Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "AprotonasranýZhmotnělýDuc" [.XXX] 12.03.03  10:58

    « Nazdar smraďoši

    Doufám, že se už brzo navzájem otrávíte a pochcípáte na rakovinu................................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.03  14:34

    « Re: intervaly vymeny

    Dekuju za rady, za olej i ostatni. martinb (bulawa@centrum.cz)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  08:29

    « Re: to Huf

    Mimochodem na TipCars neuvádíš nic o úpravách,jen
    foto nastiní,že to neni obyč kára.Jinak mne příjemně překvapily s Fábií RS,počkám až bude
    nějaká levnější předváděčka kolem 400 000,- a jdu
    do toho!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  16:49

    « Re: to dabel

    HUF: To ji neprodáš nikdy. Každý tuněný auto má jen mírně vyšší a někdy taky klidně nižší cenu než běžný exemplář. Doporučuju nasázet tam sériový díly a tuning zabalit do deky a prodat zvlášť. Jedině tak Ti to možná někdo zaplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  15:24

    « to dabel

    To se jen mírně odsouvá. Neprodal bych Fabku za tolik, abych se netloukl do hlavy. A výhledově stejně Z3M Coupé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  14:54

    « Re: to LadaH

    Huf: takze ostavas u ropaka? A co zamyslane Maserati? Som sa tesil, ze ma povozis :((( A co Fiam Trubo? Toho si tiez zavrhol?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  14:45

    « to LadaH

    Průběžně ano, avšak v současné době zastínila její prodej chystaná montáž TDI 150PS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  13:39

    « Re: to Huf

    Neprodáváš svojí karu Hufe viděl jsem ji na TipCars.cz?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  09:11

    « to AlešK

    Já vím, co znamenají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.03  08:28

    « Re: to AlešK

    Přesně tak.Ideální olej by byl 0W-60 a víc.Měl by rozsah na celej rok - tj. zachoval by si čerpatelnost i v mrazu - OW čili dost řídkej - ale za vysokých teplot - 60 "neřídne tolik" jako například xW-30 a podobně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  08:05

    « Re: to AlešK

    Já si právě taky myslím, že čím větší je rozsah oleje - viz můj 5W50, tak tím je to jenom lepší. V mrazu je olej řídkej, ale svoje mazací schopnosti si udržuje do vysokejch teplot...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.03  07:47

    « Re: to AlešK

    to hufnagl: možná by sis Ty napřed měl přečíst co ty jednotlivý čísla v označování olejů znamenají a pak teprve tlachat o tom co je řídký a co ne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.03  12:09

    « Řídkej?

    10W-60 je řídkej? Snad je řidší nějakej 5W-X nebo 0W-X, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.03  09:53

    « Re: to dabel

    Huf: dufal som, ze si si zapamatal, ked som v teme o Cliu pisal nameranu elasticitu :((... Asi ohrnies nos: Mazda 626 2.0i rocnik 98, "dietnych" 115 konikov, "balonove" pneu a makky podvozok ;))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.03  07:37

    « Re: To Hufnagl

    No vidis to, co pouziva kdo za oleje, ja mam staryho atmosferickyho diesela a pouzivam 5W50... Myslis snad, ze to muze motoru nejak uskodit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  19:40

    « to dabel

    U 2.0 16V je ten 5W40 možná lepší, než 5W30. Co máš za káru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  16:35

    « Re: to dabel

    Huf: nie, len sa nechavam uistit. Posledne 3 roky som jazdil cely rok na 5W-40 a bol to veget a teraz ma to 5W-30 trosku zarazilo :-( Inak mam normalneho benzinaka dvojlitra 16V, ziadne truuubo ani nic podobne ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  16:24

    « to dabel

    To fakt uvěříš každé plácnuté * nebo si děláš z AlešeK srandu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  16:23

    « to AlešK

    Dávat do TDI tak řídkou sračku, jako je 10W60? Bože co je to za blbost... 10W60 je olej do zážehových motorů (ještě častěji přeplňovaných). Odolává o dost vyšším teplotám. Teplotám, které u TDI nikdy nemohou nastat. TDI potřebuje kvůli zvýšenému mechanickému namáhání olej hustější.

    Měl by sis pročíst technické specifikace pro svůj vůz. Nebo aspoň návod na použití.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  14:36

    « Re: tak jak je to s tim olejem?

    AlesK: a sakra, v znackovom servise mi do mojho auta leju plnu syntetiku 5W-30 (aspon podla blocku). Je to na leto malo? Mam ich sprdnut, nech mi tam daju 5W-40?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  14:23

    « Re: tak jak je to s tim olejem?

    prof > jo, jo. Protahnout predehru se vzdycky vyplaci ;-). Ale na to holt prijdou az panove v letech (nekdy je to i z nouze ctnost) - a reknu vam, neni to spatne (jak pravi princ Drson) ;-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.03  12:05

    « Re: tak jak je to s tim olejem?

    Ten olej je určitě docela důležitej ale jak píše -prof- tak hodně důležitej je i řidič.Tdi ( dTi , Hdi ... ) nebo spíš obecně všechny auta s turbem nemůžeš hnát studený - dokud nemá voda aspoň sedmdesát- nesmí jít turbo . To samé když jedeš a dáváš tomu sodu tak nemůžeš motor hned vypnout ale je dobrý počkat , chvilku to nechat klepat na volnoběh . Já mám Oct. 1.9 Tdi a dávam do toho Castrol RS 10W-60 , na léto bych rozhodně nedával ..W-30 . 15 000 kilometrů bych bral jako maximum , bez ohledu na to co říka marketingové oddělení , pokud jezdíš po městě tak ještě míň .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  10:31

    « Re: tak jak je to s tim olejem?

    alig: Ono je někdy lepší, než zbytečně drahej olej, chovat se zpočátku k tomu motoru trochu s citem a tu předehru raději protáhnout, než jít hned na věc. Výsledek pak stojí za to :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  19:40

    « to Pavel_KR5

    No to vím. Je to asi jediný důvod a to kdoví jestli. Holt jsem vůči německému marketingu (a u VW obzvláště) podezíravý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  17:36

    « Re: to meda, joe

    Huf > to mas jedno. Kdyz to opravis, ja budu stejne rejpat. ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  16:28

    « Re: tak jak je to s tim olejem?

    to Huf: Jestli ono to neni u TDI-PD prave tema sdruzenejma vstrikovacema. Na jejich vacce pusobi asi dost velky sily (rozhodne budou radove vetsi nez u zdvihatek ventilu) ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  14:55

    « Re: tak jak je to s tim olejem?

    0W40 je paráda, ale pokud se sežene 5W30 za rozumnou cenu, odvede v nenáročných motorech (jako třeba dTi) stejnou službu. Teda pokud se včas mění (podle servisky) a pokud není majitel závodník. Sám dávám do TDI-PD olej 505.01, protože musím. Litr za 700Kč. Asi je to marketingová blamáž, ale nemám to srdce to testovat :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  13:47

    « tak jak je to s tim olejem?

    myslim, ze cim lepsi olej tam naleju, tim lepe. zadny neni dost dobry hlavne kdyz se zahriva studeny motor. dulezita je vizkozita a prutocnost oleje pri studenem motoru a prave na tuhle chvilku, nez se teplota oleje zvedne je potreba mit co nejlepsi olej. cenovy rozdil neni az takovy, ze by to neslo koupit. Nekdo tady rikal, ze turbo toci az 90.000 otacek a i jine dulezite veci se v motoru mazou olejem. Kdyz slysim od ruznych opravaru, jak malo vydrzi ¨TDI motor, tak mi prijde, ze mazani je dulezity a ze se zanedbava. Treba pred 5lety nebyl jeste nejaky moderni olej k mani, to ale urcite neznamena, ze ho nemuzu pouzit. Je k tomu treba mit zakladni vedomosti, abych treba nenalil nejaky ridky olej do motoru s cerpadlem vybavenym na cerpani mazutu, to by ten olej nikam nedotekl. Ale myslim, ze motory TDI v pohode zvladaji cerpani oleje 0W40. Aspon odbornik z naseho mesta to rika a ten to zjistoval ve fabrice fordu nekde v beneluxu. A myslim, ze renault nema podstatne jiny motory nez ford. Spis stary TD od fordu je horsi nez renault. Tak co na to Hufnagle? proc staci 5W30? Aby bylo co opravovat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  09:37

    « to meda, joe

    Ha ha ha. Tak jsem se popletl. Abyste věděli, hned jsem to viděl, ale nechtělo se mi psát opravu. Příště to raději udělám...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  07:59

    « Re: to martinb

    Huf > Ne! Uz jsem to pochopil! To je od slova klatit. Jako ze vybehane kladky se klati a proto se musi vymenit - misto klatek se daji kladky a je to v pohode ;-). Nebo ze by to bylo od jineho klaceni? No fuj - ja jsem po ranu ale vtipny :-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.03  07:56

    « Re: to martinb

    Huf > klatky jsou kladky z Klatov? ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.03  22:39

    « Re: to martinb

    a je zase zadelano na poradnou rozpravu...proc ne 0w40 a proc zrovna 5w30, a proc nektera auta po 15 jina po 20 tisicich.......ajajaj... ty klaTko :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.03  18:28

    « to martinb

    Předchozí, byť dobře míněný příspěvek, ber s rezervou. Kolega trochu nevěděl. Olej Ti bohatě postačí 5W40 nebo 5W30. Intervaly výměny 15.000km, nebo 20.000km - pokud je tak uvedeno v servisní knížce. Tam se dočteš i specifikaci oleje pro dTi.

    Těch moc řemenů taky měnit nemusíš. Máš tam jen 2. Jeden drážkovaný pro pohon agregátů (klima, servo, altík...) a druhý rozvodový ozubený. Ten rozvoďák bych vyměnil. Drážkový možno po vizuální kontrole otřepenosti :o) ponechat.

    Spolu s rozvodovým řemenem je dobré vyměnit i jeho napínací klatky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.03  14:53

    « Re: intervaly vymeny

    martinb: olej se meni po 15000km, kupuj syntetiku 0W-40, vymen taky filtr nafty a vzduchu. v 90000km si nech vymenit rozvodovy remen a klidne i vsechny ostatni... klima, servo, alternator atakdale, nevim, kolik jich je zrovna v lagune.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.03  13:04

    « intervaly vymeny

    Jak casto menit olej u tdi motoru a vlastne co vse menit a v jakych intervalech? Jsem uplny laik, asi sen vsech servisaku, kteri mi muzou nakukat cokoliv a ja v zajmu toho, abych jezdil bezpecne a dlouho, na vsecko kyvnu.
    Mam uz tri mesice R Laguna 1.9dTi r.99. Kupoval jsem jej pri stavu tachometru 79tkm ted mam 87tkm. Podle stitku tam byl naposledy menen olej pri 67tkm, je uz cas na dasli vymenu? A co dalsi se musi vymenit, zkontrolovat a tak? Plus neznate v Pze nejaky dobry i neznackovy servis, kde jsou na renaulty dobri? Dik martin (bulawa@centrum.cz)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.03  08:20

    « Re: Prof (2964)

    Copak kolínská, ta je docela pověstná... Už jsem si zvykl, že při 110km/h jsem tam nejpomalejší - teda když nepočítám Avie. A ty čáry na silnici jsou tam akorát pro srandu králíkům :)))) ... to je trefné, 9,9 dotazovatelů :). Jasně, vím to, nic se neděje, jen tak poznamenávám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.03  17:57

    « Re: Prof (2964)

    Nazdar, oddie, jel, ale jen z Úval po odbočku na Č. Brod. A nesvítily mě světla. nevím proč, ale nesvítily a zatím nesvítěj :-) Nevím, jak je na tom. Jen se mě ptal, tak jsem mu dal kontakt. Však víš, z deseti zájemců bývá 9,9 jen dotazovatelů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.03  11:43

    « Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ

    ace2: No a za takovýhle kraviny, za který jsi dostal pokutu, mě tu joe_st káral až jsem to málem nevydržel. Policajti si stoupnou tam, kde semafor pouští na dvě vteřiny a když auto popožene na 63km/h, aby to stihnul a nemusel čekat další čtyři minuty na semaforu "hanbě", tak to se to vybírá. Ale že někdo předjíždí přes horizont a na zadních sedadlech má děcka, to je jim úúúúúúúúplně ukradený.
    King: To bude opravdu zábava. Takovým jako jsem já potom udělaj rezervaci zvanou Mostecký okruh a tam si budeme vychutnávat ty naše starý, smradlavý a nadupaný stroje. Mimochodem všem filmům, které předkládají výklad reality roku 2030 apod. se už za tři roky musíš smát, protože vidíš, jak ty představy byly dětinské a zhovadilé. V žádném případě ale nic proti Julesu Vernovi :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.03  10:19

    « Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ

    ace2 - Pokud vím tak zatím se vodík skladuje pouze v hooodně stlačeném stavu (viz. např. studie GM Hy-wire) a skladování v kapalné podchlazeném na -253°C se snad zatím jen uvažuje. Stejně si ale myslím že i v případě kapalného skladování by už v autě nebyl žádnej "chladič", ale že by byla nádrž jen dobře izolována. Jinak nějaké odpouštění po nehodě si dost dobře neumím představit - to by byla asi ta nejhoší možná věc kterou by bylo možné udělat :o). Pokud plácám nesmysly, tak mě opravte :o) Jinak myslím že tady pan Vodík alis hydrogen, to myslel tak, že bude méně nehod proto, že jízda s elekromobilem už nebude taková zábava jako s klasickým autem a proto se budeme chovat jako v tom trapnym filmu se Schvarzenegrem, jehož název si nepamatuju odehrávajícím se v roce 2030. Myslím, že se mýlí a že takovej nadupanej elektromobil může být možná ještě lepší vodvaz než nějaký dnešní M3 :o)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.03  09:26

    « Re: PO NÁSTUPU ELEKTROMOBILŮ

    Vitej mezi nami trudomyslnymi, Vaclave ... ;-).
    Hele s temi registracnimi znamkami to nebude tak horke, si myslim. V zakone pisou, ze do 1.6.2004 musi majitel vozidla uvest veskere doklady od vozidla a udaje v registru vozidel do souladu se skutecnym stavem (nebo tak nejak). O nejake kontrole nebo znamce tam neni ani slovo. Takze bych skoro rekl, ze dokazovani jestli udaje jsou nebo nejsou v pohode lezi vyhradne na tech urednickych zmr..ch co si to vymysleli. Kazdopadne zadnou evidencni znamku nemam a mit nechci - me nechybi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…