Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Startování
Common Rail je technologie jedna, PD je technologie druhá. Každá má své pro a proti. CR sice nemá takové výkony, ale zase je tižší a výkon je rozvržen přes větší spektrum otáček. PD dosahuje vyšších výkonů, ale je podstatně hlučnější a výkon je v nižším spektru otáček. Proto se technologie PD nedává do luxusní automobilů (vlastně ho používá jen VW do levnějších modelů v koncernu) Ostatní výrobci používají CR a je jedno jestli se jmenuje HDi, CDI, CRD, TDCi atd... nicméně CR je jen technologie sdružených vstřikovačů (kolejnice) samotné konstrukční řešení motoru je pak na výrobci. -
« Re: Startování
V současnosti je přímé vstřikování paliva o vysokém tlaku do spalovacího prostoru nejlepším řešením, které vyhovuje požadavkům kladeným na vznětové motory. To platí jak z hlediska výkonu, spotřeby paliva a pohodlí jízdy, tak i z hlediska plnění přísných emisních předpisů.
První okamžitá výhoda technologií použitých u motorů HDi jsou výrazně zlepšené jízdní vlastnosti a celkový jízdní komfort. Výsledkem práce konstruktérů je navíc mnohem lepší průběh točivého momentu a podstatné snížení hluku a vibrací. Systém Common rail zajišťuje velmi jemné rozprášení paliva, což umožňuje rychlou přípravu směsi o správném poměru a její následné dokonalejší hoření. Systém přinesl snížení spotřeby paliva o 20 % oproti předcházející generaci naftových motorů a z hlediska ohleduplnosti k životnímu prostředí patří k nejčistším ve své kategorii.
Motory HDi představují dokonalou syntézu vlastností zážehových motorů (malé vibrace, nízká hladina hluku, vysoký výkon) a vznětových motorů (nízká spotřeba, lepší průběh točivého momentu při nižších otáčkách). Zdroj: Peugeot.cz
Dřívější vstřikování do komůrek...to je "Holej Diesel"
Common Rail (vstřikování přímo do válce?)..."u Peugeotu HDi","Mercedes Common rail","a asi se pletu ale nepojmenovala to Škoda PD?"to už fakt nevim takže mě kdyžtak omluvte a opravte :o) -
« Elektronicky řízený systém žhavení vznětových motorů
Nevím jestli to skočí tam kam jsem myslel,tak raději postup jak danou informaci najít a je tam i spousta dalšího... Takže: [odkaz] zvolte nějakého prodejce a pak klikněte v horní nabídce "z tisku" a dále už najdete informace o Revoluci ve žhavení a dále pak o Elektronickém řízení systému žhavení vznětových motorů. Čekám na názory atd.. Vyplatí se?? Dá se dát i na starší auta? -
« Re: Startování
No pocit úplně super...na takový autíčko 1.4 a ještě k tomu HDi bohatě stačí. S Volvem když přejedu příčnou nerovnost a říkám si jak skvěle to podvozek utlumil...206 bych vynásobil 2x a byl bych na jejích vlastnostech:o) Úplně super...navíc jsme startovali úplně studený motor a ani když jsem nastražil ucho tak bych to mým amatérským sluchem nepoznal že to neni benzín:o) Na zadních sedačkách (187cm) jsem moc pohodlí už neužil...ale jinak skvělý autíčko s nádhernym vzhledem. Moje slečna po něm taky pořád pokukuje...
Ale docela dlouho rozmrazuje zamlžený okýnka...;o) Ale to už jsem možná zhýčkanej Volvem u kterýho ani nepotřebuju pouštět rozmrazování zadního...:o))) -
« Re: Startování
No u mě to pak vypadá že když ráno nastartuju a trochu ohřeju, tak dejme tomu v 1,5 - 2 hodinových intervalech můžu startovat bez žhavení...samozřejmě když hned po startu nevypnu a nejdu pryč:o) A můžu taky začít startovat v pohodě třeba v půlce žhavení? Když kontrolka normálně zhasne jakmile se převalí startér...? Tak se vlastně nic neničí a když to chytne bez problémů ne? Jinak jsem včera jel 206 1,4HDi...na palubnim počítači ukazovala -9°C a žhavila...cirka 1,5 sekundy:o) Pak bez problémů...:o) Vývoj jde kupředu. -
« Re: Startování
No já jsem myslel že čím jsou horší žhavící svíčky tak tím déle to žhaví a u starších aut (zkušenost F.Ritmo 1.7D a Volvo 340 1.6D) to platí dvojnásob:o) Ranní žhavení se blíží 10 sekundám ale na druhou stranu pravdou je že když je motor teplý, tak se doba žhavení podstatně zkrátí třeba na 3-4 sekundy. Ale zajisté to také nebude jenom svíčkama ale i konstrukcí relé které žhavení ovládá... -
"-- skrytý --" 17.02.03 09:14
« Re: Startování
Není to špatně. Pokud ti ohřátý motor chytne bez žhavení na první převalení, tak takhle klidně startuj. Mně takhle taky jedno z aut chodí - a zrovna to horší - ohřáté se nemusí žhavit, a to ani třeba po hodině, prostě chytne rovnou. Kdežto tu novější mrchu musím žhavit vždycky... Nevím, na čem to záleží, ale hlavu bych si s tím nedělal. -
« Startování
Čauky lidi. Chtěl bych se zeptat, po přečtení jednoho příspěvku níže, jak je tedy s dieselovým motorem možno startovat? Já třeba když mám ohřátý motor tak nežhavým vůbec a rovnou otočím klíčkem...stejně to naskočí tak jako tak na první převalení startéru, takže v tom žádný rozdíl není. Je to špatně? Poradíte někdo? Předem díky... -
« Re: to oddie a spol.
Nevěřím, že Huf ten motor sežene - legálně, jestli jo, tak to nemůže zaplatit... Na druhou stranu ale je známá věc, že Tdi motorů je hodně a nikdo to nekupuje, ty motory říkaj vrakovištáci se prostě neserou. Za to o starý 1,9D a TD je rvačka. Dokonce jsem slyšel (pro zajímavost), že si někdo Tdi předělal na staro, dal tam čerpadlo z nějakýho starýho Forda, turbo taky nějaký starý a drandí s tím... -
« Re: to oddie a spol.
Huf> IC budes potrebovat jiny, ne ? Nebo ti bude pro upravu toho motoru stacit ten standardni (byt je vetsi nez u mene vykonnych TDIcek) ? Fabia by s tim mohla opravdu "litat" .... mozna litat i bez uvozovek (nevim, nakolik je podvozek Fabky odolny vztlaku pri realnych rychlostech 200+, byt mas podvozek upravovany :-) A nebylo by v tom pripade dobre dat i vetsi kotouce a lepsi trmeny ? -
"-- skrytý --" 13.02.03 11:30
« Re: to oddie a spol.
Ad motor - to ti neporadím, o VW jsem se nikdy nezajímal. Zkus se podívat do Annonce, co se najde v bouračkách a dílech - ale předpokládám pěknou (resp. nepěknou) pálku. Osobně doporučuju se na podobné přestavby a úpravy vyprdnout a pořídit si celé jiné auto.
Ad mail: atcc@seznam.cz -
« to oddie a spol.
Myslíte, že je možné u nás sehnat zánovní motor TDI PD 150PS (ARL)? To včetně všeho, co s ním souvisí (spojka, převodovka, elektrika, ŘJ, IC...) . V Praze a okolí by mohla být situace jiná, než u nás na východě. Nechci využít své nekalé známosti. To by se mi mohlo vymstít. Potřebuju ho minimálně pololegálně (lépe však celolegálně) :o) -
« Taky jsem skoro nenastartoval...
Ale ne kvůli autu. Ráno jsem ještě ospalý (chtěl jsem si jen zatopit a za pár minut se vrátit) nasedl a bezmyšlenkovitě jsem asi po necelé sekundě od vsunutí klíčkem otočil. Nevím, co to do mně vjelo :o)))
Fakt je, že se startér točil místo standardní 1s asi 3s. Pak to zahudrovalo a motor se rozjel. Příště už zase budu žhavit. Bylo mi ho líto :o(
Bylo -14 st.C. -
« Škoda že je 13° pod... :o)
Čauky lidi...tak jsem dneska nenastartoval svoje stařičké Volvo. Jistě si tady Duch docela smlsne...takže bych ho chtěl upozornit že na vině není dieselový motor ale baterka která se pomalu ale jiste poroučí do věčných lovišť:o( No do jara vydrží, přes léto bude v poho a na další zimu koupím stejně novou větší:o) Má najeto tachometrových 323000 a pořád úplně bez problémů. Olej na který se chystám měnil předchozí majitel ve 280000 a pak se na to nějak vyflajznul ale jestli nedolejval tak to spapalo přesně do půlky...zlatý auto:o) Benzínová Regata ve 200000 brala skoro litr na 1000:o) -
« to Duch uklízečky
Holící strojek Braun taky jistě plní tyto emisní limity s rezervou. Důvod, proč bych s nim chtěl jezdit po silnici to ale není a tak je tomu i v případě 1.2 HTP :o)
Pozn.: Nejsem odpůrcem ekologizace motorových vozidel. Jen si myslím, že mít E3 stačí. Problém není v nových vozech. -
« Re: Okolo startování
Výroky jako "nepojede to" je třeba trochu upřesnit, 1,2 jede jako normální 1,4 44kW, jeli jsme v tom 3 dospělí, a v poho. Normálně jezdím v 1.8T. Ano, nepojede to jako střela ale normálnímu uživateli (který jede nakrátko z A do B) to je zlaté. Adrenalinovému frajerovi to asi nepojede dostatečně.
CR ma taky dost vysoke vykony (napr. BMW 2.0d 110kW).
Cesky termin "sdruzene vstrikovane" se nepouziva pro CR, ale pro PD.
No a vlastne jeste treti poznamka - ve vyctu CR motoru, jsi opomnel JTD, coz neni moc koser, protoze Alfa/Fiat tenhle system privedli k zivotu (spolu s Magneti Marelli a Boshem). Ostatni prisli az po nich (2. MB CDI, 3. PSA HDI, ...).