Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
Souhlas - znám to např. u tzv. originálních dílů, kdy v originální krabici najdete "neoriginálního výrobce". Sám jsem to zažil u těsnění a kroužků Ford (v krabici Ford byly kroužky Kolbensmit). Osobně do Sierry 1,8 TD liji Valvoline 0W30 (nekupte to za tu cenu 200 Kč za litr), myslím si, že za ty prachy je to pořád lepší jak Mogul Forte Racing nebo Zero za skoro 500 Kč za litr (dražší jak Mobil 1, vypadá to, že parazitují na podobnosti názvu, co na to obchodní zákoník...). Dříve jsem jezdil na VAT Syngold 5W40 (v Holandsku balený Valvoline pro VAT - výrobce obalů na oleje). Z vlastní zkušenosti mohu říci, že v zimě jsou starty se syntetikou (za předpokladu dobrý žhavičů) podstatně lepší jak u obyč. 15W40. Nabízím spolupráci. Někdo tady uváděl, že má nějaké výsledky testů olejů. Rád bych to probral podrobněji. Mám možnost otestovat oleje v laboratoři. Bohužel jen několik ukazatelů, neboť to není laboratoř vybavená zařízením Nicolet atd., ale např. otěr, nečistoty atd. by šly zjistit. Zajímalo by mě např. srovnání opotřebení srovnatelných motorů provozovaných s různými oleji atd. Zájemci ozvěte se na residents@post.cz -
« Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
Co se autopříslušenství BOSCH týče (jako jsou svíčky, olejové a vzduchové filtry), ve valné většině jsou to ve skutečnosti OEM výrobky skutečných výrobců jako BERU, FRAM atd.
Například BOSCH nemá v současné době linku na výrobu zapalovacích svíček. Nechává je vyrábět ve Španělsku. -
« Oleje do starąích motorů
Co lijete Vy, ostatní, co nemáte moľnost jezdit v nových TDi do svých starąích motorů? Já leju do Sierry 2,3D Paramo SuperTurbo, coľ je nejlepąí minerální olej, co produkují v Pardubické rafinerii minerálních olejů. Moľná by mu stačil i Super (M7ADX) nevím, je pravda, ľe kdyľ motor spálí a vypustí (po kapkách) 1litr oleje na 1000km, ľe by snad stačil i olej M6 z Ostrama Vlček. Na vaąe typy olejů se těąí PTD -
"-- skrytý --" 14.09.99 08:28
« Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
Ja se priznam,ze moc nerozumim vzajemne si odporujicim pozadavkum na spickovy olej a narkum na to,ze je to drahe.Bohuzel je to tak vsude na svete.Bud chci super kvalitu a taky supercenu,nebo volim zlaty stred.Zadny olej na trhu neni nevhodny pro pouziti,jenom musime vedet,na co ho chceme.Budu jezdit maximum ve meste,nebo plny vykon dlouhodobe napr. na autobahn?Vyzkousel jsem snad vsechny svet.znacky mot.oleju a muzu odpovedne prohlasit,ze je to fuk.
V souc.dobe mam TDI/85kW-novy typ a vybiram podle funkce chraneni lozisek turba-jezdim uz 25 let Castrol,tak mam k nemu trochu nekritickou nostalgii,v souc.dobe full synthetic 10W-40.Ta nula v nazvu je pekna,ale pro diesly,ani ty nejmodernejsi se nehodi,benziny s turbem jsou ideal.A navic,dieselpo 2000 km-kysela sracka(vysledky testu oleju po 1000 km mam jako seminarni praci sveho syna pred sebou-mereno VSCHT Praha,labor.maziv).Takze,zacina to byt dlouhe,doporucuji spis sledovat nez letacky lahve oleju,nebo si sehnat normu(neni to takovy problem),kde musi byt uvedena specifikace oleje podle API(Amer.Petroleum Institute) a podle ACEA(Associations des Constructeurs Europens d Automobiles)-drive znamou jako CCMC.Podle znamejsi klasifikace API jsme dnes dospeli na SJ,SK/CE.Casto oznacovana verze pro diesly jako CF2,CF4 je prosim podle normy pro velkoobjemove dalnicni tahace za tezkeho provozu(probeh 100000 km rocne).Evropa ale neni Amerika,a ted se snad konecne dostanu k jadru problemu.Vsechny automobilky(v Evrope)vychazeji ze trid ACEA z r.1996 a maji tzv.koncernove predpisy.Prosim,abyste to takto vzali,Porsche,MB,Peugeot,VW nepredepisuje konkretni olej,ale oleje tridy ACEA,doplnene o koncernovou normu.V nasem pripade pujde o olej pro TDI,je jedno jestli cast.nebo plne synteticky,norma je B3-96 pro tyto dva druhy oleje,pro VW musi byt splnena norma VW 500 a VW 505(olej pro diesly,prepl.diesly ACEA PD2/G4).Toto musi byt na lahvi oleje napsano,a vsechny mne zname oleje to tam maji,doporuceni vyrobce jim prece zvysuje prodej.Dalsi upresneni je pro stanoveni sulfatoveho popela 1,8%-taky uvedeno pro diesly.Dynamicka viskozita 0W oleje pri-30 stupnich je 3250 mPa s,10W oleje pak 3500 mPa s pri 20 stupnich - je videt,proc jsem to tu uvedl.Naopak Kinematicka viskozita pri 100 st.C je u oleju 0W-30 min.,max. 9,3-12,5 mm s-1.Znalost viskozitnich indexu je pro koupi oleje samozrejme nepodstatna,je to jen memento,za co vlastne davame ty nekrestanske penize.
Takze,at to shrnu,dobry olej universalni neexistuje,specialisovane oleje ma armada,oleje pro tezkou techniku jsou stavene na nizke otacky a vysokou pevnost ve strihu,to neni nic pro nas.Pokud chceme investovat,pak jsou oleje viskozitnich trid 0-10W/30-50 temer rovnocenne,pozname to jen v zime,ale startovat noveho diesla pri 25st.pod nulou neni zas takovy problem(no pokud jsme stihli dat arktickou naftu).
Pro vyseptale motory by takova investice byla zbytecna. - Trvale zatizeni v lete,jizda v horach,no prosim Vas,komu se motory VW prehrivaji?,ja jsem od techniku moc problemu na chlazeni neslysel.Videl jsem naopak zlikvidovana turbodmychadla,temer vzdy s poruchou cerpadla oleje.
Olej Mogul1 -ano,jen bych uvazil volbu 0W,da se vyzkouset,myslim si ze vetsi spotreba oleje tu asi bude(on fakt tece jako voda).My na dieslech proste musime tu kompresi,a lepsi brzdeni motorem,necim zaplatit oproti benzinu.U zbyleho prislusenstvi motoru bych nevahal,BOSCH neni zadne becko,filtr paliva je dobry,ostatni maji treba predehrivani nafty elektrikou-da se namontovat.Filtr oleje je silne specificky,patrona je proste patrona,pokud chce clovek experimentovat,tak at ji meni 2x casteji,da se to provest s prstem v ... za par minut bez vymeny oleje.Na tema filtr vzduchu tady bezelo mnoho nazoru,kity na tuning jsou k dostani,zase musim vedet,na co to auto vlastne mam.Jestli chceme vyssi vykon,pak k odbornikum a nechal provest treba lehky tuning.Vymenovat jen znacky papir.filtru vzduchu neprinese efekt.Pokud,filtr tesni-a to neni vzdy,pak 99 procent prostupu vzduchu je zaruceno vsemi znackami,a zbytek uz musime nechat na motoru.
Bye -
« Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.
Dostal sa mi do ruky reklamný plagát olejov firmy MOBIL 1. Zaujal ma tam najmä Mobil 1 pre Turbo Diesel (0W-40).Pozná ho niekto, alebo má sním niekto i osobné skúsenosti ????
Bude dobrý do Octávia TDI/81kW,čaká ma zakrátko výmena oleja a neviem pre aký sa mám rozhodnúť.Pozná niekto lepší????.Videl som od CASTROL SLX (0W-30) ale nemal špecifikáciu pre TD. Aký je rozdiel medzi požiadavkami na olej do TD alebo TDI a pre ostatné motory???? Tento MOBIL 1 existuje aj v špecifikácii pre TD a pre benzín.Len je to trochu drahé kafe.Ozaj a aké filtre vzduchu,paliva a oleja používate mám dávať zase len značkový BOSCH veď to je ďalšie drahé kafe.Poradte mi prosím niekto zaujíma ma aj názor PavlaPTD má zdá sa mi celkom fundované odpovede.
Tak čaute teším sa už na Vaše odpovede. -
« Re: Odpovedi pypomaster
Hodne klapou diesly od VW bez hydro-zdvihatek, protoze asi malokdo ma naladu po kazdych asi 20 - 40 tis. km sundavat dekl a vymenovat(prehazovat) podlozky vymezujici vuli ventilu. Je problem, jak si ty podlozky obstarat ( nepocitam objednani primo u VW). Takze vetsina lidi jezdi, co to vydrzi. Vsechny motory(VW) s turbem by mely mit hydro-zdvihatka. Dalsim zdrojem klepani jsou vstriky a cerpadlo. Do cerpadla bych se moc nevrtal, ale ve vstrikach se nechaji vymenovat pruzina a podlozky. Vzhledem k tomu, ze nastaveni vstriku mam zadarmo, tak jsem s tim docela laboroval. Nizky tlak - nepravidelny chod motoru, asi vetsi spotreba. Kdyz jsem si nechal nastavit vstriky na vetsi tlak, motor zvlast silne klepal, mel jsem pocit ze lip jede a min zere. Nakonec jsem si nechal nastavi tlaky na stred vyrobcem udaneho rozmezi - je to nejlepsi. Ten otackomer jsem u VW dieslu videl jen u vybaveni "G". -
"-- skrytý --" 10.09.99 07:19
« Re: Odpovedi pypomaster
motor 1,6 td byl poměrně tichý (nevím proč, některé golfy jak píšeš jsou úplné rachtačky), tišší než přímý vstřik. Já jsem měl verzi CL a tam byly místo ot. hodiny. pokud budeš mít ještě nějaké dotazy, tak se klidně ptej. Jo a zůstala mi taková ta velká česká serv. kniha (česky) -
« Passat 1.6TD
A do Passata B3 (1988-1993 - "kulatej") se daval i ten 50 kW nebo jenom Intercooler? Mam dojem, ze jenom Intercooler. Velmi se mi ten motor i auto libi, porizovaci cena je taky celkem slusna vzhledem ke kvalitam auta. Chtel bych si tohle auto koupit v limuzine na prvni jezdeni. V autoskole budu zrejme jezdit s Passatem B5 1.8T, tak se s tim snad neco naucim. Zajima me este, jestli to nedela moc velkej kraval:necekam srovnatelnost s benzinem, ale da se to srovnat s TDi? - muj otec to ma v Passatu Variant B4 - mezityp s faceliftem a ten ma zvuk docela uchazejici. Chci jenom vedet, jestli to nedela kraval jako diesely v Golfu I a podobnejch autech - rachta to pres celou krizovatku az do dalsich aut. Diky zatim za obsahly info od pety a prosim o odpoved. Diky.
-
"-- skrytý --" 06.09.99 11:08
« Re: VW Passat 1.6TD
Měl jsem Passata Variant s tímto motorem. Měl najeto 170 tis. km a jezdil bez problémů. Na tento obsah měl docela slušný výkon 59 kW (dělala se verze 1,6 TD - tuším 50 kW a 1,6TD Intercooler 59 kW) Asi těchto motorů tu moc neběhá - alespoň v servisu mi to říkali. I tak velké auto jako je Passat s tímto motorem slušně jezdilo, teď mám Tdi 66 kW - pokud to mám porovnat, tak ta 59 se víc točila - max. ot 5.100, turbo slušně začínalo plnit mezi 2.500-3000 ot. Pokud se chtělo akcelerovat pod těmito otáčkami, tak se zdálo, že to vůbec nejede ale jakmile turbo zabralo, tak to byl slušný tah. Spotřeba při mé nijak spořivé jizdě (předjíždění, nedodržování rychl. limitů, po dálnici v SRN 160-170 km/h) se spotřeba pohybovala mezi 6-7 l. Věřím že při slušné jízdě není problém jezdit kolem 5 L. Myslím, že tento motor nemá žádné "mouchy" v poruchovosti, chce se trochu starat o turbo (slušný olej, dodržovat intervaly, po velkém zatížení dochladit turbo)Navíc ani kategorie zákonného pojištění s ohledem na výkon není k zahození. -
« VW Passat 1.6TD
Ma nekdo zkusenosti s timto automobilem, ale i s timto motorem? Vim,ze ma 59kW, 155Nm..., ale zajimala by me spolehlivost, mira poruchovosti, moznost sehnani nahradnich dilu, skutecna spotreba (ne papirova). Tenhle motor byl prej pro americkej trh, ale u nas se to take v annonci prodava. Motor nema katalyzator, proto je silnej. Daval se pouze do Passatu o 2 rady zpet (kolem r.v. 1992). Zajimaly by me taky jizdni valstnosti a dojmy (liny nebo na objem a vykon zivy...).Diky
-
« Re: Starter
Bracha mel na Escortu nedavno ten samej problem. Nakonec rozkuchal starter a omyl kotvu - na ni byl totiz usazenej prach s mastnotou. Kdyz byl starter teplej, tak (jak mastnota zmekla) slo vsechno v pohode, ale za studena se rotor ke statoru proste prilepil. Od ty doby je po problemu. -
« Re: To:residents
Sorry, myslel jsem, že jsi něco již přečetl v jiných auditorích (o tunnignu). Takže stručně: tyto filtry jsou vyrobeny z bavlněné látky vyztužené drátěným sítem (někde tady v auditoriu je linka na prodejce filtrů K&N pro Mini Morris, kde jsou i fotky). Oproti klasice je možné je používat podstatně déle (podle výrobce 100 000 mil.), protože je možné je vyprat (po 20 000 km, dle českého návodu). Výrobce dodává na čištění speciální sadu (kapalina a olej na opětovnou impregnaci filtru). A teď výhody: samotný filtr zvedne výkon nepatrně (cca 2 k), ale prodává se i kompletní sada filtru včetně jiné "krabice" na filtr a sání, které již výkon zvednou více (cca 7 k). Navíc kompletní kit i změní zvuk motoru na "sportovnější" Ty údaje o výkonu vztahuji k "běžným objemů" (Felicia). U větších objemů to bude samozřejmě více. S vyšším výkonem by měla být spojená i nižší spotřeba, protože filtr má vyšší průchodnost. Jak již zde někdo uvedl jako mínus, asi to budou nepatrně horší fltrační schopnosti. Ceny filtrů - v mém případě Sierra 1,8 TD samotný filtr stál cca 1.800. Nevím z hlavy adresu, ale filtr jsem si objednal u samotného dovozce, kterým je firma Riegger z Prahy. Číslo dodám zítra. -
« Re: Prasklé těsnění pod hlavou motoru - příznaky
Ještě se vracím k diskuzi okolo příznaků prasklého těsnění pod hlavou motoru. Nedávno vyšla docela dobrá kniha o konstrukci a opravách aut (Motejl V., Horejš K.: Učebnice pro řidiče a opraváře automobilů. Littera Brno. 1998) a v ní jsou k této problematice další informace. Prasklé těsnění pod hlavou (nebo prasklou hlavu) lze odhalit pomocí infraanalyzátoru výfukových plynů mořením zvýšeného obsahu uhlovodíků (HC) v chladící kapalině. Další možnost je měření zvýšeného obsahu kysličníku uhličitého (CO2) v chladící soustavě. Snad některé servisy mají příslušné zařízení. Jinak ta kniha je rozsahem velmi dobrá, ale byla zřejmě psána trochu horkou jehlou, takže je v ní dost překlepů a chybiček. Celkově ale zájemcům doporučuji investovat do ní příslušný (nemalý) obnos - cca 550 Kč. Pavel. -
« Re: Starter
Nevím jestli je to starterem, ale měl jsem podobnou závadu na svojí Sieře 1,8 TD. Motor něchtěl naskočit a místo roztočení motoru bylo slyąet jen cvakání starteru. Přezkouąel jsem vąechny kontakty a závadu jsem naąel v konektoru starteru který je blízko baterky. Asi je tam nějaký studený spoj, ale stačí v tomto případě konektory jen rozpojit a zase spojit a motor jde nastartovat. Prostříkal jsem konektory MD a uľ to dlouho nezlobilo. -
« Starter
Mám zajímavý problém se startérem BOSCH. Po výměně uhlíků za nové (původní uľ byly moc krátké) bylo asi měsíc vąechno v pořádku. Startoval jak o ľivot. Pak začal jednou za čas vynechávat a bylo třeba do něho lehce poklepat tyčí a byl zase Ok. Dnes do něho klepu kaľdé ráno ( do oblasti uloľení uhlíků) a kdyľ ho nechám stát více jak asi čtyři hodiny. Prostě jak vychladne, tak nenastartuje. Jak je v teple , tak jede jak o ľivot. Kdyľ je celý den auto na sluníčku, tak se rozjede i po 10hodinách. Jinak udělá jen relé klap a je to. Jako kdyby uhlíky zůstávaly "viset" a neměli kontakt s rotorem. Víte někdo co stím? PTD -
« Re: Filtry K&N
Též uvažuji o koupi filtru K&N, nevím však zda pouze vložku nebo celý kit. Z dostupných informací samotná vložka sice proupouští více vzduchu, tudíž se motoru "lépe dýchá" bude zde zřejmě i nižší spotřeba, ale nárůst výkonu pouze u vložky je zřejmě nepatrný. Naproti tomu u celého kitu je zřejmý nárůst výkonu v rozmezí 3-5 PS. Napiš prosím své zkušenosti.
Bobrs -
« VM motorárna
Bohuľel nemám. Hledal jsem VM stránky jak o ľivot, ale nic jsem nenaąel. Nejbliľąí info mám to, ľe brněnský dealer fiatu AutoTec prodává i produkty VM. Jinak poslední fia»ácké motory jsou motory Fiat, ale Fiat má myslím finanční podíl ve VM a vyuľívá jejich kapacitu ve vývoji. PTD