Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.00  09:33

    « Re: Bio to login

    Login je ze 70percent blb a 30percent sracka!!Jinak on zere plynovy kary tak bacha!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.00  16:53

    « Jěště ke sprayům na zimní starty

    Před časem se tady přetřásala problematika sprayů pro startování dieselů ve velkých mrazech. Když jsem si ale jeden takový spray u pumpy prohlížel, tak na obalu psali, že se to nesmí používat u motorů s předžhavením. Asi že by "bouchalo" ještě dřív než se píst dostane do horní úvratě (možná že kdyby to člověk nastříkal hodně blízko k hlavě, tak to ve válci s pootevřeným ventilem sání bouchne už během předžhavení - dřív než motorem začne točit startér). Mimochodem - dle mého má většina lidí, co tady píše, motory s předžhavením. Takže nevím, co si mám o tom myslet a zda to koupit a při problémech se startem vyzkoušet. Dík za eventuální odborné rady. Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.00  16:40

    « Re: Bio to login

    Sorry - neni to ze 3/4, ale ze 7/10. Tj. 70% nafta a 30% sracka. :-) Ale zas tak moc jsem se nespletl, ne? :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.00  16:26

    « Re: Bio v zimě

    Ad. bio - Co máš za motor? Resp. auto? Uvažuju o Setadieselu, ale bojím se.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.00  10:58

    « Bio v zimě

    Zatím jezdím první zimu jen na BIO a dobrý. Vzhledem ke struktuře Metylesteru se snížilo vylučování parafínů a tím se zlepšila i startovatelnost při teplotách okolo -15 st. C. Takže osobně jsem spokojen a k normální naftě se již vracet nebudu. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.00  15:16

    « Re: Diesel a rakovina

    doufam, ze vas poto ty Tipy a triky prejdou. :-(((
    Nekdy si taky muzes na oplatku precist jak si spousta lidi lame hlavu jak zlikvidovat kvanta vysoce karcidogenich pouzitych katalyzatoru z benzinaku. (u nas to jeste nehrozi, protoze je lepsi vrazit petikilo smudlovi na ME nez davat o nulu vic za novej kakalizator) a ted teprve muzes mudrovat nad tipama a trikama.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.00  12:07

    « Re: Diesely

    Jezdim pri techto cenach zasadne na Bio-Diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.01.00  10:28

    « Re: Diesely

    To nam ty ceny nafty ale pekne lezou,co!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.99  13:51

    « Re: Diesely a 4-ventilová technika

    Pokud vím, první přešel se 4-mi ventily u diesela Opel. U MB ani BMW předtím nic takového neměli (to však neznamená, že dělali málo výkonné diesele :-)) - vezměme třeba rok 1991 (2.5 TDS u BMW - 105 kW; 300 D turbo u MB - 108 kW).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.99  08:59

    « Re: Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava

    V Brně stojí dnes nafta 23,90 Kč, takľe je pomalu nejdraľąí v celé republice. Za 19,30 jsem kupoval vloni touto dobou Super do druhého auta. ®ádná charita. Proto taky uľ jen z (marného) protestu jezdím na bio, i kdyľ i bio je draľąí neľ nafta kolem roku 1995. To se ale nedá srovnat. PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.99  08:23

    « Novy diesel trik od Slovnaftu Bratislava

    Od 28.12.1999 je diesel drahsi ako benzin. Aktualna cena je 29,60 SK. ( od 1.1.200 pojde este asi o 2,50 SK hore vplyvom vyssej dane )
    Slovnaft ma na slovensku 95 % podiel na trhu nafty. Takze si moze dovolovat taketo ... . Bionaftu som este na slovensku nevidel.
    Ale pozor, Slovnaft ma na trhu v cechach vyse 10 % podiel a neustale si ho zvysuje. Takze po case ziska dostatocny podiel a potom aj u vas zacne zavadzat taketo diesel triky, samozrejme len v tom pripade ak budete aj nadalej v tak hojnej miere nakupovat na Slovnaft pumpach.
    Pre uplnost uvadzam, spotrebna dan na naftu na Slovensku je priblizne o 10 % nizsia ako na benzin.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  16:45

    « Bio to login

    Kde jsi byl na tom, ľe Bionafta je ze 3/4 minerální nafta? Je vidět, ľe ti neuąkodí trochu osvěty např na www.biodiesel.cz. :-) PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  15:30

    « Diesely a 4-ventilová technika

    Donedávna jsem si myslel, že 4 ventily na válec jsou u dieselu zbytečný přepych (protože nafta hoří ve válci značně pomaleji než benzín, tak není příliš aktuální zvyšování výkonu přes zvyšování otáček motoru, jak se to děje u víceventilových benzínových motorů - jestli se nepletu, tak víceventilová koncepce u nich umožňuje rychlejší plnění válců a tím zvyšování otáček motoru). Nicméně už i výrobce náklaďáků Avia připravuje 16-ventilový naftový motor. Známý, co tam dělá v konstrukci, mi říkal, že je hlavně kvůli zpřísňujícím se evropským emisním normám - 4ventilová koncepce umožňuje lepší rozvíření nasávaného vzduchu ve válci (jeden sací kanál je obvykle tvarovaný tak, aby způsobil rotaci vzduchu ve válci) a hlavně umožňuje umístění vstřikovací trysky ve středu a tím lepší "tvar" vstřiku. U osobáků se 4 ventily používaly dřív snad jen u MB a BMW (plus některý francouzský diesely od PSA měly 3 ventily na válec). Dnes už 4 ventily na válec má i Opel (1.9DTI a 2.2DTI) a Audi (2.5TDI a 3.3 TDI), ale jinak ostatní výrobci zůstávají u 2-ventilové koncepce - včetně veleúspěšných turbodieslů 1.9TDI a 1.2TDI od VW. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet po zavedení přísnějších ekologických předpisů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  10:37

    « Re: Spotřební daně pro MAxiPSA

    Jeste jednou pro ty tupejsi!!Porovnani>Oktavie TDI
    se spotrebou 5,5l nafty na 100km a 1.8benzin se
    spotrebou 10 l naturalu!Mily tupi kamaradi v okoli
    Maxipsa a Rybize,kolik kdo asi uskodi prirode vic?
    Jestli tohle nezvladnete !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  10:31

    « Re: Spotřební daně pro MAxiPSA

    To je vrchol sproste tady pise i login!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  08:40

    « Re: Spotřební daně pro MAxiPSA

    Tak uz se konecne prestante hadat od pristiho roku vam budou na vase zemedelske stroje vracer tusim 2/3 spotrebni dane, takze neni co resit. :-) Spotrebni dan nafte samozrejme je a bude i na bionafte, ktera je ze 3/4 normalni nafta - tj. uhlikovodikove palivo s trochou nejake sracky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.99  16:47

    « Spotřební daně pro MAxiPSA

    Na naftě není nižší spotřební daň, rafinerie ji prostě prodávají levněji. Na Binaftě není žádná spotřební daň, neboť spotřební daň je přesně řečeno " spotřební daň z uhlovodíkových paliv". Jak známo , Metylester řepky olejné nemá uhlovodíkovou bázi. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.99  16:29

    « Re: Diesel a rakovina

    Schází tady něco fundovaného o vztahu zplodin benzinových motorů a lidského zdraví (rakoviny atd.). Pak by šlo porovnat zda jsou z hlediska ekologie a lidského zdraví lepší moderní benzíňáky nebo moderní diesly. Určitě jsem už v minulosti koutkem oka zahlédl nějaký článek o karcinogenosti některých přísad do benzinů "natural". Takže nevím který druh pohonu je na tom hůř. Jinak je jasné, že diesláky produkují méně CO2 a to je v dnešní době ekologický problém jako hrom. Taky bych řekl, že hlavně moderní diesly obnovily soutěžení mezi výrobci osobních aut ve směru vývoje co nejúspornějších motorů (ropná krize už dávno odezněla a tak nebýt TDI nic moc by se v tomto směru zřejmě nedělo). A myslím tím soutěžení i při vývoji benzinových motorů - viz. GDI apod. Takže pokud se v tomto nepletu, tak mají moderní diesly jedno ekologické plus navíc. Ahoj Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.99  08:17

    « Re: Diesel a rakovina

    haf haf
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.12.99  08:12

    « Re: Diesel a rakovina

    Nazor na Maxipsa uz jsem vyjadril v jinem tematu,
    ale to co zplodil tady je na zamysleni se nad
    sebou!!Maxipse ty ses opravdu asi pes!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.99  17:10

    « Re: Diesel a rakovina

    O tom, ze Stern je nemeckou * pro vsechno neni pochyb. Ten clanek sem tu uvadel jen proto, ze byl ve Svetu motoru a kazdej si ho moh precist. Neni totiz dulezita forma, ale obsah. O skodlivosti dieslu existuje samozrejme spousta jine a serioznejsi literatury. Nemyslim si, ze by slo o nejaky straseni lidi. Jde proste o to -informovat lidi o skutecnem stavu veci. - Pri pohledu na ceny u benzinek by totiz mohl leckdo nabyt dojmu, ze nafta musi bejt nejaky ekologicky palivo, kdyz sou z ni nizsi spotrebni dane. A spousta lidi si to opravdu mysli - zrejme i nasi zakodarci (teda ty * v perlamentu) - nebo jsou ty dane nizsi kvuli nasim vsemocnym zemedelcum??? - ja nevim a nechapu to :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.99  08:14

    « Re: Diesel a rakovina

    "Stern" je takovou nemeckou * pro vsechno....Ovsem na urovni.Hodnota clanku je vedecky nicotna.Svycari a Nemec,nevladni instituce,kteri bojuji proti mikrocasticim sazi,co chcete vic?Dukazy-nula,domnenky-snad.
    Ne ze by zplodiny z vyfuku byly neskodne,rozhodne budou pusobit velmi dlouho,nez se efekt projevi.Navic nikdo nevi jak.Na mysich se to nepozna.Cigarety take mohou zabijet,zivotni prostredi je devastovane i na horach,pijeme podezrelou vodu,e.t.c.K vystraseni uz tak stresovanych lidi to ovsem staci.Ze bezne dochazi k ropnym havariim,tankery se cisti primo do more a letadla vypousteji palivo pred pristanim do vzduchu,to uz jsme si zvykli.Jime s celofanovymi obaly umele maso-ma cenu pokracovat.
    Incidence nadorovych chorob celosvetove roste,karcinom plic maji sice vetsinou byvali kuraci,ale roste pocet tech,co maji proste genetickou smulu.Vstupujeme do tretiho tisicileti a vstupujeme tam s obrovskym dluhem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.12.99  15:43

    « Re: Diesel a rakovina

    Možná je na tom něco pravdy, že moderní turbodiesly (s vyšším vstřikovacím tlakem -> lepším rozptýlením nafty ve válcích -> menšími sazemi při nedokonalém spalování v některých režimech práce motoru) jsou pro lidské plíce nebezpečnější než staré diesláky. Nicméně francouzské automobilky (PSA) vyvinuly a v nejbližší době zavedou do seriové produkce systém na zachycování pevných částic pro HDI motory - tuším, že to nazývají "PPS". Nabízejí tento systém i ostatním automobilkám produkujícím naftové motory s "common-rail" vstřikováním. Články o tomto systému (PPS) proběhly motoristickými časopisy před cca půl rokem ("diesláckej tip" pro Maxipsa). Ahoj Pavel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  16:32

    « Re: Diesel a rakovina

    Nesmíą věřit vąemu co se píąe. Pokud vąak tomu chceą věřit, tak ti nemá cenu nic vysvětlovat PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:30

    « Re: Diesel a rakovina

    Fiku chce to klid.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:25

    « Diesel a rakovina

    Prectete si Svet motoru str. 33 - je tam clanek prevzatej te Sternu s vserikajicim nazvem "Diesel a rakovina" - doufam, ze vas poto ty Tipy a triky prejdou. :-(((
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.99  10:49

    « databaze benzinek

    na adrese [odkaz] je databaze benzinek a muzete v ni hledat i pomoci mobilu pres SMS dotaz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.99  13:15

    « Re: Diesel na zemní plyn

    Už jsem to tady psal. Z diesla vlastně udělají benzíňák jezdící na plyn (např. u VK propan).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  11:34

    « Re: Diesel na zemní plyn

    Uprava je mozna (bezne se tak uz kdysi upravovaly Avie). Vzhledem k uprave hlavy, predelani cerpadla a ja nevim ceho vseho jeste je to na rozdil od benzinaku uprava NEVRATNA!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:08

    « Re: ®ivotnost TDI to PTD

    Co se týče ľivotnosti starých naf»áků vzhledem k dneąním, to je jasné. Dříve jsme porovnávali ąkodovky 120L a trabanty s MB ľraloky a pianama. Tam to bylo jasné 80.000,- do GO u ©120L a 400000km u piana. Dnes to stoji trochu jinak. Dnes se výkony Dieselů přibliľují výkonům Benzíňáků, rostou otáčky motorů ve vąech směrech a rozdíly se stírají. Spotřeba, výkon, max. otáčky, km do GO a pod se přibliľují hodnotami. Asi se nikdy nepotkají , ale jsou výrazně bliľąí neľ byly před 20ti lety. Proto mne osobně stále více lákají auta typu Dodge RAM s TurboDieselem o objemu 5,9l, výkon 225PS a max otáčkama 3200 ot.min. Spotřeba cca 12l/100km. při max. hmotnosti soupravy 8000kg. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  12:06

    « Re: ®ivotnost TDI to PTD

    Možná bych o té životnosti tdi pohyboval. Mám ten dojem, že současné motory, nejen diesly se již nedělají zdaleka tak předimenzovaně jak dřív (např. držáky MB piano). To podstatné zvýšení měrného výkonu a turbo prostě musí být znát. Dřívější tvrzení, že diesel vydří x víc jak benziňák myslím již neplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.99  09:32

    « Re: ®ivotnost TDI

    díky PTD, ještě jedno upřesnění. Kolegovo TDI kromě čipu nemá ještě chladič oleje?.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  08:51

    « Re: ®ivotnost TDI

    Při sluąném zacházení nezná mezí. Kolega má novou Oktávku (3roky) TDI 90PS s čipem na 115PS, Jezdí na Bionaftu, najeto 75000 ročně, tudíř cca 225 000km a bez jediné závady. Navíc ty motory jsou dělané v Maďarsku. Chce to jen lít předepsaný olej a měnit v předepsaných intervalech a vydrľí i 600000km. Vsadil bych boty ľe i 1000000km. Prostě motor při sluąném zacházení tě přeľije. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.99  07:30

    « Re: zima

    Nevite někdo kde ty eterový ampule sehnat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  20:55

    « Re: zima-startování

    Z vojny si na ty etherové ampule pamatuju.Protože jich bylo málo, startovali jsme v zimě V3S pomocí hořících novin.Sundal se vzduchový filtr a k sacímu potrubí přiložil pomocník srolované zapálené noviny.Stačilo otočit starterem,motor si nasál horký vzduch a hned chytil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  17:10

    « Cau smradosi (naftaci)

    Co Vam rika znecisteni ovzdusi??? Zvlaste vam, co se zde bavite o tom eteru. Musite mit neskutecne smradlavy krapy, kdyz ani nemuzete normalne nastartovat. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  15:10

    « Re: zima

    Sprey jsem nikdy nezkousel, ale tata donesl odnekud asi 15 plechovych vetsich ampuli ktery jsou plny eteru. Ten jsme potom vstrikovali strikackou do saciho potrubi aby jsme tu nasi mrchu natocili (motor byl tesne pred generalkou). Jinak si myslim ze vstrikovat do saciho potrubi lih, nebo neco jineho nema cenu, protoze nic neni tak horlavy (vybusny) jak ten eter.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  09:15

    « Re: zima

    Ten spray je na více použití a je v něm podle mě něco jako ether, což se projevuje velikou odpařivostí a motor po protočení jen blafne. Každopádně je to hořlavina nejvyšší třídy a neradil bych ji moc vystavovat velkým teplotám v interiéru, jinak by to mohlo udělat pěknou paseku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.99  14:00

    « Re: zima

    Spray na startování je na jedno nebo na víc startování?
    Nedala by se do sání vstřikovat jiná látka (líh, benzín a pod.) Vím že vojenské V3S měly v kabině dokonce pumpičku na vstřikování nějakých ampulí (nevím co to bylo za látku - prý éter. Jenže co je to vlastně eter?
    AIKI
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.99  06:48

    « Životnost TDI

    Pánové omluvám se za dotaz, který tu určitě už někde padl. Pod vlivem raketového vzestupu cen u pump, stále více zvažuji koupě TDI (VW 66kw). Můžete mi prosím prozradit kolik peněz se vrazí do údržby TDI na cca 150 kkm. Jaká je životnost turba a kolik stojí výměna. Prostě ekonomické argumenty jsou stále pádnější (i když přesedlat z benzínu bude chtít hodně duševní energie). děkuji LN
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…