Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Okolo startování
Fija> Druhe, samozrejme, jsem uz skoro duchodce. Ja taky nemam problem s kocarkem u sveho auta, ale ted resim maminu, ta ho vozi porad. Jinak nad Fabii HTP bych pribrzdil, to auto je fakt tezky a nepojede to. Parkrat jsem jel s Fabii Kombi 1.4/50kW a je to cire zoufalstvi, ten trivalec bude jeste horsi. Nehodlam tady propagovat Hyudai, nevim o nem skoro nic, ale ten Getz je pekne (i uvnitr) auticko za par korun. Trochu jsem ho okoukl, fakt celkem prijemne prekvapeni. -
« Re: Okolo startování
davidz> to mas prvni ci druhe dite ? My uz budem 4 ... ale s Octavii nemam problem s kocarkem ;-)
Manzelka zase nechce 'velkou kravu jako Octavia", tak co s ni mam delat ? :-) No a odpocet DPH se pro soukrome osoby neda pouzit ... Vim, ze je Fabia draha, ale zene staci MPI (nebo ted HTP) a to se da za cca 320 poridit... -
« Re: Okolo startování
Je to sice off-topic tohoto fora, ale snad nam to ostatni odpusti. Me uz se mezitim rodina rozrostla, mam osmimesicni holku. O Fabii jsem taky uvazoval, ale je neskutecne draha. Matrix obnasi 1.6/76kW, klima, okna+zrcatka v elektrice, ABS+EBD, 4 airbagy + predpinace pasu, mlhovky, 4 repro a tonovana skla, to vse za 420 tisic. Jako M1 s odpoctem DPH neco pres 360 tisic. S podobne vybavenou Fabii Combi (do kratke se nevejde kocarek) Comfort 1.4/74kW jsem se dostal na pul milionu!!! Nejsem tak bohatej, abych si mohl dovolit skodovku :-((( -
« Re: Okolo startování
mi se Mazda6 libi moc a moc, proti 626ce. Nicmene je drobet draha :-(
Pro manzelku taky hledam, ale zene se libi Fabia (delala v ni autoskolu), tak to vypada na ni, aktualne nejspis na trivalec. Ovsem ted mame jiny starosti 9rodina se bude rozrustat), takze to minimalne o rok odkladame a pak uz se treba bude zene libit zase neco jinyho :-) -
« Re: Okolo startování
Tak asi nic nebude. Mazda zacala davat do sestky nove Common Rail turbodiesely, takze asi moje stara herka nebude nikoho zajimat. Mimochodem, jak se Ti libi Mazda 6? Mne moc, ale Premacy je OK. Potrebuju auto pro manzelku (Felicia uz dosluhuje), vypada to na Hyundai Matrix. -
« Re: Okolo startování
Čau Fija & spol. Asi rok jsem tady nebyl, co je tu nového? Už má někdo čip na tu moji DiTD? Zatím má pořád jenom původních 66 kW, ale musím říct, že do současných 76 tisíc najetých žádný problém. Co mě naprosto šokuje je spotřeba oleje, která v podstatě neexistuje. Za těch 15 tis. km mezi výměnami na měrce neubude prakticky nic. -
« Re: Okolo startování
No koupil jsem Volvo 340 1,6D...když jsem s tim jel na chalupu, tak jsem zase zavzpomínal na starý dieselový časy s Fiatem...kopec nekopec na 5. 90km/h. Fakt jsem koukal jako vyoranej krtek, ze 40kW dieselová 1,6 umí takhle frčet. Ale to mě největší překvapení teprve čekalo. Když jsem se vracel zkusil jsem to trochu vytočit na tu 5ku a ono se to rozvášnilo docela hezky na 150:o) Z takovýho subjektivního dojmu se mi zdá, že Favoritu s plynem to docela solidně ujede:o) Teď jenom čekám na jaro a budu tam dávat bionaftu. Zatim se mi nechce nic řekněme ne riskovat ale pokoušet... -
« Okolo startování
Čauky lidi, včera jsem si koupil 1,6D autíko a chtěl bych se zeptat na nějakej tip jak startovat...
Správně a určitě. Mají diesely taky něco jako sytič a je to podmínkou aby to měli? Kdysi jsme měli Ritmo 1,7D a to mělo (taťka tomu říkal) cucák:o) Dneska ráno když jsem startoval tak to napoprvé zdechlo asi po 5 sekundách. Po druhé už to docela šlo, jenom jsem trošičku přidal plyn. Bojim se když to udělalo tohle aby to startovalo třeba při -20°C? Zatim díky za rady...jinak jsem vcera nalil ÖMW Alpine diesel. Snad to bude v pohodě:o) -
« Re: zimni nafta u OMV
U Maxi DOTu (velky multifunkcni display v panelu pristroju) na Octavce MR2002 byla pri stani spotreba v L/100km! Asi nekdo zapomnel upravit firmware.
Jeste jsem cetl domnenku, ze v L/100km ukazuji pri stani (v klasickem multifunkcnim ukazateli, u toho maxi dot dojezd byl) ty modely, ktere neumeji zobrazit dojezd, nevim, co na tom je pravdy. -
« Re: Kontrola
Kassl je docela dobrej, ale bohuzel nedela nic vetsiho, dokonce uz ani vymenu tesneni pod hlavou. Minule mne s tim poslal do AuToman a ti to pekne zmasili. Dali mi auto s prasklym kolinkem za turbem (nasledek demontaze a stari), cehoz jsem si ja amater vsiml po par set metrech (sycelo to a melo mensi vykon). To ze praskne kolinko se muze stat, ale ze ho tam daji a dokonci montaz (kolinko je u Tempry 1.9TD dost spatne pristupny) a auto predaji zakaznikovi, to je pekna cunarna. No, ale nemel jsem chut se s nima soudit o par tisic, tak jsem to nechal opravit v MBM Dobrejovice, kteri se specializuji na Fiaty.
Jinak na vstrikovani Bosh je urcite dobrej Bosh servis v Autocentru Dojacek (sef a dlouholetej dieselovej specialista = p. Sedivy). -
"-- skrytý --" 10.01.03 12:33
« Re: Kontrola
Já myslím, že jo. Pár známých je s ním spokojeno, od jednoho člověka jsem slyšlel, že má známého, co s ním spokojen nebyl... znáš to.
Já už mám od něj dvě auta - změření tlaků, výměna trysek a seřízení, cca 2.800,- (Peugeot 1,9D), vždy jsem byl při tom (moje objednávka byla - změřit tlaky, a pak se uvidí :)))). -
« Re: zimni nafta u OMV
Ajvn, Pavel> spotreba v l/h naskakuje, kdyz je rychlost nizsi nez X (cca 20km/h). A to u Fabii, Octavii s novejsim provedenim multifunkcniho pristroje (MR 2001 a novejsi ?) a pravdepodobne i u ostatnich koncernovych vozu, ktere maji stejny multifunkcni ukazatel. -
« Re: zimni nafta u OMV
pavel 2830> mam obycejnou Octavii TDI a co pises samozrejme vim. Pri jizde z kopce, kdy se i se zarazenou rychlosti udrzuje stala rychlost (nebo kdy roste) je vyhodnejsi jet se zarazenou rychlosti.
Pri jizde z mirnejsiho kopce, kdy je rychlost stala na volnobeh (a pri zarazene rychlosti, treba petce, by klesala) je vyhodnejsi jet na ten volnobeh. Ver mi, mam veci kolem spotreby a jizdy s co nejnizsi spotrebou dost vychytany ... -
"-- skrytý --" 13.12.02 15:35
« Re: zimni nafta u OMV
Pavel: Docela jsi me udivil, ze nektere vozy ukazuji spotrebu na cas, na hodiny?? To jsou ktere? VW?? Nicmene trochu Te doplnim, protoze jsou vozy, ktere pri jizde na neutral mivaji spotrebu ne 1l/100km, ale i 0.6-7l/100km. Zaroven neni pravidlo, ze pouze jeden zpusob je ekonomictejsi nez druhy. Zalezi na sklonu kopce, na tom, co nasleduje za sjezdem, jestli nutnost brzdit nebo jet dal. Znam radu kopcu, kde diky vyrazne delsimu dojezdu pri neutralu usetris v absolutnich cislech oproti jizde se zarazenym kvaltem .. ale jsou presne tak i opacne fungujici klesani.
Co se bezpecnosti tyka u predohrabu, jde-li o zvladani smyku v zatacce, je spis vyhodou zarazeny kvalt, zatimco pri smyku na rovnem useku je lepsi vyslapla spojka (tzn. jakoby neutral).