Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.99  08:26

    « Re: Zimní starty

    Ford Escort 1.8 TD: zimní starty naprosto v pohodě. Podle příručky k Escortu mají dieselové Fordy předehřívanou nádrž, a tak "můžete zimě hledět vstříc" a nemyslet na to, jestli je v nádrži letní nebo zimní nafta. Samozřejmě, že v zimě mi trvá o malinko déle, než motor chytne - cca 2s. Ani vloni, kdy byly mrazy i pod -20°C, jsem neměl žádné problémy.
    V prosinci 98 jsem dělal výměnu oleje. Kromě olejového filtru jsem nechal vyměnit také vzduchový a palivový filtr. Při výměně byl použit proplach olejové nádrže (Castrol) a do nového oleje bylo přidáno aditivum. Subjektivně se mi zdá, že to od té doby chytá podstatně lépe, ale je možné, že je to jen tím novým olejem.

    Zdraví vás a bezproblémové starty i vám přeje Dan
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.99  15:34

    « Zimní starty

    Tak nám zase začlo mrznout až to praští. Proto bych chtěl otevřít diskusi na téma zimní starty. Rád bych věděl jaké jsou Vaše zkušenosti se zimními starty jak u nových, tak u starých až nejstarších aut s dieselovými motory. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.99  09:13

    « Re: Synt/Polosynt. olej - pro diamanta

    Kde jsi přiąel prosím tě k tomu rozdílu, ľe u syntetiky plavou nečistoty na oleji, já jsem doposud jen věděl, ľe plná syntetika má lepąí vizkozní rozsah 0(5)W-40(50), deląí ľivotnost (alkalita atd.) a ľe je ąetrnějąí k ľivotnímu prostředí, protoľe není z ropy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.99  07:53

    « Re: Sierra 1,8 TD pro Residents

    Taky plánuju nějáké odhlučňovací úpravy. Už jsem si pořídil samolepící pláty z "asfaltu".
    Jestli máš zájem o výměnu zkušeností , tak tady je můj mail: alenet@post.cz OV
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 26.01.99  23:22

    « Synt/Polosynt. olej

    Rozdiel medzi polosyntenickym a syntetickym olejom je nie len vo vyssej cene,
    ale aj v tom, ze pri pouziti polosyntetickeho oleja sa necistoty ukladaju
    na stenach motora. Pri plnesyntenickom oleji necistoty zostavaju plavat v oleji.
    Preto casto vyzera pri vymene ovela spinavsi. Prechod z polosyntetickeho na
    plnesysnteticky neodporucam, lebo moze dojst k uvolneniu vacsich kusov necistoty
    zo stien motora a tym k zapchatiu niektoreho kanalika (napr. na klukovej ci
    vackovej hriadeli). Dalej to snad nemusim rozpisovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.99  14:37

    « Sierra 1,8 TD - hlučnost

    S hlučností celkem problémy nemám. Ale hodně záleľí, na tom, jak rychle se jede, kolik se točí a na teplotě motoru. Při zahřátém motoru a jízdě po dálnici cca 130 je tam rozhodně míň hluku neľ ve Favoritu při 100. Jednou to jiľ tady na Motor Cafe bylo - hlučnost v zadu. Sám to někdy pozoruji při jízdě se sklopenými zadními sedačkami - jakoby od diferáku nebo podvozku. Moľná je to těmi silentbloky, jak tady někdo psal. Provedl jsem na autě menąí odhlučňovací úpravu polyuretanovou pěnou na kapotě, dále se chystám příleľitostně při sundané palubce dát za ní isover. Jen tak na okraj - při jízdě na bionaftu pozoruji klidnějąí a tiąąí chod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.99  13:45

    « Re: Bionafta - fakta

    Jen tak mimochodem, co se tyce bionafty je to peknej hnus! Ne ze bych ji nekdy nalil do svyho drobecka, ale slysel sem, ze kvuli ni museli menit nejeden dil na motoru, jelikoz pri spatny bionafte=spatne spalovani = ucpani sani!!! Hodne lidi uz dalo spoustu tisic za opravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.99  08:30

    « Re: Bionafta - fakta

    Mam taky Sierru 1.8 TD a k pouziti bionafty jsem
    jeste nenasel odvahu. Jakou mas jistotu ze vzdy natankujes kvalitni bionaftu (ja si nekdy nejsem jisty ani u nafty)a cenovy rozdil mi nepripada tak moc vyhodny + spotreba o neco vyssi......
    Prece jenom je naftovy cerpadlo nejdrazsi soucastka na mem aute :).
    Jak Ti pripada sierra 1.8 TD hlucna? (uvnitr).
    OV
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.99  17:29

    « Bionafta - fakta

    Chtěl bych uvést na pravou míru mýty vztahující se ke ąkodlivým vlastnostem bionafty. Uvedené ąpatné zkuąenosti s jejím pouľíváním se vztahují k bionaftě první generace, která obsahovala 100 % methylesteru řepkového oleje (MEŘO). Současná druhá generace max. 30 % MEŘO, zbytek tvoří jakostní nafta s nízkým obsahem síry - city nafta. Zájemcům o bliľąí informace doporučuji adresu biodiesel.cz (neplést s bionafta.cz - prázdná adresa, kterou a jeątě daląích cca 100 adres má zaregistrována firma, která hodlá s těmito adresami kąeftovat). Jsou zde i linky na daląí zajímavé adresy týkající se bionafty. Sám ji pouľívám ve Fordu Sierra 1,8 TD. Mimo nepatrně vyąąí spotřeby a tahu při plné zátěľi je kladem tiąąí chod motoru. Se zimními starty problém nemám. Podmínkou provozu je vąak odstranění vody z paliv potrubí (např. Velfobinem), protoľe MEŘO nemá rádo vodu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.99  14:33

    « PTD

    Pavle (PTD), zdravím tě zpět. Dobře, že jsi se zase ozval, chyběl tady opravdový odborník. Dan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.99  14:30

    « Syntetika / Polosyntetika

    Ma smysl prechazet z polosyn. na syntetiku?
    jsou intervaly pro vymenu stejne? Diky . OV
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.99  12:47

    « Syntetika CD vs. Polosyntetika CF4

    Syntetika má lehce odlišné hodnocení než polosyntetika. Rozhodně je lepší použít sysntetiku CD, než polosysntetiku CF4
    Pavel PTD, pavel.konopik@pcnet.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.99  12:41

    « K praskání hlav

    Chtěl bych reagovat na názory ohledně praskání hlav u nafťáků. Předem je potřeba připomenout že turbo nemá až takový vliv na praskání hlav. Naopak, turba s vyššími tlaky mají za sebou zažazený mezichladič stlačeného vzduchu, který je schopen snížit teplotu plnícího vzduchu v závislosti na použitén systému o 100-150 stupňu Celsia a tím účinně přispívají k celkovému snížení tepelné zátěže motoru. Prasknutí hlav způsobuje ve většině případů neodborná montáž po výměně těsnění pod hlavou, kdy se použijí původní šrouby. Ty jsou však konstruovány jako předepjaté a po jejich povolení při sundávání hlavy je potřeba použít nové. Cena za sadu je 1300-5000,- Kč. Toto však až na světlé vyjímky potvrzující pravidlo nikdo nedělá. Ne všechny motory jsou však konstruovány na použití předepjatých šroubů. Jsou to především výkonné benzínové motory (GTI, GSI a spol) a převážná většína dieselových motorů, především těch nepřeplňovaných, které používají kompresní tlaky až 1:23 (t.j. 35 barů ??). Další příčinou může být dlouhodobé plné zatížení motoru při nevyhovujícím chlazení. Tomu se dá předejít používáním čisté destilované vody v chladícím okruhu motoru, samozřejmě jen přez léto. Destilovaná voda má výrazně lepší chladící účinek než nemrznoucí směs naladěná na -30. Kdo však mění směs na léto?. Snad jen majitelé starých škodovek (řada 1000,110), kteří dobře vědí o čem je řeč. Jinak nikomu nepřeji prasklou hlavu, ale stát se to může komukoliv. S přáním pěkného dne zdraví Pavel PTD, pavel.konopik@pcnet.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.99  09:52

    « Re: Hlava

    Teplota --> pnuti materialu (viz fyzika ZS) turbo vyssi = teplota vyssi pnuti + pnuti pripadnym nerovnomernym pritazenim hlavy. (zjednodusene receno /pro stouraly/). Predchazet tomu moc nejde. Snad jen vyberem typu vozu nektere jsou nachylnejsi vice, nektere mene.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.01.99  13:05

    « Re: Oleje

    Musí být syntetický olej vždy lepší? Podle klasifikace API má třeba plně syntetickej TRYSK RACING třídu SH/CD a polosyntetickej TRYSK GLOBAL třídu CF4. Není potom pro diesel lepší ten GLOBAL?
    Jak se v tom orintovat?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.99  10:09

    « Hlava

    Par lidi tu strasilo s prasklou hlavou. Proc vubec k prasknuti hlavy dochazi? Jaka je proti tomu prevence? Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.99  16:38

    « Re: Oleje

    Podle informací, které mám, tak stačí 1x za 10 tis. km. Záleží také na kvalitě oleje. Už tady byla diskuse o olejích se zcela správným výsledkem "na oleji nešetřit". Takže minimálně polosynťák, lépe synťák. pokud ale nenajedeš těch 10 tis. nejpozději za 1 rok (jsou takoví mezi námi), vyměňuj dřív - nejpozději po tom roce.

    Zdraví Dan
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.99  14:49

    « Nepodceňovat oleje!

    Sem na tadytý stránce poprvé, tak omluvte moji (zatím) malou orientaci. Chtěl bych reagovat na ten dotaz ohledně olejů do TD. Sám mám Ibizu 1,9 TD a olej měním každých 8 tis., filtr nechavám po 15-ti. Turbo je olej hodně háklivý a proto to radši dělám takle, ale možná je to tím, že mám svoji "raketu" moc rád a snažím se dopřát jí maximum!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.99  09:45

    « Re: vyhody? Pro Smolhausena

    Tak to tu procitam a prekvapuje me, ze Vas nezajima jako automechanika typ motoru. Co Vas zajima? Kolik dostanete do kapsy? Vy jste urcite automechanik typu "dej tam nejt a nech to bejt".
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.99  09:03

    « Oleje

    Jaky je idealni interval pro vymenu oleje u TD? Je treba u TD menit olej casteji nez u D?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.99  15:26

    « Re: Hluk a vibrace

    V mem pripade to bylo jasny, jeden ten silenblok byl uplne "vysypanej". Koupil jsem vsechny 3. V roce 92 me jsem zaplatil asi 200,-DM. Tehda jsem nenasel jineho vyrobce - musel jsem k VW. Je mozny, ze dneska je situace jina. Jinak ja ten motor vubec neznam - nema vyvazovaci hridele ?
    Jeste me napadlo: Vsimnul jsem si rozdilu VW Jetta D a TD, teda asi spis ve vybave. Ta v turbu mela pokrytou podlahu takou asfaltovou krytinou, na te je v umele hmote zalisovanej pisek, na nem vrstva 2cm filcu. V lete jsem susil, vsechno z podlahy jsem vyndal, bylo to dost znat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.99  13:01

    « Re: Hluk a vibrace

    Diky za odpoved .Opravdu vymena silentbloku pomohla? Kolik asi tak stoji silentblok na Sierru 1.8 TD ? OV
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.01.99  11:23

    « Felina

    Máte někdo zkušenosti s felicií 1.9D??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.99  08:35

    « Re: Hluk a vibrace

    Od vibraci a kravalu jsem si pomohl vymenou, tech ... no ... jak se to cesky rika asi "silenbloku".( nebo snad silentbloku, jako silent - anglicky tichy ??? ). No nic tady neni jazykovy koutek. V kazdym pripade to bylo pracny a drahy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.99  10:58

    « Re: vyhody? Pro Smolhausena

    To je mi jasny, ze je nekolik druhu motoru, ale ja si typ vykon vybavu, ani barvu nevybiram. Kdybych mohl, tak si predne zadnou skodovku brat nebudu!!! Par mesicu jsem tam delal a to mi stacilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.99  15:58

    « Hluk a vibrace

    Ahoj vsichni,mam Sierru 1,8 TD a jsem s ni spokojeny. Ale mam takovy maly problem. Par lidi
    co se mnou jeli (hlavne na zadnich sedadlech)si stezovalo na neprijemny pocit z duniveho
    zvuku a vibraci. Nevi nekdo v cem je problem nebo
    jak tohle snizit? Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.99  06:56

    « Re: Koupě nafťáku

    Měl jsem Fiaty v dieslu UNO a Regatu - je pravda, že asi nedosahují životnosti jako ostatní značky, nicméně sloužily dobře. Dnes se dá Regata nebo Uno ve slušném stavu pořídit cca 25-40 tis, na Una je tu spoustu dílů dá se říci za babku. Jinak je to celkem nenáročné auto, měl jsem UNO 1,7 D a na jízdní vlastnosti a živost jsem si nemohl stěžovat, Regata byla 1,9 a docela slušně vybavená.Před koupi bych doporučil (alespoň já jsem to tak udělal): zajet do diesel servisu a nechat změřit kompresní tlaky - ty dost vypoví o stavu motoru. Jinak žádné problémy nebyly. Dost se tu mluví o porovnání provozu D a benzínu, nikdy jsem to nepočítal celkově, ale u pumpy platím prostě míň, při mém každodenním ježdění mi připadalo, že mne benzín sežere. On ted diesel si vezme svých x litrů v zimě, v létě, při slušné i ostřejší jízdě, což se o beznínech říci nedá. Prostě jsem si už na D zvykl a nic jiného bych už nechtěl.Teď mám TDI a nedám na něj dopustit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.99  14:39

    « Re: Koupě nafťáku pro HV

    Nepremlouvam Te pro naftaka, ale tech 100 km za den - to je hodnota, kdy uz se ten diesel zacina vyplacet. Jinak si vybral dobry cas pro nakup. V mrazu se hodne moznych problemu a zavad ukaze hned pri startu (nebo spis nestaru). Ty vyjmenovany auta se hodnoti spatne, zvlast kdyz nevim, jake mas pozadavky a naroky. Osobne jezdim ve VW Jetta TD, z praktickych duvodu. Dobra dostupnost a rozumna cena ND, jednoducha konstrukce, relativne dobra spolehlivost, mala spotreba ( 4.5 - 7 l/100 ). Naproti tomu jsou starsi VW auta dost malo vybaveny, nepohodlny. Lepsi je auto s turbem. Asi pred 5ti lety jsem mel stejnou Jettu, taky r.v. 85 ale bez turba - je to velky rozdil. Nejen ve vykonu, k.momentu, ale v i hlucnosti a trochu ve spotrebe. Motor ma lepsi, klidnejsi chod, a konkretne u tohoto TD motoru jsou pouzita hydro-zdvihatka ventilu, odpada nastavovani a motor hlasite klape, jen nez olej zatece kam ma. Jinak byt Tebou bych se tolik nesoustredil na znacku, ale spis na stari, stav, a hlave puvod auta. Idealni je koupit auto od znameho, nebo pribuzneho(ne vzdy), ale v kazdym pripade se dlouho povozit nejlepe s clovekem z dobryho servisu. Tech 500 Kc, ktery by to mohlo stat, az zas tolik koupi neprodrazi. Mej se hezky. Radek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.99  12:06

    « Re: Koupě nafťáku

    Budoucí motoristo, pokusil bych se Ti s Tvým problémem poradit.
    Jestli by Ti stačilo obyčejný přibližovadlo, tak by to mohlo být benzínový UNO LOGO 1.0 i.e. (45i.e.) . V kostce k němu: spotřeba na štreku 4.5 - 5.5 litrů, minimální povinné ručení ( kolem tisícovky), levné náhadní díly (cenově kolem Favorita), dále jednoduchá údržba a spolehlivý provoz. Je to ale takový hopsátko a nemá výbavu. To všechno jsou moje zkušenosti, protože s ním jezdím. A protože máš na auto tak asi sto tisíc, tak starýho diesla nedoporučuju (riziko - u diesla v zimě nemusíš nastartovat).
    A protože je to dieslová rubrika, tak Tě začnou všichni přesvědčovat pro nafťáka. Ale zkus o mým návrhu uvažovat. Jinak ještě teda, kdybys chtěl něco lepšího jak UNO, tak je pohodlnej PEUGEOT 205 1.1 benzín, špatná není FIESTA 1.1, GOLFA v benzínu moc nedoporučuji.
    Co se týče dieslů, není tak špatnej GOLF 1.6D (nebo v turbu) anebo PEUGEOT 205 1.8D, ale nedoporučuju v D-éčku FIATA. Jak jsem už řekl, tak u starýho diesla je velký riziko poruchy (prasklá hlava, špatný vstřiky, špatný tlaky ve válcích). Jestli ale trváš na dieslu, tak Ti ho nebudu vymluvat, ale aby ses nespálil. V tom případě doporučuju při nákupu si vzít s sebou automechanika nebo znalce.
    Hodně štěstí při nákupu přeje
    Michal
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.99  11:26

    « Re: vyhody? Pro Smolhausena

    Promiň, to byl omyl. S tou Felicií to bylo PRO ANONYMA z 6.1.1999 v 16:09:40.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.99  10:04

    « Naposledy o honde a audi.

    1.) Toho civika zrouta uz nemam. Mel dva karburatory sprezene tyckou, jezdil pekne. Dostal se do rukou odborniku na mereni emisi. Do te doby jezdil za 7-8 l/100km. Odbornici se sroubovakem v ruce pravily, ze motor neni dobre sestelovan. Pak uz to prej bylo dobre - podle nich. Pocase jsem zjistil, ze na plnou nadrz toho moc nenajedu. I vyrazil jsem do servisu Honda (ne jednoho). Tam se sice snazili, ale moc mi nepomohli. Takovej motor uz pry sice videli v Accordu, ale nastaveni obou karburatoru, popripade vymena dilu by vysla alespon na 10000 Kc. Hledal jsem hledal nejakeho mechanika. Nakonec jsem jej nasel pravil - "Bude to pracny, ale vystacim si s cigaretovym papirkem", nevypadalo to, ze si vymysli. Bohuzel jsem k nemu civika dotlacil - vysypalo se lozisko v prevodovce. Tam nejakou dobu stal, shanel jsem prevodovku, nakonec jsem vymek a prodal ho. Noveho majitele jsem samozrejme na spotrebu durazne upozornil, ale vzhledem k tomu, ze delal v servisu Honda, asi si s tim vedel rady.
    2.) Je mozny ze ten motor co se montuje do Audi ma obsah 2.4 l , a pro za mne at ho montujou kam chteji. Nejdulezitesi a docela prekvapujici byl obsah NOx ve splodinach. TDIcko je na tom lip. Potesilo mne to. A uz s tim dejte rejpalove pokoj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.99  09:18

    « Re: vyhody? Pro Smolhausena

    Teda ted to nejak nechapu, ja s zadnou felicii nejezdim, sluzebni auto nemam vubec ?!
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.99  08:18

    « Koupě nafťáku

    Vidím, že jste tady celkem znalci - takže bych se rád poradil.


    Budu muset jezdit každý pracovní den asi 50 km do zaměstnání a 50 km zpět. Chci si koupit nějakou ojetinu do 100 000 Kč, ale nevím jakou. Zkrátka hlavně aby to nebralo víc jak 5-6 l/100 km.


    Uvazoval jsem spis o dieslech: Peugeotu 205, Fiatu Tipo nebo Uno Logo, Fordu Fiesta, Golfu.


    Co byste mi doporučili?

    Vyplatí se mi nafťák? A raději s turbem?

    Kolik výše zmíněná auta (a s jakým motorem) berou na 100 km?



    Předem díky za všechny tipy a rady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  18:29

    « Re: vyhody? Zpět pro Dana (DŠ)

    Pochopil jsem, že nejseš válkař, že si zachováváš chladnou hlavu a dá se s Tebou rozumně mluvit. Tak jsem nakonec rád, že jsme si to vlastně vyříkali. Jak už jsem napsal minule, po technické stránce jsou vlastně moderní diesely zajímavé. Fakt je ten, že vysoká pořizovací cena dieselů je pořád zásadní nevýhodou . Vlastně když si člověk vezme, tak úplně nejideálnější by bylo spojit malou spotřebu a točivý moment dieselů a velký výkon, malou hmotnost a hlučnost benzíňáků. No, je tady sice ještě jedna kapitola a to alternativní pohon na plyn (LPG). Ale protože nejsem zas tak moc velký fanda a zastánce toho plynu, tak to ani nerozebírám. Jinak jako automechnik se sice přímo nespecializuju na diesely, ale setkávám se s nima často, jsou to ty klasický věci - vstřiky, hlavy, GO atd.
    Zdraví Radim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  17:53

    « Re: vyhody? Pro Smolhausena

    Co by mě mělo být teď tak jasný, to fakt nevím.
    To číslo typu motoru je sice hezký, ale jako automechanika mě to až zas tak nezajímá. Překvapuje mě, že jako takovej "skalní dieslař"
    vůbec s benzíňákem jezdíš (služ. Felicie), anebo proč jste ji u Vás ve firmě vůbec kupovali, když je nafťák tak úspornej a perfektní, jak tvrdíš. A dál je fakt, že s Felicií asi jezdíš, ale asi o nímoc nevíš. Totiž motor 1.3 má dvě verze:
    1.3 - 40 kW (0-100km/h za 16.5 s), 1.3 - 50 kW (0-100km/h za 14 s) a tvoje Ritmo by mělo mít kolem 42 kW. A o Felicii 1.6 by to nemělo ani smysl vůbec mluvit (0-100km/h za 12 s).Takže je jasný, že v akceleraci můžeš Ritmo srovnávat se slabší verzí 1.3 (16-17 s). To jenom tak pro zajímavost. A co se týče té spotřeby Feldy, je potřeba si uvědmit, že už má přece jenom trochu archaickej motor (původ v 60.letech - rozvod OHV). A máš pravdu, že srovnávat s Mazdou 626 by byla dost sranda. Hlavní kritérium pro srovnání by měl být stejnej anebo podobnej výkon obou pohonů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  16:09

    « Re: vyhody? Pro anonyma

    DS neznam, ani jsem ho nikdy nevidel, ale ma podle meho pravdu. Pokud se nemylim pisatel udaval, ze diesel ma zrychleni zavodniho sneka a jedine benzin to zachrani. Pak tedy mam prave tobe dobre zname Ritmo 1.7D rv.1985, ale uz v provedeni Nuova (motor 138B - jestli ti to neco rika). Tlaky mam 24,25,24,25 loni na jare po generalce cerpadla a hlavy, najeto 136t km. Akceleraci (porovnavam li se srovnatelnym parkem) mam stejnou jako benzin takze Felda1.3 je na tom stejne jako ja 1.6 je jasny ze je o neco lepsi. O spotrebe netreba mluvit Felicii kombi mam sluzebni a pri stejnem stylu jizdy se mi u ni dela vir v nadrzi. Mel jsem tu cest mit kratky cas i Tipo 1.7Tdi v dgitalu a Uno 1.3 u tipa bylo to turbo poznat - to tady psali snad vsichni. Uno jsem chtel pokazde vystoupit a podivat se jestli vubec jedu, proste hruza. Je jasny, ze srovnavat to s obyc Mazdou 2.2 se to neda, ale to sportovne receno je jina vahova kategorie. Nejakou Tdi audinu jsem nemel a asi nikdy mit nebudu, ale podle meho to bude porad stejne. Je uz to ted jasny?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  13:13

    « spotřeba oleje u TD

    napište mně jakou máte spotřebu mot. oleje u vašeho TD. Já mám Mondeo 1,8TD, ujeto 100 tis. a spotřeba je tak 0,5l/15tis km tzn.od výměny k výměně.Kolega má novou Astru 1,7TD (ujeto cca 60 000)a tvrdí,že dolívá 0,6l na 1000 km,Je to vůbec možný? To snad nemusí měnit olej, protože má pořád nový!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  11:11

    « Re: Pro von Smolhausena

    Musím Ti říct, že s tou spotřebou u Hondy držíš myslím světovej rekord. Mám známýho, co jezdí s Hondou LEGEND (vlajková loď) - V6 3.5 (205 koní) a žere mu to těch tvých 14 litrů. Vidíš, měl sis ho rovnou koupit místo Civica. Pochopil jsem, že asi hodně čteš, o to se víc divím, že si nečetl, že se AUDI 2.6 už nějakej pátek nedělá a v AUDI A8 nikdy nebyla. Dnes se dělá motor 2.4 nebo 2.8 (základní pro A8). Škoda jen, že si nenapsal "Ježíškovi" o katalog automobilů ´99 od Automagazínu (asi za 269 Kč), tam bys všechno našel. A co se týče toho GDI, je pravda, že japonci měli nějaký problémy. Taky na tom dělali skoro 2 roky, než ho vyhodili na trh. Ale vyhráli si s ním a pořádně ho vyladili. A co lepšího za ty prachy by si chtěl, jak přímý vstřikování. Nic převratnějšíh na benzínovým trhu není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  10:03

    « Re: Pro Smolhausena( pro DS )

    Ty spotreby sedi, ten starej civic zral skutecne 14l a ten novejsi pri sviznejsi jizde opravdovych 12l. Podtlakem rizeny karburator si porucil nemecky zakaznik, tady u nas z toho byli u Hondy docela vyvaleny, udajne mel byt motor spolehlivejsi a mene ziznivy. Pokud jsem jej jenom tak trosku podumlaval, tak zral tech 6l, ale to pak nema smysl jezdit v Honde. Jinak ten 2.6 motor co davaj do A6 a A8 je uplne novej, ma o trochu vetsi vykon nez 2.5TDI, mensi k. moment. Jestli ten casopis, kde je to srovnani najdu, napisu o jake se jedna motory presne. Jo a zrovna GDI bych na splodiny nesrovnaval, japoncici s tim meli dost starosti, a jeste vyjadreni majitele Carismy GDI "Az zas takovej zazrak to za ty penize neni"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.99  08:38

    « Re: Pro Smolhausena

    To nemyslíš vážně s tím karburátorem z roce 1993?! Tos asi musel koupit někde v Číně... Promiň, ale s tou Hondou fakt přeháníš. Nejdřív si začal s 12litry a teď už dokonce 14litrů ! Buď jseš takovej humorista anebo ty Hondy opravdu nenávidíš. A co se týče těch splodin, takhla to nemůžeš srovnávat. Tak zaprvý AUDI 2.6 má starej motor, ale větší výkon a AUDI 2.5 TDI je moderrní motor s menším výkonem. A za druhý nejde sroovnávat přímý vstřikování s nepřímým. Vem si např. CARISMU 1.8 GDI a AUDI 1.9 TDI. Jenže diesel má pořád menší výkon. A ohledně toho 3-válce bastlenýho v USA, tak to se teď automobilky předhání v co nejmeší (extrémně malé) spotřebě. Ale nemám strach, že by Američani začly jezdit s nafťákama. Taky si myslím, že ho vyvíjí jenom pro Evropu. A když tak si ještě přečti moje zkušenosti s dieselama ze 4.1.99 v 19:57:17 pro DŠ. To jsem psal taky já.
    Dík.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…