Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Prosim o radu
Dal by som si skontrolovať trysky. Mohlo sa stať, že do nafty naliali vodu na pumpe, trysky na ňu zareagovali prihrdzavením. Potom striekajúca a kvapkajúca tryska pri dlhšom väčšom zaťažení spôsobí lokálne prehriatie, u tohto motora s predkomôrkou môže prasknúť hlava. Ak náhodou už sa tak nestalo. Potom to buble vo vyrovnávacej nádržke a hadica k chladiču je tvrdá ak je uzáver nádržky tesný. Takto to mal švagor na R19. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
To máš pravdu, ale není proti tomu obrana, alespon mě nic nenapadá. Pokud je to v záruce musíš s tím na povinnou garančku. Loni jsem platil za blbou výměnu oleje a brzdovky 4500,-
To je hnus, sam bych to udělal do tisíce.
Jsou to šmejdi a po záruce mě tam už nikdy neuviděj.
Zřejmě jim stačí zákazník jen na dobu záruky.
-
« Re: Prosim o radu
Tak to jsem měl před pár měsíci taky. A spravila to oprava čerpadla - byly tam popraskané membrány a nafta šla v nízkých otáčkách na volnoběch do turba odkud se nasávala do ventilu se vzduchem - ten nepravidelných chod a bílý kouř. Poznalo se to hned, když se odpojila hadice od čerpadla k turbu a byla plná nafty. Naštěstí to tolik nestálo a teď to jezdí zase jak mám. Když tak mrkni do diskuze Ford Sierra. Spíš poslední dobou mám problém s čím dál častějším problikáváním kontrolky tlaku oleje na volnoběh. Olej měněn před 2000 km. Je ho tam k horní rysce. Spíš jakoby neubýval oproti minulosti, kdy jsem dolíval 0,5/2000. Myslím si, že by mohl být naředěn naftou, která přes popraskané membrány čerpadla šla do turba a pak k ventilům. Další možností ještě může být zanesený regulační ventil. Dnes budu mít udělán od příbuzné rozbor oleje tak uvidím jaký je obsah nafty, teplota vzplanutí, nečistoty, špony, alkalická rezerva atd. -
« Prosim o radu
Zdravim Vas vsechny.
Mam VW Passat 1,9TD, r.v. 95 a poslednich par dnu mi prestava slapat motor tak, jak by mel. Nechal jsem si menit rozvodak, olej mam polosyntetiku 10-W40 a zere mi to tak 1l oleje/1000 km. Starty byly furt OK - t.j. na 2-3 otoceni, ale posledni dobou to trvalo vyrazne dele. Pak se auto postupne zacalo na volnobeh klepat a otacky kolisat, az to chciplo. Navic vyrazne roste spotreba, snizuje se vykon a na krizovatce to musim turovat, jinak to chcipne. Pokazde je za mnou oblak bilo-modreho dymu. A kdyz to startuju, tak jdou z motoru hodne divne zvuky - jako kdyz rachotis vidlickou v kastrolu. Nejdriv jsem si myslel, ze jsem to pridrel, ale teplota vody zustava furt stejna, i kdyz jedu tak 120. Toto vse se stalo behem cca 800 km, ktere jsem jel na jeden zatah. Cim by to mohlo byt? Diky za tipy -
« Re: to prof
v tomhle klimatickym pasmu jedete klidne nekolik km s olejem vychladlym na -10 st.C. tak se podivejte do grafu vizkozit, jak tam kterej olej maze. a zjistite, ze ani 0W40 pomalu nestaci. a pokud nezavodite, ale normalne jezdite, tak mate olej do 90st.C a tam mazou vsechny. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
to Hellebrand: to Tě v tom servisu berou pěkně na hůl. 800 za litr. Nejhorší na tom je, že pokud je to v záruce, tak si v servisu diktují ceny. Mě jen stačilo, když jsem zjistil, kolik je nákupka u olejů u Škodovky a za kolik to prodává (o 100% dráž). -
« to Mitsi
Přesně tak. Ať si to každý přebere ;o) Tady u nás jezdí na 0W-30 pár známých s TDI a všichni v pohodě.
Možná, že to byl problém té Carismy. Je známo, že Honda (aspoň starší) musela mít polosyntetiku 10W-40, jinak byla hlučná a ani tak dobře nejela. Holt každý motor chce něco jiného. Nemůžeš tak generalizovat... -
« Re: hlučnost TDI a dalších, Ad yvoneni motoru pri nedostatku
No ja tuhle jel sluzebnim Golfem (jezdim s nim z casu na cas, takze ho znam, ale ne zas az tak casto aby to pro me byl duvod se o nej starat) a nejako se mi nezdal zvuk a byl tesne pod minimem, takze si myslim ze se to podle zvuku poznat da... Teda ne ze by to zvonive klepalo, to ne, to mi udelal motor jen jednou, dyz byl prasklej krouzek :) -
"-- skrytý --" 23.04.03 20:03
« Re: to Mitsi
Co doporučuje VW je mi srdečně jedno a od Castrolu jsem do vlastního vozu osobně kupoval pouze pouze Formula RS 10W-60, ale jen při pohybu v "teplých krajích". SLX 0W-30 mi servis nalil do služební Carismy a odešly mi minimálně dva hydroštely. Ať si to každý přebere - já jen prezentoval osobní zkušenost z praxe. PS: Sám dávám přednost zn. Mobil Formula 1 a viskozitu vybírám dle očekávaných provozních podmínek, pravda 5W-50 se u nás v Čechách zrovna moc často nevyskytuje. -
"-- skrytý --" 22.04.03 19:20
« Re: hlučnost TDI a dalších
0W-30 do diesel motoru? Leda tak při třeskutých mrazech. Přeji brzkou generálku! PS: Kvalita oleje se nerovná co nejnižší viskozita a už vůbec ne co nejvyšší cena (byť ta často reflektuje použitá aditiva a "rafinační základ"). -
« Re: Re:
Právě že na rozdíl od "formulovejch" a podobnejch benzínů je to za stejný peníze. Četl jsem výsledek testu nafty od Aralu v ústavu paliv a maziv (nebo tak nějak se to jmenuje) a zjistili o nějakých 5 čísel vyšší cetanové číslo. Nevím přesně, co je tohle číslo, beru to jako u oktanů - čím vyšší tím lepší. Nicméně u mně fakt žádný pozorovatelný rozdíl. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
Když jsem jako mlaďoch někdy v 18 letech začínal jezdit, tak mi jeden starý mechanik řekl : na oleji nikdy neušetříš.Celý život jsem se tím řídit.Možná také proto jsem např. na Formanovi najel 375 000 km bez GO ! Možno ověřit u prodejce Škoda -ADIV v Opavě, kde mi ho celou dobu servisovali a nakonec odkoupili jako protiúčet !!!
Samozřejmě věděli, že těch km tak skutečně tolik je najeto.A také jsem si tam dával olej,že si mysleji,že jsem buď vyhrál milion nebo že jsem blázen.
Teď do Clia dCi 60 kW jsem si nechal při první výměně oleje nalít Shell 0-30 za cca 800,- Kč litr,ale určitě na tom neprodělám,spíš po celoživostních zkušenostech, naopak. -
« Re:
Ve čtvrtek jsem natankoval v Šumperku u Shellu 45 lt nové nafty do Renaultu dCi 60 kW,který má najeto 37 000 km. Já sám hodně přes 1,5 mil. km.
Resumé : toto palivo je jednoznačně lepší než běžná nafta.Vzhledem k tomu, že motor v Renaultu je skutečně na diesel při jízdě extremně tichý,tak jsem rozdíl nepozoroval, ale výkon se subjektivně zvýšil./ Otestoval jsem to docela brutálním způsobem, policie s radarem by se mě neměla radost/. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od "lepšího" benzínu na Shellu zůstala cena na úrovni jejich původní nafty a v Opavě má Shell pumpu,tak jednoznačně můj nejrychlejší a nejtižší traktor na vesnici už bude jezdit na toto palivo. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
Tak jsem si přečetl pár příspěvků toho Ducha a musím říci, že je to totální hňup. Nemá vůbec žádné znalosti a ještě se tváří jako kdovíco. Prostě takový malý ubožáček, co má potřebu do všeho rýpat, přičemž si neuvědomuje jak je směšný - svými názory i svým projevem !!! -
« superdiesely - kdy si to asi deutsche freunde rozdají ve dva
V novém AutoTipu je srovnávací test největších současných turbodieselů v osobních vozech (TDI5.0 V10, BMW 4.0d, CDI 400). No, "srovnání" je silný slovo, protože šlo o auta z různých kategorií (Toureg, 740, G). Snad co je ve výsledcích zajímavý, že Toureg se na silničním okruhu vyrovnal BMW 740. V těžkém terénu se následně nějakou dobu vyrovnával s Mercedesem G, ale následně ho málem odtáhli (Tourega) :-))).
Už nějakou dobu jsem zvědavej, jestli a kdy tihle němečtí výrobci přijdou s dvanáctiválcovými turbodiesely. Ani jsem v to moc nevěřil, ale nedávno Audi trochu nakoplo vývoj se studií Audi A7 V12 TDI. Tak uvidíme jestli BMW a MB budou kontrovat. Výkony kolem 400 k a krouťáky přes 1000 Nm ... hmmmm, to by šlo. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
Taky to poznám. Vždy, když jedu z výměny, tak slyším, jak si motor chrochtá blahem. Vydrží mu to však tak max. 500 km. Pak už ten nový olej rozpustí a uvolní zbylé úsady, zčerná a hlučnost je na stejné úrovni. Ke konci intevalu hlučnost začne rychleji stoupat (možná je to taky tím, že už moc nedolévám). Stejně tak je rozdíl mezi tím, když je olej na spodní a na horní rysce. U spodní kovově zvoní a je hlučnější. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
Klidně dám i 1000Kč za litr oleje, když vím, že můj motor dostal to nejlepší.... Navíc pak není můj 1.9 D vůbec hlučný. Je mnohem méně hlučný, než kdejaké zážehové vysavače. A především je velmi ekologický. Mám výborné emise CO2. Takových výborných výsledků zážehový motor nikdy nedosáhne. Navíc recirkulace spalin znaméná rovněž značnou výhodu. Když ještě přidáme provoz na bionaftu, nemá ani vodíkový pohon se spoustou ztrát energie, žádnou šanci !!! -
« Re: hlučnost TDI a dalších
Mitsi: Já to poznám taky. Uchem i tím, jak se motor chová. Pravda je, že je to rozdíl minimální, ale je tam. Postřehnutelný je to jenom v tom kontrastu s tím starým olejem, postupné degradace jeho mazných vlastností si potom nemáme šanci všimnout nikdo. -
"-- skrytý --" 15.04.03 15:22
« Re: hlučnost TDI a dalších
Je to sice trochu od veci (nemam TDI a 750 Kc za litr oleje bych nikdy nedal - co je vubec tohle za zhyralost, snad s diamantovym prachem?), ale muj syn na zvuku motoru pozna, ze je cerstve vymenen olej. Priznavam, ja poznam veliky ho..., a to stale jeste nejsem uplne hluchej!