Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to AlešK
Dávat do TDI tak řídkou sračku, jako je 10W60? Bože co je to za blbost... 10W60 je olej do zážehových motorů (ještě častěji přeplňovaných). Odolává o dost vyšším teplotám. Teplotám, které u TDI nikdy nemohou nastat. TDI potřebuje kvůli zvýšenému mechanickému namáhání olej hustější.
Měl by sis pročíst technické specifikace pro svůj vůz. Nebo aspoň návod na použití. -
"-- skrytý --" 05.03.03 12:05
« Re: tak jak je to s tim olejem?
Ten olej je určitě docela důležitej ale jak píše -prof- tak hodně důležitej je i řidič.Tdi ( dTi , Hdi ... ) nebo spíš obecně všechny auta s turbem nemůžeš hnát studený - dokud nemá voda aspoň sedmdesát- nesmí jít turbo . To samé když jedeš a dáváš tomu sodu tak nemůžeš motor hned vypnout ale je dobrý počkat , chvilku to nechat klepat na volnoběh . Já mám Oct. 1.9 Tdi a dávam do toho Castrol RS 10W-60 , na léto bych rozhodně nedával ..W-30 . 15 000 kilometrů bych bral jako maximum , bez ohledu na to co říka marketingové oddělení , pokud jezdíš po městě tak ještě míň . -
« Re: tak jak je to s tim olejem?
0W40 je paráda, ale pokud se sežene 5W30 za rozumnou cenu, odvede v nenáročných motorech (jako třeba dTi) stejnou službu. Teda pokud se včas mění (podle servisky) a pokud není majitel závodník. Sám dávám do TDI-PD olej 505.01, protože musím. Litr za 700Kč. Asi je to marketingová blamáž, ale nemám to srdce to testovat :o) -
« tak jak je to s tim olejem?
myslim, ze cim lepsi olej tam naleju, tim lepe. zadny neni dost dobry hlavne kdyz se zahriva studeny motor. dulezita je vizkozita a prutocnost oleje pri studenem motoru a prave na tuhle chvilku, nez se teplota oleje zvedne je potreba mit co nejlepsi olej. cenovy rozdil neni az takovy, ze by to neslo koupit. Nekdo tady rikal, ze turbo toci az 90.000 otacek a i jine dulezite veci se v motoru mazou olejem. Kdyz slysim od ruznych opravaru, jak malo vydrzi ¨TDI motor, tak mi prijde, ze mazani je dulezity a ze se zanedbava. Treba pred 5lety nebyl jeste nejaky moderni olej k mani, to ale urcite neznamena, ze ho nemuzu pouzit. Je k tomu treba mit zakladni vedomosti, abych treba nenalil nejaky ridky olej do motoru s cerpadlem vybavenym na cerpani mazutu, to by ten olej nikam nedotekl. Ale myslim, ze motory TDI v pohode zvladaji cerpani oleje 0W40. Aspon odbornik z naseho mesta to rika a ten to zjistoval ve fabrice fordu nekde v beneluxu. A myslim, ze renault nema podstatne jiny motory nez ford. Spis stary TD od fordu je horsi nez renault. Tak co na to Hufnagle? proc staci 5W30? Aby bylo co opravovat? -
« to martinb
Předchozí, byť dobře míněný příspěvek, ber s rezervou. Kolega trochu nevěděl. Olej Ti bohatě postačí 5W40 nebo 5W30. Intervaly výměny 15.000km, nebo 20.000km - pokud je tak uvedeno v servisní knížce. Tam se dočteš i specifikaci oleje pro dTi.
Těch moc řemenů taky měnit nemusíš. Máš tam jen 2. Jeden drážkovaný pro pohon agregátů (klima, servo, altík...) a druhý rozvodový ozubený. Ten rozvoďák bych vyměnil. Drážkový možno po vizuální kontrole otřepenosti :o) ponechat.
Spolu s rozvodovým řemenem je dobré vyměnit i jeho napínací klatky. -
« intervaly vymeny
Jak casto menit olej u tdi motoru a vlastne co vse menit a v jakych intervalech? Jsem uplny laik, asi sen vsech servisaku, kteri mi muzou nakukat cokoliv a ja v zajmu toho, abych jezdil bezpecne a dlouho, na vsecko kyvnu.
Mam uz tri mesice R Laguna 1.9dTi r.99. Kupoval jsem jej pri stavu tachometru 79tkm ted mam 87tkm. Podle stitku tam byl naposledy menen olej pri 67tkm, je uz cas na dasli vymenu? A co dalsi se musi vymenit, zkontrolovat a tak? Plus neznate v Pze nejaky dobry i neznackovy servis, kde jsou na renaulty dobri? Dik martin (bulawa@centrum.cz)
-
"-- skrytý --" 27.02.03 08:20
« Re: Prof (2964)
Copak kolínská, ta je docela pověstná... Už jsem si zvykl, že při 110km/h jsem tam nejpomalejší - teda když nepočítám Avie. A ty čáry na silnici jsou tam akorát pro srandu králíkům :)))) ... to je trefné, 9,9 dotazovatelů :). Jasně, vím to, nic se neděje, jen tak poznamenávám. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
ace2: No a za takovýhle kraviny, za který jsi dostal pokutu, mě tu joe_st káral až jsem to málem nevydržel. Policajti si stoupnou tam, kde semafor pouští na dvě vteřiny a když auto popožene na 63km/h, aby to stihnul a nemusel čekat další čtyři minuty na semaforu "hanbě", tak to se to vybírá. Ale že někdo předjíždí přes horizont a na zadních sedadlech má děcka, to je jim úúúúúúúúplně ukradený.
King: To bude opravdu zábava. Takovým jako jsem já potom udělaj rezervaci zvanou Mostecký okruh a tam si budeme vychutnávat ty naše starý, smradlavý a nadupaný stroje. Mimochodem všem filmům, které předkládají výklad reality roku 2030 apod. se už za tři roky musíš smát, protože vidíš, jak ty představy byly dětinské a zhovadilé. V žádném případě ale nic proti Julesu Vernovi :o))) -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
ace2 - Pokud vím tak zatím se vodík skladuje pouze v hooodně stlačeném stavu (viz. např. studie GM Hy-wire) a skladování v kapalné podchlazeném na -253°C se snad zatím jen uvažuje. Stejně si ale myslím že i v případě kapalného skladování by už v autě nebyl žádnej "chladič", ale že by byla nádrž jen dobře izolována. Jinak nějaké odpouštění po nehodě si dost dobře neumím představit - to by byla asi ta nejhoší možná věc kterou by bylo možné udělat :o). Pokud plácám nesmysly, tak mě opravte :o) Jinak myslím že tady pan Vodík alis hydrogen, to myslel tak, že bude méně nehod proto, že jízda s elekromobilem už nebude taková zábava jako s klasickým autem a proto se budeme chovat jako v tom trapnym filmu se Schvarzenegrem, jehož název si nepamatuju odehrávajícím se v roce 2030. Myslím, že se mýlí a že takovej nadupanej elektromobil může být možná ještě lepší vodvaz než nějaký dnešní M3 :o))))) -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
Vitej mezi nami trudomyslnymi, Vaclave ... ;-).
Hele s temi registracnimi znamkami to nebude tak horke, si myslim. V zakone pisou, ze do 1.6.2004 musi majitel vozidla uvest veskere doklady od vozidla a udaje v registru vozidel do souladu se skutecnym stavem (nebo tak nejak). O nejake kontrole nebo znamce tam neni ani slovo. Takze bych skoro rekl, ze dokazovani jestli udaje jsou nebo nejsou v pohode lezi vyhradne na tech urednickych zmr..ch co si to vymysleli. Kazdopadne zadnou evidencni znamku nemam a mit nechci - me nechybi. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
ace: Tak jsi nám, chlapče, zase o kousek blíž. Vítám tě mezi spokojené občany :-) Jinak, ke tvýmu přestupku: Ten vodík, nebo Hydrogen, jak se tu prezentuje, by ti asi napsal, že to je naprosto v pořádku, jelikož tvůj vysokoobjemový motor při překročení povolené rychlosti produkuje přirozeně i více škodlivin do ovzduší a za to musíš, hochu, nějakou tu sankci strávit. Jó, spravedlnost musí bejt! :-))) Kdybych měl tvý úchylný choutky, tak bych požádal stát, aby mi koupil Smarta, že mám špatný svědomí už když otevřu vrata od garáže, natož pak když mě napadne, že bych strčil klíček do spínačky a, nedej bože, bych pomuslel na to, že s tím chromovaným vehementem potočím směrem dopředu!!! No neříkej, že by ti k tomu nedali ještě horský kolo, elektromobil a ekologickou příručku s rozpisem protestních akcí proti všem těm civilizačním zlořádům, to vše jako bezplatnej bonus! Státní rozpočet by to ani nezaznamenal. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
Hmm já bych ho pustil, protože jinak hrozí že trosky zasáhnou i mě :-( Holt párkrát musí člověk uhnout lidský blbosti jinak ho smete taky. A vůbec já si v autě pustím moje oblíbené "Dobytí severního pólu" a jsem spokojenej.
Z jiného soudku. Vyhlásil jsem válku státu. Prozřel jsme jak jsme každej z nás vojebávanej státem kde to jen jde. Na každým kroku musíme splnit přání státu a když ne dostenem to pěkne spočítané. Když však něco chceme my, tak dostaneme úplný *. Daně platím jak kterén a nikdy jsem za ně nic nedostal. Už * ude mě dostanou, už 14 dní chodím a přemýšlím jak ojebat stát abych mu to alespoň trochu vrátil. Žijeme vlastně ve virtuální kleci o 8 m3 a zní nesmíme ani prstíček vystrčit, už to vypadá že by se jedinec mohl odpoutat ze želez tak dostane ránu a zpět do klece. Musíme jít po proudu jak diskutuje estabilišment jakýkoliv náznak individualismu je potrestán. Jak jsem prozřel ? Dostal jsem pokutu za rychlou jízdu na rychlostí komunikaci v poledne v něděli kdy jsem na ní byl sám. Svině státní chytaj tam kde to mají nejjednoduší. Aby někdo z nich chytal kolem přechodů a škol to je ani náhodou nenapadne, zásadně tam kde to mají nejjednoduší a jak nejrychleji vyinkasovat peníze. Když budu potřeboval policajty já tak se dostavěj k čemukoliv za několik hodin a stejně mi nepomůžou. Už ode mě nikdy nic nedostanou, za své investice chci protislužby které se mi ovšem nedostávají. Vypovídám tedy smlouvu se státem o spolupráci a dělej si co chceš. Je to jenom * co si nechává velmi dobře platit a jenom předstírá že něco dělá. Až mi stát koupí plasmovou televizi místo jídelního lístku jako mají v Senátu tak přehodnotím své stanovistka. Ale já nikomu nebudu dávat 300 tis jenom aby si přečetl že guláš už není a že si má vzít rizoto. * zase jsem se rozčílil.
Teď mi poradte jak můžu jezdit bez technický ? Když jezdí tolik šrotů po silnici tak proč bych nemohl já s autem s vynikajícím technickým stavem a kvůli tomu platit za blbou známku a bejt buzerovanej zamindrákovaným technikem co čeká jenom na malou domů do vlastní kapsičky. Když mě snad zastaví nějaká hlídka (jako že už * stavět nebudu) tak mi seberou techničák, ovšem co když nebudu mít techničák u sebe respektivě jim ho nedám ? Co potom udělají ? Eventuálně jiné varianty jak se tomu ubránit ? Všude jenom platit a platit za úplný hovadiny jenom aby stát měl své prašule na hovadiny, jako ted ty registrační známky, úplná hovadina každej to ví a stejně musím zaplatit 200 kč. Grrr fakt jsem nasranej. Nejradši bych jim podpálil ten jejich sněm, ani ovládat mobily neuměj, ale rozkazovat to ano. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
Já bych řek, že se všechno zlepší, až všichni začneme přemýšlet hlavou. Dneska jsem jel z Prahy domů, přátelé, to opravdu nemá smysl. Když vidíte, čeho všeho jsou ty dementi schopný a navíc v noci, tak to už opravdu nemá cenu se s tím zbývat. V současné situaci vidím jako ideální jedině nějakou šílenou, obouchanou popelnici (lenin má na to speciální výraz) a pokud to jde, tak aktivně sbírat na sinici další šrámy. Ať je alespoň *. Jestliže mě někdo prasí do příkopu, protože je vedle mě v protisměru a proti němu si to hasí náklaďák, tak to fakt nelze považovat za nic jinýho, než opravdu výhradně jeho problém, který si musí vyřešit bez mojí spoluúčasti, maximálně snad že si slíznu z jeho kastle další vzorek metalízy na bok svý popelnice ještě těsně před tím, než ho ten kamion rozmázne na kaši. Projevovat ohleduplnost v případech, kdy vám byla právě naservírována zatracená porce bezohlednosti s naprosto jednoznačnými smrtelnými následky, to není na místě a já už toho opravdu přestávám být schopen. Nejhorší, když vám takový zubatou zavánějící divadýlko někdo předvede na 20 kilometrech dvakrát po sobě, protože se byl vychcat a tak jste se zase dostali před něj. Ne, to se už těžko komentuje. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
No jo no. Narozdíl od LPG se musí vodík držet v kapalném skupenství, tedy silně ochlazován. I kdyby tam byl ventil co by v případě nehody plyn bezpečně odpustil, protože při selhání chlazení plynu by došlo k výbuch, tedy si to alespoň myslím. Problém je v tom, když při takové nehodě bude mít někdo čumák zrovna nad tím ventilem... Tak bude mít hlavy kus ledové tříště. Nicméně pokud vodíkové články fungují jinak, tak jedině lépe a nechám si to vysvětlit. -
« Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ
První automobilová nehoda byla již někdy v roce 1898 ??? tedy auta nikdy a rychlost minimální. Auto na vodík jezdí řekněmě 150 km/h a akceleraci mají srovnatelnout s průměrným automobilem (v ČR nadprůměrným) takže bourat se bude pořád dál. -
« Re: Technická vsuvka
Ziguliky a odpad kontra novy auta je jedna vec, druhou podstatne dulezitejsi veci je to, ze jsme a jeste dlouho budeme oproti nemcum atp. nevyjezdeny. Ono jsetlize jejich prum. probeh je 20kKm a nas 4,5kKm tak neni co resit. Neni to o tom, ze jedes svou pohodovou rychlosti 190 v spickovym bavoru (, MB,..dopln kazdy dle libosti), ale o to, ze strrejda nasadi klobouk vystrci fanouse ze stodoly teta hodi na klin 2 plata vajec, kouka po kraji uvidi zajice, saha na zadni sedacku pro brokovnici trosku mu to zahne a tobe bezpecny auto moc nepomuze, navic ti prisijou neprimerenou rychlost. Vez ze vim co mluvim, natocil jsem uz melouna, jsem mistrem CR v soutezich, ucil jsem v autoskole atd atd... -
« Re: Technická vsuvka
profe: pod to bych se i podepsal :-) .... to prirovnani k hudebnimu sluchu je dobry, neco na tom je....proste bud na to bunky jsou, nebo ne. v mem okoli je clovek, ktery ty bunky nema, najezdil km uz dost, ale jen kdyz ho vidis zacouvat 10m tak si rikas jak je mozny ze mu vubec dali papiry (o nekolika havariich, vcetne auta na strese a tramvaje zajety skoro k prednimu oknu nemluve) -
« Re: Technická vsuvka
joe: Nevíš za co? Vždyť tady si jen popisujeme svoje pohledy na věc a když je máme náhodou podobný, tak alespoň zjistíme, že to asi nebude nenormální přemýšlet tak, jak jsme to doposud dělali. RB určitě ví, že ho tu nekritizujeme, on jenom potřebuje ještě chvilku jezdit a všechno vyzkoušet. Základem je, aby to přežil. Fór je v tom, že nejde o ujetý kilometry, ale o dobu, po kterou má člověk možnost se účastnit silničního i jiného provozu. Takovej 20 letej floutek za volantem Scanie možná ujede za rok skoro to samý, co normální člověk za půl života, ale to zdaleka neznamená, že už je vyzrálej šofér. Za komoušů dostávali šoféři odznaky za ujetý km bez nehody. Jezdil jsem s jedním šoférem autobusu, kterýmu nad hlavou bimbala vlaječka 1,5 mil. km bez nehody. Problém byl v tom, že sice nehodu asi neměl, ale i přes ty kilometry se prostě jezdit nenaučil. Bylo to utrpení s ním jet blbejch 18 km, kam jsem dojížděl do práce. Samozřejmě jsou lidi, kterým ani 40 let řízení nepomůže k tomu, aby nebyli v provozu nebezpeční. To už je ale o přirozenejch předpokladech k činnostem, jakými je mimo jiný řízení auta. Je to podobný, jako s hudebním sluchem, pokud ho nemáš, tak to prostě poslouchat nepůjde ani za 100 let :-). -
« Re: Technická vsuvka
dik profe ;-)
posledni vec k tematu nehody: nebezpecny auto nedela absence ABS, airbagu, 180 koni pod kapotou, kotoucovych brzd s EBD... ale vzdycky ta soucastka mezi volantem a sedadlem sofera, respektive rozum teto soucastky.
rb: snazim se jezdit normalne, to je asi vsechno a ver mi, ze ridim rad a uzivam si to, ted se treba nemuzu dockat az sleze snih a budu moct vytahnout mx petku....to je o zazitcich z rizeni, ne o tom predjizdet pres plnou ve 130 se sevrenymi *nejen* zuby. -
« Re: Technická vsuvka
RB: Máš v tom trochu guláš. Myslíš, že ty mrtvoly mají opravdu na triku ty shnilý žigulíky? Já mám spíš pocit, že tomuto národu je úplně jedno v čem se zabíjí. Pocit, že jsme svobodní a ža si můžeme dělat co chceme se bohužel projevuje hlavně na silnicích, kde si každý urve pořádný kus toho práva na demokracii. To, že je na velkým omylu, mu nedojde vůbec, pokud má dost peněz a žaludek na určitej způsob napravování svý šoférský neschopnosti, nebo mu to dojde až před soudem za ublížení na zdraví s následkem smrti a nebo v nebi, kde už to je těm ostatním * platný. Ty fakt pouštíš někoho z vedlejší, když nikam nespěcháš? A neťuká si ten puštěnej občas na čelo? :-) Totiž mě připadá, že v Čechách jsou dvě skupiny lidí. Jedna zcela jednoduše předpisy ignoruje a druhá je dodržuje tak strašně bedlivě, že občas až experimentuje a rozdává svoji vstřícnost i tam, kde to není na místě, čímž ty předpisy vlastně ignoruje taky. Znám případy, kdy je vhodný někoho pustit z vedlejší, ale ne bezdůvodně a jen kvůli tomu, že nespěchám ;-) -
« Re: Technická vsuvka
joe_st: O tomhle úseku mi radši moc nepovídej, to se týče i Stráže, Lásenice a dál. Vždycky jsem rád, když tuhle partu kopečků s čtyřkilometrovými úseky s plnou čarou mám už za sebou. Nový cesty na Jarošov nad Nežárkou jsou proti tomu zase balzámem na motoristovu duši, do Pejru se taky nejede špatně, cesta je dost zajímavá a přitom slušně rychlá.
Jsi jako zaseklá deska a jestli máš mozek, tak dobře víš, že rychlost sama nikdy nebezpečí nedělá, pokud to teda není 300 km/h na silnici do Borovan. Mít své tempo je hodně důležitá věc, je blbý, když člověk, kterej je v autě zakecanej se spolujezdcem, jede 80 jenom proto, že ho řízení v tu chvíli vůbec nezajímá a když ho začneš předjíždět, probudíš ho z letargie a on si začne dokazovat, že na to taky má.
Ještě k tý otázce proč máme větší počet mrtvejch za rok? No, jednoduše proto, že většinou jezdíme v těch žiguli a odpadu, kterej Němci a ostatní západ vyhodí a daleko snáz v nich zabijeme sebe i ostatní. Rozdíly stáří aut u nás a stáří aut v Německu například v současné době přesně jako žiletkou rozděluje dobu, odkdy už byly v autech věci jako ABS a airbagy samozřejmostí a kdy ještě nebyly. Pak se tomu nelze divit. Další hovadinou je mediální kampaň na podporu chodců skákajících na přechodech pod kola aut. Tam byl dokonce nárůst kolem 60%. Mimochodem, na dost podstatných úsecích německých dálnic je rychlost NEOMEZENÁ, takže už se s ní přestaň tolik ohánět. To tempo 150 mám právě odtamtud, je to optimální rychlost pro dálniční provoz a prostřední pruh.
Moralizování už bylo dost, teď nám pověz něco o sobě a svých návycích jako jezdit za každou cenu podle předpisů, i když zdržuješ provoz, jak jsi nikdy nejel 95 a tak dál. Zatím pouze hážeš rozumy o ostatních. Odpovídej i na ty otázky, kde se Ti to zrovna nehodí do krámu, prosím. Nuže... -
« rychlosti
jo fakt rychle nejezdim, ja nerikam, ze vsude jedu 90, to ne ale nejezdim 120, ale treba v obcich fakt jedu 50 nebo 70 to co se tam ma, a pripadam si jako blb kdyz me predjizdi 13 let stary facko s utrzenym vyfukem, prorezlou dirou v blatniku a na ojetych letnakach, ale dojede te A6 s rakouskou znackou a pekne si to projede vesnickou 50, protoze se to ma, ale kazdej druhej tam frci skoro 80.... chapes o cem to je???? je to respekt, k lidem, k pravidlum, rikej tomu zakon, pravidlo, slusnost, jakkoliv. a pokud to bude respektovat vic a vic lidi bude to jen dobre. jo je to asi o pohledu na svet, ale snad lidi, kteri respektuji jine lidi a pravidla, tahnou spolecnost dal a dal k lepsimu, nerespektovani je anarchie.... uz koncim...sorry :-) -
« Re: Technická vsuvka
:-) .... jasne, muzem o tom povidat do aleluja ale ted Te cituji: *Právě symbióza s okolním provozem, plynulost jízdy a mít vlastní tempo, neurčované ostatními, je podle mě mnohem důležitější než nějaká devadesátka.* to mluvi za vse, hlavne se neohlizet na ostatni a jet svym tempem...jsem zase z5 na zacatku. 90 ??? 130 ??? nezajem to neni moje tempo.... 500 mrtvejch za rok ??? nezajem ja v nich nejsem....zatim.... ja Ti ze srdce preju, aby jsi mezi nimi fakt nebyl a hlavne aby tam nebyl nekdo kdo pojede treba 95 v R19 proti tobe mezi Treboni a Starou Hlinou.... -
« Re: Technická vsuvka
joe_st: Mimochodem, opravdu jezdíš devadesátkou? Já jsem to jednou opravdu zkusil dodržovat, když jsem jel z ČB do Prahy přes Písek. Po 3/4 hodině jsem byl tam, kde když jedu zpátky, tak už si říkám, že jsem doma, chvíli jsem usínal, pak jsem byl z toho nervózní a nakonec jsem to vzdal, fakt to nešlo. V podstatě jsem v těch chvílích byl brzdou provozu, nebezpečím pro ostatní a nasraným jedincem, který ostatním na silnici moc nepomůže. Právě symbióza s okolním provozem, plynulost jízdy a mít vlastní tempo, neurčované ostatními, je podle mě mnohem důležitější než nějaká devadesátka. Stejně tak jako někoho pustit z vedlejší když není důvod chvátat, nechat přejít babku na přechodu, rozhlížet se i na hlavní, nehnat se k další jisté červené zbytečně závratným startem a mohli bychom si vyprávět až do rána...