Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« stará nafta
Čauweys všichni, potřeboval bych poradit. Tchán našel na chatě 20 let zapomenutejch 400l nafty, kterou měl na topení (je to ale motorová nafta, on kdysi jezdil s autobusem) a už dávno topí něčím jiným. Myslíte si, že to můžu třeba v létě nalejt do auta? (Galaxy/Sharan Tdi 66kw). -
« Re: Prosím poraďte
to alig: Koukal jsem na lanovod z motoru a přistříknul ho silikon. olejem. Zdá se pohybovat celkem lehce. Tu klapku zkontroloju přes weekend.
to zadek524: Jestli jsem si to dobře přeložil tak není-li to výše zmíněný problém tak mě čeká návštěva v servisu?
Jak se dá co nejúčinněji promazat ten lanovod? Mám pocit, že olej se od ústí moc daleko nedostane. Btw už jsem musel promazávat i lanovod k ovládání kapoty. To mě vede k myšlence, že výdobytky moderní techniky v podobě silikonové vložky bowdenu v Anglii zatím nejsou známy.
Díky za tipy. -
« Prosím poraďte
Zdravím diskutéry a obracím se na vás s dotazem. Mám drobný problém s motorem a chci se zúčastněných dotázat na názor. Občas, nyní v chladném počasí však častěji, se mi stává, že i zahřátý motor po vyřazení "drží plyn" - tedy ot. neklesnou na hodnotu volnoběhu, ale motor se roztáčí (asi jako kdybych držel nohu na plynu, což nedělám). Jedná se o 1,6 v roveru rv98, 16V, el. vstřikování atd. Chci se zeptat, má -li někdo z vás zkušenost s konstrukcí , funkcí a případný tip na závadu. Značkový servis mám daleko , tak bych chtěl vyloučit nějakou trivialitu. předem děkuji za názory, i když jsem benzínovej. -
« to verstappen
Auto má rok a 8 měsíců, najeto 77tisíc km. Nezávislé topení nemám. Co za káru máš Ty? Já osobně vím, že kámoši, kteří mají TDI nePD, tak startují dýl. Né hůř, ale dýl. Naopak PD chytne hned, ale prvních 5s tak divně klápe, jakoby nadávalo, co ho obtěžuju, když je taková kosa :o)) -
"-- skrytý --" 11.12.02 08:59
« Re: to uklízečka
Dabel: nenechám, to jen že už odepsali kolegové nafťáci, tak abych je taky podpořil... Mi je nějaká uklízečka fuk, mě to prostě startuje, a to mi stačí. A až to jednou startovat přestane, pořídím si něco jiného - a velmi pravděpodobně zase diesel... :))) -
« Re: to uklízečka
oddie, sa Ti cudujem, ze sa od Viktora nechas vytocit ;)) Jasne, ze secko fachci, jak ma, to len Cistic zije v predstavach, ze pri 0 stupnoch dizle prestavaju startovat a pri -10 jedine, co nastartuje, je Junior vdaka fantastickemu motoru 1.2HTP ;))) -
« Re: to uklízečka
Hufe, tak bud máš úplně nový auto, nebo nezávislý topení. Mě to taky chytalo skvěle když to bylo nový i v -25, ale letos žádná sláva, žhavení tak deset vteřin, startování mě nutí k hledání levného nezávislého topení, jinak ten motor jendou z toho auta vyskočí (r.v. 2000). -
« Re: zimni nafta u OMV
jo, maji na to i reklamu v radiu. Ja radeji zhavim dvakrat, ani nevim, zda je to potreba, ale myslim, ze to dvoji zhaveni motoru urcite neuskodi :-) Akorat mam problem, ze nez dojedu do prace tech 23km, tak mi rucka teplomeru ani nedostoupa na normalni stav. Asi bych nemel sjizdet kopce na volnobeh/bez plynu se zarazenou rychlosti .... -
« zimni nafta u OMV
Kdyz jsem jel pred 2 tydny pres Tabor, tak jsem bral naftu u OMV a s prekvapenim zjistil, ze letos prodavaji "Alpin Diesel" (arkticka trica 2, filtrovatelnost na nevyhrivanym filtru CFPP -30 C !!!, cena normalni "taborsky nizka" 20,90 Kc). Tak snad jim to vydrzi celou zimu. Nevite, maji tuhle naftu v cely siti v CR? Rad bych ji bral pri kazdy ceste na hory.
Jinak je treba upozornit, ze tyhle nizkoteplotni nafty min mazou.