Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.03  17:02

    « Re: Technická vsuvka

    joe_st: Nějak si to setkání s Golfem docela dokážu představit. Naše rozdílová rychlost bude necelých 20 km, po dálnici se totiž jezdí jedním směrem. Auta jako F355 opravdu nejsou od toho, abys hledal tempomat k zašpérování svojí kloboukovní stodesetikilometrové rychlosti. To, že se vůbec dělají, je dobrá věc a moralisté na tom nic nezmění.


    Po zimě ty silnice vypadaj, jen co je pravda. To jsou fakt díry, jen přijít o nápravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.03  12:41

    « Re: Technická vsuvka

    jeste k te bezpecnosti...ano moderni auta te ochrani, 6 pytlu dneska neni nic nenormalniho....ale myslis ze ma airbag ten 10 let stary Golf co si to v pohode frci 130 a nedej boze se s nim ty se 6 airbagy potkas? ..... neni to trochu sobecky? think again
    jo a treba nekdo vymysli noveho dalnicniho delnika co bude mit airbag ve veste aby kdyz ho ve 120 neberes mohl jeste treba opravit nejakou tu douru po zime...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.03  12:35

    « Re: Technická vsuvka

    to rbaron: ano kazde auto je jine, jenom kdo v cem jezdi, mam dve japonska auta, ani pro jedno neni problem jet 200, tak nejsem priklad ziguli. nikdy jsem nerekl, ze jsem rychl. limit neprekrocil, ale nejezdim bezne po dalnici 150 a mimo obec 120...ty se k tomu priznavas, a pokud by jsi mel F555 tak potom mas vykon, brzdy i bezpecnost pro to aby jsi mohl jezdi po dalnici treba 240....a je to stejny, jestli mas Passata, Medveda nebo BMW a jezdis 180. To neni o tom co mas pod brzdovym nebo plynovym pedalem, a nebo jestli mas dvojity lichobeznikovy zaves nebo pricne listove pero na predni naprave. a ono to ze si sedis v novem aute a ani nevnimas to ze se hrnes po silnici 150 je moooc zradny. 150 je porad 150....

    btw: mam radost, ze jsi se nad tim zamyslel, a odepsal jsi na predchazejici prispevek, to byl muj umysl. dik Joe
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.03  07:08

    « Re: Technická vsuvka

    joe_st: Vzhledem k autům, se kterými jezdím, jsou dané rychlosti optimální v poměru doba jízdy / bezpečnost. Ono je asi něco jiného jezdit takto s vyklepaným Žiguli nebo podstatně novějším autem s naprosto nesrovnatelným podvozkem a brzdami. Nebezpečnost takového auta je při 180 km/h stejná jako nebezpečnost toho Žiguli při 120 km/h, přesto je Žiguli posvěceno a když jede 130 km/h, je vše pořádku. Asi jsi zřejmě jsi nikdy v životě ani jednou nepřekročil povolenou rychlost, jestliže ano, s tím moralizováním okamžitě přestaň, neboť si to jednoduše nemůžeš dovolit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.03  23:02

    « to rbaron

    wake up dead man....wake up
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.03  23:01

    « Re: Technická vsuvka

    to ace2: taky me prekvapilo, ze vetsi us auta moc neberou... 3.5L Oldsmobil jel tak lehce za 8 l/100km...

    to rbaron: o tech rychlostech: proc myslis, ze v nemecku je na 1 mil obyvatel 83 mrtvych pri dop. nehodach a v CR je to 131? .... protoze tu jezdi lidi jako jsi ty. bez respektu k tomu, ze se ma jezdit 130 ne dalnici, 90 normalne a pade v obci, jak sam rikas, 150 pro tebe na dalnici nic neni a 120 mimo obec je taky ok, aby jsi nam za tim volantem neusnul, bacha na to. nerikam, ze zavinis prave ty nejakou vaznou nehodu, ale vsad se, ze pokud by na dalnici nebylo blaznu leticich 180 a vedle tahnoucich se Aviatiku zhruba 80-90km/h tak mame podobna cisla jako ti nemci. ale pro nekoho nejakych 500 mrtvych za rok nic neni....asi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.03  18:32

    « Re: Technická vsuvka

    ace2: Jasně. Na jejich dálnici se jezdí 110, u nás je standardem spíše 140-150 km/h, těch 110-120 se jezdí po obyčejných silnicích, taková je realita a já bych třeba jinak usnul. A těch 13.8 litru ve městě tomu taky k průměru 10 moc nepomůže, když se bude jezdit půl napůl město a venek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.03  06:13

    « Re: Technická vsuvka

    Nesmysl. Konktrétně Town Car když už jsem s tím začal. Dálnice 9.4 Litrů/100, město 13.8 litru/100 čerpám z vládních stránek speciálně určené na spotřebu paliva www.fueleconomy.gov
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  19:24

    « Re: Technická vsuvka

    to ace2: Jo, ale to tak na občasné výlety do Chorvatska a po českých zemích, ne při běžném mixu město/okresky/dálnice. Město těmhle autům tu spotřebu prostě dost posírá a neuděláme s tím nic, víš přece, že mám velký objemy rád :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  14:47

    « Re: Technická vsuvka

    Máš pravdu. Ford má teď novej 6.0 diesel. Dává se i do Excursionu. Za takovej diesel bych se asi nestyděl :-) No V8 5.0 pod deset litrů ? Tak třeba jeden z největších sedanů. Lincoln Town Car má spotřebu menší než si kdo z majitelů rejže myslí :)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  13:56

    « Re: Technická vsuvka

    Už do F-250 se dává diesel, konkrétně nějakej šestilitr. Kámoš v Lousianě ho má, dal za něj někdy před rokem asi 19 tisíc babek. Za ty prachy, ceny paliva a při absenci problémů s parkováním v USA bych do toho klidně taky šel. Každopádně bych rád viděl, ve kterém autě (s automatem, of course) pojede V8 5.0 pod 10 litrů. V pick-upu velikosti F-150 asi těžko. Navíc automat v průměrném americkém autě není žádnej zázrak techniky, je to normální spotřebák 4-kvalt, kterej rozhodně spotřebu nesníží. S pár autama jsem tam jezdil. Mám Ameriku dost rád, spousta věcí mi tam vyhovuje, ale jejich přístup k životnímu prostředí není zrovna to, na co by mohli být a také byli pyšní. Mám pocit, že produkují asi čtvrtinu světových emisí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  13:16

    « Re: Technická vsuvka

    ace2: ano, presne tak, nevedel som si spomenut na nazvy. Nedavno mi do posty hodili susedia od naproti - dealer Fordu a Mazdy - reklamne letaky a Mazda Tribute = europsky Ford Maverick a Mazda B2000 (taky stredny picku-up) zodpoveda nejakemu Fordu (to meno si uz fakt nespomeniem...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  12:12

    « Re: Technická vsuvka

    "teraz nejake terenne a uzitkove vozy" je Mazda Tribute alias Ford Escape, btw v interieru 100% Ford.

    No jasně ve státech jezdí velké pick-upy (jen ty největší 350, 3500 atd) vskutku na diesel ovšem menší 2500 a 1500 (ekvivalent 250 a 150) jsou benzíny. Pokud budeme srovnávat spotřebu amerického auto s evropským zjistíme že spořebu mají nižžší jejich 5.0 V8 umí jezdít pod 10 litrů, což evropský auto dost těžko že jo.. No a co k dieselům, ty jejich splňují i poslední ULEV proti ní je Euro4 ropák. No a 320 CDI se nesmí prodávat ve 4 státech to u nás je jako dobrej motor od MB.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  11:27

    « Re: Technická vsuvka

    Duch: nie, Mazda si NASTASTIE v niektorych veciach zachovava uplnu samostatnost (nie ako isty nemenovany koncern). Iba niektore modely su spolocne, napr. donedavna 121/Fiesta, teraz nejake terenne a uzitkove vozy. Inak po motorovej a (myslim ze) ani po podvozkovej stranke nema napr. M6 s Mondeom spolocne nic. TDCi a MZR-CD su uplne ine motory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  11:17

    « Re: Technická vsuvka

    Ano Mazda jako téměř jedinný výrobce plní u některých verzí dieselových aut Euro4. Je to taková výjimka z pravidla. Mimochodem myslel jsem že diesely Mazdy jsou společné s Fordem, ale asi ne, protože TDCi se zmůže jen na Euro3. A nebo je motor stejný a Mondeo je horší (větší, těžší, méně aerodynamické) auto?................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  10:13

    « Re: Technická vsuvka

    No nieco na tom bolo (moja Mazda z 98 plni len Euro 2), ale casy sa menia: preco nove common raily od Mazdy plnia uz Euro4???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  10:12

    « Re: Technická vsuvka

    dabel - "relativně čistý" a že japonci nevynikají je pravda. Většinou plní jen Euro3 a to až ve chvíli, kdy jim to zákon nařídí. Zatímco evropské automobilky se dívají více dopředu a řada z nich plní Euro4 s pětiletým předstihem..............................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  10:05

    « Re: Technická vsuvka

    Zhmotnenec: v Tokiu cisty vzduch? Mam svoje pochybnosti... A poznamka o japonskych autach, ktore "emisemi zrovna nevynikají"... k tomu len jedno, odkedy si sa zhmotnil, je to s Tebou este horsie...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  09:58

    « Re: Technická vsuvka

    Byli jste někdy v Tokiu? Já ne. Ale ti co tam byli tvrdí, že je tam relativně čistý vzduch. Čím myslíte, že to je, když japonské vozy emisemi zrovna nevynikají a evropské normy plní s odřenýma ušima? ANO správně - jezdí tam jen minimum dieselů.................................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  17:15

    « Re: Technická vsuvka

    Chachá, tady to fakt žije. Zvláště ten zhmotnělý puch to pěkně roztáčí. Mimochodem, Einsteine, málokdy přepínám na vnitřní oběh za nějakým TDi, HDi a podobně, ale téměř vždy za Škoda 1xx a podobnými skvělostmi, kterými se to tady stále hemží. Co se týče Ameriky, na co si myslíš že tam jezdí všechny náklaďáky? Na benzín ne. Spousta pickupů a podobných větších (na naše poměry) aut má taky turbodiesely. S tou ekologií je to fakt pouze do té míry, že už dávno nepoužívají olovo a limity jsou přísný, nicméně vzhledem ke spotřebě průměrného auta v Americe to v konečném výsledku nebude tak slavný. Jó, kdyby mě benzín vyšel na 12 kaček litr a bral jsem tři, čtyři tisíce dolarů, tak by mi byla spotřeba taky ukradená.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  16:22

    « Re: Startování

    to prilis dlouhe slovo byl smich ... a slovo "Kdyz".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  08:13

    « Re: Startování

    to fija: Kdyby si tam člověk dal ty otvory na mince, třeba by mu je tam někdo házel a aspoň by bylo na ropu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  06:49

    « Re: Startování

    ace2 2920> skoro. S tim 2x vejfukem ses trefil - ty dolu zahnuty dve trubky z koncoveho tlumice maji vsecky Octavie TDI by default :-). S otvorama pro mince jsi mne dostal, az mne boli branice :-) Kdyz diody, tak modry v pristrojovce, cerveny pod prahama a blikajici stroboskopy misto parkovacek !!! :-))))))))))))))))))))))))))))))))
    Kdyz subwoofer, tak na strese, at to je slyset :-)))))) Akorat malokdo s tak vybavenym autem jezdi 50 ve meste, 80 po okreskach a 100 po dalnici jako ja :-) No, jak rikam - "skoro" ses trefil :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  14:36

    « Re: Startování

    Ale ale... Silná slova majitele diety? ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  14:32

    « Re: Startování

    Fiju se dvěma vejfukama, neonama, diodama, subwooferem a těma všema dalšíma sračkama :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  14:28

    « Re: Technická vsuvka

    no tak to já bych zase nezaujatě řekl, že když se diesel dobře vymyslí tak jako u Peugeota tak nesmrdí ani nekouří. Jejich FAP filtr je moc zajímavá vecička, jednou za čas si prostě kontrolovaně zažehne a spalí saze, tedy nikdy se u HDi motorů nekoná černý obláček sazí jako u jistého německého lidového koncernu. Nicméně než vymejšlet extrémně drahé a ještě složitější motory, které jsou akorát méně spolehlivé, tak bych ty prachy dával do vývoje opravdu ekologických motorů na bázi hybridních pohonů a později asi do nejslibnější technologie vodíkových článků,což je i pro ekonomiky světa přijatelný způsob, protože to půjde poměrně snadno velmi dobře zdanit kdežto auto na stlačený vzduch asi velmi obtížně :-) i když Špidla...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  14:05

    « Re: Technická vsuvka

    Diesely jsou prostě smrduté, zdejší fijové, Vlamiové jim podobní to nezmění, i kdyby se třeba stavěli na hlavu...................... Amerika je mnohem dál - viz. program na podporu rozvoje palivových článků atd... Evropa se bude tak dlouho opájet 6ti litrovou spotřebou TDi, až bude totálně zatuchlá dieslovými smrady. Díky nesmyslné daňové politice většiny zemí je nyní téměř každé druhé osobní auto diesel a tím pádem je, i přes obecně stále se zlepšující ekologickou úroveň automobilů, smradu stále více a více.......................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  13:56

    « Re: Startování

    Moment co jsi viděl, nějak jsem mimo souvislosti :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  13:51

    « Re: Startování

    to Ace2: Jo, to bude nabeton on, viděl jsem ho :o))
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  13:11

    « Technická vsuvka

    Jenom taková poznámka k diesel motorům. Mercedes se rozhodl nabízet své turbodieselové modely i v USA. Rozhodnutí padlo na model E-klasse s motorizací 320 CDI. Ovšem jak asi víte USA má mnohem přísnější limity pro emise než Evropa. Takže Mercedes najednou zjistil, že jeho výtečné CDI motory se nesmějí díky emisním limitům prodával v 5 státech unie. Kdyby to byla jenom Californie s jejíma ULEV normama tak se to dá pochopit, tak se minulej rok prodalo rekordních 80 tis hybridních/elektrických aut a číslo porostou exponencionálně příštích letech. Nicméně to že to neprošlo v dalších 4 je docela zajímavá informace. Mercedes sice tvrdí, že do roku 2007 se mu snad povede tuto drobnost vyřešit, nicméně jsou připravený další limity pro snižování škodlivin. Jo ani amící co se týče ekologie nejsou pozadu jak si kde kdo myslí. Co se týče automobilismu tak jsou na tom zdaleka nejdále. Hlavní výrobci už mají připravený své nejpopulárnější modely v hybridních konfiguracích (GM již asi 12 modelů) a Ford je na tom podobně. Koncem roku se začně na trh dodávat Hybridní Escape (u nás znám jako Mazda Tribute). Před týdnem General Motors představilo svůj vlastní "elecrolyzer" což je zařízení na výrobu vodíku v domacích podmínkách (v garáži) vypadáto jako lednice a prostě to vyrábí za pomocí elektřiny a vody Vodík. Za 24 hodin to vyrobí tolik vodíků pro ujetí cca 400 km. Evropě se o tom jenom kecá a nic se nedělá. BMW a MB sice mají své laboratorní auta co jezdí, ale sériová výroba v nedohlednu (nic je k tomu nenutí) projekty na čerpací stanice taky v Evropě čirá utopie... :-( (v Japonsku již existujou)



    No nic to jsem ty turbodiesely vzal hodně obšírně :)))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  12:56

    « Re: Startování

    Fija: A Ty jsi jako co zač ? TDi 2x výfuk, otvory pro mince náhodně rozmístěné po autě, modrý diody a zelený parkovačky a jezdíš kolem zastávek s puštěnou skladbou subwoofer test od Chemical Brothers ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  12:54

    « Re: Startování

    TomCat: Jo mi říkej. Sem si jel Saxem (1.1, R4) v neděli v poledne po průmyslové, měl jsem radost, že nikdo nikde tak jsem si "sportovně" řadil a měl jsem prostě takovou tu zdravou radost. Nicméně policajt byl už mírně nasranej když mi dával 2000 pokutu a ještě měl kecy proč jsem ho chtěl přeject.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  12:32

    « Re: Startování

    ace2> tak tos nevidel nas s tomcatem :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  10:56

    « Re: Startování

    No, asi je pravda, že TDI závodníků je tu habaděj, já jsem vycházel ze svýho vlastního pocitu. Z nafťáku mám pocit spíš toho Jardy se Zetorem, než pohodovýho řidiče sporťáku. Onehdy jsem jel s hondičkou 1,4 90 PS, to byla radost ze svezení a člověk to měl tendenci vytáčet a jet pro radost bez ohledu na to, že by ho taždý slušný TDI do kopce po dálnici předjhelo s prstem v nose.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  08:41

    « Re: Startování

    Ano, Jezdí zpravidla jako čuňata a smrdí jako diesely (nic jiného tak hnusně nesmrdí). Čuňatům se omlouvám..............................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  05:29

    « Re: Startování

    ace2> tak tos jeste nevidel mne :-))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.02.03  22:54

    « Re: Startování

    Hmm no jestli z našich silnicích máš ten pocit... každou chvili se někde ukáže nadšenec s TDI Oktávkou nebo Passtem, vyvalí se černý dým a jede co to diesel je dá. Dokonce i moderní 3.3 v Audi pěkně začoudí. No to je jedno. Prostě jezdí jak sportovci, leckterý má z auta x-mass-tree-tuning a to pak člověk neví jestli má brečet, nebo se smát :-( To poklidné přemístění poslední dobou vídávám jen u Jardy od vedle co jede Zetorem do hor kopat brambor :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.02.03  19:38

    « Re: Startování

    to ace2: Další výhodou uhláků je, že traktorovité chování tak nějak nevybízí k divočení. Auto s moderním dieselem má sice výkon i krouťák, v případě potřeby docela slušně zrychlí, ale taková ta radost, švih a lahodnej zvuk tomu chybí, takže se na to člověk radši vysere, jede klidně z bodu A do bodu B a kochá se tim, že jede za 5 litrů ropy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.02.03  16:40

    « Re: Startování

    Jo no jo no :-) já jsem nejmenoval všechny označení to byl jen jako příklad, že i přes různé označení je to identická technologie. BMW asi pravda vede s výkonem, ale tak to je taková ta výjimka potvrzující pravidlo. Jinak já dieselům nerozumím, nemám je rád a jedinou výhodu v nich spatřuji "jenom" tu spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.02.03  16:39

    « Re: Startování

    to ace2: Spíše místo kolejnice bych řekl společná vstřikovací lišta. U PD je potom vysokotlaké palivové čerpadlo na každém vstřikovači (Pumpe-Düse). Oproti dřívějším zvykům se tento systém objevil třeba i na novém V10 TDi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…