Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: 2 Roj
residents: Roj asi nemyslel pilotní předvstřik u CR, ale asi ten základní. To je jako předstih u benzínu. V závislosti na otáčkách a časech jednotlivých taktů se musí nafta vstříknout do válce dřív, aby stihla to co má a nehořela až ve výfuku. To bývá u klasických čerpadel většinou řízeno odstředivě. -
« Re: 2 Roj
to druhý táhlo je přesuvník vstřiku (jak zmínil Prof). U Opla reaguje podle teploty motoru (chlad. kapaliny) a současně je ještě ovládaný elmag. ventil od otáček motoru (resp. alternátoru). Posuvník zvětšuje předvsřik při startu. Od těch otáček to chodí tak, že při dosažení cca 1.800ot/min sepné relé pro elmag ventil a pak už drží, než vypneš motor. A pak je tam ještě podtlaková (nebo přetlaková) regulace, která umí předvstřikem hýbat taky.
BTW: nevíte někdo jak "posunout" teplotní čidlo - pro spínání žhavení. Tom B. -
« Re: 2 Roj
To Roj: trocha teorie z [odkaz]
Předvstřik je prvořadý při řízení nárůstu teploty a tlaku ve spalovací komoře, aby tak bylo možné omezit zvláště charakteristické "klepání" a výbuchy dieselových motorů. Kontrolní jednotka vysílá sérii testovacích impulsů do toho vstřikovače, v jehož válci probíhá právě
fáze výfuku. Jakmile testovací vstřik vyvolá mikroexplozi, dojde k její detekci prostřednictvím zvukového čidla, který předá informaci počítači. Ten v tom okamžiku stanoví přesně čas reakce vstřikovače a může případně provést korekci. Předvstřik je tak dokonale řízen po celou dobu životnosti motoru ve prospěch akustického komfortu, výkonu a životního prostředí.
Pokud si to chce někdo nastavit sám, tak tady je nastavení na všechny nafťáky [odkaz]
-
« Re: 2 Roj
to prof: díkys. Ale hrozně rád bych zjistil co to je nebo spíš jak to funguje a opravil:o)
to ringo: No koukám že teď budu doufat, že je to tim těsněnim pod hlavou, to by byla paráda. Za 500 po problému a ještě užiju nějakou srandu při výměně:o) Hrozně mě to baví něco takovýho kutit...a potom ještě ten výsledek když se to povede:o) Ale do kroužků, ventilů a podobně se nikdy nepustim, z toho mám docela strach (moc přesná práce na moje ruce)
to residenst:Ještě jeden dotaz, co je to předvstřik? Co má zas úkol? Já si pamatuju, že když jsme měli dieselový Ritmo tak strávilo cirka 2 hodiny na emisích než se jim povedlo to nějak seštelovat a to se přece dá udělat jenom na čerpadle a na druhou stranu kdyby to sundavali jsou 2 hodiny moc málo ne? Díky. -
« To Superman..
Supermane ..??? Jde vidět, že do problematiky dieselů moc nevidíš....))) Pokud máš nedostatečné zkušenosti, tak to prostě vyzkoušej. Nepsal jsem nic o tom, že by nalil několik litrů vody do nádrže. Prostě zapoměl zašpuntovat barel s naftou venku a nachcala do něj voda... Litry to asi nebyli, vzhledem k průměru nezašpuntovaného otvoru. Byl jsem při tom a viděl jsem, jak to hulilo a viděl jsem tu naftu smíchanou s vodou. Palivovej filtr byl samozřejmě vyměněnej hned, protože auto po pár kilometrech přestalo jet, ale naftu z nádrže nikdo nevyčerpal a tak to borec normálně vyjezdil - jak jsem psal.. -
« 2 Roj
Nečetl jsem celou diskusi, ale (možná že to víš) je možné, že máš porušený těsnění pod hlavou jen mezi válcem a kanálkem chladícího, nebo mazacího okruhu a některý píst si může přisávat vodu, nebo olej (že by oboje najednou by byla sakra náhoda) do válce a výfukovým ventilem tlačit ven, takže se ti voda v oleji a naopak míchat nebude a navíc, pokud je to jen trochu, tak ti olej částečně vyhoří a pokud je to voda, tak se vypaří, takže nemusíš na první pohled nic poznat. Jen se to bude zhoršovat až to těsnění rupne úplně. Ale je to jen jedna z možných příčin. ringo -
« Re: Kouř
Čerpadlo jen tak šroubky neseřídíš, maximálně volnoběžné otáčky a předvstřik. Seřizuje se to mimo auto na stolici. Měří se dávka nafty za čas, pokud jsem to od mechanika správně pochopil. Většinou je to spojené i s rozborkou a výměnou gumiček. Dej bacha na servisy. Není servis jako servis. V některých to dělají tím stylem, že vyhodí celý pajšl a dají nový a zaplatíš klidně desetitisíce jinde použijí náhradí gumičky a stojí to o řád míň. Obdoba u elektroniky. Nač se zdržovat výměnou jedné součástky, když se vyhodí celý plošňák. Stejně to zákazník zaplatí. -
« Re: Kouř
A jenom tak pro zajímavost, protože já to asi dělat nebudu, ale jakým způsobem se seřizuje vstřikovací čerpadlo? Je na to někde šroubek? To asi ne že? A co se tim vůbec seřizuje. Ještě bych zmínil, že na čerpadlo vedou dva bowdeny, což mě zaráží. Jeden je od plynu a druhý vede někam do motoru, je převlečenej maticí a tam končí. Lanko pokračuje dál, ale nikdy jsem to v provozu neviděl. Když se za něj zatáhne ručně tak se přidá na volnoběhu cca 500 otáček(podle ucha :o)) Jestli to má být něco jako cucák, tak to v zimě nikdy nefungovalo. Co to může být? Zatim díky za vyčerpávající odpovědi. -
« Re: Kouř
Roj: na pístu jsou dva druhy kroužků, dole jsou stírací, které stírají olejový film ze stěny válce a pokud ne, tak se olej pálí ve spalovacím prostoru a zanáši okolí. Nahoře jsou těsnící, právě ty drží kompresi. Takže motor může mít dobrou kompresi a startovat OK, ale nemusí dobře stírat olej. To samé vodítka ventilů, pokud jsou vyběhaná, nebo poškozené těsnící gufera ne nich, může olej po dříku ventilu až do spalovacího prostoru. Efekt stejnej, jako u stíracích kroužků. Zahulení při deceleraci u benzínu dělala špatná regulace předstihu, u dízla možná pomůže seřídit čerpadlo, jestli se pozdě nevraci předsuvník. -
« Re: Kouř
No právě že se divim tomu, že když tomu dám kouř, tak to nečmoudí skoro vůbec. Když pojedu s podtočenym motorem a dám mu plnej, tak se to na kouřivosti moc neprojeví...jinak je to normální atmosférickej diesel a má nalítáno 325 000 km :o)
Na druhou stranu si říkám, například, kdyby byly špatný stírací kroužky tak to nemá tlaky ne? Tohle auto v -20°C startuje jako o život. Úplně nádhera až jsem se divil a na 1,6ku jede taky výborně. Samozřejmě subjektivní pocity. Včera jsem zkoušel s kamarádem na Citröenu ZX jak to kouří jemu a je to přesně naopak. Když na to dupne tak to čmoudí jako prase a když pustí plyn tak nic. Ale on tam má už katalyzátor a je to TDi. A vodítka ventilů znamená, že to pouští víc nafty než by mělo a ten zbytek dohoří ještě při výfuku? Nebo jak to myslíš...díky. -
« Re: Kouř
Vody ubylo za cca 3000 km kolem litru a oleje stejně. V expanzce je čisto, nemastno. Olej je hustej, přibližně tak jak má. Kdyby se míchal s vodou byla by to taková hnědá břečka ne? Takže seřízení? To dělají na emisích že? A jak se seřizujou trysky? Co se na nich dá vůbec seřídit? Jedna je taková mastná a 3 zbývající nakorodovaný. Prý když jsou narezlý, tak je to v poho a když mastný tak v pytli? U minulýho auta po výměně těsnění pod hlavou došlo k rapidní změně ve formě super startování, voda nemizela a olej taky ne, může to být něco podobného? Je to Diesel a tamto byl benzín. Zatim díky. Až se tam dostanu, tak kouknu na ten vzduchovej filtr. -
« Re: Kouř
No je to přesně v celou dobu když motor jde z otáček. Nevim jestle to tak čoudí i třeba při zařazený rychlosti, ale když to, dám příklad, budu točit 3000ot/min a pustim plyn tak to začoudí. Je to trošičku spožděný než to dojde na konec výfuku ale subjektivně to vypadá že celou dobu když padaji otáčky tak to čmoudí. Jinak pro úplnost oleje to taky trošku papká a vody po 3 měsících stání taky trochu ubylo. -
« Kouř
Nazdar, chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nevíte, co je to za kouř, resp. čím je způsobený. Při jízdě "na podlaze" ani když třeba motor zatrápim hodně plynu málo otáček mě to vůbec nekouří. Ale když jde motor z otáček tak to zahulí jako prase. Je to takovej klasickej naftovej čmoudík ale trošičku do bíla. Víte někdo co to může být? Je to normální? Díkys -
« Re: Nazdar smraďoši
Onehdy jsem viděl fungl novýho nablejskanýho Superba s V6TDI, co měl celej zadek černě očouzenej. Chudák výrobce se morduje s tim, aby auto splnilo celou řadu často protichůdných požadavků (vysoký výkon a krouťák, nízká hlučnost, vysoká životnost, nízká spotřeba, malé vibrace, nízké emise), pak příjde chytrák, co ví všechno nejlíp, přečipuje to a je hotovo.... -
« Re: Nazdar smraďoši
No hele já bych neřekl že je smradu hodně. Někde jsem četl studii kde se píše, že kdyby se vyráběl současný Ford Explorer od snad 80-90???? let (fakt si nepamatuji) bylo by ovzduší cca 4x čiščí, tedy za předpokladu že by jezdilo na světe jen toto auto. Zkrátka pointou studie bylo to, že dnešní emise u moderních benzínových aut jsou na relativně nízké hodnotě. Jak je to s dieselem fakt nevím... spousta se jich v USA nesmí prodávat například CDI od MB má trh na USA zakázaný, takže netuším jak zamořují ovzduší tyto motory. Nicméně ty oblaka černýho kouře co jsou i za tím nejnovějším Passatem mi moc na optimusmu nepřidá, i když vím, že emise z dieselu jsou odlišné. -
« Nazdar smraďoši
Vidím, že tu už dlouho nikdo nebyl. Tak se nestyďte a vylezte z ilegality. Přestože je Vaše počínání velmi nemravné, bude Vás za chvíli nadpoloviční většina. Tak jakýpak ostych. Např. ve Francii je mezi nově pořizovanými dieselů přes 70%. U nás je to zatím slabší, presto vyspělou Evropu jistě brzo doženeme. A nyní kontrolní otázka: Jak je možné, že přestože jsou emise nových osobních automobilů nesrovnatelně nižší než v minulosti (tzn. že snížení množství emisí jednotlivých aut je mnohem větší než nárůst počtu ujetých km) je smradu stále více a více (to neplatí jen pro ČR, takže odpovědi typu - podplacená STK & nefunkční katalyzátor nejsou správné).Tak přemýšlejte............................ -
« prosim o radu - problem vyresen
Tak uz je to zase OK. Problem byl v tom, ze kdyz jsem si nechal menit rozvodovy remen vcetne napinaci kladky, tak to mechanik zkratka nejak nezvladnul a 1. dal tam jinou napinaci kladku, nez ktera tam patrila a 2. pouzil znova ty same specialni pruzici srouby drzici onu kladku (srouby jiz nepruzily). V dusledku toho se kladka po cca 500 km uvolnila, rozvodak tez a vstrikovaci cerpadlo nebylo pohaneno tak, jak melo. Proto i nepravidelny chod motoru. Muzu byt zkratka rad, ze se to neposralo uplne a ze se nepotkaly pisty s ventily.
Vzhledem k tomu, ze jsem s autem v Nemecku, tak me tato dodatecna oprava stala 340 EUR. Ve znackovem VW by to bylo jeste mnohem vic. Ale i tech 340 EUR je dost vzhledem k tomu, ze za celou vymenu rozvodaku + kladky jsem dal v cechach asi 3500 Kc. Na tu opravu ale byla zaruka, takze doufam, ze mi ten servis v Cechach aspon neco da. Skoda, co vic dodat..... -
« Re: Prosim o radu
Pokud ti kolísají otáčky motoru, tak je to typické pro špatné seřízení ventilů, pokud se tedy u tohoto auta seřizují, u mondea TD se seřizují podložkami a kolísání volnoběžných otáček je zjevné neseřízení ventilů. Jinak bych to vyděl ve špatné dodávce paliva - čerpadlo, někdo se o tom tady už taky zmínil a nebo opravdu voda v palivu. Voda v dieselu nesedne na dno jako u benzíňáku, ale normálně se smíchá - známej omylem nalil do TDi vodu s naftou a protože to bylo služební auto, tak na to * a normálně to vyjezdil. Za autem šílenýho kouře, atd... Zkus zkontrolovat palivo a palivovej filtr. -
"-- skrytý --" 30.04.03 16:42
« Re: Turbo
Diky za odpoved. Mno, mam TDI 1.9, s tim servisem urcite pocitam, jsem zvedav na kolik to celkove pak prijde. Dopredu mne servismani upozornili na cenu 10tKc jen vlastni "turbo" (asi cele?). Kazdopadne tedy vyplyva, ze "turbo" jako takove bude treba alespon jednou vymenit (snad ne vickrat :-). -
« Re: Turbo
S tou životností je to pravda, ale záleží taky kus od kusu, od využívání turba (pokud se jen lechtá, nebo často jde na plný výkon), zacházení s turbem po zastavení (hned nevypínat motor, ale nechat nějakou dobu zchladit turbo), zda jde o benzín nebo diesel (u benzínu je těch 200 tkm jistých, diesly vydrží víc), používaný olej a četnosti výměn, stavu zbytku motoru (nedokonalé spalování, průnik nafty do oleje, tlaky, těsnost hadic k turbu, stav a nastavení regulačních ventilů, čidel atd). Případná oprava turba spočívá pak stejně ve výměně celého vnitřku a zůstane původní jen futrál. Nevím jak u nových turb, ale na klasické TD to příjde na kolem 15 tis. Pořád levnější jak kupovat nové. -
"-- skrytý --" 30.04.03 14:05
« Turbo
Zdravim. Muj dotaz se tyka onoho vylepseni dieselovych motoru, resp. jeho casti - pravdepodobne nejaky senzor tlaku vzduchu ci co (?) - nejsem dost technicky fundovany v tomto oboru, tak prominte me laicke vyrazy. Jakou ma podle vas mit "turbo" (myslim i jednotlive komponenty) zivotnost? Ted, kdyz ma moje auto cca 170tkm, je videt, ze neco odchazi, uz tak dobre neakceleruje, turbo je sice "slyset", ale vykon neni znat jako drive. Zvlaste v jizde do kopce je to znat. V servisu mi rekli, ze za zhruba 200tkm je treba neco vymenit.