Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
ace: Tak jsi nám, chlapče, zase o kousek blíž. Vítám tě mezi spokojené občany :-) Jinak, ke tvýmu přestupku: Ten vodík, nebo Hydrogen, jak se tu prezentuje, by ti asi napsal, že to je naprosto v pořádku, jelikož tvůj vysokoobjemový motor při překročení povolené rychlosti produkuje přirozeně i více škodlivin do ovzduší a za to musíš, hochu, nějakou tu sankci strávit. Jó, spravedlnost musí bejt! :-))) Kdybych měl tvý úchylný choutky, tak bych požádal stát, aby mi koupil Smarta, že mám špatný svědomí už když otevřu vrata od garáže, natož pak když mě napadne, že bych strčil klíček do spínačky a, nedej bože, bych pomuslel na to, že s tím chromovaným vehementem potočím směrem dopředu!!! No neříkej, že by ti k tomu nedali ještě horský kolo, elektromobil a ekologickou příručku s rozpisem protestních akcí proti všem těm civilizačním zlořádům, to vše jako bezplatnej bonus! Státní rozpočet by to ani nezaznamenal. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
Hmm já bych ho pustil, protože jinak hrozí že trosky zasáhnou i mě :-( Holt párkrát musí člověk uhnout lidský blbosti jinak ho smete taky. A vůbec já si v autě pustím moje oblíbené "Dobytí severního pólu" a jsem spokojenej.
Z jiného soudku. Vyhlásil jsem válku státu. Prozřel jsme jak jsme každej z nás vojebávanej státem kde to jen jde. Na každým kroku musíme splnit přání státu a když ne dostenem to pěkne spočítané. Když však něco chceme my, tak dostaneme úplný *. Daně platím jak kterén a nikdy jsem za ně nic nedostal. Už * ude mě dostanou, už 14 dní chodím a přemýšlím jak ojebat stát abych mu to alespoň trochu vrátil. Žijeme vlastně ve virtuální kleci o 8 m3 a zní nesmíme ani prstíček vystrčit, už to vypadá že by se jedinec mohl odpoutat ze želez tak dostane ránu a zpět do klece. Musíme jít po proudu jak diskutuje estabilišment jakýkoliv náznak individualismu je potrestán. Jak jsem prozřel ? Dostal jsem pokutu za rychlou jízdu na rychlostí komunikaci v poledne v něděli kdy jsem na ní byl sám. Svině státní chytaj tam kde to mají nejjednoduší. Aby někdo z nich chytal kolem přechodů a škol to je ani náhodou nenapadne, zásadně tam kde to mají nejjednoduší a jak nejrychleji vyinkasovat peníze. Když budu potřeboval policajty já tak se dostavěj k čemukoliv za několik hodin a stejně mi nepomůžou. Už ode mě nikdy nic nedostanou, za své investice chci protislužby které se mi ovšem nedostávají. Vypovídám tedy smlouvu se státem o spolupráci a dělej si co chceš. Je to jenom * co si nechává velmi dobře platit a jenom předstírá že něco dělá. Až mi stát koupí plasmovou televizi místo jídelního lístku jako mají v Senátu tak přehodnotím své stanovistka. Ale já nikomu nebudu dávat 300 tis jenom aby si přečetl že guláš už není a že si má vzít rizoto. * zase jsem se rozčílil.
Teď mi poradte jak můžu jezdit bez technický ? Když jezdí tolik šrotů po silnici tak proč bych nemohl já s autem s vynikajícím technickým stavem a kvůli tomu platit za blbou známku a bejt buzerovanej zamindrákovaným technikem co čeká jenom na malou domů do vlastní kapsičky. Když mě snad zastaví nějaká hlídka (jako že už * stavět nebudu) tak mi seberou techničák, ovšem co když nebudu mít techničák u sebe respektivě jim ho nedám ? Co potom udělají ? Eventuálně jiné varianty jak se tomu ubránit ? Všude jenom platit a platit za úplný hovadiny jenom aby stát měl své prašule na hovadiny, jako ted ty registrační známky, úplná hovadina každej to ví a stejně musím zaplatit 200 kč. Grrr fakt jsem nasranej. Nejradši bych jim podpálil ten jejich sněm, ani ovládat mobily neuměj, ale rozkazovat to ano. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
Já bych řek, že se všechno zlepší, až všichni začneme přemýšlet hlavou. Dneska jsem jel z Prahy domů, přátelé, to opravdu nemá smysl. Když vidíte, čeho všeho jsou ty dementi schopný a navíc v noci, tak to už opravdu nemá cenu se s tím zbývat. V současné situaci vidím jako ideální jedině nějakou šílenou, obouchanou popelnici (lenin má na to speciální výraz) a pokud to jde, tak aktivně sbírat na sinici další šrámy. Ať je alespoň *. Jestliže mě někdo prasí do příkopu, protože je vedle mě v protisměru a proti němu si to hasí náklaďák, tak to fakt nelze považovat za nic jinýho, než opravdu výhradně jeho problém, který si musí vyřešit bez mojí spoluúčasti, maximálně snad že si slíznu z jeho kastle další vzorek metalízy na bok svý popelnice ještě těsně před tím, než ho ten kamion rozmázne na kaši. Projevovat ohleduplnost v případech, kdy vám byla právě naservírována zatracená porce bezohlednosti s naprosto jednoznačnými smrtelnými následky, to není na místě a já už toho opravdu přestávám být schopen. Nejhorší, když vám takový zubatou zavánějící divadýlko někdo předvede na 20 kilometrech dvakrát po sobě, protože se byl vychcat a tak jste se zase dostali před něj. Ne, to se už těžko komentuje. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
No jo no. Narozdíl od LPG se musí vodík držet v kapalném skupenství, tedy silně ochlazován. I kdyby tam byl ventil co by v případě nehody plyn bezpečně odpustil, protože při selhání chlazení plynu by došlo k výbuch, tedy si to alespoň myslím. Problém je v tom, když při takové nehodě bude mít někdo čumák zrovna nad tím ventilem... Tak bude mít hlavy kus ledové tříště. Nicméně pokud vodíkové články fungují jinak, tak jedině lépe a nechám si to vysvětlit. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
První automobilová nehoda byla již někdy v roce 1898 ??? tedy auta nikdy a rychlost minimální. Auto na vodík jezdí řekněmě 150 km/h a akceleraci mají srovnatelnout s průměrným automobilem (v ČR nadprůměrným) takže bourat se bude pořád dál. -
« Re: Technická vsuvka
Ziguliky a odpad kontra novy auta je jedna vec, druhou podstatne dulezitejsi veci je to, ze jsme a jeste dlouho budeme oproti nemcum atp. nevyjezdeny. Ono jsetlize jejich prum. probeh je 20kKm a nas 4,5kKm tak neni co resit. Neni to o tom, ze jedes svou pohodovou rychlosti 190 v spickovym bavoru (, MB,..dopln kazdy dle libosti), ale o to, ze strrejda nasadi klobouk vystrci fanouse ze stodoly teta hodi na klin 2 plata vajec, kouka po kraji uvidi zajice, saha na zadni sedacku pro brokovnici trosku mu to zahne a tobe bezpecny auto moc nepomuze, navic ti prisijou neprimerenou rychlost. Vez ze vim co mluvim, natocil jsem uz melouna, jsem mistrem CR v soutezich, ucil jsem v autoskole atd atd... -
« Re: Technická vsuvka
profe: pod to bych se i podepsal :-) .... to prirovnani k hudebnimu sluchu je dobry, neco na tom je....proste bud na to bunky jsou, nebo ne. v mem okoli je clovek, ktery ty bunky nema, najezdil km uz dost, ale jen kdyz ho vidis zacouvat 10m tak si rikas jak je mozny ze mu vubec dali papiry (o nekolika havariich, vcetne auta na strese a tramvaje zajety skoro k prednimu oknu nemluve) -
« Re: Technická vsuvka
joe: Nevíš za co? Vždyť tady si jen popisujeme svoje pohledy na věc a když je máme náhodou podobný, tak alespoň zjistíme, že to asi nebude nenormální přemýšlet tak, jak jsme to doposud dělali. RB určitě ví, že ho tu nekritizujeme, on jenom potřebuje ještě chvilku jezdit a všechno vyzkoušet. Základem je, aby to přežil. Fór je v tom, že nejde o ujetý kilometry, ale o dobu, po kterou má člověk možnost se účastnit silničního i jiného provozu. Takovej 20 letej floutek za volantem Scanie možná ujede za rok skoro to samý, co normální člověk za půl života, ale to zdaleka neznamená, že už je vyzrálej šofér. Za komoušů dostávali šoféři odznaky za ujetý km bez nehody. Jezdil jsem s jedním šoférem autobusu, kterýmu nad hlavou bimbala vlaječka 1,5 mil. km bez nehody. Problém byl v tom, že sice nehodu asi neměl, ale i přes ty kilometry se prostě jezdit nenaučil. Bylo to utrpení s ním jet blbejch 18 km, kam jsem dojížděl do práce. Samozřejmě jsou lidi, kterým ani 40 let řízení nepomůže k tomu, aby nebyli v provozu nebezpeční. To už je ale o přirozenejch předpokladech k činnostem, jakými je mimo jiný řízení auta. Je to podobný, jako s hudebním sluchem, pokud ho nemáš, tak to prostě poslouchat nepůjde ani za 100 let :-). -
« Re: Technická vsuvka
dik profe ;-)
posledni vec k tematu nehody: nebezpecny auto nedela absence ABS, airbagu, 180 koni pod kapotou, kotoucovych brzd s EBD... ale vzdycky ta soucastka mezi volantem a sedadlem sofera, respektive rozum teto soucastky.
rb: snazim se jezdit normalne, to je asi vsechno a ver mi, ze ridim rad a uzivam si to, ted se treba nemuzu dockat az sleze snih a budu moct vytahnout mx petku....to je o zazitcich z rizeni, ne o tom predjizdet pres plnou ve 130 se sevrenymi *nejen* zuby. -
« Re: Technická vsuvka
RB: Máš v tom trochu guláš. Myslíš, že ty mrtvoly mají opravdu na triku ty shnilý žigulíky? Já mám spíš pocit, že tomuto národu je úplně jedno v čem se zabíjí. Pocit, že jsme svobodní a ža si můžeme dělat co chceme se bohužel projevuje hlavně na silnicích, kde si každý urve pořádný kus toho práva na demokracii. To, že je na velkým omylu, mu nedojde vůbec, pokud má dost peněz a žaludek na určitej způsob napravování svý šoférský neschopnosti, nebo mu to dojde až před soudem za ublížení na zdraví s následkem smrti a nebo v nebi, kde už to je těm ostatním * platný. Ty fakt pouštíš někoho z vedlejší, když nikam nespěcháš? A neťuká si ten puštěnej občas na čelo? :-) Totiž mě připadá, že v Čechách jsou dvě skupiny lidí. Jedna zcela jednoduše předpisy ignoruje a druhá je dodržuje tak strašně bedlivě, že občas až experimentuje a rozdává svoji vstřícnost i tam, kde to není na místě, čímž ty předpisy vlastně ignoruje taky. Znám případy, kdy je vhodný někoho pustit z vedlejší, ale ne bezdůvodně a jen kvůli tomu, že nespěchám ;-) -
« Re: Technická vsuvka
joe_st: O tomhle úseku mi radši moc nepovídej, to se týče i Stráže, Lásenice a dál. Vždycky jsem rád, když tuhle partu kopečků s čtyřkilometrovými úseky s plnou čarou mám už za sebou. Nový cesty na Jarošov nad Nežárkou jsou proti tomu zase balzámem na motoristovu duši, do Pejru se taky nejede špatně, cesta je dost zajímavá a přitom slušně rychlá.
Jsi jako zaseklá deska a jestli máš mozek, tak dobře víš, že rychlost sama nikdy nebezpečí nedělá, pokud to teda není 300 km/h na silnici do Borovan. Mít své tempo je hodně důležitá věc, je blbý, když člověk, kterej je v autě zakecanej se spolujezdcem, jede 80 jenom proto, že ho řízení v tu chvíli vůbec nezajímá a když ho začneš předjíždět, probudíš ho z letargie a on si začne dokazovat, že na to taky má.
Ještě k tý otázce proč máme větší počet mrtvejch za rok? No, jednoduše proto, že většinou jezdíme v těch žiguli a odpadu, kterej Němci a ostatní západ vyhodí a daleko snáz v nich zabijeme sebe i ostatní. Rozdíly stáří aut u nás a stáří aut v Německu například v současné době přesně jako žiletkou rozděluje dobu, odkdy už byly v autech věci jako ABS a airbagy samozřejmostí a kdy ještě nebyly. Pak se tomu nelze divit. Další hovadinou je mediální kampaň na podporu chodců skákajících na přechodech pod kola aut. Tam byl dokonce nárůst kolem 60%. Mimochodem, na dost podstatných úsecích německých dálnic je rychlost NEOMEZENÁ, takže už se s ní přestaň tolik ohánět. To tempo 150 mám právě odtamtud, je to optimální rychlost pro dálniční provoz a prostřední pruh.
Moralizování už bylo dost, teď nám pověz něco o sobě a svých návycích jako jezdit za každou cenu podle předpisů, i když zdržuješ provoz, jak jsi nikdy nejel 95 a tak dál. Zatím pouze hážeš rozumy o ostatních. Odpovídej i na ty otázky, kde se Ti to zrovna nehodí do krámu, prosím. Nuže... -
« rychlosti
jo fakt rychle nejezdim, ja nerikam, ze vsude jedu 90, to ne ale nejezdim 120, ale treba v obcich fakt jedu 50 nebo 70 to co se tam ma, a pripadam si jako blb kdyz me predjizdi 13 let stary facko s utrzenym vyfukem, prorezlou dirou v blatniku a na ojetych letnakach, ale dojede te A6 s rakouskou znackou a pekne si to projede vesnickou 50, protoze se to ma, ale kazdej druhej tam frci skoro 80.... chapes o cem to je???? je to respekt, k lidem, k pravidlum, rikej tomu zakon, pravidlo, slusnost, jakkoliv. a pokud to bude respektovat vic a vic lidi bude to jen dobre. jo je to asi o pohledu na svet, ale snad lidi, kteri respektuji jine lidi a pravidla, tahnou spolecnost dal a dal k lepsimu, nerespektovani je anarchie.... uz koncim...sorry :-) -
« Re: Technická vsuvka
:-) .... jasne, muzem o tom povidat do aleluja ale ted Te cituji: *Právě symbióza s okolním provozem, plynulost jízdy a mít vlastní tempo, neurčované ostatními, je podle mě mnohem důležitější než nějaká devadesátka.* to mluvi za vse, hlavne se neohlizet na ostatni a jet svym tempem...jsem zase z5 na zacatku. 90 ??? 130 ??? nezajem to neni moje tempo.... 500 mrtvejch za rok ??? nezajem ja v nich nejsem....zatim.... ja Ti ze srdce preju, aby jsi mezi nimi fakt nebyl a hlavne aby tam nebyl nekdo kdo pojede treba 95 v R19 proti tobe mezi Treboni a Starou Hlinou.... -
« Re: Technická vsuvka
joe_st: Mimochodem, opravdu jezdíš devadesátkou? Já jsem to jednou opravdu zkusil dodržovat, když jsem jel z ČB do Prahy přes Písek. Po 3/4 hodině jsem byl tam, kde když jedu zpátky, tak už si říkám, že jsem doma, chvíli jsem usínal, pak jsem byl z toho nervózní a nakonec jsem to vzdal, fakt to nešlo. V podstatě jsem v těch chvílích byl brzdou provozu, nebezpečím pro ostatní a nasraným jedincem, který ostatním na silnici moc nepomůže. Právě symbióza s okolním provozem, plynulost jízdy a mít vlastní tempo, neurčované ostatními, je podle mě mnohem důležitější než nějaká devadesátka. Stejně tak jako někoho pustit z vedlejší když není důvod chvátat, nechat přejít babku na přechodu, rozhlížet se i na hlavní, nehnat se k další jisté červené zbytečně závratným startem a mohli bychom si vyprávět až do rána... -
« Re: Technická vsuvka
joe_st: Nějak si to setkání s Golfem docela dokážu představit. Naše rozdílová rychlost bude necelých 20 km, po dálnici se totiž jezdí jedním směrem. Auta jako F355 opravdu nejsou od toho, abys hledal tempomat k zašpérování svojí kloboukovní stodesetikilometrové rychlosti. To, že se vůbec dělají, je dobrá věc a moralisté na tom nic nezmění.
Po zimě ty silnice vypadaj, jen co je pravda. To jsou fakt díry, jen přijít o nápravu. -
« Re: Technická vsuvka
jeste k te bezpecnosti...ano moderni auta te ochrani, 6 pytlu dneska neni nic nenormalniho....ale myslis ze ma airbag ten 10 let stary Golf co si to v pohode frci 130 a nedej boze se s nim ty se 6 airbagy potkas? ..... neni to trochu sobecky? think again
jo a treba nekdo vymysli noveho dalnicniho delnika co bude mit airbag ve veste aby kdyz ho ve 120 neberes mohl jeste treba opravit nejakou tu douru po zime... -
« Re: Technická vsuvka
to rbaron: ano kazde auto je jine, jenom kdo v cem jezdi, mam dve japonska auta, ani pro jedno neni problem jet 200, tak nejsem priklad ziguli. nikdy jsem nerekl, ze jsem rychl. limit neprekrocil, ale nejezdim bezne po dalnici 150 a mimo obec 120...ty se k tomu priznavas, a pokud by jsi mel F555 tak potom mas vykon, brzdy i bezpecnost pro to aby jsi mohl jezdi po dalnici treba 240....a je to stejny, jestli mas Passata, Medveda nebo BMW a jezdis 180. To neni o tom co mas pod brzdovym nebo plynovym pedalem, a nebo jestli mas dvojity lichobeznikovy zaves nebo pricne listove pero na predni naprave. a ono to ze si sedis v novem aute a ani nevnimas to ze se hrnes po silnici 150 je moooc zradny. 150 je porad 150....
btw: mam radost, ze jsi se nad tim zamyslel, a odepsal jsi na predchazejici prispevek, to byl muj umysl. dik Joe -
« Re: Technická vsuvka
joe_st: Vzhledem k autům, se kterými jezdím, jsou dané rychlosti optimální v poměru doba jízdy / bezpečnost. Ono je asi něco jiného jezdit takto s vyklepaným Žiguli nebo podstatně novějším autem s naprosto nesrovnatelným podvozkem a brzdami. Nebezpečnost takového auta je při 180 km/h stejná jako nebezpečnost toho Žiguli při 120 km/h, přesto je Žiguli posvěceno a když jede 130 km/h, je vše pořádku. Asi jsi zřejmě jsi nikdy v životě ani jednou nepřekročil povolenou rychlost, jestliže ano, s tím moralizováním okamžitě přestaň, neboť si to jednoduše nemůžeš dovolit. -
« Re: Technická vsuvka
to ace2: taky me prekvapilo, ze vetsi us auta moc neberou... 3.5L Oldsmobil jel tak lehce za 8 l/100km...
to rbaron: o tech rychlostech: proc myslis, ze v nemecku je na 1 mil obyvatel 83 mrtvych pri dop. nehodach a v CR je to 131? .... protoze tu jezdi lidi jako jsi ty. bez respektu k tomu, ze se ma jezdit 130 ne dalnici, 90 normalne a pade v obci, jak sam rikas, 150 pro tebe na dalnici nic neni a 120 mimo obec je taky ok, aby jsi nam za tim volantem neusnul, bacha na to. nerikam, ze zavinis prave ty nejakou vaznou nehodu, ale vsad se, ze pokud by na dalnici nebylo blaznu leticich 180 a vedle tahnoucich se Aviatiku zhruba 80-90km/h tak mame podobna cisla jako ti nemci. ale pro nekoho nejakych 500 mrtvych za rok nic neni....asi. -
« Re: Technická vsuvka
ace2: Jasně. Na jejich dálnici se jezdí 110, u nás je standardem spíše 140-150 km/h, těch 110-120 se jezdí po obyčejných silnicích, taková je realita a já bych třeba jinak usnul. A těch 13.8 litru ve městě tomu taky k průměru 10 moc nepomůže, když se bude jezdit půl napůl město a venek. -
« Re: Technická vsuvka
Máš pravdu. Ford má teď novej 6.0 diesel. Dává se i do Excursionu. Za takovej diesel bych se asi nestyděl :-) No V8 5.0 pod deset litrů ? Tak třeba jeden z největších sedanů. Lincoln Town Car má spotřebu menší než si kdo z majitelů rejže myslí :))))) -
« Re: Technická vsuvka
Už do F-250 se dává diesel, konkrétně nějakej šestilitr. Kámoš v Lousianě ho má, dal za něj někdy před rokem asi 19 tisíc babek. Za ty prachy, ceny paliva a při absenci problémů s parkováním v USA bych do toho klidně taky šel. Každopádně bych rád viděl, ve kterém autě (s automatem, of course) pojede V8 5.0 pod 10 litrů. V pick-upu velikosti F-150 asi těžko. Navíc automat v průměrném americkém autě není žádnej zázrak techniky, je to normální spotřebák 4-kvalt, kterej rozhodně spotřebu nesníží. S pár autama jsem tam jezdil. Mám Ameriku dost rád, spousta věcí mi tam vyhovuje, ale jejich přístup k životnímu prostředí není zrovna to, na co by mohli být a také byli pyšní. Mám pocit, že produkují asi čtvrtinu světových emisí. -
« Re: Technická vsuvka
ace2: ano, presne tak, nevedel som si spomenut na nazvy. Nedavno mi do posty hodili susedia od naproti - dealer Fordu a Mazdy - reklamne letaky a Mazda Tribute = europsky Ford Maverick a Mazda B2000 (taky stredny picku-up) zodpoveda nejakemu Fordu (to meno si uz fakt nespomeniem...) -
« Re: Technická vsuvka
"teraz nejake terenne a uzitkove vozy" je Mazda Tribute alias Ford Escape, btw v interieru 100% Ford.
No jasně ve státech jezdí velké pick-upy (jen ty největší 350, 3500 atd) vskutku na diesel ovšem menší 2500 a 1500 (ekvivalent 250 a 150) jsou benzíny. Pokud budeme srovnávat spotřebu amerického auto s evropským zjistíme že spořebu mají nižžší jejich 5.0 V8 umí jezdít pod 10 litrů, což evropský auto dost těžko že jo.. No a co k dieselům, ty jejich splňují i poslední ULEV proti ní je Euro4 ropák. No a 320 CDI se nesmí prodávat ve 4 státech to u nás je jako dobrej motor od MB. -
« Re: Technická vsuvka
Duch: nie, Mazda si NASTASTIE v niektorych veciach zachovava uplnu samostatnost (nie ako isty nemenovany koncern). Iba niektore modely su spolocne, napr. donedavna 121/Fiesta, teraz nejake terenne a uzitkove vozy. Inak po motorovej a (myslim ze) ani po podvozkovej stranke nema napr. M6 s Mondeom spolocne nic. TDCi a MZR-CD su uplne ine motory. -
« Re: Technická vsuvka
Ano Mazda jako téměř jedinný výrobce plní u některých verzí dieselových aut Euro4. Je to taková výjimka z pravidla. Mimochodem myslel jsem že diesely Mazdy jsou společné s Fordem, ale asi ne, protože TDCi se zmůže jen na Euro3. A nebo je motor stejný a Mondeo je horší (větší, těžší, méně aerodynamické) auto?................ -
« Re: Technická vsuvka
dabel - "relativně čistý" a že japonci nevynikají je pravda. Většinou plní jen Euro3 a to až ve chvíli, kdy jim to zákon nařídí. Zatímco evropské automobilky se dívají více dopředu a řada z nich plní Euro4 s pětiletým předstihem..............................… -
« Re: Technická vsuvka
Byli jste někdy v Tokiu? Já ne. Ale ti co tam byli tvrdí, že je tam relativně čistý vzduch. Čím myslíte, že to je, když japonské vozy emisemi zrovna nevynikají a evropské normy plní s odřenýma ušima? ANO správně - jezdí tam jen minimum dieselů.................................… -
« Re: Technická vsuvka
Chachá, tady to fakt žije. Zvláště ten zhmotnělý puch to pěkně roztáčí. Mimochodem, Einsteine, málokdy přepínám na vnitřní oběh za nějakým TDi, HDi a podobně, ale téměř vždy za Škoda 1xx a podobnými skvělostmi, kterými se to tady stále hemží. Co se týče Ameriky, na co si myslíš že tam jezdí všechny náklaďáky? Na benzín ne. Spousta pickupů a podobných větších (na naše poměry) aut má taky turbodiesely. S tou ekologií je to fakt pouze do té míry, že už dávno nepoužívají olovo a limity jsou přísný, nicméně vzhledem ke spotřebě průměrného auta v Americe to v konečném výsledku nebude tak slavný. Jó, kdyby mě benzín vyšel na 12 kaček litr a bral jsem tři, čtyři tisíce dolarů, tak by mi byla spotřeba taky ukradená. -
« Re: Startování
ace2 2920> skoro. S tim 2x vejfukem ses trefil - ty dolu zahnuty dve trubky z koncoveho tlumice maji vsecky Octavie TDI by default :-). S otvorama pro mince jsi mne dostal, az mne boli branice :-) Kdyz diody, tak modry v pristrojovce, cerveny pod prahama a blikajici stroboskopy misto parkovacek !!! :-))))))))))))))))))))))))))))))))
Kdyz subwoofer, tak na strese, at to je slyset :-)))))) Akorat malokdo s tak vybavenym autem jezdi 50 ve meste, 80 po okreskach a 100 po dalnici jako ja :-) No, jak rikam - "skoro" ses trefil :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Když už jsme v těch dieselových motorech, co ten tvůj kolega, co poptával ten motor? Volal mi - a pak už se neozval... No, kdyžtak ten starší levnější motór už je fuč, už mám jen ten novější.