Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: TDI
to Ace2: vem Chrysler Pacifica maj ho v Impexte myslim. Neni to zly. Ale i me se moc to Audi libi, jeden znamej ho ma je super. Nebo Subaru Forester XT-turbo.Tot muj oblibenec. To Audi ma ale velkou vyhodu s tim nastavitelnym podvozkem, na dalnici to muzes pohodlne valit v terenu taky jakz takz projedes. Jenom je to trosku jina nez moje socialni skupina. -
« Re: TDI
No mě se do Audi moc nechce, nicméně musím myslet na to, až se budu v zimě na Moravě a na Slovensku brodit sněhem. Žel bohu nikdo jiné auto, které splňuje mé požadavky nevyrábí. Velmi se tomu blíží Volvo s cross-country, jenže to na můj vkus vypadá moc rodině a moc jako kombík, tohly dojmy allroad skrývá celkem úspěšně a ke všemu má Allroad nejvíce vybavený podvozek. Uvidíme, nechám si auto týden a uvidíme jak bude fungovat pak se rozhodnu. Zatím sosám informace od všech kdo má zkušenosti s tím 2.5 V6 TDi motorem. -
« TDI
Sice jsem do téhle rubriky moc nelezl, protože jsem postrádal důvod. A kdo mě zná, tak ví jaký mám názor na diesel. Nicméně, získal jsem novou práci a k ní patří i slůžební auto více méně dle vlastního výběru. Auto mi bude i mimo práci sloužit i k soukromému používání. Vzhledem k tomu, že budu jezdit často a to po území Slovenska, Maďarska, Polska a samozřejmě Čech mělo by být auto vybavené s libovolným pohonem všech kol, musí být manažerské třídy s dostatečně výkonným motorem s dlouhým dojezdem na nádrž.
Volba padla na Allroad 132kw 2.5 TDi, když pominu vyložině nepřátelský interiér, tak vzduchové pérování, variabilní výška a pohon všech kol jsou zajímavé argumenty. Auto na testování dostanu již příští týden. Má otázka tedy zní, kdo z vás má zkušenosti s tímto motorem ? jeho hlučnost, chování, provozování v zimě a samozřejmě subjektivní pocit z výkonu (chci jen automat). Vážně uvažuji i o benzínové variantě 2.7T, jenže výkon tohoto motoru, spotřeba a navýšení ceny mi přijde dost nevýhodné.
Takže kdo má praktické zkušenosti s tímto diesel motorem ? -
« Re: Kouř
Neměl jsem moc naladu studovat kvanta minulejch prispevku, tak se ptam znova.... Koupil jsem si Octavii Tdi 81kk, ma najeto 25tis. rok vyroby to je 2000, ale do provozu prisla az v kvetnu 2002. Jelikoz to byl autosalonovej kousek. Majitel co s tim jezdil ten rok, rikal, ze tankoval jenom normalni naftu a plne to servisoval...viz servisni knizka. Auto jezdi skvele, ale dost to na muj vkus coudi (cerne)
... Hlavne teda kdyz na to clovek poradne slapne, na otackach nezalezi. Olej a vodu to nezere, zvuk motoru v poradku. Jo jeste ze zacatku mi prislo, ze to hur chyta...oproti minuly octavii sdi, ktera mela 115tis. km. Nechce se mi s tim jezdit do servisu, jelikoz nemam naladu na dalsi vydani po koupe auta, kde by zase vymenili vsechno mozny a nemozny. -
« to all
Mam mensi takovej problem mama si koupila naftovou Fiestu r.v. 99 - ma najeto asi 32 tis. /je od znameho takze to mozna odpovida/. No ale kdyz pres noc stoji venku a je kolem tech 8 stupnu, tak nic moc nechyta. NAzhavi a potom otoci tak 4 krat starterem a pak blafne, trosku neco zapisti kdyz ma chytat. Co s tim, aby chytala lip? Prej by to mohl byt naftovej filtr. Diky za rady. -
« Re: VW Golf II 1,6TD
Nefunkční turbo jsem zažil na dovolené v Chorvatsku a byla to opravdu "odpočinková" dovolená. Praskla hadice k turbu a auto jelo max. na 1500 otáček, což znamenalo vždy před blížícím se kopcem si to dost rozjet. Turbo motory mají oproti stejným provedením bez turba nižší kompresi, kterou to turbo zvyšuje. Ve městech se držet na kopci před křižovatkou do kopce a pak to rychle projet aby se nemuselo zastavovat. Jinak rozjezd do kopce byl vždy za vydatné pomoci spojky a skoro všechny kopce byly na jedničku. Kopec od moře ve Splitu do hor za šíleného vedra byl skoro zničující. To, jak to vydatně kouřilo a saze lítali do kabiny si ani nedokážete představit. Nikdo to nevěděl opravit a na drahý servis nebylo. Přitom to byla oprava za pár stovek (doma). -
« Re: 2 Roj
Roj: pokud máš starší klasický čerpadlo, tak se tě tyto pilotní předvstřiky netýkají. tam je jen jeden a v závislosti na otáčkách dřív, nebo později před HÚ a v závislosti na plynu víc, nebo míň nafty. U těch pilotních předvstřiků u CR řídí elektronika vstřiky jak jednostlivým válcům (dokonce jsem četl, že to umí až 7 minivstřiků na jeden takt), tak i mezi jednotlivými válci, čímž je dosáhnuto toho mechového zvuku nových dízlů, jejich výkonu a spotřeby. S vodou si zkontroluj za tepla hadice, nesmí být vysloveně kamenný, to by znamenalo, že ti to tlakuje do vody, ale myslím, že by se pak voda ztrácela rychleji. -
« Re: 2 Roj
Přesně jsem myslel co říká kdo. ale teď jsem se ptal a řekli mi zase něco jiného. Předvstřik znamená něco jako u (specialita Nissanů) když jsou 2 zapalovací svíčky na válec. U benz. motorů je to že má delší jiskru, protože dopálí jedna a ještě bude druhá=lepší prohoření paliva a u diesel. motorů to je že se vstříkne malinko nafty, tak se vznítí a teprve do ní se vstříkne normální nafta=lepší hoření a využití paliva. Je to tak? A když ubývá voda takovouhle rychlostí, to asi nikde neteče co? Pod autem jsem nikdy žádnou loužičku neviděl. Zatim díky za odpovědi. -
« Re: 2 Roj
residents: Roj asi nemyslel pilotní předvstřik u CR, ale asi ten základní. To je jako předstih u benzínu. V závislosti na otáčkách a časech jednotlivých taktů se musí nafta vstříknout do válce dřív, aby stihla to co má a nehořela až ve výfuku. To bývá u klasických čerpadel většinou řízeno odstředivě. -
« Re: 2 Roj
to druhý táhlo je přesuvník vstřiku (jak zmínil Prof). U Opla reaguje podle teploty motoru (chlad. kapaliny) a současně je ještě ovládaný elmag. ventil od otáček motoru (resp. alternátoru). Posuvník zvětšuje předvsřik při startu. Od těch otáček to chodí tak, že při dosažení cca 1.800ot/min sepné relé pro elmag ventil a pak už drží, než vypneš motor. A pak je tam ještě podtlaková (nebo přetlaková) regulace, která umí předvstřikem hýbat taky.
BTW: nevíte někdo jak "posunout" teplotní čidlo - pro spínání žhavení. Tom B. -
« Re: 2 Roj
To Roj: trocha teorie z [odkaz]
Předvstřik je prvořadý při řízení nárůstu teploty a tlaku ve spalovací komoře, aby tak bylo možné omezit zvláště charakteristické "klepání" a výbuchy dieselových motorů. Kontrolní jednotka vysílá sérii testovacích impulsů do toho vstřikovače, v jehož válci probíhá právě
fáze výfuku. Jakmile testovací vstřik vyvolá mikroexplozi, dojde k její detekci prostřednictvím zvukového čidla, který předá informaci počítači. Ten v tom okamžiku stanoví přesně čas reakce vstřikovače a může případně provést korekci. Předvstřik je tak dokonale řízen po celou dobu životnosti motoru ve prospěch akustického komfortu, výkonu a životního prostředí.
Pokud si to chce někdo nastavit sám, tak tady je nastavení na všechny nafťáky [odkaz]
-
« Re: 2 Roj
to prof: díkys. Ale hrozně rád bych zjistil co to je nebo spíš jak to funguje a opravil:o)
to ringo: No koukám že teď budu doufat, že je to tim těsněnim pod hlavou, to by byla paráda. Za 500 po problému a ještě užiju nějakou srandu při výměně:o) Hrozně mě to baví něco takovýho kutit...a potom ještě ten výsledek když se to povede:o) Ale do kroužků, ventilů a podobně se nikdy nepustim, z toho mám docela strach (moc přesná práce na moje ruce)
to residenst:Ještě jeden dotaz, co je to předvstřik? Co má zas úkol? Já si pamatuju, že když jsme měli dieselový Ritmo tak strávilo cirka 2 hodiny na emisích než se jim povedlo to nějak seštelovat a to se přece dá udělat jenom na čerpadle a na druhou stranu kdyby to sundavali jsou 2 hodiny moc málo ne? Díky. -
« To Superman..
Supermane ..??? Jde vidět, že do problematiky dieselů moc nevidíš....))) Pokud máš nedostatečné zkušenosti, tak to prostě vyzkoušej. Nepsal jsem nic o tom, že by nalil několik litrů vody do nádrže. Prostě zapoměl zašpuntovat barel s naftou venku a nachcala do něj voda... Litry to asi nebyli, vzhledem k průměru nezašpuntovaného otvoru. Byl jsem při tom a viděl jsem, jak to hulilo a viděl jsem tu naftu smíchanou s vodou. Palivovej filtr byl samozřejmě vyměněnej hned, protože auto po pár kilometrech přestalo jet, ale naftu z nádrže nikdo nevyčerpal a tak to borec normálně vyjezdil - jak jsem psal.. -
« 2 Roj
Nečetl jsem celou diskusi, ale (možná že to víš) je možné, že máš porušený těsnění pod hlavou jen mezi válcem a kanálkem chladícího, nebo mazacího okruhu a některý píst si může přisávat vodu, nebo olej (že by oboje najednou by byla sakra náhoda) do válce a výfukovým ventilem tlačit ven, takže se ti voda v oleji a naopak míchat nebude a navíc, pokud je to jen trochu, tak ti olej částečně vyhoří a pokud je to voda, tak se vypaří, takže nemusíš na první pohled nic poznat. Jen se to bude zhoršovat až to těsnění rupne úplně. Ale je to jen jedna z možných příčin. ringo -
« Re: Kouř
Čerpadlo jen tak šroubky neseřídíš, maximálně volnoběžné otáčky a předvstřik. Seřizuje se to mimo auto na stolici. Měří se dávka nafty za čas, pokud jsem to od mechanika správně pochopil. Většinou je to spojené i s rozborkou a výměnou gumiček. Dej bacha na servisy. Není servis jako servis. V některých to dělají tím stylem, že vyhodí celý pajšl a dají nový a zaplatíš klidně desetitisíce jinde použijí náhradí gumičky a stojí to o řád míň. Obdoba u elektroniky. Nač se zdržovat výměnou jedné součástky, když se vyhodí celý plošňák. Stejně to zákazník zaplatí. -
« Re: Kouř
A jenom tak pro zajímavost, protože já to asi dělat nebudu, ale jakým způsobem se seřizuje vstřikovací čerpadlo? Je na to někde šroubek? To asi ne že? A co se tim vůbec seřizuje. Ještě bych zmínil, že na čerpadlo vedou dva bowdeny, což mě zaráží. Jeden je od plynu a druhý vede někam do motoru, je převlečenej maticí a tam končí. Lanko pokračuje dál, ale nikdy jsem to v provozu neviděl. Když se za něj zatáhne ručně tak se přidá na volnoběhu cca 500 otáček(podle ucha :o)) Jestli to má být něco jako cucák, tak to v zimě nikdy nefungovalo. Co to může být? Zatim díky za vyčerpávající odpovědi. -
« Re: Kouř
Roj: na pístu jsou dva druhy kroužků, dole jsou stírací, které stírají olejový film ze stěny válce a pokud ne, tak se olej pálí ve spalovacím prostoru a zanáši okolí. Nahoře jsou těsnící, právě ty drží kompresi. Takže motor může mít dobrou kompresi a startovat OK, ale nemusí dobře stírat olej. To samé vodítka ventilů, pokud jsou vyběhaná, nebo poškozené těsnící gufera ne nich, může olej po dříku ventilu až do spalovacího prostoru. Efekt stejnej, jako u stíracích kroužků. Zahulení při deceleraci u benzínu dělala špatná regulace předstihu, u dízla možná pomůže seřídit čerpadlo, jestli se pozdě nevraci předsuvník. -
« Re: Kouř
No právě že se divim tomu, že když tomu dám kouř, tak to nečmoudí skoro vůbec. Když pojedu s podtočenym motorem a dám mu plnej, tak se to na kouřivosti moc neprojeví...jinak je to normální atmosférickej diesel a má nalítáno 325 000 km :o)
Na druhou stranu si říkám, například, kdyby byly špatný stírací kroužky tak to nemá tlaky ne? Tohle auto v -20°C startuje jako o život. Úplně nádhera až jsem se divil a na 1,6ku jede taky výborně. Samozřejmě subjektivní pocity. Včera jsem zkoušel s kamarádem na Citröenu ZX jak to kouří jemu a je to přesně naopak. Když na to dupne tak to čmoudí jako prase a když pustí plyn tak nic. Ale on tam má už katalyzátor a je to TDi. A vodítka ventilů znamená, že to pouští víc nafty než by mělo a ten zbytek dohoří ještě při výfuku? Nebo jak to myslíš...díky. -
« Re: Kouř
Vody ubylo za cca 3000 km kolem litru a oleje stejně. V expanzce je čisto, nemastno. Olej je hustej, přibližně tak jak má. Kdyby se míchal s vodou byla by to taková hnědá břečka ne? Takže seřízení? To dělají na emisích že? A jak se seřizujou trysky? Co se na nich dá vůbec seřídit? Jedna je taková mastná a 3 zbývající nakorodovaný. Prý když jsou narezlý, tak je to v poho a když mastný tak v pytli? U minulýho auta po výměně těsnění pod hlavou došlo k rapidní změně ve formě super startování, voda nemizela a olej taky ne, může to být něco podobného? Je to Diesel a tamto byl benzín. Zatim díky. Až se tam dostanu, tak kouknu na ten vzduchovej filtr. -
« Re: Kouř
No je to přesně v celou dobu když motor jde z otáček. Nevim jestle to tak čoudí i třeba při zařazený rychlosti, ale když to, dám příklad, budu točit 3000ot/min a pustim plyn tak to začoudí. Je to trošičku spožděný než to dojde na konec výfuku ale subjektivně to vypadá že celou dobu když padaji otáčky tak to čmoudí. Jinak pro úplnost oleje to taky trošku papká a vody po 3 měsících stání taky trochu ubylo.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Subaru nechci protože vypadá velmi levně a je jedno z jakého pohledu. Já potřebuji reprezentativní vůz, který vydrží co nejdéle bez tankování a dokáže jezdit vyšší ustálenou rychlostí a proto bych informace kdo zná ten motor, abych věděl co mám čekat v dluhodobém časovém horizontu. Vážně bych nerad aby za xx tisíc chcípnul na nějakou profláknutou vadu, nebo abych v zimě z filtru tahal místo nafty vosk.