Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 10.01.03 12:33
« Re: Kontrola
Já myslím, že jo. Pár známých je s ním spokojeno, od jednoho člověka jsem slyšlel, že má známého, co s ním spokojen nebyl... znáš to.
Já už mám od něj dvě auta - změření tlaků, výměna trysek a seřízení, cca 2.800,- (Peugeot 1,9D), vždy jsem byl při tom (moje objednávka byla - změřit tlaky, a pak se uvidí :)))). -
« Re: zimni nafta u OMV
Ajvn, Pavel> spotreba v l/h naskakuje, kdyz je rychlost nizsi nez X (cca 20km/h). A to u Fabii, Octavii s novejsim provedenim multifunkcniho pristroje (MR 2001 a novejsi ?) a pravdepodobne i u ostatnich koncernovych vozu, ktere maji stejny multifunkcni ukazatel. -
« Re: zimni nafta u OMV
pavel 2830> mam obycejnou Octavii TDI a co pises samozrejme vim. Pri jizde z kopce, kdy se i se zarazenou rychlosti udrzuje stala rychlost (nebo kdy roste) je vyhodnejsi jet se zarazenou rychlosti.
Pri jizde z mirnejsiho kopce, kdy je rychlost stala na volnobeh (a pri zarazene rychlosti, treba petce, by klesala) je vyhodnejsi jet na ten volnobeh. Ver mi, mam veci kolem spotreby a jizdy s co nejnizsi spotrebou dost vychytany ... -
"-- skrytý --" 13.12.02 15:35
« Re: zimni nafta u OMV
Pavel: Docela jsi me udivil, ze nektere vozy ukazuji spotrebu na cas, na hodiny?? To jsou ktere? VW?? Nicmene trochu Te doplnim, protoze jsou vozy, ktere pri jizde na neutral mivaji spotrebu ne 1l/100km, ale i 0.6-7l/100km. Zaroven neni pravidlo, ze pouze jeden zpusob je ekonomictejsi nez druhy. Zalezi na sklonu kopce, na tom, co nasleduje za sjezdem, jestli nutnost brzdit nebo jet dal. Znam radu kopcu, kde diky vyrazne delsimu dojezdu pri neutralu usetris v absolutnich cislech oproti jizde se zarazenym kvaltem .. ale jsou presne tak i opacne fungujici klesani.
Co se bezpecnosti tyka u predohrabu, jde-li o zvladani smyku v zatacce, je spis vyhodou zarazeny kvalt, zatimco pri smyku na rovnem useku je lepsi vyslapla spojka (tzn. jakoby neutral). -
« Re: zimni nafta u OMV
to fija: Nevim jaky mas auto, ale u vetsiny modernich motoru je pri jizde z vetsiho kopce uspornejsi zarazeny rychlostni stupen. Pokud se motor toci v otackach vyssich nez jsou volnobezne, tak je zastaveno vstrikovani paliva (PP ukazuje 0 l/100 km). Takhle se chovaji napriklad TDI a vubec vsechny skodovky ...
Pokud tam mas neutral, tak Ti to bere cca 1-2 l/hod, coz pri dane rychlosti jde prepocitat na l/100 km. -
« Re: zimni nafta u OMV (volnobeh -> strecha, ?)
to verstappen: Nebud tak skoupej na slovo. Ja furt nechapu jak souvisi volnobeh s Tvym vyletem ze silnici a pobytem na kupe snehu (?).
Abych vysvetlil, proc jsem tak vytrvale zvedavej. Nejsem si sice jistej, jestli obcas v zime jezdim na neutral z kopce na snehu (asi minimalne), ale urcite pri srovnavani auta z lehkeho smyku (napr. od brzdeni) seslapuju spojku a to se de fakto rovna jizde s volnobehem. Po preruseni brzdeni a seslapnuti spojky se kola zpravidla hned "chytnou", auto se srovna a jede se vesele dal. Takze nechapu proc se v principu bat volnobehu. -
« Re: zimni nafta u OMV
marcels> ja to nerikam. Ale muze se stat, treba s nakladakem z kopce, ze se to na neutral rozjede vic, nez je zdravo, proto musi nakladaky z kopce jezdit se zarazenym kvaltem. Navic kdyz mas zarazeny neutral, tak to auto nemuzes ovladat plynem, ale jen brzdou. Coz muze byt nedostatecne ... ale jak rikam, pro soudne ridice je to celkem jedno -
« Re: zimni nafta u OMV
Jos> no ... myslim, ze jsem vyhlaseny setrilek pohonnych hmot a ze jako takovy mam jiste zkusenosti, co je kdy vyhodnejsi (z pohledu spotreby). Ver mi, ze jizda z kopce, kdy auto zrovna udrzuje svou rychlost na neutral, je vyhodnejsi nez jizda z toho stejneho kopce se zarazenou rychlosti - to bud zpomalujes anebo mas na udrzeni stejne rychlosti jako na neutral vyssi spotrebu. S bezpecnosti je to jinak, ale tam zalezi i na situaci - kdyz je to rovny dlouhy usek, nebal bych se asi jet na neutral ani na snehu. Vis, ze z kar mam jiste zkusenosti s priblizovadlem ve smyku :-) -
« Re: stará nafta
20 let starou naftu bych teda asi do tdíčka nelil. Dovolím si k autům celkem dost, ale tohle mi připadá fakt riskantní. Doporučuju spíš tu naftu radši přenechat, respektive odprodat, za nějakou zajímavou cenu někomu, kdo má obyčejný starý dieselový auto s normálním čerpadlem. -
« Re: Prosím poraďte
Obávám se, že v bowdenu plynu to bude sotva... Spíš bych doporučoval všechny kontakty a zásuvky který najdeš kolem vstřikování rozpojit, prostříknout kontaktolem nebo něčím obdobným a zase zasunout. Tomu bych možná dal šanci tak 10%... Taky prohlídnout všechny podtlakový hadičky po motoru jestli není některá vypadlá nebo není na konci zpuchřelá a nefičí to kolem ní. To pak dělá taky hrozný věci... -
« Re: stará nafta
No já jezdím na benzín (od novýho roku možná ten dřevoplyn :-)), tohle je záležitost mojí ženy, která furt něco stěhuje (dítě, psa, kočárek, různý vybavení domácnosti) na chatu, k rodičům, domů....(takovej nekonečnej koloběh věcí) a bůh ví proč na to chce diesela, prej se jí s naftou líp jezdí... Mě se s tím jezdí blbě, protože to 1. nejede, 2. divně se to kymácí v zatáčkách, 3.není to automat :-)))) ale to jsem se nějak rozepsal trochu mimo, sorry.
Jinak na vstrikovani Bosh je urcite dobrej Bosh servis v Autocentru Dojacek (sef a dlouholetej dieselovej specialista = p. Sedivy).