Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« CDI
Co som videl na papieroch, tak aj diesel od VW je zaujimavy, vysoky vykon a nizka spotreba oproti CDI a JTD stoja za uvazenie, len ci je to potom v poriadku s emisiami a hlukom. Osobne jazdim teraz 200 CDI a som s nim spokojny len do tej miery, ze je urceny na ekonomicku jazdu pre starsich dochodcov. S 1,6 tonovym autom ma co robit, navyse cez automat, ale ked sa mu sliapne pekne a spravne na krk, tak tych slabych 102 koni sa slusne preberie k svetu, turbo jemne potiahne a pri spotrebe okolo sedem litrov za sportovu jazdu nie je sa o com rozpravat. Chcel by som sa akurat spytat, ci mi vie niekto poradit, aky je rozdiel medzi 200CDI a 220CDI, su to motory s rovnakym objemom 2151 ale s rozdielom asi 23 ks a 70Nm. -
« Podtáčení a přetáčení dieselů
Dieselu je všeobecně jedno, jestli ho vytáčíš nebo přetáčíš. Snese všechno, ale všeho moc škodí. Spíš jsem chtěl říct, že dlouhodobý provoz na hranici červeného pole otáčkoměru ještě žádnému motoru na životnosti nepřidalo. Jinak. Kupecké počty: řekněme, že než upadne ojnice z kliky, udělá deset miliard otočení na ložisku. Když budeš jezdit každý kopec na 3. rychlost, na plný výkon, tak se to holt otočí vícekrát. Když pojedeš ten kopec na pětku na 1700ot/min, otočí se méněkrát a protože je to diesel, ten kopec to vyjede. (narozdíl od benzínu)a o tom to myslím je. Víš jak, chytrému napověz, blbého kopni (a stejně to nepomůže) zdraví Pavel PTD -
« Re: Nejlepąí jsou francouzské diesly (???)
Neřekl bych, ľe TDi je překonaný. Současná generace TDi má jiľ variabilní turbo a systém pumpa - tryska, který překonává Common rail. Viz. srovnání 1,9 TDi s 220 CDI od MB ve Světě motorů. Pokud se týká hlučnosti, tak zde spíąe záleľí na konkrétním autě a pouľité izolaci. Motory HDI, CDI jen kopírují se spoľděním VW. -
« Re: Nejlepší jsou francouzské diesly (???)
To Residents: motor TDI je technicky prekonaný (tzn. relatívne zastaralý), naviac má problémy so životnosťou a hlukom. Čo sa týka spotreby nového HDi od PSA, v najnovšom čísle slovenského AutoMotorŠportu je test Xantie 2.0 HDi. Spotreba pri jazde mimo mesta: pod 4 l/100 km/h. V rakúskom AutoTouringu (3/99) je test Xantia Activa HDi: max. rýchlosť 191 km/h, 0-100 km/h 11,2 sec. Pritom auto samotné má 4,52 x 1,76 m a pohotovostnú hmotnosť 1,5 tony ! V teste sú použité asi takéto vety ( preklad z nemčiny - skrátené): Nový Common Rail od Peugeotu a Citroenu je obrovským skokom v technológii dieselov, sen medzi motormi. ... hneď po naštartovaní - bez žhavenia - beží studený motor bez vibrácií a ticho ... človek, ktorý sedí vnútri auta, musí otvoriť okno a vystrčiť von hlavu na to, aby zistil, že motor je diesel. Pri jazde to absolútne nezistí ... krútiaci moment v pásme 1.250 - 3.800 ot./min. neklesá pod 200Nm, pri 1750 ot. dosahuje 250 Nm - žiadna tzv. turbodiera, už od 70 km/h auto ochotne zrýchluje na 5. prevod. stupni...
-
"-- skrytý --" 16.03.99 15:46
« Re: 1,9 TDi po třech a více letech
Musím trochu oponovat: tyto motory mají max. točivého momentu již při 1900-2000 ot., nevidím proto vůbec důvod je vytáčet do vysokých otáček i pro ostřejší jízdu. Možná že opotřebení ve vysokých otáčkách je vyšší než u benzínů, ale když budu jezdit s benzínem v horní hranici otáček, dopadne asi stejně. Také si nemyslím, že motory GTI jsou postaveny na nějakou velikánskou výdrž.A tuning na 120 k (z 90?) asi taky přispívá k vyššímu opotřebení, ne? -
« 1,9 TDi po třech a více letech
K 1,9TDi po ujetí x km může být dobrý a nebo také ne. Vycházím z informací od kamaráda, který má obchod s ND na opravy motorů. Z dieselů jednoznačně vedou ND na TDi motory. On tvrdí, že je to tím, že tyto motory jsou honěny do vysokých otáček a jezdí se s nimi ne jako s TDi, ale jako s GTI. Je samozřejmé, že ne každý to nechává zhuntovat. Druhý kolega má Oktávku TDi s úpravou na 120koní a sám ač zdrženlivý řidič, potvrdil, že pomalu se s tím jezdit prostě nedá. Navíc za sedm litrů max. Prostě si myslím že objem ničím nenahradíš. Pavel PTD -
« USA Diesely
Opět si nemihu pomoct a musím vyjádřit svůj osobní názor, že nejpromyšlenější to mají američani. Konkrétně motor z motorárny Cummins 5,9l 24v. Všimně te si, že i evropské automobilky jako BMV, Audi, Mercedes pochopily, že cesta vede objemem motoru. (Nemám nic proti 1,9TDi motorům. Kdo na něho má, má i na to, aby si po třech letech koupil nové auto. Ale chudák ten, kdo to auto potřech a více letech dostane do ruky.) Mercedes 4,0TD, Audi dokončilo motor V8 3,2TDi, BMW 3,0TD. Tyto motory věřím budou zase držáky jako např legendární Mercedes 300D, TD. Zdraví Pavel PTD -
« Re: Nejlepąí jsou francouzské diesly (???)
To, ľe je HDI od PSA lepąí neľ CDI od Mercedesu bych moľná jeątě bral. Ostatně si myslím, ľe Mercedes pokud se týče dieslů jiľ není tou legendou co byl a rozhodně jiľ není ľádným průkopníkem v oblasti této techniky, spíąe kopíruje od ostatních. Přesto bych netvrdil, ľe PSA je lepąí neľ VW, kterou povaľuji za ąpičku (pumpa - tryska systém a turbo s variabílním nastavením lopatek). Co se týče výkonu, točivého momentu a spotřeby jsou prostě bez konkurence. -
« Re: Nejlepší jsou francouzské diesly (???)
Myslím si, že nové motory HDI (Peugeot / Citroen) sú absolútne na špičke, a uznávajú to dokonca aj Nemci. Porovnávací test motora HDI (PSA) vs. CDI (Mercedes) bol napr. v MOT-e, mimochodom vo Švajčiarsku sa Mercedes C 200 CDI t.č. nepredáva, lebo nespĺňa tvrdé švajčiarske emisné limity. -
« Nejlepší jsou francouzské diesly (???)
Poslední dobou jsem několikrát slyšel názor, že nejlepší diesláky jsou ty z Francie. Mám tákový dojem, že pokud to někdy byla pravda, tak možná na přelomu 80-tých a 90-tých let, kdy se u osobních aut v případě dieslu používaly téměř výhradně nepřímovstřikové motory a Francouzy dávali poměrně dobré a výkonné diesly (mj. i s 3-ventilovým rozvodem) do aut dostupných kategorií. Dnes však už podle mě jen stěží dotahují evropskou špičku v tomto oboru (TDI, JTD, CDI, TD/BMW). Co si o tom myslíte? -
« Koupě auta v USA (jetého)
S koupí auta to není tak jednoduché. Ve státech platí dle nějakého jejich zákona, že auto co má najeto víc než 100.000 mil je bezcené, do provozu nevhodné, prakticky neprodejné, STK a Emisemi téměř neprůchodné a tudíž se ani moc neprodává. Průměrné ceny aut v bazarech jsou 2.500 až 5.000 USD, podle velikosti auta, motoru a výbavy. Na policii je nutná přeregistrace na nového majitele (i cizince) a to vyjde asi na 100USD. STK, Emise a pojistka platí všude rok, tudíž je většinou potřeba toto vše absolvovat a zaplatit (dalších XXX USD)znova a pak hurá do světa. Praktičtější je od někoho (např u benzínky na venkově) koupit nějaký vrak (cca 200-500USD) s platnou registrací (STK, Emise, pojistka) která je těsně před vypršením a po použití odstavit, odmontovat cedule a na policejní stanici odhlásit.(mohli by chtít vidět doklad o zaplacené likvidaci a souhlas původního majitele) jestli budete mít jiné praktické zkušenosti, dejte vědět. zdraví Pavel PTD -
« Re: Nissam Primera
Kolega ho má, a dobrý. Jede asi tak 150 km max, ale spotřeba a pohodlí výborné. Doporučil bych nechat před koupí zkontrolovat alespoň tlaky ve válcích. Na hodnotě ani tak nezáleží, rozdíl mezi válci by však neměl být vetší než 0,5 atmosféry. To je sice přísné ale ukáže to na výborný stav motoru. Osobně bych toleroval 1-1,5 atmosféry rozdílu. Záleží, kolik má motor najeto a hlavně kolik z něho chce. zdraví Pavel PTD -
« Vstřikovací špičky
Ke špičkám Bosch, ty vydrží asi 50.000 - 70.000 km. Lukas asi tak stejně, Rotodiesel o trochu méně. Motorpal Jihlava má životnost (můj subjektivní názor) asi 20.000-30.000 km. Ojeté špičky nelze spravit, ani ničím. Osobně jsem vyměkl a zítra si jedu do Kuřima k Sabi Dieselu nechat "přejet" špičky a zkontrolovat tlaky. Jediná kontrola je opravdu na stoličce na kontrolu trysek. Při výměně je nutné vyměnit i tepelný štítek (podložka pod špičkou, na tepelnou dilataci) a také je dobré vyměnit přepadové hadičky, i když vypadají "jako" nové. Špičky z Motorpalu stojí na Forda 2,3D asi 400 vč. DPH za kus. Někdo tvrdí že je nutné vyměnit všechny zaráz. To je možná pravda u špiček Lukas, Bosch a pod., které mají vyrovnanou kvalitu a vydrží zhruba stejně. Motorpalácké mají rozdíl v životnosti 100% a více. Pak nemá cenu měnit všechny zaráz. U starého auta (300.000 km najeto a více) bych doporučil špičky Motorpal, u nového auta Bosch, v lepší finanční situaci případě Lukas. zdraví Pavel PTD -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Pohledem nijak. Vytocit a zkusit na stolici, jestli prasi pravidelne, vrze, neukapava + jaky ma tlak. Pokud mas v poradku civy tak je to snadne. Dalsi velmi HRUBA orientace je bud po nastartovani parkrat prudce pridat jestli bude stale ostre zvonit muze prokapavat (ale muzes mit i vetsiho fora). Po vytoceni vstriku, jestli vidis na pist tak u prokapavajici muze byt svetle kolecko /normalne je pist "zacuzeny"/ -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Včera jsem zjistil, kde se v Praze dají sehnat vložky vstřikovacích trysek z Motorpalu. Takže pro lidi z Prahy a okolí: je to v prodejně Pragopal v Libni (ul.Zenklova 224/139, otevřeno Po-Pá 8.00-16.30). Pro všechny: cena je skutečně velmi příznivá - např. na mou Tempru stojí jedna pouhých 283,-Kč. -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Pavle, docela si mne postrasil, presne takhle se chova muj motor. Za studena nepravidelny, cukavy chod. Po ohrati to zmizi. Ze bych mel taky kapajici trysky. Jak se to jeste jinak pozna ? Jak vypada kapajici tryska, kdyz ji vysroubuju. S moji prvni Jettou jsem najezdil pres 100 tis. km, s tryskama nikdy nic nebilo. Prece je nebudu menit po 30000 km, to by byl dost drahej spas ? Zdravim. -
« Re: Výměna vskřiků nafty
Poměr cena/výkon je jednoznačně ve prospěch našich motorpaláckých trysek. Mě vydrží asi tak 20.000 km, pak začnou některé kapat. Je to dáno nerovnoměrnou kvalitou. Ale za ty prachy... Kapající trysky poznáš lehce zvýšenou spotřebou a nerovnoměrným chodem hned po startu v zimě. Při dlouhodobé jízdě s kapajícíma tryskama může dojít až k propálení pístu. Taky je budu muset vyměnit. Už na nich mám najeto 30000km a tak se ozývají... zdraví Pavel PTD -
"-- skrytý --" 23.02.99 13:41
« Re: Výměna vskřiků nafty
Na rodičovskej Sierrce (2.3 D) jsme tyhlety vloľky vstřiků taky měnili (1 stál kolem 350,- Kč -- originál ford pouze komplet tryska 3.500,- Kč)) Na motoru je najeto asi 15.000 - 20.000 km a pořád to funguje, zdá se dobře. Sehnali jsme je v Č.B. ve firmě BAS. -
« Výměna vskřiků nafty
Nedávno mi při nějaký opravě v servisu technik sdělil, že mi tečou vstřiky a že to bude chtít výměnu. Pokud jsem to správně pochopil, tak se mění jen hrot vstřikovací trysky. Hroty Bosh případěně Lucas stojí zhruba 900-1500 Ks jeden, zatímco české hroty z Motorpalu stojí pod 400 Kc (ty jsou údajně taky dobré, jen mají menší životnost - zhruba 50000 km). Nemáte někdo zkušenosti ohledně kvality českých hrotů a kde se dají sehnat. Dík Pavel K. -
« Re: Jeątě k olejům pro dieslové motory
Chtěl bych se zeptat jestli je velký rozdíl mezi syntentikou určenou pro benzíňáky i diesly SJ/CF a speciální syntentikou jen pro diesly CF. Nebo mezi např. syntetikou 5W-40 SJ/CF a polosynt 10W-40 CF-4. Jak je to s mísitelnosti různých olejů. Někde píąí (např. uľivatelské manuály), ľe nemíchat oleje jiných značek. Jinde zase, ľe je to jedno, ľe záleľí na specifikaci. A co aditiva (PTFE - Slick50, Nulon, Ekolube; Xeramic, DuraLube, Bardahl, Wynn]? -
« Re: USA
Ceny aut v půjčovnách se pohybují od 40 USD do 90USD na den. Za 40USD dostaneš Ford Taurusa V6 rok jetýho, za 90 USD dostaneš Jeep Cherokee 6-12 měsíců starý. K tomu musíš připočíst pojistku, která činí orintačně 70% z denního "půjčovného" na den (to je ranec). Hovořím o půjčovnách nejrenomovanějších jako je Hertz nebo Avis. Jiné, menší, jsou lehce levnější, ale jen na půjčovném, nikoliv na pojistce. Auta podle nějakého zákona můžou mít najeto nejvíce 100.000mil, takže všechna auta jsou jako nová. S manuálem nevím, ale asi bys něco sehnal určitě. Praktické zkušenosti mám, rád poradím i v dalším (ceny PHM atd...) Pavel PTD -
« USA
Můľete mi odpovědět, jaké jsou podmínky a ceny v půjčovnách aut v USA. Kolik to stojí na týden - měsíc. Např. na condor.cz (letenky) jsem naąel nabídku týden v USA i s autem, pokud jedou 4 za 15.000 pro jednoho. Dále by mě zajímalo, jaké druhy aut tam půjčují. Zda tam jsou i auta s manuálem a evropská. -
« Upřesnění pojmu čerpadlo-tryska
V jednom z posledních příspěvků byl dotaz na US Auta, zda používají systém Common Rail či Čerpadlo-tryska. Odpověděl jsem, že konkrétně motor Cummins používá systém čerpadlo-tryska. Tím opravdu myslím vtřikovací čerpadlo a tlakovou hadici vedoucí do vstřikovače ve kterém je tryska. Někteří novináři např. ve světě motorů používají termín čerpadlo-tryska pro označení systému se sdruženými vstřikovači. Bylo to v jednom z posledních článků o TDI pro Passat. Samozřejmě že si každý může nazvat systém jak chce, nicméně si myslím že léta užívaný název: "sdružené vstřikovače" (ve vstřikovači je sdružená funkce čerpadla a trysky) je výstižnější, než lehce zavádějící název čerpadlo-tryska, krerý se dá vyložit i jako čerpadlo-trubka-vstřikovač-tryska. Osobně si myslím že k názvu "čerpadlo-tryska" došlo překladem z německého originálu "Pumpa-düsse". Němci to tak berou, asi nemají žádné podobné pěkné české slovo jako je "Sdružený". Ve finále je to všechno stejně jedno, hlavně když víme o čem je řeč. Zdraví Pavel PTD