Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.02  18:21

    « Re: Rozdahování :o)

    Řadu aut, zejména japonských benzíňáků, můžete roztahovat, jak chcete. Nechytnou a nechytnou...! Protože řídící elektronika bez použití vlastního startéru nezapne ani zapalování, natož pak vstřikování - prostě ochrana před zničením motoru přeskočením rozvodového řemene a rovněž katalyzátoru před vnitřní destrukcí "pšouknutím" nahromaděného neshořeného paliva v momentě, kdy tam konečně dojdou horké výfukové plyny. Jestliže tu někdo tvrdí, že ve studeném katu se palivo prostě odpaří, nemá pravdu. Nebo jste snad nikdy neslyšeli "střelit roztahové auto do výfuku"? Ten výstřel je někdy tak razantní, že zničí i ještě poměrně zachovalý výfukový systém (přetlak si prostě někudy udělá cestu ven), natož poměrně choulostivý katalyzátor. Tak si vyberte, zda péče o akumulátor, nebo značné vícenáklady na případnou opravu motoru či výfukového systému, vč. katu (nebo rovnou obého současně).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  12:57

    « Re: souhrn

    Bob> muzes :-))) Mas me pozehnani :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  11:55

    « Re: Rozdahování :o)

    To by se u dnešní syntetiky 0W-40 asi nestalo, nebo ano?
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.02  10:19

    « Rozdahování :o)

    Klidně si roztahujte, co chcete, maximálně domrvíte maličko katalyzátor (u benzínu). Ale nesnažte se při tažení zařadit rychlost, jako muj kamarád, kterého jsem táhnul v noci 150km daleko a on chtěl, aby mu nedošla baterka a mohl stále svítit a blikat, tak vymyslel to, že nechá bublat pětku a baterka se tak bude dobíjet. Baterka se sice dobíjela, ale studenej olej nemaže, tak se ten motor za asi 50km totálně zadřel. Byl to favorit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  10:20

    « Re: souhrn

    Adyn: Ja mam Fiata a benzin. Muzu ho roztahovat?
    Rekni ze jooo... Muzu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 29.11.02  09:21

    « Re: souhrn

    V návodu k mému současnému i minulému autu bylo výrobcem dovoleno roztahování pouze dieselových verzí. Takže kdo má tedy Fiata, nemusí se bát roztahovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  09:09

    « Re: souhrn

    fija: To je jasne, a proto jsem to tak napsal.
    Kdyz to roztahuji, tak je kat (asi) studeny
    (protoze se mi vetsinou vybila baterie :-)).
    Pak se kat pomalu ohriva a palivo v nem pak nechytne
    a pomalu se odpari...

    No, myslim, ze vime, co jsem chtel rici :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  10:05

    « Re: souhrn

    Když je nouze, tak i dieselová auta běžně roztahuju, ale jenom opatrně a jenom takový, o kterejch vím, že maj vůbec někdy dělaný rozvody. Nemám ale rád vůbec co to auto dela, kdyz to zacne chytat, protoze vetsinou se to roztahuje nekde v nouzi, kdyz je vybita baterie, ze pak neni ani nazhaveno a ten motor dela pak po nastartovani hrozny veci... Cuka, skube sebou a toho se bojim jeste vic, nez toho vlastniho roztazeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  10:03

    « Re: souhrn

    bob> kat ma problem s nespalenym palivem predevsim kdyz je zhavy, dokud je studeny, tak tam to palivo nemuze chytit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  08:07

    « Re: souhrn

    oddie: Ale no tak. Stejne tak jako starter,
    tak i spojka jdou "od nuly" -- proste se motor neotaci
    a pak se postupne zacne otacet. Myslim si, ze
    v pripade rozumne rychleho pusteni spojky a zarazeni vyssiho
    rychlostniho stupne je silove namahani stejne --
    proste se nejak (prez spojku/starter) roztoci
    klika a rozvodovemu remenu je jedno, kdo za to muze...

    Mozna je problemem nespalene palivo, ktere se muze
    dostat do vyfuku/katu a tam neco udelat, ale na
    druhou stranu... Kdyz se kat pomalu ohriva, predpokladam,
    ze se palivo (alespon benzin) pomalu odpari. No
    a v dobe, kdy by melo bouchnout (a poskodit tak kat),
    tam jiz davno neni, protoze se odparilo a vyfouklo ven...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.02  17:11

    « Re: souhrn

    spravne, souhlasim s oddiem. Kdysi davno, kdyz jsem mel sveho prvniho diesela, Golfa I 1,5D, tak mi v nem prvni zimu zamrzla nafta (byl jsem mlady, blby a nezkuseny :-) Nechal jsem to roztahovat, ale uz tehda jsem nebyl TAK blby, abych tam pri roztahovani nedal nejdriv ctyrku, nenechal to roztocit, pak trojku a na tu to po kilometru chytlo ... a pak jsem honem dojel do vyhrivane garaze a tam tu letni naftu vychle vypustil ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.02  14:54

    « Re: souhrn

    BoB_: není to tak. Startér se najednou neutrhne a s ničím necukne. Naopak se rozbíhá hezky plynule z nuly. Kdežto spojku se ti moc plynule pustit nepodaří, ta s tím naopak řádně cukne. A zvlášť na 2-ku, to je pro diesela řádná šleha.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.02  14:36

    « Re: souhrn

    Pavel_KR5: Hele, a jaky je rozdil mezi roztahovanim
    a startovanim (z hlediska namahani rozodu)?
    Predpokladam, ze pri tom roztahovani tam nedam
    1 a nepoustim rychle spojku...

    Pri startovani roztoci starter venec a kliku.
    Prez kliku jsou pohaneny rozvody. Pri roztlacovani
    je prez spojku roztacena klika a prez ni rozvody.
    V pripade, ze budu startovat na 2-3 a pomalu poustet
    spojku, odhaduji, ze priapadny raz na rozvodovy
    remen bude pri roztahovani a postupnem spousteni spojky MENSI nez pri
    startovani, kdy se starter najednou utrhne a celym tim cukne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  16:53

    « souhrn #2

    no to je presne ono, kazdy sem tam hodi prispevek, co se ma a co nema, ale nikde neni kompletni prehled techto rad - proto bych navrhoval formulaci, kt.by pripadne kazdy doplnoval, aby se pak vytvoril seznam toho nejdulezitejsiho:


    1) nezatezovat motor, pokud je studeny

    2) po vyuzivani max.vykonu nechat bezet chvili naprazdno motor, aby se zchladilo turbo

    3) neprovadet nouzovy start (pouze start.kabely propojit jinou baterku)

    4)

    5)

    6)

    7)

    atd.

    jak je to napr.se zhavenim apod.-urcite se najde par dalsich dobrych tipu, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  15:32

    « Re: souhrn

    Temi "vetsimi silami u dieselu" bylo mineno, ze u dieselu vic hrozi preskoceni par zubu na rozvodovem remeni. Rozvodak temer vzdy krome rozvodu atd. pohani vstrikovaci zarizeni (at uz vysokotlake vstrikovaci cerpadlo nebo sdruzene vstrikovace nebo cerpadlo "common-railu"), ktere u dieselu musi produkovat extremni tlaky vstriku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  14:17

    « Re: souhrn

    To, že se benzíňák nemůže potkat není tak úplně pravda. Záleží na konstrukci motorů, na zdvihu, tvaru pístů... Některý jsou potkávací a některý ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Adyn

    Adyn 26.11.02  14:17

    « Re: souhrn

    Písty se s ventily samozřejmě můžou potkat i u benzíňáku. Záleží na konstrukci toho kterého motoru. Mě jednou rozvoďák praskl, ale u mého motoru se to nepotkávalo, takže oprava sestávala jen z výměny řemene a nové kladky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  13:32

    « Re: Rozežral se... to Cleaner

    Hulej prakticky všechny diesly. Ale jestli za hulení považujete až to, že vidíte vlastní kouř ve zpětném zrcátku, tak to fakt nemá cenu.........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  13:15

    « Re: souhrn

    Pavel_KR5> U benzíňáku se ti nepotkají písty s ventily nikoliv kvůli menším silám, ale kvůli menšímu kompresnímu poměru u běžného benzíňáku. Prostě ten píst se ani v horní úvrati "nesrazí" s otevřeným ventilem. U dieselu ano, takže u dieselu jsou při prasknutí nebo přeskočení ozubeného řemene následky docela tragické.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.02  13:08

    « Re: Rozežral se...

    Cleaner je akorát prudič, si ho nevšímej. Vůbec se divím, že to sem píšeš, vždyť tu stejně nikdo nemá víc zkušeností než ty... Jinak, když jsem měl bídný vstřiky, nijak moc víc to nehulilo, akorát to hůř jelo, a byl hlučnější a neklidný volnoběh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  12:52

    « Re: Rozežral se... to Cleaner

    Tak se schválně někdy podívej na Mercedesy řady 190 nebo 124 (pokud je teda poznáš) a koukni se jestli ty diesely hulej. To teda jsou extrémní případy, který maj najeto vysoko přes půl milionu a spíš ještě víc, aby hulily. Oni většinou ani takhle ojetý motory nečouděj, ty se v MB fakt povedly! Cleaner má asi před očima pohled na vychlastaný piáno...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  12:50

    « Re: Rozežral se...

    Bavím se tady vážně a nečekám dementní odpovědi od Cleanera. Je možný, že mám špatnej vstřik a auto vůbec nečoudí? Specielně za studena se ozývá, pak jak se ohřeje ztichne a za chvilku zas klap klap... Už to tak dělá asi dva roky. Já na to budu muset vlítnout a zkusím toho klapouna vyměnit a uvidí se. Když já ale vůbec nemám čas na vlastní kobylu!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  12:21

    « Re: souhrn

    No, ted mne napada dalsi vec (ono toho asi bude povic, ale clovek nema cas nad tim dumat) - u dieselu se vubec nema provadet nouzovy start pomoci roztahovani. Vetsina z nich pouziva pro rozvody ozubeny remen a je zde velke nebezpeci, ze preskoci par zubu, potkaji se pisty a ventiky, .... a amen (resp. oprava za 50.000 a vic). Zrejme je toto nebezpeci u dieselu vetsi nez u benzinaku, kde se obecne pracuje s mensimi silami.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  12:17

    « Re: souhrn

    K opatrnemu zatezovani studeneho motoru (viz zadek524) je treba u turbodieselu dodat, ze neni dobre motor vypinat hned po plne zatezi (napr. u dalnicni pumpy), aby nedoslo ke karbonizaci oleje v rozpalenem turbu. Takze bud pred zastavenim jet par minut na polovicni plyn nebo to nechat chvilku bezet na volnobeh na miste.


    Totez plati u turbobenzinu, ale to jsou pomerne "vzacne" se vyskytujici motory podobne jako atmosfericke diesely, takze vetsina lidi prechazejicich z benzinu na naftu, prechazi z atmosferickyho benzinaku na turbodiesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  10:46

    « Re: Rozežral se...

    No jasně, to určitě nečoudí...........To je potom jedinej přestárlej dieslovej medvěd na celém světě, co nečoudí........................
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  09:57

    « Rozežral se...

    Mám v současnosti takovej malinkej problém nebo nevím jak to nazvat.
    Mám v péči Mercedes 190 2.0D a to auto dřív žralo 5,5 - 6 litrů, nalítali jsme s ním asi 80.000km bez údržby motoru, kromě filtrů a olejů. To auto teďko žere k sedmi litrům...
    Je fakt, že motor je trochu klapavější, myslíte, že to může bejt opotřebovanejma vstřikama? Jinak to auto vůbec nečoudí, nevyjde z něj nikdy ani obláček. To bych chápal jako chybu ve vstřikách a rovnou bych se do toho podíval, ale takhle?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  09:08

    « to zadek:

    Už jsem ti napsal vzkaz ve fóru bionafty, takže končím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  08:49

    « Escort 1.8 TD

    Docela se zájmem sleduji tuhle diskuzi a měl bych pár připomínek k motoru Ford 1.8 TD z roku 1997. Už se tu objevilo jeho hodnocení v nejhorším světle. Máme kombíka, nalítáno má 150 tkm a co se týče motoru neměl jediný zásadní problém mimo elektromagnetického ventilu čerpadla, což dle servisu je běžná výměna v tomto km průběhu. Souhlasím, že ten motor je líný, vůbec nejede, ráno v zimě žhavím dvakrát, ale auto jako celek slouží. A to dostává zabrat - zemědělská firma, takže na polích si zajezdí. Dostává plnou údržbu po 15tkm, včetně všech filtrů - prach. To auto není uvnitř hezké, všechno tam je tuhé - spojka, volant, řazení, ale slouží. Kolega měl citroeny a peugoty a tam se při takovém počtu km dělaly jiné výměny - pravda často né na motoru, ale na nápravách. Prostě to auto je ošklivé, neoriginální, nepohodlné, ale zatím spolehlivé. Jako od nákladáku či dodávky je to pro mě asi relevantnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  07:29

    « Re: souhrn

    Je to jednoduchý, když ti to už chytne, tak dokud se to pořádně neohřeje, tak jeď mírně a nehoň to. Prohřátý je to cca až po 10 km - v zimě. I když teploměr ukazuje plnou teplotu už dřív, ještě to není ono. Pak tomu můžeš naložit jak je libo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.02  18:54

    « souhrn

    mohl bych poprosit (sice se to tu uz nekolikrat diskutovalo, ale vzdy po castech)...zda by mohl nekdo sepsat nekolik zakladnich rad/pravidel, jak jezdit/startovat/atd.s turbodieslem (i trebas v porovnani s benzinem)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  19:21

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    Stavros> ja zadny finesy a finty nepouzivam ... s ohledem na spotrebu se snazim spis nez brzdama brzdit motorem, a to i ve meste. A z tech 76tkm je dobrych 50 tkm najezdeno mimo mesto ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  19:19

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    motorkar> vzdycky odchazi ta zarovka v potkavacce na prave strane. Uz odesla za tech 20tkm a rok a kousek 4x ... gumy na Octavii ma originalni Continentaly, ktery jsou tvrdy a moc nedrzi. Ale zato klouzou stejnomerne ;-) Na zimu mam Matadory MP56 Silika a je fakt, ze s nema se Octavia chova velice podobne jako Almera (na stejne trase) - drzi, drzi a pak ustreli ... a s brzdama u almery - no jinejm almeram (predchoziho modelu v sedanech i hatchbackich i tohoto v hatchbacku Sport) to nedela, u teto jsme to reklamovali a dle servisu pry je vse v norme ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  10:43

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to imaxim: neco na tom bude s tim mestem - tim se tak trochu utesuju jo a s tou firmou nic spolecneho nemam jsem ze severu Cech
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  08:55

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to STAVROS: To asi opravdu tím městem, já mám na fabii něco přes 40tkm a destičky jsou někde u poloviny životnosti a to jezdím pěkně svižně, ale nikde schválně nebrdím na krev. Ale je fakt, že určitě polovinu dělají dálkové jízdy a dovolená.
    Máš něco společného s střešní firmou, myslím brněnskou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.02  08:11

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    to fija a motorkar: klobouk dolu na ty porce kilometru za ktery vam vydrzej desticky. Ja si pak pripadam jako strevo, kdyz menim ve 30t km, jenze ja jezdim vetsinou ve meste - dalky moc ne, tak si myslim, ze to je tim. Hodne jezdim tou Octavkou jako fija. Fijo zkus naznacit co pouzivas za finty a finesy pri jizde - jak radit, brzdit atd. Díky za nas mín sikovny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  16:47

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    2fija: Já mám hatchback. Ten pocit, o kterým píšeš, z mojí almery nemám. V zatáčce stopu drží, a to o dost líp než moje původní oktávie (vyzkoušeno denním ježděním na stejné trase), brzdí stejnoměrně. H1 mám stále původní, H7 v potkávačkách mám měněné jednou. Jiné žárovky jsem neměnil. Gumy dělají hodně, na léto jsem si dal na Al disky nové gumy Sava Intensa 195/60 R 15 (šetřil jsem), ne že by byly vyloženě blbý, ale žádný zázrak to není a jízdní vlastnosti se znatelně zhoršily, hlavně to vedení stopy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  15:57

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    tak to jezdime stejnou Almerou, pokud je to sedan. Proti Octavii ma Almera IMHO (ale muze to mozna byt i gumama) mnohem zradnejsi podvozek - drzi, drzi a pak najednou ustreli. Vubec z ni nemam dobry pocit, navic ta nase pri intenzvnim brzdeni nedrzi stopu a "zahejba doprava" ... jo a zarovky odchazeji tak jedna za tri mesice. V prednich svetlech ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:35

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    2kutil: Když mi "odešla" oktávie, tak jsem jí prodal (po ukončení všech servisních peripetií) a za jen mírně navýšené utržené peníze koupil nissana almeru 1.5/66kW. Je to 4/2001, teď mám najeto 104 tisíc km, kotouče i brzdový destičky pořád původní (pořád tl. destiček cca 4-5mm), to auto je naprosto spolehlivý (nechci to zakřiknout ani nedělám reklamu), za celou dobu jsem kromě spálených žárovek neměl žádnou závadu. Dlouhodobá průměrná spotřeba za celou dobu 6,68 l/100km (většinou jezdím sám a dlouhý trasy). Na námitku, která se určitě objeví, že almera nejede, odpovídám, že to fakt žádný divoch není (hlavně to má hodně dlouhý převody), ale málo žere, a když s tím jezdím sám a už vím "jak na ní", tak se jí za cenu vyšších otáček taky dá šlápnout na krk... Btw, můžu to bezprostředně porovnávat na stejných trasách, do zatáček snese almera rozhodně víc než oktávie... A ještě jednou Btw k tématu této diskuse, mezi roky 1992 a 2001 jsem měl až na 3 měsíční intermezzo samé diesely, takže se mě ta diskuse diesel-benzín docela týká. Howgh!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:34

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    kutil> ja jeste kotouce ani desticky nemenil a IMHO maji stale nejmin polovinu "masa" (ty desticky) co original ... ale to se vsechno odviji od stylu jizdy a spotreby :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.02  13:33

    « Re: Nejnadupanejsi turbodiesely (stav ke konci r.2002)

    maxima> no jo, on ten pasik je prece jen o neco tezsi nez Octavie (i kdyz ne o moc). V Alhabre tdi 66kW znam a souhlasim, jezdi to "nic moc" za cca 8l.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…