90% aby sa dalo ohadnut co to auto v reali robi. Dostanes hmotnost auta a tri body vykonovej krivky - vsetko ostatne su pocty a drobne zanedbanie a lahka interpolacia. :-) -
« Re: Diesel vs. benzíňák
cistic> preco by som porovnaval > diesel / benziňák a turbodiesel / turbobenziňák < ked skoro ziadny benzinak turbo nema a skoro ziadny dizel bez turba uz neni? ukecas ma porovnavat rovnake objemy, rovnake vykony alebo rovnaku cenu, ale to co navrhujes ty ma zaujima ako posledne ... :-( ... mna zaujima s cim sa BEZNE stretnem a nie extremy ... ked si idem kupit auto, tak viem aku velkost by asi malo mat a aj viem ake dynamicke parametre od neho vyzadujem, ci sa tam nejaka trtkosina na vyfuku toci alebo nie ma zaujima asi posledna
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!