Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  12:17

    « Re: souhrn

    K opatrnemu zatezovani studeneho motoru (viz zadek524) je treba u turbodieselu dodat, ze neni dobre motor vypinat hned po plne zatezi (napr. u dalnicni pumpy), aby nedoslo ke karbonizaci oleje v rozpalenem turbu. Takze bud pred zastavenim jet par minut na polovicni plyn nebo to nechat chvilku bezet na volnobeh na miste.


    Totez plati u turbobenzinu, ale to jsou pomerne "vzacne" se vyskytujici motory podobne jako atmosfericke diesely, takze vetsina lidi prechazejicich z benzinu na naftu, prechazi z atmosferickyho benzinaku na turbodiesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  10:46

    « Re: Rozežral se...

    No jasně, to určitě nečoudí...........To je potom jedinej přestárlej dieslovej medvěd na celém světě, co nečoudí........................
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  09:57

    « Rozežral se...

    Mám v současnosti takovej malinkej problém nebo nevím jak to nazvat.
    Mám v péči Mercedes 190 2.0D a to auto dřív žralo 5,5 - 6 litrů, nalítali jsme s ním asi 80.000km bez údržby motoru, kromě filtrů a olejů. To auto teďko žere k sedmi litrům...
    Je fakt, že motor je trochu klapavější, myslíte, že to může bejt opotřebovanejma vstřikama? Jinak to auto vůbec nečoudí, nevyjde z něj nikdy ani obláček. To bych chápal jako chybu ve vstřikách a rovnou bych se do toho podíval, ale takhle?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  09:08

    « to zadek:

    Už jsem ti napsal vzkaz ve fóru bionafty, takže končím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  08:49

    « Escort 1.8 TD

    Docela se zájmem sleduji tuhle diskuzi a měl bych pár připomínek k motoru Ford 1.8 TD z roku 1997. Už se tu objevilo jeho hodnocení v nejhorším světle. Máme kombíka, nalítáno má 150 tkm a co se týče motoru neměl jediný zásadní problém mimo elektromagnetického ventilu čerpadla, což dle servisu je běžná výměna v tomto km průběhu. Souhlasím, že ten motor je líný, vůbec nejede, ráno v zimě žhavím dvakrát, ale auto jako celek slouží. A to dostává zabrat - zemědělská firma, takže na polích si zajezdí. Dostává plnou údržbu po 15tkm, včetně všech filtrů - prach. To auto není uvnitř hezké, všechno tam je tuhé - spojka, volant, řazení, ale slouží. Kolega měl citroeny a peugoty a tam se při takovém počtu km dělaly jiné výměny - pravda často né na motoru, ale na nápravách. Prostě to auto je ošklivé, neoriginální, nepohodlné, ale zatím spolehlivé. Jako od nákladáku či dodávky je to pro mě asi relevantnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  07:29

    « Re: souhrn

    Je to jednoduchý, když ti to už chytne, tak dokud se to pořádně neohřeje, tak jeď mírně a nehoň to. Prohřátý je to cca až po 10 km - v zimě. I když teploměr ukazuje plnou teplotu už dřív, ještě to není ono. Pak tomu můžeš naložit jak je libo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.02  18:54

    « souhrn

    mohl bych poprosit (sice se to tu uz nekolikrat diskutovalo, ale vzdy po castech)...zda by mohl nekdo sepsat nekolik zakladnich rad/pravidel, jak jezdit/startovat/atd.s turbodieslem (i trebas v porovnani s benzinem)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  19:21

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Stavros> ja zadny finesy a finty nepouzivam ... s ohledem na spotrebu se snazim spis nez brzdama brzdit motorem, a to i ve meste. A z tech 76tkm je dobrych 50 tkm najezdeno mimo mesto ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  19:19

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    motorkar> vzdycky odchazi ta zarovka v potkavacce na prave strane. Uz odesla za tech 20tkm a rok a kousek 4x ... gumy na Octavii ma originalni Continentaly, ktery jsou tvrdy a moc nedrzi. Ale zato klouzou stejnomerne ;-) Na zimu mam Matadory MP56 Silika a je fakt, ze s nema se Octavia chova velice podobne jako Almera (na stejne trase) - drzi, drzi a pak ustreli ... a s brzdama u almery - no jinejm almeram (predchoziho modelu v sedanech i hatchbackich i tohoto v hatchbacku Sport) to nedela, u teto jsme to reklamovali a dle servisu pry je vse v norme ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  10:43

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to imaxim: neco na tom bude s tim mestem - tim se tak trochu utesuju jo a s tou firmou nic spolecneho nemam jsem ze severu Cech
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  08:55

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to STAVROS: To asi opravdu tím městem, já mám na fabii něco přes 40tkm a destičky jsou někde u poloviny životnosti a to jezdím pěkně svižně, ale nikde schválně nebrdím na krev. Ale je fakt, že určitě polovinu dělají dálkové jízdy a dovolená.
    Máš něco společného s střešní firmou, myslím brněnskou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  08:11

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to fija a motorkar: klobouk dolu na ty porce kilometru za ktery vam vydrzej desticky. Ja si pak pripadam jako strevo, kdyz menim ve 30t km, jenze ja jezdim vetsinou ve meste - dalky moc ne, tak si myslim, ze to je tim. Hodne jezdim tou Octavkou jako fija. Fijo zkus naznacit co pouzivas za finty a finesy pri jizde - jak radit, brzdit atd. Díky za nas mín sikovny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  16:47

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    2fija: Já mám hatchback. Ten pocit, o kterým píšeš, z mojí almery nemám. V zatáčce stopu drží, a to o dost líp než moje původní oktávie (vyzkoušeno denním ježděním na stejné trase), brzdí stejnoměrně. H1 mám stále původní, H7 v potkávačkách mám měněné jednou. Jiné žárovky jsem neměnil. Gumy dělají hodně, na léto jsem si dal na Al disky nové gumy Sava Intensa 195/60 R 15 (šetřil jsem), ne že by byly vyloženě blbý, ale žádný zázrak to není a jízdní vlastnosti se znatelně zhoršily, hlavně to vedení stopy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  15:57

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    tak to jezdime stejnou Almerou, pokud je to sedan. Proti Octavii ma Almera IMHO (ale muze to mozna byt i gumama) mnohem zradnejsi podvozek - drzi, drzi a pak najednou ustreli. Vubec z ni nemam dobry pocit, navic ta nase pri intenzvnim brzdeni nedrzi stopu a "zahejba doprava" ... jo a zarovky odchazeji tak jedna za tri mesice. V prednich svetlech ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:35

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    2kutil: Když mi "odešla" oktávie, tak jsem jí prodal (po ukončení všech servisních peripetií) a za jen mírně navýšené utržené peníze koupil nissana almeru 1.5/66kW. Je to 4/2001, teď mám najeto 104 tisíc km, kotouče i brzdový destičky pořád původní (pořád tl. destiček cca 4-5mm), to auto je naprosto spolehlivý (nechci to zakřiknout ani nedělám reklamu), za celou dobu jsem kromě spálených žárovek neměl žádnou závadu. Dlouhodobá průměrná spotřeba za celou dobu 6,68 l/100km (většinou jezdím sám a dlouhý trasy). Na námitku, která se určitě objeví, že almera nejede, odpovídám, že to fakt žádný divoch není (hlavně to má hodně dlouhý převody), ale málo žere, a když s tím jezdím sám a už vím "jak na ní", tak se jí za cenu vyšších otáček taky dá šlápnout na krk... Btw, můžu to bezprostředně porovnávat na stejných trasách, do zatáček snese almera rozhodně víc než oktávie... A ještě jednou Btw k tématu této diskuse, mezi roky 1992 a 2001 jsem měl až na 3 měsíční intermezzo samé diesely, takže se mě ta diskuse diesel-benzín docela týká. Howgh!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:34

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    kutil> ja jeste kotouce ani desticky nemenil a IMHO maji stale nejmin polovinu "masa" (ty desticky) co original ... ale to se vsechno odviji od stylu jizdy a spotreby :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:33

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    maxima> no jo, on ten pasik je prece jen o neco tezsi nez Octavie (i kdyz ne o moc). V Alhabre tdi 66kW znam a souhlasim, jezdi to "nic moc" za cca 8l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:30

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    jo a tak mne napada - nejhur jsou na tom s zivotnosti stejne motory na masinach - kdyz maji z litru 130 a vice koni a toci to 12k otacek, neni se co divit, ze obvykle po 50tkm maji dost ... a vidis - chtel bys stare dvboutaktni motory, co je kazdy mohl bastlit na kolene v garazi ? Asi ne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:29

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    hmm ja mam fabii na originalnich kotoucich i destickach z vyrobya maj 80tis a pohoda... a to jezdivam dost brzda plyn... Myslim ze vic vydrzi TDI nez 16V motory co se toci a toci a toci... :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:28

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    motorkar> no jo. Ted uz je mi to jasny. Ale presto jsem rad, ze jsou veci takove, jake jsou a do minulosti bych se vracet nechtel. Napriklad s 1.9D "starym dieselam" s predkomurkou, standardnim rotacnim cerpadlem, bez turba, mam v berlingu ty nejhorsi zkusenosti - pologeneralka se konala, kdyz ten motor mel natocen cca 50 tkm (a dva roky). To auto nejede, zere, proste nahouby. Naproti tomu moje Octavia mne jeste (tuk tuk tuk) nezklamala. Treba zmenim nazor, az se mi s ni neco stane, ale zatim holt jsem spokojenej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:06

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to motorkar: Co máš za auto, že měníš destičky po 90tis.km? Já mám Mondeo a destičky měním po 30tis.km a kotouče po 60tis. A to nejsem žádnej šílenec, protože je auto moje vlastní. Taj jde většinou o to, že koupíš 3 roky staré auto, to má přetočenej tachák, na něm cca 60tis.km. a když ho vezmeš do servisu, tas zjistíš, že je v háji podvozek, převodovka a motor. A to proto, že má auto najeto 150-200tis.km. A většinou to ani na interiéru a karosérii nepoznáš! Pořád budu mít radši druhý výfuk, než v háji celé auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  12:47

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    fija: Hele fakt mi to jelo +/- za 6.5, auto nešetřím, neb ho mám na ježdění a ne na šetření. Jezdím tak půlku km v Praze, druhou půlku venku, takovým normálním způsobem, ne pomalu ale taky ne pořád full gas. Jen tak pro srovnání: teď má žena Galaxy taky Tdi 66kw a spotřeba je asi o litr vyšší než u toho passata. Přijde mi to odpovídajíci pro obě auta, až na to v passatu je ten motor ještě přijatelnej, ale v Galaxy (Sharanu) je to lemra líííínáááá. Motorkář: ještě jednou souhlas, mám s moderními diesely stejny zkušenosti, nejedou špatně ale nejdůležitější je vystihnout okamžik prodeje:-)) Jinak to stojí moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  12:45

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Když ona ta hodně a stále ježděná firemní auta (neznamená to ale huntovaná) vydrží na počet kilometrů nejvíc. Sám najedu tak 75 tisíc za rok, na firmu=na sebe, nejezdím zrovna pomalu, ale rozhodně to nehoním pořád naplno a nijak neblbnu (brzda-plyn není můj styl). Po 2 letech má auto tak 140 až 160 tisíc km, pokud to není vyložený sráč, pak je vše původní, dělá se akorát pravidelný servis a mění se gumy, brzdové destičky měním cca po 90 až 120 tisících km, jinak nic. Interiér je pomalu jak u nového auta, pokud to není bourané, pak je podle mě takové auto docela dobrá koupě, protože může v pohodě najet ještě jednou 150 tisíc km. A to ať už je to diesel nebo aspoň trochu kvalitnější benzíňák. Naopak "šetřené" auto s 10 tisíci km za rok bude mít za 5 let sice jenom 50 tisíc km, ale díky 5 zimám už bude mít třeba druhý výfuk apod. Je jasný, že o jenom o kilometrech to jenom není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  12:23

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Musíš rozdělit na auta kupovaná na firmu a pro sebe. Provoz aut na firmu vypadá tak, že k němu uživatel nemá žádný vztah a týrá ho tak, že za 4roky je to auto zralé do šrotu. Odepsaný motor a podvozek. Znám člověka, který má Oktávku 1.9TDI přečip na 100kW a na ní za 3roky najezdí okolo 160tis.km. Přitom jezdí stále naplno (max. rychlost 210km/h, spotřeba 6,5L) Naopak, pokud člověk kupuje auto pro sebe, snaží se ho co nejvíce šetřit a potom mu vydrží třeba 300tis.km. Nejhorší je, že ty ojetiny, co se do Čech vozí jsou právě ty podniková auta zhuntovaná během 3let, jejichž prodejní cena je tak 50%toho, za kolik se v ČR kupují. A tady si takové auto někdo koupí za všechny své úspory a pak se diví, že se mu 3-5 let staré auto sype a nic nevydrží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  11:26

    « Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    K k té životnosti - nedá se posuzovat podle set tisíc km. Nejvíc stejně záleží na řidiči. Mimochodem neni důvod aby diesel vydržel víc než benzin (který bude přiměřeně dimenzovaný k danému autu - uznávám, že Fabia 1.0 není ten případ a z hlediska životnosti tedy není rozumnou volbou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  10:48

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    fija> Ja tu tvou dedukci uplne nepochopil. Takze jeste jednou. Nemyslel jsem, ze odejde zbytek auta, ale agregaty ci komponenty, bez nichz motor neni motorem a tudiz nefunguje, ale jejichz oprava je zaroven velice financne narocna. A cim jsou motory novejsi a vymakanejsi (coz je prave pripad modernich dieslu), tim jsou tyto opravy drazsi. Oprava samotneho motoru pak muze dosahnout ceny srovnatelne s casovou cenou samotneho ojeteho auta. Polopaticky: jak si asi myslis, ze se bude "bastlit" pri oprave motoru TDCi nebo TDi (vse cervene) apod. za 4 roky? Nijak, protoze to moc bastlit nepujde, bude to umet jen par firem ci jedincu, tudiz to bude drahe... Najedou takova auta pulmega nebo mega s jednim motorem? Podle me teda z vyse uvedenych duvodu ne. Je ti jasny ci tim chci sdelit? Btw, podivej se pro ilustraci kolik treba dneska stoji nova vstrikovaci cerpadla jako ND!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  10:27

    « Re: to Huf

    Naprostý souhlas s BoB_ !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  07:42

    « Re: problem FUJUS once again

    peto peto. Prestanes kafrat, kdyz se ukaze, ze ze sveho oboru vis houby (predpokladam, ze tvym oborem jsou pocitace, rad bych vedel, jestli ses "odbornik na pocitace") ? Jestli jo, tak pak budu chtit, aby ses uz o Michala neotiral, pac von narozdil od tebe UMI. Ty umis vlastne taky - ale jen blbe kafrat na MC ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  07:38

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    motorkar> takze tvoje resume je: motory muzou mit libovolnou zivotnost, protoze zbytek auta kolem nich stejne odejde driv ? Nevim nevim ... to je velice odvazne tvrzeni :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  07:37

    « Re: to Huf

    Uz se neudrzim, ale musim.
    Petr a Huf: Fakt jste oba * a grafomani.
    Hufe, neomlouvej se, ze "musis reagovat" a ze se
    bavis a ze je to sranda. Zasirate tady svymi
    keci a urazkami cele MC. Nechte toho uz.

    Jestli mas Petre stale touhu tady ostatnim sdelovat,
    ze te ATX okradl/podvedl, tak si prosim zaloz
    vlastni tema s nazve "AUTOKOMPLEX tunning -- zkusenosti
    zakaznika" a tam si provadej sva dusevni cviceni.

    Hufe, k tobe se nevyjadruji, protoze jsem ti jiz sve kdysi rekl
    a zrejme je ti to volne (na to mas samozrejme pravo,
    stejne jako ja mam pravo na to ti to rikat). Ale
    mel by ses nad svym projevem zamyslet (tedy jestli
    neni tvym cilem vypadat jako namysleny a znudeny nactilety
    frajirek).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  07:37

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    maxima> nevim jak v Passatu, ale v Octavii na spotrebu 6,5l musim jet po dalnici porad nad 160. Cemuz nerikam "setreni auta". Moje skutecna spotreba za 76 tkm je 4,1. Doufam, ze mi jeste aspon 3 roky vydrzi - to by melo mit na konte 150 tkm a sest roku. Pak uz budu chtit asi neco novejsiho ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  22:05

    « Re: to Huf

    Ty seš hochu těžkej labil, jednou mě zveš, pak zas ne. Adresu tvého tatínka si dohledám, chtěl jsem ji kvůli tomu, abych mu poslal pár tvých skvostných slovních perel, asi ho moc nepřekvapí. Měj se fajn a piš k tématu. Nenašel jsem tu tvůj výkon, ví někdo výkon Hufa? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  21:25

    « to PETR (darda)

    Hele Ty šuldo, jak ses mě onehdá ptal, kde bydlím... Proč Tě to zajímalo? Chceš na výlet? Nemusíš. U nás je už i tak ukrajinců dost... ;o)

    Ale jestli chceš? Nebylo v tom náhodou ještě něco jiného?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  21:02

    « Re: problem FUJUS once again

    A Bůh (/Fijus) promluvil, pokud je u tebe changer chipu chiptunerem, tak to je pak tezky, ale na tvy kamarady, co ti delaji zadarmo silentblok neni radno sahat, tak uz je to ted na tobe, ukoncit tento thread. Ty nejspis delas ve statni sprave..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  20:59

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    2fija: Přece není podstatný, co si "plácá" nějaký prodejce fordu! Nejsem žádný fanda fordů, ale určitě jakýkoliv fokusí motor vydrží v průměru podstatně víc! 2MAXIMA: Zhruba toto jsem měl v tom mém příspěvku na téma diesel vs. benzín na mysli. A zkušenosti mé i z mého okolí to potvrzují. A nejsou to žádná auta dotažená zvenku s neidentifikovatelným počtem kilometrů, ale auta koupená v ČR s pravidelným servisem. Jinak já mám Kawasaki ER-5, malého naháče pro radost...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  17:30

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Motorkář: Manželka byla druhým majitelem Passata 1.9 Tdi 66kw a musím říct, že jsme byli rádi, když jsme ho ve 240tkm (vím na 100%, že to nebylo stáčený, znal jsem to auto od novýho)prodali. Byl to přesně ten čas, kdy se začal pomalu sypat. Pomaličku začal brát olej (0.5l/1000km, ve 120tkm jsem od výměny k výměně nedolejval nic), s tím souvisejcí nižší kompresní tlaky (ještě přijatelný), nějakej problém s turbem. Když odešlo vstřikovací čerpadlo, koupil jsem na vrakáči jiný a auto šlo do světa. Takže se mi životnost 500tkm zdá mírně přemrštěná. Je houby platný že motor vydrží, když musíš vyměnit všechno kolem, což je dražší než vlastní GO motoru. Jo a taky to nejezdí za 5l/100km jak všichni s oblibou tvrdí, opravdová spotřeba byla cca 6.5l (to je ale furt dobrý). Btw na čem jezdíš? Já mám XT600...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  16:41

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    motorkar> porad lepsi, nez kdyz mi primo v prodejne Fordu prodejce rikal, ze ty Focusy jsou delany na 125tkm ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  13:53

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Bez diskuzi dieselovy "motor" jako sestava blok, klikovka, loziska, ojnice, pisty apod. vydrzi vice, je taky podstatne robustnejsi a mene natoci (konstrukcne hodne odpovida klasickemu dieselu). Ale s cim jsou problemy, to je vstrikovani, tubodmychadlo, prvky rizeni motoru. Zatimco v roce 1993 jsem mel kompletni repasi vstrikovaciho cerpadla na P205 u "vesnickeho dieslare" za 1200Kc, dneska to neumeji opravovat ani ve znackovych servisech, a kdyz, tak za tezky prachy. A tim je ta vyssi zivotnost dieselu oproti benzinaku degradovana. Me se zacal sypat TDi motor 81kW na oktavii ve 110 tisicich km (po roce a pul), v servisu s tim meli co delat, musel jsem se hodne snazit, abych nefungoval stylem "oslicku otres se", a nakonec jsem si jeste pro nektere dily musel sam dojet do Nemecka, protoze v siti Skody v CR dlouhodobe nebyly. Od te doby "bye bye skoda, bye bye TDi". Uz to nechci. Mimochodem, ma tady fakt nekdo zkusenosti s TDi, ktery ma aspon tech 300 tisic km nebo vice? Fakt by me to zajimalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  12:52

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    motorkar> nesouhlasim, podle mych informaci a zkusenosti lidi s TDIckem 66kW od VW (GolftIII, Golf IV, Audi 80 az A3, Octavie, Seat) vydrzi tento motor obvykle (neni-li extremne honen) pulmega kilometru i vic. Ale on je to chudinka nejobycejnejsi turbodiesel s primym vstrikem. Mmch TDI v Transporteru (ten petivalec 66kW, delaji se i vykonnejsi) ma mit zivotnost mega a vic ... je to jako se vsim - cim vetsi merny vykon z daneho objemu, tim nizsi zivotnost (a naopak).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.02  11:34

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to fija> Jezdím hodně, a to diesely i benzíňáky. Nesouhlasím s nižší životností benzíňáků, protože při provozování v podobných režimech (tj. i s respektováním vyšších průměrných otáček benzíňáků) se zase projevuje náchylnost současných překomplikovaných dieselů k poruchám při větším počtu ujetých kilometrů. Starší "klasické" diesely neměly výkon ani kroutící moment, ale dlouho "držely" a byly relativně jednoduše opravitelné, zato dnešní TDi, Dci a jiné jsou skutečně vymakané, ale spolehlivost je pryč a levně se to většinou opravit taky nedá. Naopak, v případě závažnějších oprav jsou to doslova pasti na peníze (to je asi záměr výrobců). Sám jsem si tím prošel u oktávie TDi 81kW a současným dieselům právě kvůli té komplikovanosti přestávám věřit. Navíc jsou ty nafťáky strašně háklivé na kvalitu nafty. Ze zkušenosti mi vychází životnost současných moderních motorů (tj. praktická použitelnost bez nákladných oprav) cca 250 tisíc km ať se jedná o benzíňák nebo diesel (za předpokladu cca 50 tis. km za rok).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…