Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 08.09.03 09:09
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
No tak to nevím, co jste teda měli doma. Una 1,3D jsme měli dvě, jedno starší (87) a jedno Logo (91). Obě žraly míň než moje tehdejší P205 1,8D... ( ale taky hůř jely) - prostě do 5 litrů se vešly vždycky. Nicméně, při koupi tohoto auta bych byl velmi opatrný! Zajedno Uno rychleji hnije, než jede, takže natrefit na slušný kousek je téměř nadlidský úspěch, a pak tyhle 1,3D motůrky nepatří k nejpovedenějším, a prakticky celý život jedou na plný plyn, takže mají velmi mizernou životnost. Okolo 200tis km, kdy např. ten pažoutí motor je v podstatě ještě novej (nemluvě např. o mercedesích 200D, které v tu chvíli teprv končí záběh :)))), je ten 1,3D v podstatě na vyhození (a nebo jen na léto). Nevím nevím, asi bych do toho nešel, leda bys byl zdatný kutil, koupil jich několik a dal z toho dohromady jedno... a to by to ještě všechno muselo být za super cenu. -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Presne tak, mel jsem chvilku Uno 1,3D a to zralo jak tank, jezdil jsem s tim s tezkou nohou za kombinovanou spotrebu Praha + okolí snad za osmicku. Ale prekvapilo me, ze to na trinactistovku docela jede. Ale ta spotreba mi fakt vyrazila dech! -
« Re: Uno 1.3D nebo 1.4 TD
Pokud si to chceš koupit buď hodně opatrný, tyhle motory sice něco vydrží (tedy až na turbo v 1,4TD), ale určitě už objeli zeměkouli několikrát. Jinak podle mých zkušeností se stím nechá za 5,5 v pohodě. Tedy nesmíš stím závodit. Moc ty motory nejedou (x Fire) a tak když jim šlapeš na krk ve městě, si tam za 7,5 ani nevíš jak -
« Uno 1.3D nebo 1.4 TD
ma to nekdo ? Kolik to papa? Jde me specilne o motor, o aute jako samotnem neco vim :-)
1.3D ma 45 PS a 1,4 TD 70 PS
Jen podotykam, ze tyhle auta jsou stare 10-15 let. A skodovka 1.4 TD dela az ted :-)
O jine automobilce s tak malym dieslem zatim nevim. -
« hlucnejsi diesel
Mam dotaz ohledne hlucnosti motoru, mam Lagunu 2,2DT, najeto 170tis (serv. knizka) a motor je vic slyset nez bezny diesel. nekdo mi rikal, ze je treba seridit predvstriky, je to mozne? Jinak motor je v pohode, slape jak hodinky, je to v turbu a kupodivu olej nemizi, jak je u turbin bezny. Znamy maj A6 a passata a na 30tis km treba dolejvaj 2 litry oleje. dik za radu -
« Re: cukání
A čím myslíte, že může být, že auto se dobře točí při nižších rychlostech do cca 100, ale při snaze o větší zrychlení mě to připadá, jakobych se překonával plynem nějaký odpor a jakoby to pumpovalo. Přidání více plynu nemá žádný efekt a víc to nechce jet. Motor mi připadá jako přidušený. Ještě poznámka. Vyměnil jsem vadný termostat (v zimě to netopilo) a použil čistič chlazení. Po první delší štrece v kopcích se mi uvolnilo spousta bordelu, hadice byly kamenné a v expanzce spousta hnědé pěny a smradlavá voda - jak hodně stará. Stopy po oleji tam nebyly žádné (tak snad je palice OK), jen mazlavý vodní kámen a částice rzi. Po výplachu je to tam v daleko menší míře pořád. Může to mít takový vliv na výkon. -
« Re: cukání
Záleží co myslíš tím cukáním. Já jsem měl problém, že auto jelo třeba na trojku do 2200 otáček, pak jako by mezera ve výkonu - otážky šly pomalu nahoru, pak zase auto začalo jet. Prostě výkyvy ve výkonu. Bylo to nakonec jako ve většině případů na Tdi od vw group vadné čidlo váhy vzduchu. vyměnil jsem a auto šlape jako hodinky. -
« Re: cukání
Andree: Taky jsem vypozoroval tohlu "*" cukání. To je přesně to co mě na Fábii doslova sere, když potřebuješ dát kotel, tak se zeptáš počítače a on Ti to móžná povolí...a taky mu dost dlouho trvá než začne brzdit motorem...ubereš plyn a čekáš ale mezitím už musíš šlápnout na brzdu abys to nenačoudil do toho před Tebou a pak cítíš jak to začne o 50% brzdit motorem víc. A ejvětší debilita je při řazení když máš třeba půl plynu...normální lanko vrátíš hned, ale tady Ti vylezou otáčky i když už máš pedál plynu na 0...:o( Fakt nedomyšlenina. A to jak to zabere zdechne a zase zabere je určitě ono...řekl bych taková zpomalená reakce :o) -
« Re: cukání
Co zeeee..??? Interiér fabie je podle mého názoru pěknej paskvil, ale fakt je že jsem již myslím viděl i horší. Například u bývalé Felicie :-) Vůbec největší ujetine je ale Fabia Sedan. Řekl bych že Fabia Sedan a Renault Thalia jsou auta pro nevidomé :-) ....ti totiž nevidí tu hnusně naplácnutou záď. -
« Re: cukání
residents: jsem asi ignorant, ale kdyby jsem to nevěděl, že tam ňákej elektronickej pedál je ani bych si toho nevšim, přitom dost lidí na to nadává. Je to možný, že to může být i tím. Prostě když brzdím motorem mezi 2000-3000rpm a pak trochu šlápnu na plyn abych přidal, tak to začne táhnout, pak to jakoby chcípne a pak to zase táhne. -
« Re: cukání
AntZ: To je nějak podivný co tady říkáš... Interiér je to nejlepší co můžeš v týhle třidě mít- žádnej kýč, ale v classicu co mam já pokulháva dílenský zpracování. Nevím jak chceš využívat prostor před spolujezdcem??? Televizi, nebo počítač? Nebo tisíc úložnejch schránek na prd. Mě přijde fabie ultimatně stabillní i na dálnici ve 150kmh, řek bych, že možná lépe než Octavia a Xantiay ale dost velkou roli hrajou pneu, pokud tam máš pneu z dětskýho kočárku tak se ti nedivim. -
« Re: cukání
Koupit si Fóbii? Ani omylem, na design jsem si zvykl, ale interiér je extra vysoká ubohost. Fantastický je ten nevyužitý prostor před spolujezdcem, to přímo bije do očí. Jízdní vlastnosti? Když je měsíc staré auto za silného deště nestabilní už při 80 km/h, o něčem to vypovídá. -
« Re: Zabiják diesel
gergi: No o pak se nesmí pominout, že každé i hodně staré auto má motor který potlačuje nežádoucí emise a z 99.5% jsou auta vybaveny katalyzátorem. Což u nás ještě spousta aut není. Ono zahřáté benzínové auto skuteně vůbec nesmrdí a o nějakém dýmu... -
« Re: Zabiják diesel
Diesel v USA: tuhle jsme spekulovali, cim to je, ze tady neni u silnic takovy ten typicky zacazeny prach jako u nas. Jedna z hypotez byla, ze je to prave mnozstvim dieselu. Tady krome velkych nakladnich trucku jsou vsechno benzinaky (i tzv. light trucks, za kteryma lidi tahaj jachty a kone). Nektere dalnice (tzv. parkways) jsou jen pro osobni prepravu a je to fakt znat - oproti tomu nanosu sazi vsude v Evrope je tu cisto. Ani kdyz se clovek prochazi na Manhattanu, kde je proklate husta doprava, neni tam takovy smrad jako v Praze. -
« Re: Zabiják diesel
jo Týden je dobrej. To je kvalitní periodikum. Jinak s dieselem souhlas. Je sice fine, že saze jsou těžší než vzduch a tedy mají tendenci se uzazovat, na druhou stranu. Se tak stane až po nějaký době. A když to pěkně Passat předemnou pěkně vohulí tak mě to hned nasaje větrák přímo do kabiny a žádne usazování se nekoná... Jo diesely to mají složitý, taky v USA kde jsou přísnější emisní limity jen tak nějakej diesel z EU neprojde emisní testací. Třeba CDI od Mercedesa se tam nesmějí prodávat, neb neprošli emísní zkouškou 7 států unie a přitom u nás ty motory jsou známi jako jedno z nejlepších co se dá koupit. Jo jinak pro štourali, emisní limity jsou přísnější p proti Euro všechny současné co mají. Tedy jak základní federální a pak samozřejmě i kalifornské... kde za chvilku budou smět snad jezdit jenom hybridní auta :) -
« Re: Zabiják diesel
O jakou analogii s Bleskem se pokoušíš? Časopis Týden patří dlouhodobě mezi nejlépe hodnocené časopisy na našem trhu. Navíc v článku (jehož název se mimochodem shoduje s názvem mého příspěvku) pouze cituje závěry Spolkového úřadu pro životní prostředí (UBA). Tedy především že riziko rakoviny plic je oproti zážehovému motoru až desetinásobné...........................… -
« Re: Spotřeba Passatu
Nový Avensis Wagon D4-D 85kW mi žere 6 litrů, ale když jsem ho koupil tak žral 7,5litrů. Teď mám najeto 1200km, tak to je docela dobrý pokles. Jsem zvědav kam to ještě klesne. Známý z Toyoty mi tvrdí že jim Avensis s najetýma 10tis.km jezdí již jen za 5-5,5 litu a že si prý ten motor musí ještě sednout. -
« Re: Spotřeba Passatu
ja ani nevim covece, ale treba obcas neco zavrze z palubky na jedny strane. Proste bych chtel dat za auto 800 000,- a aby bylo stoprocentni. Jenze hodne tomu davam za vinu ceskejm silnicim, na nich nevydrzi asi zadny aüto bez zadrnceni. Jinak na druhou stranu jezdi super, vypada krasne, je pohodlna a velika uvnitr. Vynikajici jizdni komfort. Jenze muj sen je Subaru, takze priste subaru.