Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  14:53

    « Re: Prosim o radu

    Dal by som si skontrolovať trysky. Mohlo sa stať, že do nafty naliali vodu na pumpe, trysky na ňu zareagovali prihrdzavením. Potom striekajúca a kvapkajúca tryska pri dlhšom väčšom zaťažení spôsobí lokálne prehriatie, u tohto motora s predkomôrkou môže prasknúť hlava. Ak náhodou už sa tak nestalo. Potom to buble vo vyrovnávacej nádržke a hadica k chladiču je tvrdá ak je uzáver nádržky tesný. Takto to mal švagor na R19.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  23:13

    « Re: DTL?

    Označení DTL používá Opel u dieslů, které označuje jako soft turbo, prostě něco mezi atm. dieslem a klasickým turbodieslem. Ten motor má turbo, ale je nastavené na nižší tlak (než by mohlo být).
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.04.03  14:39

    « DTL?

    Muzete mi nekdo poradit co znamena zkratka DTL?
    Diesel nebo Turbo Diesel?
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.03  11:50

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    To máš pravdu, ale není proti tomu obrana, alespon mě nic nenapadá. Pokud je to v záruce musíš s tím na povinnou garančku. Loni jsem platil za blbou výměnu oleje a brzdovky 4500,-
    To je hnus, sam bych to udělal do tisíce.
    Jsou to šmejdi a po záruce mě tam už nikdy neuviděj.
    Zřejmě jim stačí zákazník jen na dobu záruky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.04.03  08:27

    « Re: to Kdo

    Mogul Optimal 10W-40, API CG-4/SH (splňuje ACEA E3,B3,A3, MB 228.3 a 229.1, VW 500.00/505.00), kupuju na www.kmoch.cz, používám jej už cca 3 roky pro sebe a své známé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.03  07:56

    « Re: Prosim o radu

    Tak to jsem měl před pár měsíci taky. A spravila to oprava čerpadla - byly tam popraskané membrány a nafta šla v nízkých otáčkách na volnoběch do turba odkud se nasávala do ventilu se vzduchem - ten nepravidelných chod a bílý kouř. Poznalo se to hned, když se odpojila hadice od čerpadla k turbu a byla plná nafty. Naštěstí to tolik nestálo a teď to jezdí zase jak mám. Když tak mrkni do diskuze Ford Sierra. Spíš poslední dobou mám problém s čím dál častějším problikáváním kontrolky tlaku oleje na volnoběh. Olej měněn před 2000 km. Je ho tam k horní rysce. Spíš jakoby neubýval oproti minulosti, kdy jsem dolíval 0,5/2000. Myslím si, že by mohl být naředěn naftou, která přes popraskané membrány čerpadla šla do turba a pak k ventilům. Další možností ještě může být zanesený regulační ventil. Dnes budu mít udělán od příbuzné rozbor oleje tak uvidím jaký je obsah nafty, teplota vzplanutí, nečistoty, špony, alkalická rezerva atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.03  07:47

    « Re: to prof

    Oddie asi kupuje nějaký Madit, ale stačí zajet do Makra a nakoupíš levně Texaco. Naposledy jsem tam viděl polosyntetiku 10W40 za 120 litr, takže proč nedopřát starému pekáči lepší olej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.03  19:08

    « Prosim o radu

    Zdravim Vas vsechny.
    Mam VW Passat 1,9TD, r.v. 95 a poslednich par dnu mi prestava slapat motor tak, jak by mel. Nechal jsem si menit rozvodak, olej mam polosyntetiku 10-W40 a zere mi to tak 1l oleje/1000 km. Starty byly furt OK - t.j. na 2-3 otoceni, ale posledni dobou to trvalo vyrazne dele. Pak se auto postupne zacalo na volnobeh klepat a otacky kolisat, az to chciplo. Navic vyrazne roste spotreba, snizuje se vykon a na krizovatce to musim turovat, jinak to chcipne. Pokazde je za mnou oblak bilo-modreho dymu. A kdyz to startuju, tak jdou z motoru hodne divne zvuky - jako kdyz rachotis vidlickou v kastrolu. Nejdriv jsem si myslel, ze jsem to pridrel, ale teplota vody zustava furt stejna, i kdyz jedu tak 120. Toto vse se stalo behem cca 800 km, ktere jsem jel na jeden zatah. Cim by to mohlo byt? Diky za tipy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.03  14:14

    « Re: to prof

    Hlel Oddie, kde ten olej kupuješ a jakou značku?? Cena je velmi líbivá. Já zatím kupoval výhodně minerál 15W-40 za kilo :-(((.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.04.03  13:18

    « Re: to prof

    Prof (3058) - přesně. Já sice leju do starých krámů polosyntetiku 10W-40, ale v podstatě jen proto, že je za 90Kč/litr. To už od minerálu není rozdíl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.03  08:16

    « Re: to prof

    v tomhle klimatickym pasmu jedete klidne nekolik km s olejem vychladlym na -10 st.C. tak se podivejte do grafu vizkozit, jak tam kterej olej maze. a zjistite, ze ani 0W40 pomalu nestaci. a pokud nezavodite, ale normalne jezdite, tak mate olej do 90st.C a tam mazou vsechny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.03  08:08

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    to Hellebrand: to Tě v tom servisu berou pěkně na hůl. 800 za litr. Nejhorší na tom je, že pokud je to v záruce, tak si v servisu diktují ceny. Mě jen stačilo, když jsem zjistil, kolik je nákupka u olejů u Škodovky a za kolik to prodává (o 100% dráž).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  22:56

    « Re: to prof

    Na tohle klimatický pásmo bohatě stačí 15W40 pro starý krámy a polosynt. 10W40 pro nový a ty s hydraulikou na ventilech cca v 99% případů. Ale to jsem ti asi nesdělil nic novýho ;-}
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  22:19

    « to Mitsi

    Přesně tak. Ať si to každý přebere ;o) Tady u nás jezdí na 0W-30 pár známých s TDI a všichni v pohodě.

    Možná, že to byl problém té Carismy. Je známo, že Honda (aspoň starší) musela mít polosyntetiku 10W-40, jinak byla hlučná a ani tak dobře nejela. Holt každý motor chce něco jiného. Nemůžeš tak generalizovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  20:24

    « Re: hlučnost TDI a dalších, Ad yvoneni motoru pri nedostatku

    No ja tuhle jel sluzebnim Golfem (jezdim s nim z casu na cas, takze ho znam, ale ne zas az tak casto aby to pro me byl duvod se o nej starat) a nejako se mi nezdal zvuk a byl tesne pod minimem, takze si myslim ze se to podle zvuku poznat da... Teda ne ze by to zvonive klepalo, to ne, to mi udelal motor jen jednou, dyz byl prasklej krouzek :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.04.03  20:03

    « Re: to Mitsi

    Co doporučuje VW je mi srdečně jedno a od Castrolu jsem do vlastního vozu osobně kupoval pouze pouze Formula RS 10W-60, ale jen při pohybu v "teplých krajích". SLX 0W-30 mi servis nalil do služební Carismy a odešly mi minimálně dva hydroštely. Ať si to každý přebere - já jen prezentoval osobní zkušenost z praxe. PS: Sám dávám přednost zn. Mobil Formula 1 a viskozitu vybírám dle očekávaných provozních podmínek, pravda 5W-50 se u nás v Čechách zrovna moc často nevyskytuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  15:11

    « Re: to odbornící na filtry

    to víš buzíku,všichni to každej den sledujeme minimálně tři hodiny!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  14:16

    « to prof

    Castrolovej sud nemám ;o)

    Každopádně argument s afrikou je trochu lichý, neboť žiju v ČR. Auto, které by jezdilo v africe, by muselo mít plnohodnotný olejový chladič (ne malý výměník olej/vřící voda). Ten vydá za sebelepší olej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  14:14

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Jeden příspěvek pana Ecosmraďocha mi úplně stačí. Je to typický představitel zdejší dieselové komunity. Naprostou absenci argumentů nahrazuje osobními invektivami.............................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.03  14:10

    « Poradím Vám olej do dieselu

    Nejlepší olej do dielelu je žádný olej. Mrtvý diesel dobrý diesel..................................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.03  22:11

    « Re: to Mitsi

    HUF: Ale do Afriky by ses s tímhle olejem už nevydal, nebo jo? :-) Zas je tak neděs, nebo máš sudovej Castrol a nejde na odbyt? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.03  21:15

    « to Mitsi

    Tak teď jsi přestřelil...

    Oleje Castrol 0W-30 SLX Longlife II je doporučený pro TDI PD - norma VW 505.01 (nejen pro prodloužené intervaly). Nezkoušej o tom polemizovat. Vím to ze servisu. Pokud bys stejně pochyboval, mrkni na www.castrol.cz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.04.03  19:20

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    0W-30 do diesel motoru? Leda tak při třeskutých mrazech. Přeji brzkou generálku! PS: Kvalita oleje se nerovná co nejnižší viskozita a už vůbec ne co nejvyšší cena (byť ta často reflektuje použitá aditiva a "rafinační základ").
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.04.03  11:48

    « Re: Re:

    Právě že na rozdíl od "formulovejch" a podobnejch benzínů je to za stejný peníze. Četl jsem výsledek testu nafty od Aralu v ústavu paliv a maziv (nebo tak nějak se to jmenuje) a zjistili o nějakých 5 čísel vyšší cetanové číslo. Nevím přesně, co je tohle číslo, beru to jako u oktanů - čím vyšší tím lepší. Nicméně u mně fakt žádný pozorovatelný rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  08:21

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Když jsem jako mlaďoch někdy v 18 letech začínal jezdit, tak mi jeden starý mechanik řekl : na oleji nikdy neušetříš.Celý život jsem se tím řídit.Možná také proto jsem např. na Formanovi najel 375 000 km bez GO ! Možno ověřit u prodejce Škoda -ADIV v Opavě, kde mi ho celou dobu servisovali a nakonec odkoupili jako protiúčet !!!
    Samozřejmě věděli, že těch km tak skutečně tolik je najeto.A také jsem si tam dával olej,že si mysleji,že jsem buď vyhrál milion nebo že jsem blázen.
    Teď do Clia dCi 60 kW jsem si nechal při první výměně oleje nalít Shell 0-30 za cca 800,- Kč litr,ale určitě na tom neprodělám,spíš po celoživostních zkušenostech, naopak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  08:08

    « Re:

    Ve čtvrtek jsem natankoval v Šumperku u Shellu 45 lt nové nafty do Renaultu dCi 60 kW,který má najeto 37 000 km. Já sám hodně přes 1,5 mil. km.
    Resumé : toto palivo je jednoznačně lepší než běžná nafta.Vzhledem k tomu, že motor v Renaultu je skutečně na diesel při jízdě extremně tichý,tak jsem rozdíl nepozoroval, ale výkon se subjektivně zvýšil./ Otestoval jsem to docela brutálním způsobem, policie s radarem by se mě neměla radost/. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od "lepšího" benzínu na Shellu zůstala cena na úrovni jejich původní nafty a v Opavě má Shell pumpu,tak jednoznačně můj nejrychlejší a nejtižší traktor na vesnici už bude jezdit na toto palivo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.04.03  06:58

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    prof: Odborně se tomu říká "zakukání" :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  15:48

    « Re:

    to davidz: Rozdíl bude asi v ceně, ne? Dneska ráno jsem v rádiu slyšel reklamu na ten diesel zázrak od Shellu a pochopil jsem to tak, že je to zejména pro auta, který na normální palivo nefungujou :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  14:05

    « "Lepší" nafta

    Jaké máte zkušenosti s "lepší naftou", kterou už chvíli nabízí Aral a teď s něčím přichází i Shell, jak jsem zaslech v rádiu? Mám druhou nádrž od Aralu a nevidím žádný rozdíl v hlučnosti, výkonu ani spotřebě. Co vy na to, chlapi???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.04.03  09:08

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Tak jsem si přečetl pár příspěvků toho Ducha a musím říci, že je to totální hňup. Nemá vůbec žádné znalosti a ještě se tváří jako kdovíco. Prostě takový malý ubožáček, co má potřebu do všeho rýpat, přičemž si neuvědomuje jak je směšný - svými názory i svým projevem !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  21:57

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    residents: Fakt ti motor u spodní rysky kovově zvoní? A nezdá se ti, že s ním není něco v pořádku? To já jen, že když mi sem tam nějakej motor kovově zazvonil, tak to bylo naposled, co vydal nějakej zvuk :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  16:51

    « superdiesely - kdy si to asi deutsche freunde rozdají ve dva

    V novém AutoTipu je srovnávací test největších současných turbodieselů v osobních vozech (TDI5.0 V10, BMW 4.0d, CDI 400). No, "srovnání" je silný slovo, protože šlo o auta z různých kategorií (Toureg, 740, G). Snad co je ve výsledcích zajímavý, že Toureg se na silničním okruhu vyrovnal BMW 740. V těžkém terénu se následně nějakou dobu vyrovnával s Mercedesem G, ale následně ho málem odtáhli (Tourega) :-))).


    Už nějakou dobu jsem zvědavej, jestli a kdy tihle němečtí výrobci přijdou s dvanáctiválcovými turbodiesely. Ani jsem v to moc nevěřil, ale nedávno Audi trochu nakoplo vývoj se studií Audi A7 V12 TDI. Tak uvidíme jestli BMW a MB budou kontrovat. Výkony kolem 400 k a krouťáky přes 1000 Nm ... hmmmm, to by šlo.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.04.03  07:01

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Taky to poznám. Vždy, když jedu z výměny, tak slyším, jak si motor chrochtá blahem. Vydrží mu to však tak max. 500 km. Pak už ten nový olej rozpustí a uvolní zbylé úsady, zčerná a hlučnost je na stejné úrovni. Ke konci intevalu hlučnost začne rychleji stoupat (možná je to taky tím, že už moc nedolévám). Stejně tak je rozdíl mezi tím, když je olej na spodní a na horní rysce. U spodní kovově zvoní a je hlučnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.04.03  15:45

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    A hele, neozval se snad duch cleanera pod jinym pseudonymem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.04.03  15:42

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Klidně dám i 1000Kč za litr oleje, když vím, že můj motor dostal to nejlepší.... Navíc pak není můj 1.9 D vůbec hlučný. Je mnohem méně hlučný, než kdejaké zážehové vysavače. A především je velmi ekologický. Mám výborné emise CO2. Takových výborných výsledků zážehový motor nikdy nedosáhne. Navíc recirkulace spalin znaméná rovněž značnou výhodu. Když ještě přidáme provoz na bionaftu, nemá ani vodíkový pohon se spoustou ztrát energie, žádnou šanci !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  17:38

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Mitsi: Já to poznám taky. Uchem i tím, jak se motor chová. Pravda je, že je to rozdíl minimální, ale je tam. Postřehnutelný je to jenom v tom kontrastu s tím starým olejem, postupné degradace jeho mazných vlastností si potom nemáme šanci všimnout nikdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  15:22

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Je to sice trochu od veci (nemam TDI a 750 Kc za litr oleje bych nikdy nedal - co je vubec tohle za zhyralost, snad s diamantovym prachem?), ale muj syn na zvuku motoru pozna, ze je cerstve vymenen olej. Priznavam, ja poznam veliky ho..., a to stale jeste nejsem uplne hluchej!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  09:58

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Taky měnim auto jednou za 50.000 km, někdy i dřív :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.04.03  09:20

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    oddie: No jo, ale oni měněj jednou za 50.000 a to ty jsi vypouštěl už pětkrát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.04.03  08:03

    « Re: hlučnost TDI a dalších

    Prof: Co se ti nelíbí na "zimní nafta ESSO" a "Zimní nafta Agip"? To, že pocházej te stejného zdroje, a lišej se jen nápisem na stojanu? :)))
    Jinak olej 750,-/litr je fakt super. Tolik mě stojí olej na dvě kompletní výměny...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…