Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to verstappen
Auto má rok a 8 měsíců, najeto 77tisíc km. Nezávislé topení nemám. Co za káru máš Ty? Já osobně vím, že kámoši, kteří mají TDI nePD, tak startují dýl. Né hůř, ale dýl. Naopak PD chytne hned, ale prvních 5s tak divně klápe, jakoby nadávalo, co ho obtěžuju, když je taková kosa :o)) -
"-- skrytý --" 11.12.02 08:59
« Re: to uklízečka
Dabel: nenechám, to jen že už odepsali kolegové nafťáci, tak abych je taky podpořil... Mi je nějaká uklízečka fuk, mě to prostě startuje, a to mi stačí. A až to jednou startovat přestane, pořídím si něco jiného - a velmi pravděpodobně zase diesel... :))) -
« Re: to uklízečka
oddie, sa Ti cudujem, ze sa od Viktora nechas vytocit ;)) Jasne, ze secko fachci, jak ma, to len Cistic zije v predstavach, ze pri 0 stupnoch dizle prestavaju startovat a pri -10 jedine, co nastartuje, je Junior vdaka fantastickemu motoru 1.2HTP ;))) -
« Re: to uklízečka
Hufe, tak bud máš úplně nový auto, nebo nezávislý topení. Mě to taky chytalo skvěle když to bylo nový i v -25, ale letos žádná sláva, žhavení tak deset vteřin, startování mě nutí k hledání levného nezávislého topení, jinak ten motor jendou z toho auta vyskočí (r.v. 2000). -
« Re: zimni nafta u OMV
jo, maji na to i reklamu v radiu. Ja radeji zhavim dvakrat, ani nevim, zda je to potreba, ale myslim, ze to dvoji zhaveni motoru urcite neuskodi :-) Akorat mam problem, ze nez dojedu do prace tech 23km, tak mi rucka teplomeru ani nedostoupa na normalni stav. Asi bych nemel sjizdet kopce na volnobeh/bez plynu se zarazenou rychlosti .... -
« zimni nafta u OMV
Kdyz jsem jel pred 2 tydny pres Tabor, tak jsem bral naftu u OMV a s prekvapenim zjistil, ze letos prodavaji "Alpin Diesel" (arkticka trica 2, filtrovatelnost na nevyhrivanym filtru CFPP -30 C !!!, cena normalni "taborsky nizka" 20,90 Kc). Tak snad jim to vydrzi celou zimu. Nevite, maji tuhle naftu v cely siti v CR? Rad bych ji bral pri kazdy ceste na hory.
Jinak je treba upozornit, ze tyhle nizkoteplotni nafty min mazou. -
« Starty
Tak se pochlubte pánové, jak startujete? Nechci se vytahovat, ale pochlubit se musím, dneska jsem vlez do svýho auta BMW524TD a nastartoval jsem na jedno nažhavení na první převalení. Musím ale uznat, že rozběhnutí motoru trvalo o zlomek sekundy delší dobu než v létě...:-) -
« Re: Rozdahování :o)
no to stymi svieckami to bude fakt, manik mal v trabosi benzin na cistenie, metylakohol a k tomu 10% ricinoveho oleja (tym vsetkym vyriesil prazdnu nadrz v polke cesty) domov prisiel v pohode, ale rano nenastartoval, ale musel benzinom vycistit sviecky, nakopol a bolo po problemoch ... ale poznal som aj manika co na volge miesal benzin a naftu 1:1. Dlho na to tak jazdil az zadrel motor. Dovod bol totalne rozriedeny olej naftou co nevyhorela asi pri studenych startoch a preliezala do kartra ... asi setril aj na vymienani oleja :-))) ... namiesto dolievania asi len odpustal :-))) -
« Re: Rozdahování :o)
Benzinak na naftu jazdi, kamarat natankoval do Zigula 10l nafty, v nadrzi mal vtedy asi 5l benzinu a ziadne dalsie prachy. Tak s tym presiel 30km domov (jazdilo to maximalne na dvojku), dotankoval nadrz do plna a po vyjazdeni vycistil sviecky. A auto zije dodnes :-) -
« Re: Rozdahování :o)
Koukám, že vám fakt není nic dobrý. Já si dám práci s tak dlouhým článkem a .............škoda mluvit. Je to opravdu tak - takovou blbost by si přece nikdo nevymyslel, aby se tím chlubil. Celou dobu na jedničku asi jezdit nemusel - když něco vyjel dotankoval to benzinem a tak se to postupně zlepšovalo. Taky byl tenkrát menší provoz - bude to tak 10 let. Tenkrát jsem toho člověka ještě neznal - si pište, že být já u toho, řádně bych ho za takovou čuňárnu ztrestal................ -
« Re: Rozdahování :o)
oleowr1> nekecaj, a co tak cervenu brzdovu kvapalinu - to si neskusal? to obsahovalo ricinovy olej a izopropylalkohol 1:1 a ked sa to pomiesalo s benzinom, tak to bolo delo - hlavne ak to malo zdvihnutu kompresiu, ... teda az na to ze ricinak nehori tak to nechavalo dym ... nic pre cistica ... ale trabanta som na to videl chodit ... :-) -
« Re: Rozdahování :o)
Jeden můj známý kdysi natankoval do Š120 omylem skoro plnou nádrž nafty. Když si uvědomil svůj omyl (a to jen podle toho, že se mu ten benzín zdál nějakej levnej.......) zbývalo do plné nádrže už jen pár litrů. U pumpy mu to vypustit nedovolili, tak to dotankoval suprem a vyrazil....... Nastartovat na bezín v karburátoru šlo v pohodě a chvíli to ještě na benzin jelo normálně........Pak to chcíplo. ALE znovu nastartoval a ono to jelo. Sice jenom na jedničku, ale jelo........Z výfuku se prý valil dým jak z dieslové lokomotivy a rovněž zvuk motoru se prý od dieslu skoro nelišil........... A takto tu nádrž nafty celou vyjezdil - a to jezdí skoro jenom v centru Prahy ........................... -
« zavodak 1.9TDI/160kW
Co rikate na TDIcko pro Dakar (news.auto.cz)? Docela slusny parametry na to, ze to ma vydrzet Pariz-Dakar.
BTW, nejak nemam prehled o tom, zda v soucasnti jezdi nejaky diesely v okruhovych zavodech? Pred par lety jsem zaregistroval jejich prvni nasazeni a obcas i uspechy, ale jak to pokracuje, to nevim (?). -
oleowr1 02.12.02 11:00
« Re: Rozdahování :o)
Startování přes kabely taky není nic moc. Vloni jsem nemohl natočit služební feldu 1,3MPi, udeřily na pár dní teploty pod -10st. na tom autě mi sice nezáleží, ale nemohl jsem roztahovat (sám neumím řídit současně dvě auta) přistavil jsem svoji Sierru 1,8TD zapojil startovací kabely a startoval a startoval .... Celkem asi 15min. Felda vždy chytla pokašlávala a chcípla (asi zamrzlý benzín), její baterka už nebyla schopna ani rozsítit kontrolky. Nakonec to chytlo z výfuku se vyvalil černý dým, za autem vypadal sníh jako bych startoval Liazku. Myslím si, že tenhle start taky katalyzátoru neprospěl i když byl přes startovací kabely, ale jinou možnost jsem neměl, v podstatě by to tehdy vyřešila teplá garáž...