Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.11.99  13:36

    « Zimní start

    Blíží se mrazy. Může mi někdo ze zkušených diesláků odpovědět na dvě otázky?
    A) jak se pozná jestli je žhavící svíčka v pořádku
    (lze měřit odpor nebo podle vzhledu?)
    B) jak v mrazu nastartovat starý diesel který má již nízké tlaky ve válcích.
    Dík. Aiki
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.99  09:28

    « Re: Seat cordoba 1,9 D

    Jsem rad ze to pomohlo,omlouvam se za tu pojistku,ona je fakt 50A,ja jsem to omylem napsal spatne.
    Bye
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.99  07:21

    « Re: Seat cordoba 1,9 D

    akorat ja sem tam mel 50A pojistku a tu mi taky ze servisu doporucili tam opet dat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.99  07:19

    « Re: Seat cordoba 1,9 D

    Jo je to presny pojistka vymenena a startuje ja k drak.To samy mi mi napsali z jednoho servisu.Dekan.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.99  06:39

    « Re: Seat cordoba 1,9 D

    Seata mam v tomto provedeni taky,jen Ibizu.Startuje jako drak,najeto 60.000 km,vse puvodni,novy remen,filtr atd.Jednou jsem ho nakopl az snad po startu,kdy uz baterka byla do ruda.Jel jsem do servisu,vsechno O.K.,az na pojistku zhaveni-takova velka-nad rele zhaveni,ma 30A a byla na prvni pohled v poradku,oni uz to znali,vymenili a startuje dodnes napoprve.Tu pojistku jsem si prohledl,jen proti svetlu jsou patrne trhliny a pri pruchodu proudu dojde k zahrati,dilataci a nefunguje.Nahodny kontakt dovoluje obcasny start pri chladu bez problemu.
    Mozna,ze to pomuze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.99  22:50

    « A co 1.8D

    Co vy na 1.8D co se dava do fiest a daval do escortu?
    Ja mam na nem neco pres 160tkm a v zime se mu nechtelo startovat az tak kolem -10.Jak je kolem 0 tak to chce tak dvakrat az trikrat zazhavit a pak to jede na poprve.No problem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.99  16:41

    « Re: Sierra 1,8TD, nebo 2,3D ?

    Zkušenosti s 2,3D. Mám. Na dvanáct let starým autě mám najeto asi 120.000km a to když jsem ho kupoval měl asi 300.000 - 400.000 km už najeto. Motor No Problem. Nejde sice už seřídit ventilová vůle, tak ji mám asi 1-2mm podle toho jak je vymačkané vahadlo, oleje se ztratí asi 1litr na 2000km, spotřeba 7-8l po městě / dálnice 140-150km/hod. Teče to kolem kliky. Prostě to nešetřím. Auto už si na sebe vydělělo, tak víceméně zkouším, co to proboha ještě všechno vydrží. Jezdím s ním každý den 30km do práce a zpět. To mluví za vše ohledně spolehlivosti. Jinak převodovka je po opravě uložení jehlového ložiska a výfuk má najeto 100.000km tak ho asi jednou za měsíc musím převařit (celkem najedu za měsíc asi 4.000km). Jinak nic. Jede, jede a jede....:-) PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.99  06:29

    « Sierra 1,8TD, nebo 2,3D ?

    Teď se tady rozjela diskuse ohledně Sierry 1,8 TD, stím nepovedeným motorem plně souhlasím, když jsem sháněl pohodlnýho diesela, tak jsem několik 1,8TD vyzkoušel a buď kouřily jak prase, nebo netáhly, nebo obojí. Nakonec jsem koupil kufrovou 2,3D a nato, že má najetých alespoň milión jezdí úplně super, startuje v zimě bez problémů, 6 litrů/100km, atd...Máte někdo nějaký zkušenosti s tímto motorem ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.99  17:42

    « Re: Startování TD

    Musíš si koupit alespoň o polovinu silnější baterii než udává výrobce nejlépe BOSCH.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.99  17:38

    « Re: Sierra 1.8TD

    Si děláš srandu o té spolehlivosti motoru,nekoupil bych ji ani náhodou
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.99  17:36

    « Re: Ford Sierra 1,8TD 75PS

    S tím plně souhlasím co se týče dynamiky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.99  17:35

    « Re: Ford Sierra 1,8TD 75PS

    Nat tím motorem který máš ve Tvoji sieře určitě stály všichni svatí!!!Je to absolutní šrot.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.99  17:31

    « Re: Hluk a vibrace

    Domnívám se,že příčinou onoho dunění je hřídel pohánějící zadní nápravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.99  17:27

    « Re: Zimní starty

    Měl jsem forda sierru 1.8TD(55kw),zimní starty přímo katastrofické i při nové baterii žhavičích,čerpadlu seřízeném na stolici ,prostě bez šance většinou jsem ji musel roztlačit,odepiš mi případně na mail www.zdenek.petratur@post.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.99  16:05

    « Re: Motory Fiat 1,9TD

    Něco se k téhle řadě motorů dá najít v publikaci "Fiat Tipo - jak na to" (překlad z němčiny za cca 500 Kč). Tam jsem se například dozvěděl o 3 provedeních motoru 1.9TD u Fiatu - "1.9TD Kat/59kW" vs. "1.9TD/66kw" vs. "1.9TD Kat/66kW". Já mám v Tempře tu prostřední verzi a zatím s motorem problémy moc nebyly. Koupil jsem ho dost oježděnej a tak jsem nechal před 2 roky udělat GO (při GO se oproti očekávání musela dát nová vačka a vodní čerpadlo). Letos na jaře mi odešlo těsnění pod hlavou (na tom se u tohoto motoru určitě nevyplatí šetřit, obzvláště u generálkovanýho motoru s velkými tlaky). Jinak po první zimě, která byla dost krutá, jsem udělat úpravy na vedení nafty, aby mě auto nezlobilo při velkých mrazech (úpravy jsem popisoval v týhle diskuzní rubrice) - schopnost provozu v zimě ale určitě závisí i na provedení toho kterého typu Fiatu. Jezdím v průměru za 6.5 až 7.0 l/100km, při delších jízdách byly nejlepší hodnoty okolo 5.5, naopak v Praze to občas manželka dotlačí až k 8 l/100. Auto je poměrně dynamický (zrychlení 80-120 km/h na "IV" cca 11 s, na "V" zhruba 17 s), ale motor má dost značný turboefekt. Cenově jsou ojetiny s timhle motorem určitě hodně výhodnej - u jiných značek než u Fiatu by auto s 1.9TD/66kW nešlo koupit tak lacino.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.99  13:28

    « Seat cordoba 1,9 D

    Mam Cordobu r.v. 95 posledni dobou mam spatne studene starty, auto po ranu naskoci ses syticem az tak napoctvrte.Mam vymenene svicky, palivovy filtr i baterii.Pri tom startovani jde z vyfuku velmi slusny dym.Jakmile to naskoci je to ok.Potom muzu motor klidne vypnout a motor vpohode naskoci hned na prvni skrtnuti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.99  09:21

    « Motory Fiat 1,9TD

    Lehce uvaľuju o koupi Fiata Ritmo 1,9TD a proto vznáąím v odborných kruzích ľádost o poskytnutí bliľąích informací o tomto motoru, jeho versích a pod. Pokud vím, byl zkonstruován v roce 1985, poprvé nasazen v roce 1986 do Lancia Delta, a práve Fiat Ritmo. Následně do Lancia Prisma, Fiat Tipo, Fiat Tempra. Snad se i okrajově montoval do Fiat Croma (neověřeno). Neľ bych do tohoto motoru ąel, rád bych posháněl informace o technických parametrech, konstrukci, problémech, na co je citlivý atd. Postačí odkazy na stránky a pod. Ďíky, PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.99  17:42

    « Re: Pumpe-Düse TDI

    Residens se ptá: "Odkud mas informaci, ze pumpa-tryska bude nahrazena common railem. Podle mě se to týká jen nových velkoobjemových dieslů, které mají soupeřit s BMW 740 D a MB 320 D aj."
    Tak ta informace je přímo od Audi Ingolstadt, bylo to prodejcum oznámeno asi před týdnem na velké poradě, kde šlo o budoucnost Audi v příštím roce. Takže v 3. kvartálu 2000 bude zaveden pro A4 a A3 Common rail s 85kW, zároveň provedeno vylepšení modelu A3 (tzv. "Produktaufwertung", což už se děje i teď s A4kou.
    To mě taky vedlo k přechodu na Golfa, i když se mi karosářsky a formou líbí víc Audina nebo Oktávka.
    -- CU - Vitus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.99  12:45

    « Re: Pumpe-Düse TDI

    Odkud mas informaci, ze pumpa-tryska bude nahrazena common railem. Podle mě se to týká jen nových velkoobjemových dieslů, které mají soupeřit s BMW 740 D a MB 320 D aj.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.99  16:05

    « re: cerpadlo-tryska TDI

    kup si toho golfa a nebudeš litovat. byl jsem zaprisahly odpurce dieselu. rikal jsem si, ze mi diesel nesmi pres prah. nakonec jsem mel mazdu 626 2,5 litru 167 koniku. jelo to bezvadne. za 4. kvartal 98 jsem jen v benzinu mel bez dph 20 tis. od kvetna mam passata 1,9 tdi a jsem spokojeny clovek. rocne delam asi 50tis. km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.99  13:33

    « Pumpe-Düse TDI

    Ahoj, lidi,
    tak jsem se nahodou dostal do teto kavarny, a protoze se prave rozhoduji o koupi dieselu, chtel jsem trochu vymenit nazory a popripade se i trochu pozeptat.
    Driv jsem mel Japonce (Nissan Sunny 2.0 dT) s 75ks, 126 Nm, jel slusne, papkal asi 6,5 l, holt sice tehdy novy vuz se starsim dieselovym pohonem. Najel jsem v nem bez problemu ca. >120.000 km, nez mi ho v zime jakysi mladik s letnimi pneumatikami zrusil. Od te doby jezdim jase jen s benzinem (momentalne A3 1,6, 101ks, 145 Nm) asi da 8,4l/100 km a jsem vcelku spokojen. Jenze po 2 1/2 letech mam najeto pres 110.000 km a to pri cenach benzinu zacina byt neprijemne. Takze prislo rozhodovani: TDI, ale jaky??? Zkusil jsem 66kw verzi --> hlucne, nic moc, 81 kw --> podstatne tissi, ale i tak trochu line. Pak jsem zkusil v Passatu a v Bore 85 kw --> az jsem mel strach, ze mi to preroste pres hlavu. S tim 6tistupnovym razenim je to parada (na sestku 140 km/h pri 2500 otackach/min!). Nesmirne tichy motor, slyset je skoro jen gumy a vitr kolem auta. A protoze jsem chtel Oktavku s TDI, ptal jsem se, kdy se ten PD-motor zavede i tam. Skoda-auto.cz mi odpovedela, ze asi nikdy, muj "prodejce", ze mozna na jare 2000, Audi ho nedostane nikdy, protoze ve 3. kvartalu 2000 prejdou na 85 kw v Common-railu a vubec nebudou mit ony PD-motory od Volkswagenu k dispozici.
    Takze jsem se pomalu rozhodl, i kdyz se mi moc nelibi, uz dal necekat a radsi koupit Golfa so onim 85kw Tdi-motorem.
    Rozhodl jsem se dobre? Nebo jsem hlupak? Kdo mi na to odpovi???
    CU
    Vitus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.99  10:02

    « Re: BioNAFTA

    Bionaftu lejeme uz dva (mozna vic) roky do nasi Audi 100 CD, a musim rict ze to jezdi bez problemu. Pokles vykonu jsme neregistrovali, mozna krapitek stoupla spotreba a motor ma na volnobehu o neco klapavejsi zvuk. S ucpanim fitru nejake vetsi problemy nebyly, akorat se nam 2x ucpal v zime kdyz bylo asi -15. Jinak nic. Strejc to leje rok do Fiesty 1.7D a jeste jsem od nej nejakou stiznost neslysel. Takze ja to muzu jen doporucit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.99  10:17

    « Re: BioNAFTA

    Jak cistis tu palivovou soustavu. Delas to jen aditivy nebo mechanicky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.99  07:56

    « Re: BioNAFTA

    palivový filtr se mi nikdy neucpal, možná je to tím že jsem vždy při přechodu auta na bio nechal vyčistit palivou nádrž a pal. soustavu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.99  10:08

    « Re: Startovani Fiat Ritmo

    residents> to si myslim, ze vyloucim napumpovanim rucni pumpou. Navic odvzdusneni i vymenu filtru jsem provedl bez uspechu. Jeste mohu zkusit stary trik s sanim primo z kanistru. Me to spis pripada na pokles ve vysokotlake casti cerpadla (Bosch), ale je po generalce... :-(((((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.09.99  08:34

    « Re: Startovani Fiat Ritmo

    Tak se mi zdá, že ti "padá" nafta. Zkusil bych odvzdušnit palivové potrubí a případně i vyměnit filtr. Něco podobného se mi stávalo, když jsem tam dal nový filtr.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  15:31

    « Startovani Fiat Ritmo

    Jiz dlouhou dobu mam tuto zavadu: motor naskoci az (nebo spis jedine a pouze) na 2 zastartovani. Soucasny stav: GO cerpadla a hlavy, nove vstriky + zhavky, novy akumulator. Tlaky 27-28-27-28. Napumpovani rucni pumpou nepomaha. Vzdy staci kraticke "brnknuti". Zavada se projevuje spis vice za tepleho pocasi. V zime motor chyta nekdy i napoprve. Pri zastaveni motoru na kratku dobu chyta ihned. A ted radte a ptejte se. Vetsina "odborniku" pri zjisteni tlaku rezignuje, protoze to vypada, jako by motor nemel taky.Ď.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  08:24

    « Re: BioNAFTA

    Ucpal se ti nekdy pal. filtr pri provozu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.99  08:05

    « Re: BioNAFTA

    Na Bionaftu jezdím už přes rok. V současné době tankuju poslední verzi Bionafty II generace vyráběné společností ROBOS ve Slušovicích. Tankoval jsem ji do vozů FIAT UNO 1.3D, LANCIA THEMA 2,5TDS a ALFA ROMEO 164 2,5TD. U Fiatu jsem nechal vyčistit palivovou soustavu vyměnit palivové filtry a seřídit časování ventilů u Lancie a Alfy Romeo jsem časování neměnil. U Fiatu a Lancie se po přechodu na bio neprojevili žádné změny u Alfy Romeo 164 stoupla spotřeba o 0,4l na 100km tj. ze 7l/100km na 7,4l/100km a mírně se snížil výkon motoru. Toto je však patrné až při vyšší zátěži motoru při plném zatížení vozu při mírném stoupání na dálnici jela Alfa místo 195km/h jen 185km/h. S tímto palivem jsem nikdy neměl žádné problémy, v zimě zamrzá až při -38°C starty jsou lehčí a současná cena je 14Kč/l.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.09.99  16:18

    « Olej pro TD Fiat

    Je to ok, olej co tam lejes je tak akotar ne tento motor. To ľe CF je specifikace pro nakladaky není zcela přesné. Dá se od toho odpíchnout. Vąeobecně CD pro naf»áky bez turba,CF pro ty s turbem a polosyntetiku aľ full syntetiku pro TDI. Je to sice velmi zjednodusene hodnocení, ale obecně se z toho dá vyjít PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.99  15:44

    « Re: Olej MOBIL 1 pre Turbo Diesel.

    To HonzaP. Dík za obsáhlý příspěvek k motorovým olejům. Nicméně trochu jsem znejistil, zda mnou používaný olej (Sunoco Futura, SAE10W/40, API SJ/CF/EC, ACEA A3/B3) je vůbec vhodný do turbodieslu v osobním autě (Fiat Tempra 1.9TD). Ze tvého příspěvku jsem vyrozuměl, že oleje se specifikací CF (CF2, CF4) jsou vhodné spíš pro náklaďáky. Mohl bys mi to prosím tě ty nebo některý další fundovaný účastník vyjasnit. Dík Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.99  11:18

    « Re: BioNAFTA

    Mate nekdo skusenosti s pouzivanim bionafty v motoru VW 1.6 D ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  15:08

    « Re: BioNAFTA to Residents

    Žádná jiná bionafta než II. generace se již neprodává. Kvalitních výrobců je více mimo Seta jsou to Bionafta Mydlovary, ADW, LB Ekooil a další.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  12:15

    « Re: Bionafta to Alexv

    Bionafta II. generace = SETA diesel (pumpy viz. www.setadiesel.cz). CityDiesel je nazev pro tu mineralni slozku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.99  11:59

    « Re: BioNAFTA to Residents

    Kde se da tahle bionafta II.generace natankovat?Myslim tim znacku benz.pumpy a pod kterym nazvem je uvedena na trh,ja osobne znam jen
    jiz mnou zminenou SETA diesel a nevim zda-li je to
    ona nebo ne!Napis,diky Alexv!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  15:54

    « Re: BioNAFTA

    Bionafta II. generace (30 % metylesteru řepkového oleje + zbytek tvoří kvalitní nafta s nízkým obsahem síry tzv. CITY diesel) má díky obsahu metylesteru vyšší čistící účinky a proto úsadami v palivovém potrubí časem rozpustí. Z toho důvodu je nutné po pár prvních tankováních bionafty tomu předejít a vyměnit palivový filtr. Obava z bionafty pramení ze špatných zkušeností s bionaftou I. generace (B1), která byla 100 % metylester. Tato bionafta se chovala dost agresivně na gumové hadice motoru, motor měl nižší výkon a tvořili se pryskyřičné úsady v motoru. Motor bez patřičných úprav na B1 nemohl jezdit. Používání B2 je celou řadou výrobců schváleno (mj. Škoda, VW, Ford, viz. biodisel.de). Obavy zastoupení automobilek u nás pramení jednak z neznalosti a pak z obav o dodržování kvality u nás vyráběné bionafty. Zájemcům doporučuji výborné české stránky Štěpána Bilčíka biodiesel.cz nebo jejich anglickou, resp. německou obdobu. Osobně jezdím na bionaftu více jak rok a nestěžuji si.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  15:38

    « Re: BioNAFTA

    Nejaky cas ( asi 5000km )jsem na bionaftu jezdil s escortem 1.8 a moje zkusenost je takova ze motor byl naopak trochu hlucnejsi ( vyraznejsi klepani pri volnobehu ),ale na vykonu jsem nic nepozoroval.Vzledem k tomu ze to bylo castecne v zime mel jsem dojem ze to v tuzsih mrazech trochu lepe startovalo.Jinek mam par znamych ktery na to taky obcas jezdi napr.golf ,fiesta.Nikdo si zatim na nejaky problemy nestezoval.Pri soucasnych cenach benzinu a nafty by jezdeni na tohle palivo znamenalo docela znacnou usporu.
    Piste nekdo dalsi nazory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.99  07:45

    « Re: BioNAFTA

    Neni pravda,ze by bionafta byla jenom pro traktory,nebo zemedelske stroje,ale zaroven ti nikdo nezaruci ze se tvemu motoru nic nedeje.Problem je spis kvalita,treba u renomovanych znacek jako je OMW je urcite kvalitni.Nazev teto zatim jedine bionafty co znam,
    je SETA diesel.Muzu ti rict,ze kamos jezdi na SETA
    diesel s VW Polo 1.9D a zatim bez problemu najel
    asi 40tis. km.Vykon je stejny,naopak motor se zda
    byt tisi.Pravdou ale je,ze prechodem z normalni
    nafty na bio se vetsinou zanesou filtry(naftove)a
    je treba je vymenit.Potom kdyz jezdis na bio,neni
    dobre michat normal s bio,problem s filtry se muze
    i po ujeti malo kilometru opakovat.To je vse co vim,jestli vite nekdo vic napiste.Cau!
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  23:51

    « Renault Laguna 2.2D

    Chci se jen zeptat, jestli ma tenhle motor ve stary Lagune vykon kolem 80 koni nebo kolem 80kW. V novy Lagune (facelift) je 2.2dTi s vykonem pres 80kW, ale v Annonci sem videl inzerat na Laguna 2.2D 80PS - ?chyba? Predem dik za odpoved.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.99  23:48

    « Re: BioNAFTA

    Prej je to spis pro nakladaky a traktory... V aute to prej zanasi ruzny filtry a vykon motoru neni taky nic moc. Mozna to dokonce snizuje zivotnost. Zalezi asi na tom, do jakyho motoru se to dava. Ja sam s tim zkusenosti nemam a radsi bych to neriskoval - pro tech par korun riskovat motor by se mi nechtelo.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…