Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: To:residents
Sorry, myslel jsem, že jsi něco již přečetl v jiných auditorích (o tunnignu). Takže stručně: tyto filtry jsou vyrobeny z bavlněné látky vyztužené drátěným sítem (někde tady v auditoriu je linka na prodejce filtrů K&N pro Mini Morris, kde jsou i fotky). Oproti klasice je možné je používat podstatně déle (podle výrobce 100 000 mil.), protože je možné je vyprat (po 20 000 km, dle českého návodu). Výrobce dodává na čištění speciální sadu (kapalina a olej na opětovnou impregnaci filtru). A teď výhody: samotný filtr zvedne výkon nepatrně (cca 2 k), ale prodává se i kompletní sada filtru včetně jiné "krabice" na filtr a sání, které již výkon zvednou více (cca 7 k). Navíc kompletní kit i změní zvuk motoru na "sportovnější" Ty údaje o výkonu vztahuji k "běžným objemů" (Felicia). U větších objemů to bude samozřejmě více. S vyšším výkonem by měla být spojená i nižší spotřeba, protože filtr má vyšší průchodnost. Jak již zde někdo uvedl jako mínus, asi to budou nepatrně horší fltrační schopnosti. Ceny filtrů - v mém případě Sierra 1,8 TD samotný filtr stál cca 1.800. Nevím z hlavy adresu, ale filtr jsem si objednal u samotného dovozce, kterým je firma Riegger z Prahy. Číslo dodám zítra. -
« Re: Prasklé těsnění pod hlavou motoru - příznaky
Ještě se vracím k diskuzi okolo příznaků prasklého těsnění pod hlavou motoru. Nedávno vyšla docela dobrá kniha o konstrukci a opravách aut (Motejl V., Horejš K.: Učebnice pro řidiče a opraváře automobilů. Littera Brno. 1998) a v ní jsou k této problematice další informace. Prasklé těsnění pod hlavou (nebo prasklou hlavu) lze odhalit pomocí infraanalyzátoru výfukových plynů mořením zvýšeného obsahu uhlovodíků (HC) v chladící kapalině. Další možnost je měření zvýšeného obsahu kysličníku uhličitého (CO2) v chladící soustavě. Snad některé servisy mají příslušné zařízení. Jinak ta kniha je rozsahem velmi dobrá, ale byla zřejmě psána trochu horkou jehlou, takže je v ní dost překlepů a chybiček. Celkově ale zájemcům doporučuji investovat do ní příslušný (nemalý) obnos - cca 550 Kč. Pavel. -
« Re: Starter
Nevím jestli je to starterem, ale měl jsem podobnou závadu na svojí Sieře 1,8 TD. Motor něchtěl naskočit a místo roztočení motoru bylo slyąet jen cvakání starteru. Přezkouąel jsem vąechny kontakty a závadu jsem naąel v konektoru starteru který je blízko baterky. Asi je tam nějaký studený spoj, ale stačí v tomto případě konektory jen rozpojit a zase spojit a motor jde nastartovat. Prostříkal jsem konektory MD a uľ to dlouho nezlobilo. -
« Starter
Mám zajímavý problém se startérem BOSCH. Po výměně uhlíků za nové (původní uľ byly moc krátké) bylo asi měsíc vąechno v pořádku. Startoval jak o ľivot. Pak začal jednou za čas vynechávat a bylo třeba do něho lehce poklepat tyčí a byl zase Ok. Dnes do něho klepu kaľdé ráno ( do oblasti uloľení uhlíků) a kdyľ ho nechám stát více jak asi čtyři hodiny. Prostě jak vychladne, tak nenastartuje. Jak je v teple , tak jede jak o ľivot. Kdyľ je celý den auto na sluníčku, tak se rozjede i po 10hodinách. Jinak udělá jen relé klap a je to. Jako kdyby uhlíky zůstávaly "viset" a neměli kontakt s rotorem. Víte někdo co stím? PTD -
« Re: Filtry K&N
Též uvažuji o koupi filtru K&N, nevím však zda pouze vložku nebo celý kit. Z dostupných informací samotná vložka sice proupouští více vzduchu, tudíž se motoru "lépe dýchá" bude zde zřejmě i nižší spotřeba, ale nárůst výkonu pouze u vložky je zřejmě nepatrný. Naproti tomu u celého kitu je zřejmý nárůst výkonu v rozmezí 3-5 PS. Napiš prosím své zkušenosti.
Bobrs -
« VM motorárna
Bohuľel nemám. Hledal jsem VM stránky jak o ľivot, ale nic jsem nenaąel. Nejbliľąí info mám to, ľe brněnský dealer fiatu AutoTec prodává i produkty VM. Jinak poslední fia»ácké motory jsou motory Fiat, ale Fiat má myslím finanční podíl ve VM a vyuľívá jejich kapacitu ve vývoji. PTD -
« Re: Ford Ranger 2,5TD to PTD
Tak jsem včra mrkl do posledního Světa motorů a je tam článek právě o Rangeru 2,5 D. Píąí, ľe má dvě verze motorů s turbem a bez turba o výkonu 57, resp. 80 kW. Ten silnějąí má max. 256 Nm. Jsou to ąestiválce s 3 ventily na válec. Psali tam dokonce nějaké typové označení motorů v angličtině, ale to si jiľ nepamatuji. Myslíą, ľe to je italská výroba? Mě to připadá jak ten samý motor co má např. Voyager 2,5 D. -
"-- skrytý --" 28.07.99 02:56
« Re: Posilovac u Feldy 1.9D
Posilovac rizeni s kompresorem(ne elektro jako maji novi Japonci)potrebuje remen na 1 cm pruhyb,jinak prokluzuje,o meznich dorazech je slyset jakoby syceni-ventil prepoustejici ATF kapalinu.Pokud se hlasitost nezvetsuje,o nic nejde.V opacnem pripade servis,zvedak a dobre oci. -
« Re: 1.9 TDI
Vyrazne jsem pokrocil. Takze ten motor neni vubec liny. Jel jsem vcera se dvema stejnejma autama a me bylo nejzivejsi. Projel se s tim i chlapik, ktery ma uz asi ctvrte nebo pate TDI a rikal, ze je OK. To asi jen ja jsem mel velke oci z benzinovych aut. Co se tyce spotreby, dnes jsem absolvoval za idealnich podminek test. Praha-Podebrady a zpet. Tankoval jsem u stejneho stojanu stejnym zpusobem. Jel jsem ustalenou rychlosti 120 km/hod a spotreba 5.89 l/100 km. Takze pod 6 l se s tim jet, jen to chce asi zmenit styl jizdy. Zkusim to jeste v jinych rychlostech. Palubni pocitac nemam, protoze jsem nechtel ten jejich blby alarm. Byla to chyba. Da se domontovat i treba nejaky jiny dodatecne? -
« Re: 1.9 TDI
To Marten. Pokud Ti servisy s jejich diagnostikou stále tvrdí, že Tvoje auto je v pořádku a Tobě se to nezdá, zkus na to jít z jiný strany. Co se týče problému, že motor netáhne, tak by šlo jednak nechat si proměřit charakterisky motoru na brzdě (průběh výkonu a kroutícího momentu v závislosti na otáčkách, pokud se nepletu tak to dělá např. Auto Jarov za cca 1200 Kč) a srovnat to s charakteristikama udávanýma výrobcem. Ty se pro 1.9TDI/81kW několikrát vyskytly v motoristických časopisech apod. Pokud by mezi naměřenýma a továrníma křivkama příliš velký rozdíl mohl bys s tím docela dobře argumentovat ve svým značkovým servise. Další jednoduchý a docela objektivní měření výkonu a pružnosti motoru je zrychlení např. z 80 na 120 km/h na 4. respektive 5. převodový stupeň (je třeba měřit na rovný silnici, při bezvětří, nejlépe v obou směrech a zprůměrovat). Naměřené hodnoty lze opět porovnat z továrními údaji k Passatu s tímto motorem, které se taky již v časopisech a firemních letácích vyskytly. Co se týče spotřeby, možná by šlo opět na nějakým delším úseku rovné silnice změřit okamžitou spotřebu (určitě máš v autě palubní počítač) při konstantní rychlosti a srovnat to s údaji výrobce - tady koukám, že v nějaký databázi prodejců udávají pro Passat Variant 1.9TDI/81kW spotřebu při 90 km/h 4.9 l/100km a při 120 km/h 6.2 l/100km (možná najdeš lepší, přímo tovární hodnoty). Ahoj Pavel. -
neregistrovaný: "JOE'S" [.XXX] 27.07.99 08:49
« Posilovac u Feldy 1.9D
Zdravim,
jezdim ve sluzebni felicii pickup s motorem 1.9D.
Je tam posilovac rizeni a posledni dobou obcas slysim pri otaceni kolama na miste sycive zvuky od motoru - asi jako kdyz nakladak upousti vzduch z brzd. Nevite vo co go ?
Diky moc za odpoved. -
« Re: Kolik stojí diagnostika?
Mám obavu, ľe na Sieře 1,8TD 75PS asi ľádnou diagnostiku neuděláą. Nemá to zapla» bůh ľádnou elektronickou řídící jednotku. Hodně napoví srovnat dvě auta se stejným motorem, vyměnit si je (nachvíli :-)) a přesně zjistit v čem se liąí. Často je problém sehnat druhé takové auto, ale i otom je tato taky "konference". Jinak kdyby daly do Rangera motor TDI 3,3l V8, tak bych do toho ąel. Motor V6 2,5TDI by byl tak akorát, ale 1,9TDI by to potřebovalo tak dva. Na kaľdou nápravu jeden. Dávají tam ale sichr Italský, protoľe jsou levnějąí a na to pole a do lesa to stačí. Kdyľ zavřeą oči, tak nejsou ani tak ąpatný. PTD -
« Kolik stojí diagnostika?
Mám poslední dobou problémy se Sierou 1,8 TD, nějak to nejede, připadá mi, ľe se to dusí a chtělo by to vyątelovat. Jinak tlaky jsou jsou v pohodě, trysky a turbo nové, předvstřik je taky OK, filtry a olej po výměně cca 5.000 km. Celkem najeto 153 tis. km. Kolik stojí ta diagnostika? -
"-- skrytý --" 23.07.99 07:05
« Re: 1.9 TDI
Nevím, do jakého servisu jezdíš, kdyby mi ale v mém servisu řekli, že je "přicpaný" filtr paliva, tak bych se tam už v životě neukázal. Je snad evidentní, že do filtru nebudu lít nějaké sr..., ale že filtr vyměním, od toho je to přece filtr. A když už mi někdo tvrdí takové voloviny, tak bych se vážně zamýšlel, zda umí něco udělat na kompjutrem řízeném Tdi! Bože chraň nás takových servisů! -
"-- skrytý --" 22.07.99 07:41
« Re: 1.9 TDI
Nevím jak onen "maník" zjistil, že je vadný Luftmengemesser, ale pokud tomu tak je, určitě nemohl konstatovat že je vše v toleranci. Pokud je tento snímač vadný, počítač nedostává správné informace a také se pak podle toho chová - nastaví chybný režím motoru. Tato chyba snímače může být zapsána i v paměti počítače, každý autorizovaný servis, který auto napíchne, si s touto závadou musí poradit. Spotřeba přes 7 litrů při normální jízdě je velká, na 2 př. stupeň při 1100 ot auto s 81 kW musí slušně akcelerovat bez jakékoli prodlevy. Závadu bych vůbec nehledal v snímači polohy plyn. pedálu, pokud by tomu tak bylo, motor by nepřídával vůbec. -
« Re: 1.9 TDI
Ono opravdu 7.3l je hodne. Muj skoro tchan ma A4ku, typove dost podobny auto, se stejnym motorem. Opravdu jezdi za onech 5litru, maximalne za 6 kdyz to hodne dre. Posledne na jednu nadrz ujel 1200km, coz je naprosta masirka. Takze by to chtelo testnout ve znackovym servisu, at to promerej. Duslednou analyzou by na to meli prijit. Preju hodne stesti, snad se s tim da neco delat. Lukas -
« Re: 1.9 TDI
Tady je to těľko radit. Chce to cítit co to dělá. Spotřeba je si myslím Ok. Není to lehký polo. Ale ta prodleva ukazuje na problém v elektronice. Tyto motory uľ mají místo plynu potenciometr, takľe mechanická závada to nebude. Jen by mně zajímalo co chce kdo na tomto autě seřizovat. To buď jede, nebo ne. Nech vzkaz co ti s tím udělali v servise VW. PTD -
« 1.9 TDI
Potrebuju poradit s motorem. V passatu Combi mam 1.9 TDI (81 kW) a jsem z toho rozpacity. Hodne vysoka spotreba - pr. 7.3 l/100, to auto netahne a v nekterych situacich jako by se dusilo. Napr. pri vyjizdeni ostrych serpentin - brzdim ze 3, noha z plynu, preradim na 2, otacky spadnou cca na 1100 a zacinam slapat na plyn. To auto proste nereaguje-tak 3-7 vterin. Udajne je spatny "Luftmengemesser" cesky asi neco jako cidlo mnozstvi vzduchu. Ten motor meril jeden manik, co se na TDI specializuje, a rikal, ze je sice v tolerancich, ale chtelo by to seridit presne. Ma nekdo nejake zkusenosti???? -
"-- skrytý --" 19.07.99 01:49
« Re: Felicia 1.9.D
Podle probehu to vypada na neserizeny motor.
Nevim jak se mu venuje servis ale mam sve zkusenosti se Seatem - stejny motor!Po 60.000 km
pryc remen,seridit predvstrik,vyhodit puv.zhav.svicky a dat orig.VW,zkontrolovat tlaky !!!.Nová pojistka 30A -temer kazdy na to zapomina,pri kontrole zblizka je pak videt jeji nefunkcnost.Neskodilo by nove rele zhavení.
Pokud to delaji profici,pak v dg.zasuvce dostanou na obrazovku vsechno co chteji. -
"-- skrytý --" 14.07.99 11:07
« Re: AX
Myslím, si že pokud se výkon tohoto motoru rozmně využívá (nekupuji si malého diesla, abych s ním závodil, ale většinou do města), tak problémy s životností u AX D ani Corsy D nejsou, Vyjímky jsou snad opravdu jenom u Fiata, pak možná u takových exotů jako Daihatsu 1,0 D turbo apod. Apropo- u AX D je uváděna spotřeba 3,6 L! -
« AX
Pokud si dobře pamatuji, tak ve své době byl AX rekordmanem ve spotřebě nafty (tehdy jeątě nebyli TDi). Vzhledem ke malému objemu motoru bych vąak koupi nedoporučoval. Maloobjemový diesel nemůľe mít větąí ľivotnost (UNO 1,3, Daihatsu 1,5, Corsa 1,5), protoľe aby jel, tak musí být pořádně honěn, zvláątě pokud je to motor bez turba. -
« Re: peta-Fiat
No co se tyka motoru a vubec kvality zpracovani u ojetych malych dieselu, tak asi jednickou budou ty Peugeoty. Ale slysel jsem nazor, ze peugeotovsky diesel 1.8 je pro tak male auto, jako je P205 dost tezky, takze pry hodne trpi podvozek, poloosy atd. No a pak jsou veci jako ceny ND apod. -
"-- skrytý --" 12.07.99 11:20
« Re: Bajsy-Fiat
Odpružení R5 je dáno použitím torzních tyčí a celkovou charakteristikou pérování. Avšak zvažoval bych kvalitu protikorozní ochrany - zatímco Peugeoty z roku 1986 jsou ještě v relativně dobrém stavu, viděl jsem pár R5 z roku 1992 jako liška. Sám jsem několik nafťáků měl a při posledním nákupu vozu jsem zvažoval, zda u nafty zůstat (vyšší prvotní investice)- nakonec mě přesvědčil cenový rozdíl u Tdi - 1,6 benzín cca 30.000,-, takže jsem naftě zůstal věrný. Situace je trochu jiná u menších obsahů, kde spotřeby benzínů jsou velice příznivé,takže zde bych byl na vážkách.Nevím , jestli bych do R5 šel a v dieslu vůbec (známy měl s R5 D s motorem stále problémy - ale to může být kus od kusu asi u každého vozu)Myslím si, že když malý vůz a diesel, je Peugeot je asi optimální varianta.
do moji filcky 1.9D,kdyztak porovname zkusenosti!
Napis jestli uz si s nima neco najel a jak se ti
to jevi!!Dik a cau ALEXV.