Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Kouř
Nazdar, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte, co je to za kouř, resp. čím je způsobený. Při jízdě "na podlaze" ani když třeba motor zatrápim hodně plynu málo otáček mě to vůbec nekouří. Ale když jde motor z otáček tak to zahulí jako prase. Je to takovej klasickej naftovej čmoudík ale trošičku do bíla. Víte někdo co to může být? Je to normální? Díkys -
« Re: Nazdar smraďoši
Onehdy jsem viděl fungl novýho nablejskanýho Superba s V6TDI, co měl celej zadek černě očouzenej. Chudák výrobce se morduje s tim, aby auto splnilo celou řadu často protichůdných požadavků (vysoký výkon a krouťák, nízká hlučnost, vysoká životnost, nízká spotřeba, malé vibrace, nízké emise), pak příjde chytrák, co ví všechno nejlíp, přečipuje to a je hotovo.... -
« Re: Nazdar smraďoši
No hele já bych neřekl že je smradu hodně. Někde jsem četl studii kde se píše, že kdyby se vyráběl současný Ford Explorer od snad 80-90???? let (fakt si nepamatuji) bylo by ovzduší cca 4x čiščí, tedy za předpokladu že by jezdilo na světe jen toto auto. Zkrátka pointou studie bylo to, že dnešní emise u moderních benzínových aut jsou na relativně nízké hodnotě. Jak je to s dieselem fakt nevím... spousta se jich v USA nesmí prodávat například CDI od MB má trh na USA zakázaný, takže netuším jak zamořují ovzduší tyto motory. Nicméně ty oblaka černýho kouře co jsou i za tím nejnovějším Passatem mi moc na optimusmu nepřidá, i když vím, že emise z dieselu jsou odlišné. -
« Nazdar smraďoši
Vidím, že tu už dlouho nikdo nebyl. Tak se nestyďte a vylezte z ilegality. Přestože je Vaše počínání velmi nemravné, bude Vás za chvíli nadpoloviční většina. Tak jakýpak ostych. Např. ve Francii je mezi nově pořizovanými dieselů přes 70%. U nás je to zatím slabší, presto vyspělou Evropu jistě brzo doženeme. A nyní kontrolní otázka: Jak je možné, že přestože jsou emise nových osobních automobilů nesrovnatelně nižší než v minulosti (tzn. že snížení množství emisí jednotlivých aut je mnohem větší než nárůst počtu ujetých km) je smradu stále více a více (to neplatí jen pro ČR, takže odpovědi typu - podplacená STK & nefunkční katalyzátor nejsou správné).Tak přemýšlejte............................ -
« prosim o radu - problem vyresen
Tak uz je to zase OK. Problem byl v tom, ze kdyz jsem si nechal menit rozvodovy remen vcetne napinaci kladky, tak to mechanik zkratka nejak nezvladnul a 1. dal tam jinou napinaci kladku, nez ktera tam patrila a 2. pouzil znova ty same specialni pruzici srouby drzici onu kladku (srouby jiz nepruzily). V dusledku toho se kladka po cca 500 km uvolnila, rozvodak tez a vstrikovaci cerpadlo nebylo pohaneno tak, jak melo. Proto i nepravidelny chod motoru. Muzu byt zkratka rad, ze se to neposralo uplne a ze se nepotkaly pisty s ventily.
Vzhledem k tomu, ze jsem s autem v Nemecku, tak me tato dodatecna oprava stala 340 EUR. Ve znackovem VW by to bylo jeste mnohem vic. Ale i tech 340 EUR je dost vzhledem k tomu, ze za celou vymenu rozvodaku + kladky jsem dal v cechach asi 3500 Kc. Na tu opravu ale byla zaruka, takze doufam, ze mi ten servis v Cechach aspon neco da. Skoda, co vic dodat..... -
« Re: Prosim o radu
Pokud ti kolísají otáčky motoru, tak je to typické pro špatné seřízení ventilů, pokud se tedy u tohoto auta seřizují, u mondea TD se seřizují podložkami a kolísání volnoběžných otáček je zjevné neseřízení ventilů. Jinak bych to vyděl ve špatné dodávce paliva - čerpadlo, někdo se o tom tady už taky zmínil a nebo opravdu voda v palivu. Voda v dieselu nesedne na dno jako u benzíňáku, ale normálně se smíchá - známej omylem nalil do TDi vodu s naftou a protože to bylo služební auto, tak na to * a normálně to vyjezdil. Za autem šílenýho kouře, atd... Zkus zkontrolovat palivo a palivovej filtr. -
"-- skrytý --" 30.04.03 16:42
« Re: Turbo
Diky za odpoved. Mno, mam TDI 1.9, s tim servisem urcite pocitam, jsem zvedav na kolik to celkove pak prijde. Dopredu mne servismani upozornili na cenu 10tKc jen vlastni "turbo" (asi cele?). Kazdopadne tedy vyplyva, ze "turbo" jako takove bude treba alespon jednou vymenit (snad ne vickrat :-). -
« Re: Turbo
S tou životností je to pravda, ale záleží taky kus od kusu, od využívání turba (pokud se jen lechtá, nebo často jde na plný výkon), zacházení s turbem po zastavení (hned nevypínat motor, ale nechat nějakou dobu zchladit turbo), zda jde o benzín nebo diesel (u benzínu je těch 200 tkm jistých, diesly vydrží víc), používaný olej a četnosti výměn, stavu zbytku motoru (nedokonalé spalování, průnik nafty do oleje, tlaky, těsnost hadic k turbu, stav a nastavení regulačních ventilů, čidel atd). Případná oprava turba spočívá pak stejně ve výměně celého vnitřku a zůstane původní jen futrál. Nevím jak u nových turb, ale na klasické TD to příjde na kolem 15 tis. Pořád levnější jak kupovat nové. -
"-- skrytý --" 30.04.03 14:05
« Turbo
Zdravim. Muj dotaz se tyka onoho vylepseni dieselovych motoru, resp. jeho casti - pravdepodobne nejaky senzor tlaku vzduchu ci co (?) - nejsem dost technicky fundovany v tomto oboru, tak prominte me laicke vyrazy. Jakou ma podle vas mit "turbo" (myslim i jednotlive komponenty) zivotnost? Ted, kdyz ma moje auto cca 170tkm, je videt, ze neco odchazi, uz tak dobre neakceleruje, turbo je sice "slyset", ale vykon neni znat jako drive. Zvlaste v jizde do kopce je to znat. V servisu mi rekli, ze za zhruba 200tkm je treba neco vymenit. -
« Re: Prosim o radu
Dal by som si skontrolovať trysky. Mohlo sa stať, že do nafty naliali vodu na pumpe, trysky na ňu zareagovali prihrdzavením. Potom striekajúca a kvapkajúca tryska pri dlhšom väčšom zaťažení spôsobí lokálne prehriatie, u tohto motora s predkomôrkou môže prasknúť hlava. Ak náhodou už sa tak nestalo. Potom to buble vo vyrovnávacej nádržke a hadica k chladiču je tvrdá ak je uzáver nádržky tesný. Takto to mal švagor na R19. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
To máš pravdu, ale není proti tomu obrana, alespon mě nic nenapadá. Pokud je to v záruce musíš s tím na povinnou garančku. Loni jsem platil za blbou výměnu oleje a brzdovky 4500,-
To je hnus, sam bych to udělal do tisíce.
Jsou to šmejdi a po záruce mě tam už nikdy neuviděj.
Zřejmě jim stačí zákazník jen na dobu záruky.
-
« Re: Prosim o radu
Tak to jsem měl před pár měsíci taky. A spravila to oprava čerpadla - byly tam popraskané membrány a nafta šla v nízkých otáčkách na volnoběch do turba odkud se nasávala do ventilu se vzduchem - ten nepravidelných chod a bílý kouř. Poznalo se to hned, když se odpojila hadice od čerpadla k turbu a byla plná nafty. Naštěstí to tolik nestálo a teď to jezdí zase jak mám. Když tak mrkni do diskuze Ford Sierra. Spíš poslední dobou mám problém s čím dál častějším problikáváním kontrolky tlaku oleje na volnoběh. Olej měněn před 2000 km. Je ho tam k horní rysce. Spíš jakoby neubýval oproti minulosti, kdy jsem dolíval 0,5/2000. Myslím si, že by mohl být naředěn naftou, která přes popraskané membrány čerpadla šla do turba a pak k ventilům. Další možností ještě může být zanesený regulační ventil. Dnes budu mít udělán od příbuzné rozbor oleje tak uvidím jaký je obsah nafty, teplota vzplanutí, nečistoty, špony, alkalická rezerva atd. -
« Prosim o radu
Zdravim Vas vsechny.
Mam VW Passat 1,9TD, r.v. 95 a poslednich par dnu mi prestava slapat motor tak, jak by mel. Nechal jsem si menit rozvodak, olej mam polosyntetiku 10-W40 a zere mi to tak 1l oleje/1000 km. Starty byly furt OK - t.j. na 2-3 otoceni, ale posledni dobou to trvalo vyrazne dele. Pak se auto postupne zacalo na volnobeh klepat a otacky kolisat, az to chciplo. Navic vyrazne roste spotreba, snizuje se vykon a na krizovatce to musim turovat, jinak to chcipne. Pokazde je za mnou oblak bilo-modreho dymu. A kdyz to startuju, tak jdou z motoru hodne divne zvuky - jako kdyz rachotis vidlickou v kastrolu. Nejdriv jsem si myslel, ze jsem to pridrel, ale teplota vody zustava furt stejna, i kdyz jedu tak 120. Toto vse se stalo behem cca 800 km, ktere jsem jel na jeden zatah. Cim by to mohlo byt? Diky za tipy -
« Re: to prof
v tomhle klimatickym pasmu jedete klidne nekolik km s olejem vychladlym na -10 st.C. tak se podivejte do grafu vizkozit, jak tam kterej olej maze. a zjistite, ze ani 0W40 pomalu nestaci. a pokud nezavodite, ale normalne jezdite, tak mate olej do 90st.C a tam mazou vsechny. -
« Re: hlučnost TDI a dalších
to Hellebrand: to Tě v tom servisu berou pěkně na hůl. 800 za litr. Nejhorší na tom je, že pokud je to v záruce, tak si v servisu diktují ceny. Mě jen stačilo, když jsem zjistil, kolik je nákupka u olejů u Škodovky a za kolik to prodává (o 100% dráž). -
« to Mitsi
Přesně tak. Ať si to každý přebere ;o) Tady u nás jezdí na 0W-30 pár známých s TDI a všichni v pohodě.
Možná, že to byl problém té Carismy. Je známo, že Honda (aspoň starší) musela mít polosyntetiku 10W-40, jinak byla hlučná a ani tak dobře nejela. Holt každý motor chce něco jiného. Nemůžeš tak generalizovat... -
« Re: hlučnost TDI a dalších, Ad yvoneni motoru pri nedostatku
No ja tuhle jel sluzebnim Golfem (jezdim s nim z casu na cas, takze ho znam, ale ne zas az tak casto aby to pro me byl duvod se o nej starat) a nejako se mi nezdal zvuk a byl tesne pod minimem, takze si myslim ze se to podle zvuku poznat da... Teda ne ze by to zvonive klepalo, to ne, to mi udelal motor jen jednou, dyz byl prasklej krouzek :) -
"-- skrytý --" 23.04.03 20:03
« Re: to Mitsi
Co doporučuje VW je mi srdečně jedno a od Castrolu jsem do vlastního vozu osobně kupoval pouze pouze Formula RS 10W-60, ale jen při pohybu v "teplých krajích". SLX 0W-30 mi servis nalil do služební Carismy a odešly mi minimálně dva hydroštely. Ať si to každý přebere - já jen prezentoval osobní zkušenost z praxe. PS: Sám dávám přednost zn. Mobil Formula 1 a viskozitu vybírám dle očekávaných provozních podmínek, pravda 5W-50 se u nás v Čechách zrovna moc často nevyskytuje. -
"-- skrytý --" 22.04.03 19:20
« Re: hlučnost TDI a dalších
0W-30 do diesel motoru? Leda tak při třeskutých mrazech. Přeji brzkou generálku! PS: Kvalita oleje se nerovná co nejnižší viskozita a už vůbec ne co nejvyšší cena (byť ta často reflektuje použitá aditiva a "rafinační základ").