Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.09.03  09:09

    « Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD

    No tak to nevím, co jste teda měli doma. Una 1,3D jsme měli dvě, jedno starší (87) a jedno Logo (91). Obě žraly míň než moje tehdejší P205 1,8D... ( ale taky hůř jely) - prostě do 5 litrů se vešly vždycky. Nicméně, při koupi tohoto auta bych byl velmi opatrný! Zajedno Uno rychleji hnije, než jede, takže natrefit na slušný kousek je téměř nadlidský úspěch, a pak tyhle 1,3D motůrky nepatří k nejpovedenějším, a prakticky celý život jedou na plný plyn, takže mají velmi mizernou životnost. Okolo 200tis km, kdy např. ten pažoutí motor je v podstatě ještě novej (nemluvě např. o mercedesích 200D, které v tu chvíli teprv končí záběh :)))), je ten 1,3D v podstatě na vyhození (a nebo jen na léto). Nevím nevím, asi bych do toho nešel, leda bys byl zdatný kutil, koupil jich několik a dal z toho dohromady jedno... a to by to ještě všechno muselo být za super cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.09.03  08:04

    « Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD

    Presne tak, mel jsem chvilku Uno 1,3D a to zralo jak tank, jezdil jsem s tim s tezkou nohou za kombinovanou spotrebu Praha + okolí snad za osmicku. Ale prekvapilo me, ze to na trinactistovku docela jede. Ale ta spotreba mi fakt vyrazila dech!
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.09.03  18:43

    « olej do 2,0DTi Opel

    Neví někdo jaký je nejvhodnější olej do opláckýho motoru 2,0DTi 100k.
    Dík za radu Hombras
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.03  21:52

    « Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD

    Pokud si to chceš koupit buď hodně opatrný, tyhle motory sice něco vydrží (tedy až na turbo v 1,4TD), ale určitě už objeli zeměkouli několikrát. Jinak podle mých zkušeností se stím nechá za 5,5 v pohodě. Tedy nesmíš stím závodit. Moc ty motory nejedou (x Fire) a tak když jim šlapeš na krk ve městě, si tam za 7,5 ani nevíš jak
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.09.03  01:30

    « Uno 1.3D nebo 1.4 TD

    ma to nekdo ? Kolik to papa? Jde me specilne o motor, o aute jako samotnem neco vim :-)
    1.3D ma 45 PS a 1,4 TD 70 PS
    Jen podotykam, ze tyhle auta jsou stare 10-15 let. A skodovka 1.4 TD dela az ted :-)
    O jine automobilce s tak malym dieslem zatim nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.03  09:48

    « Re: hlucnejsi diesel

    No kamos kamose dela u rendla, tak mu to dam, at se na to mrkne, diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.03  08:16

    « Re: hlucnejsi diesel

    Taky bych se podíval jestli neuchcávají samotné trysky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.03  10:26

    « hlucnejsi diesel

    Mam dotaz ohledne hlucnosti motoru, mam Lagunu 2,2DT, najeto 170tis (serv. knizka) a motor je vic slyset nez bezny diesel. nekdo mi rikal, ze je treba seridit predvstriky, je to mozne? Jinak motor je v pohode, slape jak hodinky, je to v turbu a kupodivu olej nemizi, jak je u turbin bezny. Znamy maj A6 a passata a na 30tis km treba dolejvaj 2 litry oleje. dik za radu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.03  08:25

    « Re: cukání

    Jo, jeden z nich. Nevím přesně který, v různých autech jsou různě. V Toledu je na stěně právě tento.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  11:03

    « Re: cukání

    A čím myslíte, že může být, že auto se dobře točí při nižších rychlostech do cca 100, ale při snaze o větší zrychlení mě to připadá, jakobych se překonával plynem nějaký odpor a jakoby to pumpovalo. Přidání více plynu nemá žádný efekt a víc to nechce jet. Motor mi připadá jako přidušený. Ještě poznámka. Vyměnil jsem vadný termostat (v zimě to netopilo) a použil čistič chlazení. Po první delší štrece v kopcích se mi uvolnilo spousta bordelu, hadice byly kamenné a v expanzce spousta hnědé pěny a smradlavá voda - jak hodně stará. Stopy po oleji tam nebyly žádné (tak snad je palice OK), jen mazlavý vodní kámen a částice rzi. Po výplachu je to tam v daleko menší míře pořád. Může to mít takový vliv na výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  12:34

    « Re: cukání

    Přepouštěcí ventil u turba. to jsou ty dva co jsou na stěně mezi motorem a kabinou ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  08:27

    « Re: cukání

    ja jsem si vsiml za 20 let jezdeni z dizlama, ze to cuka pri ubrani plynu a hlavne pri pridani plynu z volnobehu, kdyz je ucpanej filtr vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  08:17

    « Re: cukání

    Já jsem měl stejný problém, vyměnil jsem váhu ale nakonec to byl prý přepouštěcí ventil u turba (mimochodem váha oficielně cca 11000,-, ventil 1600,-...)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.03  11:03

    « Re: cukání

    Záleží co myslíš tím cukáním. Já jsem měl problém, že auto jelo třeba na trojku do 2200 otáček, pak jako by mezera ve výkonu - otážky šly pomalu nahoru, pak zase auto začalo jet. Prostě výkyvy ve výkonu. Bylo to nakonec jako ve většině případů na Tdi od vw group vadné čidlo váhy vzduchu. vyměnil jsem a auto šlape jako hodinky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.03  09:46

    « Re: cukání

    diesel necuka, aspon jsem si toho nevsiml, a pokud bych nkupoval Fabii, tak asi bud s 1,2HTP nebo 1,4 TDi (spis). Na jezdeni to staci a spotreba je prijemna. Na zavodeni jsou urceny jiny auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.03  22:26

    « Re: cukání

    to je jedno, určitě je to ze stejnýho důvodu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.03  22:24

    « Re: cukání

    Mám pocit, že se tady bavíme každej o něčem jiném.... Nic o přeřazovámí jsem neříikal, ale už vím k čemu to přirovnat.... nedávno jsem se rozjížděl se škodivkou 105 co měla studenej :-)- kultivovanost sama.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.03  18:15

    « Re: cukání

    to s tím přídáváním plynu při přeřazení je kvůli emisím, tedy pro dokonalé zapálení již připravené směsy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.03  16:28

    « Re: cukání

    Jakého motoru přesně se týká to cukání?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.03  08:56

    « Re: cukání

    Andree: Taky jsem vypozoroval tohlu "*" cukání. To je přesně to co mě na Fábii doslova sere, když potřebuješ dát kotel, tak se zeptáš počítače a on Ti to móžná povolí...a taky mu dost dlouho trvá než začne brzdit motorem...ubereš plyn a čekáš ale mezitím už musíš šlápnout na brzdu abys to nenačoudil do toho před Tebou a pak cítíš jak to začne o 50% brzdit motorem víc. A ejvětší debilita je při řazení když máš třeba půl plynu...normální lanko vrátíš hned, ale tady Ti vylezou otáčky i když už máš pedál plynu na 0...:o( Fakt nedomyšlenina. A to jak to zabere zdechne a zase zabere je určitě ono...řekl bych taková zpomalená reakce :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.08.03  19:37

    « Re: cukání

    JO SEDAN JE FAKT NEPOVEDENEJ...ANI SE NEDIVIM, ZE JE VENKU TAK MALO VIDET
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.08.03  12:11

    « Re: cukání

    Co zeeee..??? Interiér fabie je podle mého názoru pěknej paskvil, ale fakt je že jsem již myslím viděl i horší. Například u bývalé Felicie :-) Vůbec největší ujetine je ale Fabia Sedan. Řekl bych že Fabia Sedan a Renault Thalia jsou auta pro nevidomé :-) ....ti totiž nevidí tu hnusně naplácnutou záď.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.03  22:18

    « Re: cukání

    residents: jsem asi ignorant, ale kdyby jsem to nevěděl, že tam ňákej elektronickej pedál je ani bych si toho nevšim, přitom dost lidí na to nadává. Je to možný, že to může být i tím. Prostě když brzdím motorem mezi 2000-3000rpm a pak trochu šlápnu na plyn abych přidal, tak to začne táhnout, pak to jakoby chcípne a pak to zase táhne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.03  22:13

    « Re: cukání

    AntZ: To je nějak podivný co tady říkáš... Interiér je to nejlepší co můžeš v týhle třidě mít- žádnej kýč, ale v classicu co mam já pokulháva dílenský zpracování. Nevím jak chceš využívat prostor před spolujezdcem??? Televizi, nebo počítač? Nebo tisíc úložnejch schránek na prd. Mě přijde fabie ultimatně stabillní i na dálnici ve 150kmh, řek bych, že možná lépe než Octavia a Xantiay ale dost velkou roli hrajou pneu, pokud tam máš pneu z dětskýho kočárku tak se ti nedivim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.03  14:00

    « Re: cukání

    A nemyslel cukání od elektronického plynu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.03  08:44

    « Re: Zabiják diesel

    Můj nový Avensis splňuje normu Euro 4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.03  18:43

    « Re: cukání

    Koupit si Fóbii? Ani omylem, na design jsem si zvykl, ale interiér je extra vysoká ubohost. Fantastický je ten nevyužitý prostor před spolujezdcem, to přímo bije do očí. Jízdní vlastnosti? Když je měsíc staré auto za silného deště nestabilní už při 80 km/h, o něčem to vypovídá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.08.03  16:15

    « Re: cukání

    1,4tdi bych si nikdy nekoupil! A Fabie mi jako auto prijde super, ale ne v classicu a junioru- to jsou splaseny kozy....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.03  20:06

    « Re: cukání

    Jo když napíšeš 1,4MPI je to jiné než pouze 1,4. To taky může být 1,4TDI, jinak velmi slušný motor pro ten krám do kterýho se v MB montuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.03  20:04

    « Re: Zabiják diesel

    Nějaká statistika hovoří o tom, že v ČR je registrováno kolem tří miliónů aut s benzínovým pohonem a pouze 200 tisíc osobních dieselů. Tím to tedy nebude :-)))
    Můj diesel splňuje EURO 3, kolik aut z těch tří miliónů se může pochlubit tím samým?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  23:42

    « Re: Zabiják diesel

    gergi: No o pak se nesmí pominout, že každé i hodně staré auto má motor který potlačuje nežádoucí emise a z 99.5% jsou auta vybaveny katalyzátorem. Což u nás ještě spousta aut není. Ono zahřáté benzínové auto skuteně vůbec nesmrdí a o nějakém dýmu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  20:51

    « Re: cukání

    :-))))) ne sepnutí turba to fakt není, skubne to uz kdyz turbo zabirá, navíc turbo v 110k tdi uz neskube a zatahuje celkem plynule. Jo a Fabie 1.4MPI turbo fakt nema, pokud mi ho tam tedka venku nekdo nemontuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  19:05

    « Re: Zabiják diesel

    Diesel v USA: tuhle jsme spekulovali, cim to je, ze tady neni u silnic takovy ten typicky zacazeny prach jako u nas. Jedna z hypotez byla, ze je to prave mnozstvim dieselu. Tady krome velkych nakladnich trucku jsou vsechno benzinaky (i tzv. light trucks, za kteryma lidi tahaj jachty a kone). Nektere dalnice (tzv. parkways) jsou jen pro osobni prepravu a je to fakt znat - oproti tomu nanosu sazi vsude v Evrope je tu cisto. Ani kdyz se clovek prochazi na Manhattanu, kde je proklate husta doprava, neni tam takovy smrad jako v Praze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.03  18:02

    « Re: cukání

    Že by páníček myslel sepnutí turba?
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.08.03  18:29

    « cukání

    Co způsobuje škubnutí chvíli po přidání plynu u octavie tdi, ale dělá mi to i fabie 1,4?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.03  12:35

    « Re: Zabiják diesel

    jo Týden je dobrej. To je kvalitní periodikum. Jinak s dieselem souhlas. Je sice fine, že saze jsou těžší než vzduch a tedy mají tendenci se uzazovat, na druhou stranu. Se tak stane až po nějaký době. A když to pěkně Passat předemnou pěkně vohulí tak mě to hned nasaje větrák přímo do kabiny a žádne usazování se nekoná... Jo diesely to mají složitý, taky v USA kde jsou přísnější emisní limity jen tak nějakej diesel z EU neprojde emisní testací. Třeba CDI od Mercedesa se tam nesmějí prodávat, neb neprošli emísní zkouškou 7 států unie a přitom u nás ty motory jsou známi jako jedno z nejlepších co se dá koupit. Jo jinak pro štourali, emisní limity jsou přísnější p proti Euro všechny současné co mají. Tedy jak základní federální a pak samozřejmě i kalifornské... kde za chvilku budou smět snad jezdit jenom hybridní auta :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.08.03  09:10

    « Re: Zabiják diesel

    O jakou analogii s Bleskem se pokoušíš? Časopis Týden patří dlouhodobě mezi nejlépe hodnocené časopisy na našem trhu. Navíc v článku (jehož název se mimochodem shoduje s názvem mého příspěvku) pouze cituje závěry Spolkového úřadu pro životní prostředí (UBA). Tedy především že riziko rakoviny plic je oproti zážehovému motoru až desetinásobné...........................…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  21:42

    « Re: Spotřeba Passatu

    Nový Avensis Wagon D4-D 85kW mi žere 6 litrů, ale když jsem ho koupil tak žral 7,5litrů. Teď mám najeto 1200km, tak to je docela dobrý pokles. Jsem zvědav kam to ještě klesne. Známý z Toyoty mi tvrdí že jim Avensis s najetýma 10tis.km jezdí již jen za 5-5,5 litu a že si prý ten motor musí ještě sednout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  16:04

    « Re: Spotřeba Passatu

    Taky bych snil o Subaru (Legacy Combi nebo Outback), ale když oni kluci pitomí ne a ne tam dát nějakej pořádnej turbodiesel :-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  12:32

    « Re: Spotřeba Passatu

    ja ani nevim covece, ale treba obcas neco zavrze z palubky na jedny strane. Proste bych chtel dat za auto 800 000,- a aby bylo stoprocentni. Jenze hodne tomu davam za vinu ceskejm silnicim, na nich nevydrzi asi zadny aüto bez zadrnceni. Jinak na druhou stranu jezdi super, vypada krasne, je pohodlna a velika uvnitr. Vynikajici jizdni komfort. Jenze muj sen je Subaru, takze priste subaru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…