Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.03  11:48

    « Re: Re:

    Právě že na rozdíl od "formulovejch" a podobnejch benzínů je to za stejný peníze. Četl jsem výsledek testu nafty od Aralu v ústavu paliv a maziv (nebo tak nějak se to jmenuje) a zjistili o nějakých 5 čísel vyšší cetanové číslo. Nevím přesně, co je tohle číslo, beru to jako u oktanů - čím vyšší tím lepší. Nicméně u mně fakt žádný pozorovatelný rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  08:21

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Když jsem jako mlaďoch někdy v 18 letech začínal jezdit, tak mi jeden starý mechanik řekl : na oleji nikdy neušetříš.Celý život jsem se tím řídit.Možná také proto jsem např. na Formanovi najel 375 000 km bez GO ! Možno ověřit u prodejce Škoda -ADIV v Opavě, kde mi ho celou dobu servisovali a nakonec odkoupili jako protiúčet !!!
    Samozřejmě věděli, že těch km tak skutečně tolik je najeto.A také jsem si tam dával olej,že si mysleji,že jsem buď vyhrál milion nebo že jsem blázen.
    Teď do Clia dCi 60 kW jsem si nechal při první výměně oleje nalít Shell 0-30 za cca 800,- Kč litr,ale určitě na tom neprodělám,spíš po celoživostních zkušenostech, naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  08:08

    « Re:

    Ve čtvrtek jsem natankoval v Šumperku u Shellu 45 lt nové nafty do Renaultu dCi 60 kW,který má najeto 37 000 km. Já sám hodně přes 1,5 mil. km.
    Resumé : toto palivo je jednoznačně lepší než běžná nafta.Vzhledem k tomu, že motor v Renaultu je skutečně na diesel při jízdě extremně tichý,tak jsem rozdíl nepozoroval, ale výkon se subjektivně zvýšil./ Otestoval jsem to docela brutálním způsobem, policie s radarem by se mě neměla radost/. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od "lepšího" benzínu na Shellu zůstala cena na úrovni jejich původní nafty a v Opavě má Shell pumpu,tak jednoznačně můj nejrychlejší a nejtižší traktor na vesnici už bude jezdit na toto palivo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  06:58

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    prof: Odborně se tomu říká "zakukání" :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  15:48

    « Re:

    to davidz: Rozdíl bude asi v ceně, ne? Dneska ráno jsem v rádiu slyšel reklamu na ten diesel zázrak od Shellu a pochopil jsem to tak, že je to zejména pro auta, který na normální palivo nefungujou :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  14:05

    « "Lepší" nafta

    Jaké máte zkušenosti s "lepší naftou", kterou už chvíli nabízí Aral a teď s něčím přichází i Shell, jak jsem zaslech v rádiu? Mám druhou nádrž od Aralu a nevidím žádný rozdíl v hlučnosti, výkonu ani spotřebě. Co vy na to, chlapi???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  09:08

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Tak jsem si přečetl pár příspěvků toho Ducha a musím říci, že je to totální hňup. Nemá vůbec žádné znalosti a ještě se tváří jako kdovíco. Prostě takový malý ubožáček, co má potřebu do všeho rýpat, přičemž si neuvědomuje jak je směšný - svými názory i svým projevem !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  21:57

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    residents: Fakt ti motor u spodní rysky kovově zvoní? A nezdá se ti, že s ním není něco v pořádku? To já jen, že když mi sem tam nějakej motor kovově zazvonil, tak to bylo naposled, co vydal nějakej zvuk :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  16:51

    « superdiesely - kdy si to asi deutsche freunde rozdají ve dva

    V novém AutoTipu je srovnávací test největších současných turbodieselů v osobních vozech (TDI5.0 V10, BMW 4.0d, CDI 400). No, "srovnání" je silný slovo, protože šlo o auta z různých kategorií (Toureg, 740, G). Snad co je ve výsledcích zajímavý, že Toureg se na silničním okruhu vyrovnal BMW 740. V těžkém terénu se následně nějakou dobu vyrovnával s Mercedesem G, ale následně ho málem odtáhli (Tourega) :-))).


    Už nějakou dobu jsem zvědavej, jestli a kdy tihle němečtí výrobci přijdou s dvanáctiválcovými turbodiesely. Ani jsem v to moc nevěřil, ale nedávno Audi trochu nakoplo vývoj se studií Audi A7 V12 TDI. Tak uvidíme jestli BMW a MB budou kontrovat. Výkony kolem 400 k a krouťáky přes 1000 Nm ... hmmmm, to by šlo.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  07:01

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Taky to poznám. Vždy, když jedu z výměny, tak slyším, jak si motor chrochtá blahem. Vydrží mu to však tak max. 500 km. Pak už ten nový olej rozpustí a uvolní zbylé úsady, zčerná a hlučnost je na stejné úrovni. Ke konci intevalu hlučnost začne rychleji stoupat (možná je to taky tím, že už moc nedolévám). Stejně tak je rozdíl mezi tím, když je olej na spodní a na horní rysce. U spodní kovově zvoní a je hlučnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.03  15:45

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    A hele, neozval se snad duch cleanera pod jinym pseudonymem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  15:42

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Klidně dám i 1000Kč za litr oleje, když vím, že můj motor dostal to nejlepší.... Navíc pak není můj 1.9 D vůbec hlučný. Je mnohem méně hlučný, než kdejaké zážehové vysavače. A především je velmi ekologický. Mám výborné emise CO2. Takových výborných výsledků zážehový motor nikdy nedosáhne. Navíc recirkulace spalin znaméná rovněž značnou výhodu. Když ještě přidáme provoz na bionaftu, nemá ani vodíkový pohon se spoustou ztrát energie, žádnou šanci !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  17:38

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Mitsi: Já to poznám taky. Uchem i tím, jak se motor chová. Pravda je, že je to rozdíl minimální, ale je tam. Postřehnutelný je to jenom v tom kontrastu s tím starým olejem, postupné degradace jeho mazných vlastností si potom nemáme šanci všimnout nikdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  15:22

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Je to sice trochu od veci (nemam TDI a 750 Kc za litr oleje bych nikdy nedal - co je vubec tohle za zhyralost, snad s diamantovym prachem?), ale muj syn na zvuku motoru pozna, ze je cerstve vymenen olej. Priznavam, ja poznam veliky ho..., a to stale jeste nejsem uplne hluchej!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  09:58

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Taky měnim auto jednou za 50.000 km, někdy i dřív :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  09:20

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    oddie: No jo, ale oni měněj jednou za 50.000 a to ty jsi vypouštěl už pětkrát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  08:03

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Prof: Co se ti nelíbí na "zimní nafta ESSO" a "Zimní nafta Agip"? To, že pocházej te stejného zdroje, a lišej se jen nápisem na stojanu? :)))
    Jinak olej 750,-/litr je fakt super. Tolik mě stojí olej na dvě kompletní výměny...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  07:51

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Pavel: No, nevím, nevím, ale nebejt chytrý mašinky pánů Brüela a Kjaera, tak by asi těžko někdo něco poznal, byť v tý troše teorie je lidský ucho ceněno jako velmi citlivej orgán :-) Taky mě docela pobavilo "zimní nafta ESSO" a "Zimní nafta Agip". Vzpoměl jsem si na jedince ze stáda ovcí :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  15:09

    « hlučnost TDI a dalších

    Na www.autorevue.cz je zajímavej článek o hlučnosti různých turbodieselů a vlivu oleje na hlučnost TDI-PD (jeden za 600 Kč/l, druhej za 750 Kč/l :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  06:20

    « Re: to odbornící na filtry

    Chytré řeči o filtrech - dovolte otázku - sledoval jste srovnávací grafy množství nasávaného vzduchu v reálném vozidle s a bez sportovního filtru? Stačí odpověď ANO/NE.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  12:56

    « to LadaH

    Myslím, že to smysl nemá. Jednak propustnější filtry přidají víc turbomotorum a navíc až čipnutým. V originálním nastavení má Tvůj 1.9D 47kW vzduchu dost.

    Kámoš dal KN boxový filtr do oktávky kombi TDI 66kW a nic se nestalo. Pak ji čipl a výsledek byl velmi pozitivní. 0-100km/h za 10s. jistě v tom tu roli poté KN sehrál.

    Sám mám na čiplé TDI Fabce KN přímé sání a je to paráda. Jak jsem ale již řekl, já toho vzduchu spálím o dost víc a navíc je ten originální filtr moc malý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  12:21

    « KN filtr

    Chci se jen zeptat.Chci si koupit KN filtr do
    felicie diesel.Má to vůbec v tomto případě smysl?
    Bude výkon motoru o alespoň trochu větší?Nemáte
    někdo zkušenost.Beru vážne všechny příspěvky,kromě
    pana DUCHA!!Nebo BEZDUCHA.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  12:20

    « to LadaH

    To, že je uklízečka děcko, je evidentní. Asi bude fakt lepší si toho šulka nevšímat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  11:53

    « Re: DuchCleanera....

    ladaH - Ano jistě. Z toho jednoho příspěvku se to nedalo tak dobře poznat, ale nyní je již jasné, že v tvém případě se nejedná o dětskou naivitu, nýbrž o stařeckou senilitu. Projevy jsou dosti podobné, nicméně např. ze slovní zásoby dotyčného se dá mnohé dovodit........................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  11:49

    « Re: DuchCleanera....

    Mimochodem si myslím,že je mi o dost víc než tobě,ale vzhledem tomu že jsi * tak u těch se
    to blbě pozná!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  11:47

    « Re: DuchCleanera....

    Ty jsi zase zakomplexováný mentálně postižený jedinec,který kdyby bylo dneska STB tak udáváš a kopeš kolem sebe.Měl byjsi zvážit návštěvu Bohnického ústavu pro nepochopené géniusy.Přečti
    si ty svoje slinty co tu píšeš a dojdeš k tomu že se stejně zblázníš!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  11:41

    « Re: Stále více řidičů přechází na diesel...

    Cleaner: hele, že mluvíš z vlastní zkušenosti?? přiznej se, za jak dlouho Tě taťka našel zavřenýho v garáži, když nechal nastartováno??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  09:43

    « Re: Stále více řidičů přechází na diesel...

    ladaH - promiň, ale máš projev desetilétého dítěte. Pokud tedy jsi desetileté dítě, tak se prosím nikdy nezavírej v garáži pokud má tatínkovo auto nastartovaný motor. Zvlášť pokud je to diesel. Mohl by jsi se otrávit během několika málo desítek sekund. A než si uvědomíš, že je ti špatně, bude už pozdě. Už tu garáž ani neotevřeš. Takže ještě jednou chlapče: TAKOVÝ POKUS JE VELMI NEBEZPEČNÝ ................................
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.04.03  09:12

    « Re: Stále více řidičů přechází na diesel...

    Já bych se takhle nesázel. :o))) I taková hlava jako Edison se prý chtěla v podobném duchu vsadit, že stejnosměrný proud je méně nebezpečný než střídavý (s Westinghousem nebo s Teslou, už nevím) a byla by prohrála ... A z ducha Uklízečky si nedělej hlavu. Na každém fóru se vždy objeví nějakej podobnej debílek. Je na to i nějakej zákon ... Murphyho. A známá je i léčba: ignorovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  07:18

    « Re: Stále více řidičů přechází na diesel...

    OK,zavřeme se do garáže,ty ze svým benzínem a já s
    dieselem.Nastartujeme a schválně kdo déle vydrží!!
    Nedávám ti velkou šanci.Mimochodem tvé mentální postižení je rozsáhlejší než jsem předpokládal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  12:10

    « Stále více řidičů přechází na diesel...

    To jen potvrzuje co jsem již řekl. Nakonec budou všichni tak zmatení z nízkých cen nafty až tu bude 80% dieselů. Následky pro životní prostřendí budou katastrofální........... Mimochodem o negativním vlivu dieselů na ovzduší ve městech se zmiňuje i dnešní MFDnes..................................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  09:02

    « Re: 2,2DT

    no to mas pravdu, no uvidime, casem. kazdopadne diky za podporu :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  07:55

    « Re: 2,2DT

    trubka: lepsi najeto 150 tis km na dalnici,
    nez 50 tis km courackama po meste. Jedine co mohl
    odpravit, je turbo. Tak snad ho pri dojezdech setril...
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  14:03

    « 2,2DT

    Cau vsichni, tak mam prvniho ropaka, Lagunu 2,2DT, najeto 150tis. Mel to jeden clovek a najel to za 2 roky. Nechoval se k tomu asi zas nak spatne a je to pravidelne servisovany. Docela to jede, ma to 115 koni, spotreba 7l taky neni nijak zavratna, takze zatim spokojenost. Dal sem novy olej a dam jeste rozvodak. Na co si dat jeste bacha? Ale z tech kilometru mam porad nakej divnej pocit, myslite, ze je to v pohode? nebo nejake zkusenosti s timto motorem?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  12:28

    « nak na klepace

    Ahoj vsichni majitele dieselu. Moje rodinka se bude rozrustat, potrebovali jsme tudiz neco rodinnejsiho (kombi) a jsem od prirody kolenovrt, najezdim toho taky dost, tak jsem poridil jiz dlouho zadaneho diesela. Neco vim, ale chtel bych se prece jen zeptat na nejaky obecny zasady v chovani k dieselum oproti benzinum. Mam klasicky atmosfericky 1.9D od Citrona, takze zadna novota, ale myslim stabilni, osvedceny a dietni drzak. Ceho bych se mel vyvarovat, jak jezdit, abych motor netrapil, olej a jaky, atd. Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 14.03.03  14:39

    « Re: Fiat Bravo

    Neliší se náhodou motory tím, že TD100 má intercooler (chladič stlačeného vzduchu) a TD75 nemá?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.03.03  08:06

    « Re: about uklízečka (zhmotnělý prd)

    Tenhle čistič musí mít asi centimetrový péro,když
    je takhle zakomplexovanej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.03.03  07:12

    « Fiat Bravo

    Všechny zdravím.Objevil jsem tuhle prima rubriku a jsem asi v polovině příspěvků.Proto že mnoho z Vás má velké znalosti v této problematice,dovolím si otázku.Koupil jsem Bravo TD75 r.v.98 a celkem spokojenost.Ale pak jsem zjistil,že existuje to samé
    s větším výkonem.Při tom parametry jsou shodné.Bravo TD75 obs.1910ccm,vrt/zdv 82x90,4 55kw
    krout.mom.147Nn.
    Bravo TD100 má ty samé parametry,ale 100k a krouťák 200Nn.Otázka zní:dá se předělat 75ka na 100vku.Já mám určitě mech.čerpadlo,čili jen malou
    elektronizaci.Tak že čiping nic neřeší.Poradíte ?.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.03.03  12:47

    « about uklízečka (zhmotnělý prd)

    Je to *.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.03.03  12:20

    « Re: Nazdar smraďoši

    Jdi do *.....!!!! |Cleanere nebo jinej idiote...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…